Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:47

kiwiwitje schreef:
Oeh Van! En was het knappe meisje zo ver?
Nee maar dat idee had ze zelf ook al. Morgen avond nog eens kijken :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 21:14

Van schreef:
kiwiwitje schreef:
Oeh Van! En was het knappe meisje zo ver?
Nee maar dat idee had ze zelf ook al. Morgen avond nog eens kijken :Y)

Hahaha nou ravi ook weer zn pleziertje gehad *\o/*

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 21:16

Ach arme Pareltje. Sterkte ermee.

Heerlijk die sneeuwfoto. Jaloers want hier alleen regen, regen, regen en regen.

Net bij de DA geweest voor 9 weken enting en check up. Leuke meid die DA. Ze was blij weer eens een gewoon ingevuld Europees paspoort te zien. Zo veel buitenlandse en puppyfarm hondjes de laatste tijd. Tessel is 100% goed gekeurd en kreeg complimenten over haar gedrag. Heerlijke pup. Daar doe je het voor. <3
Laatst bijgewerkt door Salsa op 27-02-20 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 21:20

Kijk das super Salsa!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 21:56

Salsa schreef:
Ach arme Pareltje. Sterkte ermee.

Heerlijk die sneeuwfoto. Jaloers want hier alleen regen, regen, regen en regen.

Net bij de DA geweest voor 9 weken enting en check up. Leuke meid die DA. Ze was blij weer eens een gewoon ingevuld Europees paspoort te zien. Zo veel buitenlandse en puppyfarm hondjes de laatste tijd. Tessel is 100% goed gekeurd en kreeg complimenten over haar gedrag. Heerlijke pup. Daar doe je het voor. <3

Ga je haar ook laten titeren?

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:03

Nee ik laat haar gewoon enten volgens de vastgestelde normen. Net als mijn kinderen ;)

Ik weet dat enten geen garantie is. Maar als pup moet ze gewoon die cocktails hebben.

Later wellicht bij kennelhoest. Maar is afhankelijk met buitenland reizen en cursussen en bijbehorende verplichtingen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:08

Salsa schreef:
Nee ik laat haar gewoon enten volgens de vastgestelde normen. Net als mijn kinderen ;)

Ik weet dat enten geen garantie is. Maar heb vertrouwen dat bij een gezond dier gewoon enten prima is. Vind het een hype in de categorie wantrouwen in de gezondheidszorg.

Huh? Dan denk ik dat je het concept van titeren niet begrijpt.

Je kunt prima laten enten, icm titeren. Onze honden krijgen ook 'gewoon' een enting, alleen gezet op het juiste moment.

Als jij nu laat enten, en in de toekomst op perongeluk verkeerde momenten is je hond niet beschermd tegen Parvo omdat enting niet aan is geslagen vanwege teveel antistoffen. Daardoor kan je hond onbeschermd zijn.

Als je titert, weet je juist zeker of je hond beschermt is of niet.

Het is niet de bedoeling van titeren dat er niet meer geënt wordt. Alleen op het juiste moment.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:12

KimD schreef:
Salsa schreef:

Ik weet dat enten geen garantie is. Maar heb vertrouwen dat bij een gezond dier gewoon enten prima is. Vind het een hype in de categorie wantrouwen in de gezondheidszorg.

Huh? Dan denk ik dat je het concept van titeren niet begrijpt.

Je kunt prima laten enten, icm titeren. Onze honden krijgen ook 'gewoon' een enting, alleen gezet op het juiste moment.

Als jij nu laat enten, en in de toekomst op perongeluk verkeerde momenten is je hond niet beschermd tegen Parvo omdat enting niet aan is geslagen vanwege teveel antistoffen. Daardoor kan je hond onbeschermd zijn.

Als je titert, weet je juist zeker of je hond beschermt is of niet.

Het is niet de bedoeling van titeren dat er niet meer geënt wordt. Alleen op het juiste moment.

Mijn post al meteen aangepast. Ik haalde iets door elkaar. Zie mijn reactie erboven.

Iemand anders begon al over het niet vaccineren ivm meer kwaad dan goed verhaal dus reageerde te snel met dat in mijn hoofd. Later bedacht ik me idd dat titeren iets net anders is

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:15

Hier door onwetendheid wel 6wk en 9wk enting laten zetten, in plaats van eerst titeren. Toen met 9wk ontzettend zieke pup gehad, onwijs sneu zo jong al. Dus met 12wk laten titeren en toen was ze beschermd. Half jaar later voor de zekerheid laten titeren om zeker te weten dat het geen maternale stoffen waren die de enting alsnog hebben afgeketst (wat tot 21weken kan?) en ze was nog steeds zeer goed beschermd :) Over een jaartje mogen we dus weer terug komen om te controleren.

