De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fedjeraketje

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:41

@charr, Wat heb je een moeilijke maar dappere beslissing genomen. Naar welke opvang gaat ze?

@pino96, hopelijk komen jullie er snel achter wat het is. Ziet er inderdaad niet zo best uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:55

Moeilijk char maar wel de juiste gok ik :)

Pino96 hoop ook dat het snel uitgevonden word wat het is

Ik ben blij dat mijn binnenkonijnen hum eigen kamer hebben , alles is veilig heen kabels geen meubels :))

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 12:57

Daar hebben wij geen ruimte voor :') .
+ ik vind het wel gezellig, kijk je serie en dan heb je ineens een konijn op schoot!

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:57

Ze gaat naar Flappus in Zwolle.
Hele goeie dingen over gehoord met een eigenaar die gek op dieren is.
Hoop zo dat ze een fijn plekje krijgt. De twijfel slaat natuurlijk weer toe, maar ik weet dat ik er goed aan doe.

Misschien dat iemand hier in de omgeving Zwolle nog een plekje voor mijn mooie dame heeft, ergens waar ze lekker kan ravotten in een ruime ren met een of meerdere vriendjes? Mocht er iemand wel interesse hebben mag je altijd een PB sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:14

Es_ther schreef:
Daar hebben wij geen ruimte voor :') .
+ ik vind het wel gezellig, kijk je serie en dan heb je ineens een konijn op schoot!

:') daar heb ik beneden geen ruimte voor , ben ook bang dat mijn puzzels het ontgelden moeten en mijn eetkamer tafel is heilig :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:26

Bij flappus heb ik mijn konijnen ook vandaan. Heb daar de koppeling laten doen die erg geslaagd is en hij wist alles over elk konijn te vertellen.

Het ziet er goed uit daar met oog op dierenwelzijn en hij is erg bekwaam. Ze doen volgens mij geen huisbezoeken of navraag over de thuis situatie (correct me if im wrong, ik kwam daar natuurlijk al met 2 konijnen aanzetten)

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:37

Amber_anne schreef:
Bij flappus heb ik mijn konijnen ook vandaan. Heb daar de koppeling laten doen die erg geslaagd is en hij wist alles over elk konijn te vertellen.

Het ziet er goed uit daar met oog op dierenwelzijn en hij is erg bekwaam. Ze doen volgens mij geen huisbezoeken of navraag over de thuis situatie (correct me if im wrong, ik kwam daar natuurlijk al met 2 konijnen aanzetten)

Dat vind ik heel fijn om te horen.
Ik moet ook beide meiden meenemen zodat we Pip kunnen koppelen aan een maatje. Het zal vreselijk zijn om Pebbles daar achter te moeten laten en het breekt mijn hart als ik naar dat mooie koppie kijk, wetende dat dit de laatste week is dat ik haar zie en daarna nooit meer, maar het kan niet anders. Heb alles al besproken en dit is mijn enige uitweg, ook met oog op haar.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:37

Goede beslissing heb je gemaakt charr. Respect dat je het welzijn van je konijnen op de eerste plek zet, hoe moeilijk ook. Ik heb het kortgeleden met een hond moeten doen, ik weet hoe moeilijk het is.
Heel veel sterkte!

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:54

Weet dat ik de goede keus heb gemaakt.
Alleen ben ik zo bang dat ik niet weet bij wie ze gaat wonen. Ze krijgt zoveel liefde van mij, komt naar mij toe als ik haar roep. Wie weet wat haar nieuwe baasje met haar doet. Wie weet komt ze in een hokje met een maatje en wordt er nooit naar om gekeken. Dat is iets wat mij tegenhoud.
Ben nog steeds alle opties aan het bekijken maar ik kom er niet uit. Ik kan niet anders...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:56

Ik denk dat het goed is om te overleggen met de opvang hoe ze de procedure doen met het adopteren

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:40

Mijn konijntje met rode urine/bloed is na een nachtje in het ziekenhuis weer mee naar huis! Ze konden niets vinden behalve dat hij vannacht dus ook weer rood plastte. Ik moet hem nu gaan behandelen voor blaasontsteking dus gauw een (sneu..) binnenhok gekocht en 3 maal daags een paar spuiten (pijnstilling, ontstekingsremmer, antibiotica en iets om de darmen op gang te houden) in de mond. Ik hoop dan maar dat het een blaasontsteking is en dat hij snel opknapt en daarmee dan ook het vieze-kontjes probleem wordt verholpen.

