kiwiwitje schreef:Nee maar dat idee had ze zelf ook al. Morgen avond nog eens kijkenOeh Van! En was het knappe meisje zo ver?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Salsa schreef:Ach arme Pareltje. Sterkte ermee.
Heerlijk die sneeuwfoto. Jaloers want hier alleen regen, regen, regen en regen.
Net bij de DA geweest voor 9 weken enting en check up. Leuke meid die DA. Ze was blij weer eens een gewoon ingevuld Europees paspoort te zien. Zo veel buitenlandse en puppyfarm hondjes de laatste tijd. Tessel is 100% goed gekeurd en kreeg complimenten over haar gedrag. Heerlijke pup. Daar doe je het voor.
Salsa schreef:Nee ik laat haar gewoon enten volgens de vastgestelde normen. Net als mijn kinderen
Ik weet dat enten geen garantie is. Maar heb vertrouwen dat bij een gezond dier gewoon enten prima is. Vind het een hype in de categorie wantrouwen in de gezondheidszorg.
KimD schreef:Salsa schreef:Nee ik laat haar gewoon enten volgens de vastgestelde normen. Net als mijn kinderen
Ik weet dat enten geen garantie is. Maar heb vertrouwen dat bij een gezond dier gewoon enten prima is. Vind het een hype in de categorie wantrouwen in de gezondheidszorg.
Huh? Dan denk ik dat je het concept van titeren niet begrijpt.
Je kunt prima laten enten, icm titeren. Onze honden krijgen ook 'gewoon' een enting, alleen gezet op het juiste moment.
Als jij nu laat enten, en in de toekomst op perongeluk verkeerde momenten is je hond niet beschermd tegen Parvo omdat enting niet aan is geslagen vanwege teveel antistoffen. Daardoor kan je hond onbeschermd zijn.
Als je titert, weet je juist zeker of je hond beschermt is of niet.
Het is niet de bedoeling van titeren dat er niet meer geënt wordt. Alleen op het juiste moment.
xDenies schreef:Hier door onwetendheid wel 6wk en 9wk enting laten zetten, in plaats van eerst titeren. Toen met 9wk ontzettend zieke pup gehad, onwijs sneu zo jong al. Dus met 12wk laten titeren en toen was ze beschermd. Half jaar later voor de zekerheid laten titeren om zeker te weten dat het geen maternale stoffen waren die de enting alsnog hebben afgeketst (wat tot 21weken kan?) en ze was nog steeds zeer goed beschermdOver een jaartje mogen we dus weer terug komen om te controleren.
Dus niet alle cocktails gehad, ze is gewoon beschermd. Wel losse Weil.
KimD schreef:Ja! Maar dan snap ik dat je het risico durft te nemen met de Weil enting.
KimD schreef:Ja! Maar dan snap ik dat je het risico durft te nemen met de Weil enting.
xDenies schreef:KimD schreef:Ja! Maar dan snap ik dat je het risico durft te nemen met de Weil enting.
Is weil ook een risico bij mdr1? Dat wist ik niet, weer wat geleerd. Ik ben wel bekend met o.a de producten zoals Milbemax en Advantix dat je er voorzichtig mee moet zijn. Maar beide gebruik/gebruikte ik wel gewoon. Ik moet met Lupa wel voorzichtiger zijn maar ook daar zal haar leeftijd een rol in zijn gaan spelen.
Of ik straks weer Weil wil enten weet ik eigenlijk nog niet. (ook niet door het artikel dat hier in Bdrecht gepost is geweest, hond overleden door weil)
XxDiandraxX schreef:KimD schreef:Ja! Maar dan snap ik dat je het risico durft te nemen met de Weil enting.
Daar maak je toch een foutje Kim, mdr1 en de weil enting hebben niks met elkaar te maken.
Buiten of je de weil wel of niet wil geven natuurlijk.
Hier wel alle honden ervoor gevaccineerd, mdr1 dragers en lijders.
Milbemax is overigens ook geen probleem zolang je niet over doseerd.
KimD schreef:Het is (nog) niet bewezen, maar met een aantal (merle) fokkers / bordercollie eigenaren 'onderzoeken' we de relatie van MDR1 & verschillende entingen / stoffen.
Zeker merle honden die MDR1 lijders zijn reageren stukken heftiger op de enting. Griepverschijnselen of vaak heftiger, waarvan nu twee gevallen fataal zijn geweest (Merle sheltie, lijder) en één zeer kritiek (merle border, lijder).
Merle is natuurlijk als een defect, ik vind het persoonlijk een vrij logische reactie.
kiwiwitje schreef:Hier is djessey(en de rest van mijn nest) in het nest getiterd. Niet alle pupkopers zijn er mee door gegaan. Maar 2 van de pups waren op 13 weken pas ver genoeg gezakt met de maternale anti stoffen om geeent te worden. Djessey heeft dus maar 1 ent moment gehad en is voor dhp en rabies geeent. Had liever rabies en de dhp uit elkaar gehouden met enten maar dat kon helaas niet ivm tripje naar belgie.
1 pup was op 9 weken ver genoeg gezakt en was ook met maar 1 enting beschermd.
Djessey moet in juni voor haar titer. Als chick drachtig is gaat djessey in mei al. (Ze is toch al 1 jr dus dan kan t )
Met titeren ben je inderdaad NIET tegen enten, maar wel tegen onnodig enten.
xDenies schreef:KimD schreef:Het is (nog) niet bewezen, maar met een aantal (merle) fokkers / bordercollie eigenaren 'onderzoeken' we de relatie van MDR1 & verschillende entingen / stoffen.
Zeker merle honden die MDR1 lijders zijn reageren stukken heftiger op de enting. Griepverschijnselen of vaak heftiger, waarvan nu twee gevallen fataal zijn geweest (Merle sheltie, lijder) en één zeer kritiek (merle border, lijder).
Merle is natuurlijk als een defect, ik vind het persoonlijk een vrij logische reactie.
De DA heeft het uitgelegd als zijnde dat het best pittig kan zijn de 1e cocktail + weil. Ze heeft toen flinke sjees gehad en was loom. Gelukkig knapte ze na een paar dagen op en trok de sjees weg, maar ik wilde dat gewoon niet nog een keer.
Vreselijk als je een diertje verliest aan iets waarmee je denkt het juiste te doen