Dus niet alle cocktails gehad, ze is gewoon beschermd. Wel losse Weil.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:18

Juist als pup is titeren handig, want ze hebben vaak nog stoffen van de moeder. Dana was bij de fokker geënt, maar die enting is niet aangeslagen omdat ze nog beschermd was via mama. Die is dus later nogmaals geënt voor hetzelfde.

Harvey hebben we niet geënt meegekregen. Die was ook heel lang beschermd en je bij ons pas voor het eerst geënt.

Als we dus regulier hadden laten enten dan waren ze beide het eerste jaar onbeschermd geweest.

Edit: kennelhoest is niet te titeren.

Onze pups worden dit jaar drie, en hebben vooralsnog alleen de eerste entingen gehad en zijn nog steeds volledig beschermd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:21

xDenies schreef:
Hier door onwetendheid wel 6wk en 9wk enting laten zetten, in plaats van eerst titeren. Toen met 9wk ontzettend zieke pup gehad, onwijs sneu zo jong al. Dus met 12wk laten titeren en toen was ze beschermd. Half jaar later voor de zekerheid laten titeren om zeker te weten dat het geen maternale stoffen waren die de enting alsnog hebben afgeketst (wat tot 21weken kan?) en ze was nog steeds zeer goed beschermd :) Over een jaartje mogen we dus weer terug komen om te controleren.

Dus niet alle cocktails gehad, ze is gewoon beschermd. Wel losse Weil.

Heb jij de honden MDR1 getest?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:25

KimD schreef:

Lupa niet, Bodhi & Mera hun ouders zijn getest.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:27

xDenies schreef:
KimD schreef:

Lupa niet, Bodhi & Mera hun ouders zijn getest.

Wat zijn zij door DNA?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:28

Ylvi is 3x getiterd en had uiteindelijk geen entingen meer nodig na die van 6 weken bij de fokker. April weer opnieuw titeren. Nysse is voor 3 jaar afgetekend. Ik vind het zo'n mooi systeem en wilde dat ze het bij kinderen konden doen. Het scheelt zoveel onnodig geprik en je weet zeker of iets is aangeslagen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:30

KimD schreef:
[

Wat zijn zij door DNA?

Ik ben daar niet zo in thuis, wat bedoel je? :+

Gezondheidsuitslagen:
CEA/NCL/TNS/IGS/MDR-1 vrij

Dit?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:31

Op de vorige pagina de vraag hoe het met Skip gaat:

Lekker kort en bondig:GOED.

Skip voelt zich weer helemaal de oude en eet nog steeds 2x per dag braaf zn Metrobactin.

Vandaag voelde hij zich zelfs zo goed dat hij het tijd vond voor een lekker parfum _O-

Ik houdt niet zo van zijn parfum keuze, dat is namelijk steenvast stront van één of ander dier _-:(

Dus Skip is weer getrakteerd op een douche beurt, waar hij zelf trouwens niet zo happy mee was. Maar ik wel, hij ruikt nu voor even lekker naar schone hond *\%/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:32

xDenies schreef:
KimD schreef:
[

Wat zijn zij door DNA?

Ik ben daar niet zo in thuis, wat bedoel je? :+

Gezondheidsuitslagen:
CEA/NCL/TNS/IGS/MDR-1 vrij

Dit?

Ja! Maar dan snap ik dat je het risico durft te nemen met de Weil enting. :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:34

KimD schreef:

Is weil ook een risico bij mdr1? Dat wist ik niet, weer wat geleerd. Ik ben wel bekend met o.a de producten zoals Milbemax en Advantix dat je er voorzichtig mee moet zijn. Maar beide gebruik/gebruikte ik wel gewoon. Ik moet met Lupa wel voorzichtiger zijn maar ook daar zal haar leeftijd een rol in zijn gaan spelen.

Of ik straks weer Weil wil enten weet ik eigenlijk nog niet. (ook niet door het artikel dat hier in Bdrecht gepost is geweest, hond overleden door weil)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:36

KimD schreef:

Daar maak je toch een foutje Kim, mdr1 en de weil enting hebben niks met elkaar te maken.

Buiten of je de weil wel of niet wil geven natuurlijk.
Hier wel alle honden ervoor gevaccineerd, mdr1 dragers en lijders.

Milbemax is overigens ook geen probleem zolang je niet over doseerd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:43

xDenies schreef:
KimD schreef:

Is weil ook een risico bij mdr1? Dat wist ik niet, weer wat geleerd. Ik ben wel bekend met o.a de producten zoals Milbemax en Advantix dat je er voorzichtig mee moet zijn. Maar beide gebruik/gebruikte ik wel gewoon. Ik moet met Lupa wel voorzichtiger zijn maar ook daar zal haar leeftijd een rol in zijn gaan spelen.

Of ik straks weer Weil wil enten weet ik eigenlijk nog niet. (ook niet door het artikel dat hier in Bdrecht gepost is geweest, hond overleden door weil)

Het is (nog) niet bewezen, maar met een aantal (merle) fokkers / bordercollie eigenaren 'onderzoeken' we de relatie van MDR1 & verschillende entingen / stoffen.

