Dundy moet deze maand voor zn Weil enting. Heeft titreren dan zin? Want voor Weil kan dat toch niet, die moet hij sowieso. Maar de cocktail hoeft hij pas over twee jaar weer. Iemand een beetje een idee hoe dat zit?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaus schreef:Oh Zoë wat is je teefje mooiReu is ook prachtig! Maar ben zelf niet zo'n fan van pluizenbolletjes.
Dundy moet deze maand voor zn Weil enting. Heeft titreren dan zin? Want voor Weil kan dat toch niet, die moet hij sowieso. Maar de cocktail hoeft hij pas over twee jaar weer. Iemand een beetje een idee hoe dat zit?
Zoe_97 schreef:Idd met-1 heeft enkel invloed op ontblotingen en narcoses. En voor een 30 euro is je hond getest. In border komt het minder dan 1% van de populaties voor. Bij langharige collies komt het het meest voor (zo’n 35% las ik eens)
XxDiandraxX schreef:KimD schreef:Ik laat die niet zetten vanwege MDR1, en omdat die toch niet dekkend zijn.
Je weet dat vaccinaties niks met mdr1 te maken hebben? (Niet vervelend bedoeld hoor maar ik merk vaak dat er veel bangmakerij is omtrent mdr1)
fannetje schreef:KimD waarom zijn die metingen nutteloos? Je weet dan iig of je hond goed beschermd is of niet. Ik zie daar zeker het nut van in. Epilepsie icm met entingen geeft idd soms extra risico's, dat je dan liever niet wil enten snap ik, maar dat heeft dan toch niets met MDR1 gen te maken? Dat staat weer los van elkaar. L4 en weil is trouwens hetzelfde, de L4 zijn 4 varianten, de L2 zijn 2 varianten.
Kaus, lastig zo. Roetsj wil ook graag haar eigen ontlasting eten (schijnbaar erg lekker), maar ik beloon haar nu continue als ze er van wegloopt na het poepen, dan ruim ik het uit haat zicht op (iig dat probeer ik, maar soms is ze gewoon erg snel). Ik probeer haar hiermee aan te leren dat ze na het poepen naar mij moet komen, dat dat meer/lekkerders oplevert, dan haar eigen drol. Gaat steeds beter, maar als ze de kans krijgt, dan doet ze het toch nog snel. Anderhonds poep vindt ze gelukkig vies, dus daar gelukkig geen moeite mee. Ik zit er toch aan te denken om de tabletten eens op te zoeken, die de eigen ontlasting bitter maakt, dan leren ze het zichzelf wel af, las het met een paar weken niet beter gaat.
Lara, veel plezier met knuffelen.
Loolotte schreef:Vervelend Kaus, ik zou ook niet weten wat zijn beweegredenen ervoor zouden zijn :/ Het enige wat ik zo zou bedenken is zorgen dat hij niet alleen is, ook al ben je maar twee minuten uit het zicht..
Hier een update: het nestje Bracco's is gisteren geboren, met 10 gezonde puppenWaarvan 8 reuen en 2 teven. Vandaag of morgen krijg ik als het goed is te horen of er een pupje voor mij tussen zit.
fannetje schreef:Ik duim voor je Lotte![]()
Kim D, entingen zijn zeker niet nutteloos, maar wel als je hond al beschermd is. Daarom alleen geven indien nodig.
Ik kies er daarom wel voor om weil te enten, heb een flatcoat en ze duikt nu al in de meest vieze plasjes, dat wordt alleen maar erger![]()
En ik hoop dat de DHP enting is aangeslagen, maar dat hoor ik volgende week, ze stond iig voor P en H op 1, dus zou in theorie wel moeten
Hopelijk voldoet ze aan de theorie. De D stond trouwens 6++++, dus die was waarschijnlijk aangeslagen met de 6 weken enting. Ze was dus wel snel door haar maternale antistoffen heen.