Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:33

Oh Zoë wat is je teefje mooi <3 Reu is ook prachtig! Maar ben zelf niet zo'n fan van pluizenbolletjes.

Dundy moet deze maand voor zn Weil enting. Heeft titreren dan zin? Want voor Weil kan dat toch niet, die moet hij sowieso. Maar de cocktail hoeft hij pas over twee jaar weer. Iemand een beetje een idee hoe dat zit?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 16:36

Oh das een hele nette prijs. Bij ons is het indd ook zonder consult. Ja volgens mij erkent de KMSH het sinds dit jaar pas. Dus heel bekend is het nog niet echt.. Al zijn er hier genoeg artsen in de regio die het ook niet kennen/toepassen. Zonde want ik moet eigenlijk alle kanten op minimaal 20 min rijden. Ik overweeg nog om de praktijk die hier dichtbij zit aan te schrijven.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:44

Bij ons in de praktijk zeggen ze dat die cocktail idd maar om de 3 jaar hoeft. Maar ik wil weten of het vaccin gewerkt heeft en daarvoor moet ik toch een titerbepaling laten doen. (en voor diegene die mee moeten op show)
Op dat vlak is dat hele vaccinatiegebeuren zo van de pot gerukt. Er zijn honden waarbij het vaccin nooit zijn werk gedaan heeft, maar waarvan het nooit zal uitkomen. Soms heb je gewoon wat geluk nodig denk ik dan. Vorige hond is misschien 3x op 17jaar tijd gevaccineerd geweest en ik betwijfel of die zelfs maar de basisenting gehad heeft. (gevalletjes pup in kartonnen doos op een vlooienmarkt :+ waar we alleen mee naar de DA ging als die ziek was).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:50

Kaus schreef:
Oh Zoë wat is je teefje mooi <3 Reu is ook prachtig! Maar ben zelf niet zo'n fan van pluizenbolletjes.

Dundy moet deze maand voor zn Weil enting. Heeft titreren dan zin? Want voor Weil kan dat toch niet, die moet hij sowieso. Maar de cocktail hoeft hij pas over twee jaar weer. Iemand een beetje een idee hoe dat zit?

Weil is een bacteriële infectie, dat kun je dus niet titeren. Wel kun je de DHP laten titeren en het kan zo zijn dat hij deze drie, vijf jaar of zelfs langer niet meer hoeft te krijgen.

Weil & de L4 laat ik nooit enten.

De enige enting die ik consequent laat enten is Rabiës.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 16:58

Weil is indd niet te titeren. Dat vaccin werkt ook maar kort. Ik geloof 6 maanden. Er zijn op de FB pagina van Titeren met vaccicheck zelfs honden die in hun hele leven maar 2x geent zijn en toch beschermd.

Ja Petit; dat vind ik dus ook zo lastig. Zo kunnen honden jaren lang onbeschermd rondlopen ondanks enten. Boellie had een wat apart entschema (niet qua weken maar qua enting) en Chick mist vermoedelijk 1 enting (12 weken). en zeker aangezien ik een nestje wil van Chick wil ik eigenlijk wel weten of ze beschermd is voordat ze pups krijgt.

Weil ent ik normaal wel maar niet de Novibac. Al is chick bij de vorige baasjes wel met Novibac geent zonder problemen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:11

Ik laat die niet zetten vanwege MDR1, en omdat die toch niet dekkend zijn.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:17

KimD schreef:

Je weet dat vaccinaties niks met mdr1 te maken hebben? (Niet vervelend bedoeld hoor maar ik merk vaak dat er veel bangmakerij is omtrent mdr1)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:19

Idd met-1 heeft enkel invloed op ontblotingen en narcoses. En voor een 30 euro is je hond getest. In border komt het minder dan 1% van de populaties voor. Bij langharige collies komt het het meest voor (zo’n 35% las ik eens)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:26

Zoe_97 schreef:
Idd met-1 heeft enkel invloed op ontblotingen en narcoses. En voor een 30 euro is je hond getest. In border komt het minder dan 1% van de populaties voor. Bij langharige collies komt het het meest voor (zo’n 35% las ik eens)

Klopt ook niet helemaal. Er zijn ook bijv hart- en allergie medicaties die niet veilig zijn en zo zijn er nog meer. Ik heb hier een mdr1 lijder rond lopen en er zijn best wel dingen om rekening mee te houden maar heb soms het idee dat er erg veel bangmakerij is.

Afbeelding
Hij is een beetje verouderd maar voor het idee.
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 25-04-18 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:28

Ok. Ik bedoelde vooral van de meer standaard dingen. Heb me er keut super in verdiept. Heb de honden laten testen en alles was vrij

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:30

Zoe_97 schreef:
Ok. Ik bedoelde vooral van de meer standaard dingen. Heb me er keut super in verdiept. Heb de honden laten testen en alles was vrij

Ja ik snap wel dat je je er dan niet echt in verdiept. Ik moest wel met een mdr1 lijder :o .