Zeker merle honden die MDR1 lijders zijn reageren stukken heftiger op de enting. Griepverschijnselen of vaak heftiger, waarvan nu twee gevallen fataal zijn geweest (Merle sheltie, lijder) en één zeer kritiek (merle border, lijder).

Merle is natuurlijk als een defect, ik vind het persoonlijk een vrij logische reactie.

XxDiandraxX schreef:
KimD schreef:

Daar maak je toch een foutje Kim, mdr1 en de weil enting hebben niks met elkaar te maken.

Buiten of je de weil wel of niet wil geven natuurlijk.
Hier wel alle honden ervoor gevaccineerd, mdr1 dragers en lijders.

Milbemax is overigens ook geen probleem zolang je niet over doseerd.

Nee hoor, geen fout. :)
Laatst bijgewerkt door KimD op 27-02-20 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:43

Wat wordt je hier precies afgebrand wanneer je niet tittert :P
Hier ent ik ook weil. Net een heel leerzame les over gehad en dan is mijn mening ook wel echt: enten (Weil dan)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 22:44

Hier is djessey(en de rest van mijn nest) in het nest getiterd. Niet alle pupkopers zijn er mee door gegaan. Maar 2 van de pups waren op 13 weken pas ver genoeg gezakt met de maternale anti stoffen om geeent te worden. Djessey heeft dus maar 1 ent moment gehad en is voor dhp en rabies geeent. Had liever rabies en de dhp uit elkaar gehouden met enten maar dat kon helaas niet ivm tripje naar belgie.
1 pup was op 9 weken ver genoeg gezakt en was ook met maar 1 enting beschermd.
Djessey moet in juni voor haar titer. Als chick drachtig is gaat djessey in mei al. (Ze is toch al 1 jr dus dan kan t )

Met titeren ben je inderdaad NIET tegen enten, maar wel tegen onnodig enten.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:47

KimD schreef:
Het is (nog) niet bewezen, maar met een aantal (merle) fokkers / bordercollie eigenaren 'onderzoeken' we de relatie van MDR1 & verschillende entingen / stoffen.

Zeker merle honden die MDR1 lijders zijn reageren stukken heftiger op de enting. Griepverschijnselen of vaak heftiger, waarvan nu twee gevallen fataal zijn geweest (Merle sheltie, lijder) en één zeer kritiek (merle border, lijder).

Merle is natuurlijk als een defect, ik vind het persoonlijk een vrij logische reactie.

De DA heeft het uitgelegd als zijnde dat het best pittig kan zijn de 1e cocktail + weil. Ze heeft toen flinke sjees gehad en was loom. Gelukkig knapte ze na een paar dagen op en trok de sjees weg, maar ik wilde dat gewoon niet nog een keer.
Vreselijk als je een diertje verliest aan iets waarmee je denkt het juiste te doen :(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:48

kiwiwitje schreef:
Hier is djessey(en de rest van mijn nest) in het nest getiterd. Niet alle pupkopers zijn er mee door gegaan. Maar 2 van de pups waren op 13 weken pas ver genoeg gezakt met de maternale anti stoffen om geeent te worden. Djessey heeft dus maar 1 ent moment gehad en is voor dhp en rabies geeent. Had liever rabies en de dhp uit elkaar gehouden met enten maar dat kon helaas niet ivm tripje naar belgie.
1 pup was op 9 weken ver genoeg gezakt en was ook met maar 1 enting beschermd.
Djessey moet in juni voor haar titer. Als chick drachtig is gaat djessey in mei al. (Ze is toch al 1 jr dus dan kan t )

Met titeren ben je inderdaad NIET tegen enten, maar wel tegen onnodig enten.

Ik ga een Dana ook eerder laten titeren dit jaar in verband met verwachtte dracht. Mocht ze een enting nodig hebben, dan is die ruim op tijd en komt die niet te kort op de dracht. Vind ik zelf een fijn gevoel.

Hetzelfde met de rabiës enting, die moet eigenlijk precies rond de verwachtte loopsheid / dracht. Dus die laat ik halverwege het jaar al zetten. :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:53

xDenies schreef:
KimD schreef:

De DA heeft het uitgelegd als zijnde dat het best pittig kan zijn de 1e cocktail + weil. Ze heeft toen flinke sjees gehad en was loom. Gelukkig knapte ze na een paar dagen op en trok de sjees weg, maar ik wilde dat gewoon niet nog een keer.
Vreselijk als je een diertje verliest aan iets waarmee je denkt het juiste te doen :(

Guinness hebben we hem ook één keer laten zetten toen hier een zogenaamd ernstig verhoogd risico was. Die is ook behoorlijk ziek geweest, was voor mij de doorslag om het niet meer te doen en mijn eigen gevoel te volgen.

Ook nooit meer geënt bij geen enkele hond, Weil an sich vind ik sowieso niet zo spannend.