Klopt het dat nu ik mijn konijnen naar binnen heb gehaald, dat ik beter tot het voorjaar kan wachten tot ik ze weer in hun buitenverblijf laat? Ik hoorde dit en dit klinkt wel logisch ivm kou en de vacht, alleen zie ik het zelf niet zo zitten. Zeker niet in dit hok, en dan heb ik nog de grootste uit de dierenwinkel meegenomen.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:41

Ik heb een paar jaar geleden een ex ram uit de opvang gehaald en toen moest je overal wel een maatje en de ruimte hebben. Maar echt controleren doen ze dat natuurlijk niet.
Mijne is in ieder geval goed terecht gekomen vind ik zelf :o
Lief vriendinnetje, veel ruimte en ook nog los in de tuin.
Dus het kan echt wel goed komen hoor, die impuls aankopen van een leuk konijntje voor de kinderen worden echt minder.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:16

Er is een lichtpuntje in het hele verhaal..
Mijn ouders zijn op visite en zien hoe kapot ik ben.
Ze overwegen om pebbles van mij over te nemen, inclusief een soortgenootje!! Zo kan ik haar blijven zien en weet ik dat ze een super huisje krijgt met genoeg ruimte en een vriendje. Het is nog niet helemaal zeker maar het is in ieder geval super nieuws!!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 20:42

Kijk, als dat doorgaat is dat mooi!

@Pino, ik heb alleen maaf binnen konijnen, dus ik kan je daar niet mee helpen.
Succes met spul in de mond doen, ik heb er krassen aan over gehouden toen wij het bij Blik moesten doen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:44

Succes Pino! Denk om de temperatuur ze hebben al een wintervacht ..

Zou mooi zijn Charr!

CoconutJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:39

In een onverwarmde ruimte zetten en desnoods raam open. Dan kan hij wel weer naar buiten. Mocht je kamer nu verwarmd zijn dan kan hij inderdaad niet meer naar buiten tot het voorjaar.

Fijn dat je tot een besluit bent gekomen over je konijnen. Dapper!!!

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:28

Ben een stuk opgeluchter.
Het zou zo top zijn als ze lekker naar mijn ouders kan. Dan kan ik haar zien, knuffelen. Mijn zusje is ook gek op konijnen en die is helemaal gelukkig. Ze krijgt daar alle liefde en aandacht. Het kan nog wel eventjes duren, aangezien ik ze dan eerst wil laten steriliseren voordat ik een vriendje voor ze ga zoeken en ze buiten komt. Dat kan nu natuurlijk nog niet, gezien de temperatuur. Ze kan tijdelijk op mijn oude slaapkamer en als de temperatuur goed is kan ze samen met haar nieuwe vriendje naar buiten. Heerlijk voor haar!

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 00:10

Dank jullie wel voor de tips! Ik heb ze in de kelder op een laag kastje staan, daar is het gelukkig niet extreem verwarmd, maar wel warmer dan buiten natuurlijk. Achja, eerst maar ‘s beter worden! Heel levendig is ie niet. Als er iets veranderd horen jullie het wel weer. :)

@Es_ther Haha! Gelukkig is dit mijn “lieve” konijn, bij de ander had ik ook liever 30 handschoenen aangetrokken. :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 00:22

Ik trek de volgende keer een dikke jas aan ofzo :') .
Echt bij de dierenarts, mn hele hals zat onder. Meneer kroop via de tafel bij mij op de schouder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 00:25

_O-

Je kan het nog navertellen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 01:21

Ohh Tarzan blijf van mijn hooi af -:(- , ja maar schat die is zo lekker >;)

Afbeelding

Maar Tarzan koos eieren voor zijn geld

Afbeelding

Om uiteindelijk het bij te leggen <3

Afbeelding

Nooit saai met hun <3

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 10:29

Superschattig die twee! <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 11:09

Hahah Esther, Pepper heb ik ook altijd op m'n schouder zitten bij de DA :')

Rebecca <3

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 11:46

Dat zou super zijn char ik duim voor je

Hopen dat het snel over is Pino! Bij mij ging de pijnstiller er zelf in hoefde alleen de spuit voor hun mond te houden. Is dus te proberen of ze het ook zo willen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 11:48

Even weer wat foto's gemaakt van m'n muppies <3 (foto's van Macho en Puk houden jullie nog te goed!)

Pepper is nu echt op 'nt raken, ik zie aan alles dat haar lijfje niet meer kan ;( We genieten dus nog maar van de tijd die ons gegund is ..

Afbeelding
Aan het ontbijt <3

Afbeelding
Blij kuiken :')

Afbeelding
Aangenaam, wij zijn wiebel en kont *\%/* :') _O-

Afbeelding
Knappe Billeman <3

Afbeelding
En m'n allermooiste en allerliefste meisje <3 <3 <3