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 13:35

Zoe, ik herkende je niet meer met je nieuwe avatar :P

Dat mdr gebeuren is voor mij onbekend.. :P

Ik heb het ''voordeel'' dat mn honden in april ongeveer geent moeten worden(normaal dan) Dus dan enten voor weil vind ik normaal geen punt ivm wandelen. Want dan is de kans op weil wel een stuk kleiner. Maar aangezien we eigenlijk nergens wandelen waar ik t zou verwachten. En zeker niet met de (hopelijke) dracht.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:40

Wie heeft de oplossing... -O-
Wij blijven er met Dexter maar tegenaan lopen dat hij elke keer dat hij kort alleen is even snel in huis poept en het opeet. WAAROM. Buiten dat is hij 100% zindelijk. Hij houdt zijn plas op totdat wij hem mee naar buiten nemen. Geeft aan wanneer hij moet. Gaat echt super!

Maar zodra bijvoorbeeld mijn vriend aan het douchen is en ik even snel naar de wc ga kom ik weer beneden en ruik je dat hij gepoept heeft. Hij is helemaal niet bang om in onze buurt te poepen. Maakt ook niet uit of hij net uit is geweest, honger heeft of niet. Hij poept gewoon... -O-

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:08

Klinkt al voor mij als protest/fruustratie op alleen gelaten worden. Al lijkt me dat zo'n vergezochte emotie voor een hond...
Nu ja, mijn JR plaste en poepte alles onder als ik haar alleen liet in het begin. Benchtraining was daar de oplossing, want zindelijk was ze.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:22

Maar hij heeft gewoon de keuze om achter ons aan te lopen naar de wc oid. We doen de deur niet achter ons dicht.

Voor mijn gevoel lijkt hij het echt te doen óm het op te kunnen eten. Hij kan het namelijk ook in een hele andere kamer doen en erbij weg lopen . Hij kiest ervoor het in de woonkamer te doen en het op te eten. Daarna komt hij vaak vrolijk naar ons toe.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:38

Uit protest of poepen om het op te kunnen eten zijn niet echt dingen die een hond doet. Wel kan er spanning mee spelen als hij even alleen gelaten wordt. Dat op eten kan een gewoonte zijn geworden, wil hij het buiten ook op eten of zit hij dan aan de lijn waardoor het niet kan?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:49

XxDiandraxX schreef:
KimD schreef:

Je weet dat vaccinaties niks met mdr1 te maken hebben? (Niet vervelend bedoeld hoor maar ik merk vaak dat er veel bangmakerij is omtrent mdr1)

Dan moet je vooral doen wat je niet laten kan. Het heeft ons bijna een border gekost.

MDR1 staat niet in directe relatie tot de entingen nee, maar de uitwerking in het lichaam jan zeker gevolgen hebben op een lijder.

Puk kwam bijna niet meer uit haar trip. Ik ben dan ook heel blij dat het niet doorgezet heeft naar een epileptische aanval.

Heeft niks met bangmakerij te maken, wel met gezond verstand. Ik neem liever het zekere voor het onzekere. Maar zoals gezegd vind ik die metingen sowieso compleet nutteloos.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:41

KimD schreef:

Bedoel je dan de enting van weill of allemaal?

Wij gaan volgende week nog een gaan puppy-knuffelen :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:06

KimD waarom zijn die metingen nutteloos? Je weet dan iig of je hond goed beschermd is of niet. Ik zie daar zeker het nut van in. Epilepsie icm met entingen geeft idd soms extra risico's, dat je dan liever niet wil enten snap ik, maar dat heeft dan toch niets met MDR1 gen te maken? Dat staat weer los van elkaar. L4 en weil is trouwens hetzelfde, de L4 zijn 4 varianten, de L2 zijn 2 varianten.

Kaus, lastig zo. Roetsj wil ook graag haar eigen ontlasting eten (schijnbaar erg lekker), maar ik beloon haar nu continue als ze er van wegloopt na het poepen, dan ruim ik het uit haat zicht op (iig dat probeer ik, maar soms is ze gewoon erg snel). Ik probeer haar hiermee aan te leren dat ze na het poepen naar mij moet komen, dat dat meer/lekkerders oplevert, dan haar eigen drol. Gaat steeds beter, maar als ze de kans krijgt, dan doet ze het toch nog snel. Anderhonds poep vindt ze gelukkig vies, dus daar gelukkig geen moeite mee. Ik zit er toch aan te denken om de tabletten eens op te zoeken, die de eigen ontlasting bitter maakt, dan leren ze het zichzelf wel af, las het met een paar weken niet beter gaat.

Lara, veel plezier met knuffelen.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:29

Vervelend Kaus, ik zou ook niet weten wat zijn beweegredenen ervoor zouden zijn :/ Het enige wat ik zo zou bedenken is zorgen dat hij niet alleen is, ook al ben je maar twee minuten uit het zicht..

Hier een update: het nestje Bracco's is gisteren geboren, met 10 gezonde puppen <3 Waarvan 8 reuen en 2 teven. Vandaag of morgen krijg ik als het goed is te horen of er een pupje voor mij tussen zit.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:41

fannetje schreef:
KimD waarom zijn die metingen nutteloos? Je weet dan iig of je hond goed beschermd is of niet. Ik zie daar zeker het nut van in. Epilepsie icm met entingen geeft idd soms extra risico's, dat je dan liever niet wil enten snap ik, maar dat heeft dan toch niets met MDR1 gen te maken? Dat staat weer los van elkaar. L4 en weil is trouwens hetzelfde, de L4 zijn 4 varianten, de L2 zijn 2 varianten.

Kaus, lastig zo. Roetsj wil ook graag haar eigen ontlasting eten (schijnbaar erg lekker), maar ik beloon haar nu continue als ze er van wegloopt na het poepen, dan ruim ik het uit haat zicht op (iig dat probeer ik, maar soms is ze gewoon erg snel). Ik probeer haar hiermee aan te leren dat ze na het poepen naar mij moet komen, dat dat meer/lekkerders oplevert, dan haar eigen drol. Gaat steeds beter, maar als ze de kans krijgt, dan doet ze het toch nog snel. Anderhonds poep vindt ze gelukkig vies, dus daar gelukkig geen moeite mee. Ik zit er toch aan te denken om de tabletten eens op te zoeken, die de eigen ontlasting bitter maakt, dan leren ze het zichzelf wel af, las het met een paar weken niet beter gaat.

Lara, veel plezier met knuffelen.

Entingen, niet metingen. Autocorrect.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:51

Loolotte schreef:
Vervelend Kaus, ik zou ook niet weten wat zijn beweegredenen ervoor zouden zijn :/ Het enige wat ik zo zou bedenken is zorgen dat hij niet alleen is, ook al ben je maar twee minuten uit het zicht..

Hier een update: het nestje Bracco's is gisteren geboren, met 10 gezonde puppen <3 Waarvan 8 reuen en 2 teven. Vandaag of morgen krijg ik als het goed is te horen of er een pupje voor mij tussen zit.

Ooh zo leuk ! is bracoo's eigenlijk altijd vos? en wou je een reu of een teef?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:57

Ik duim voor je Lotte :))

Kim D, entingen zijn zeker niet nutteloos, maar wel als je hond al beschermd is. Daarom alleen geven indien nodig.
Ik kies er daarom wel voor om weil te enten, heb een flatcoat en ze duikt nu al in de meest vieze plasjes, dat wordt alleen maar erger :+ }> En ik hoop dat de DHP enting is aangeslagen, maar dat hoor ik volgende week, ze stond iig voor P en H op 1, dus zou in theorie wel moeten :P Hopelijk voldoet ze aan de theorie. De D stond trouwens 6++++, dus die was waarschijnlijk aangeslagen met de 6 weken enting. Ze was dus wel snel door haar maternale antistoffen heen.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 17:48

Wat leuk Lotte, spannend dus! Was jij diegene waarbij de honden bij de juiste baasjes werden gekozen en waarbij je zelf niet mocht kiezen? 10 pups is in ieder geval een mooi aantal, tenzij je persé een teef wil :P

In dat titeren en enten moet ik me nog wat meer verdiepen, wat daar de voor en nadelen van zijn. Dus dat ga ik de komende weken mooi doen. heeft iemand nog linkjes met betrouwbare sites?

Aanstaande dinsdag is de teef van 'mijn' pup uitgeteld, ik kan niet wachten *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 17:51

fannetje schreef:
Ik duim voor je Lotte :))

Kim D, entingen zijn zeker niet nutteloos, maar wel als je hond al beschermd is. Daarom alleen geven indien nodig.
Ik kies er daarom wel voor om weil te enten, heb een flatcoat en ze duikt nu al in de meest vieze plasjes, dat wordt alleen maar erger :+ }> En ik hoop dat de DHP enting is aangeslagen, maar dat hoor ik volgende week, ze stond iig voor P en H op 1, dus zou in theorie wel moeten :P Hopelijk voldoet ze aan de theorie. De D stond trouwens 6++++, dus die was waarschijnlijk aangeslagen met de 6 weken enting. Ze was dus wel snel door haar maternale antistoffen heen.

Weil en L4 zijn wel degelijk nutteloos, ze dekken niet en niet te meten. Zoals al eerder aangegeven in het topic. Dat zijn namelijk bacteriële infecties.