[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 19:27

wat is ginny leuk!
Vandaag met de 2 apen gaan schapendrijven :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 19:29

Super leuk om alle pups hier zo te kunnen volgen, geen tijd om op iedereen te reageren helaas. Met Mowgli gaat het heel erg goed, merk wel dat het een puber wordt momenteel, oren zitten een beetje dicht en hij vreet buiten echt alles op helaas... Inmiddels ook al met de basiscursus begonnen nadat we de puppycursus goed hadden afgerond :)

Wel zit ik nu met een dilemma... :( Voordat we Mowgli kregen, hadden we al een hond en twee katten, dat is altijd super gegaan en genoeg ruimte in huis. Nu jaagt Mowgli heel graag achter de katten aan en krijgt een van de katten waarschijnlijk zoveel stress dat daardoor ook een blaasontsteking is ontstaan die niet over wil gaan... Mijn moeder vindt nu dat ik de kat weg moet doen, maar ik kan dit echt niet over mijn hart verkrijgen dat omdat we nu een hond hebben genomen, de kat misschien een ander huisje moet krijgen vanwege de stress. We willen natuurlijk uiteindelijk voor alle beesten het beste.

Weten jullie of er een manier is om Mowgli dit nog af te leren? Op de hondenschool hebben ze al die tijd gezegd dat ze het zelf uit moeten zoeken, maar nu ik merk dat een van de katten dit zoveel stress oplevert, weet ik ook wel dat dit niet de juiste manier gaat zijn... Ik ga dit de komende les zeker nog een keer aankaarten in ieder geval, maar vind dit ook nu niet eerlijk naar de kat toe... ;(

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 19:50

Zelf uitzoeken dat doe ik dus niet. Ik heb een junior en senior lopen. De oude hond is echt een heel zacht hondje. Wanneer ik merk dat pup te veel aanwezig is dan stuur ik hem weg. Eindeloos uitdagen terwijl hij niet wil spelen of lomp gedrag , stuur ik ook bij. En eigenlijk ging dat super snel. Nu gaan ze in volle harmonie met elkaar om.
Sowieso wil ik jagen en druk gedrag in huis niet hebben. Daar is het bos of park voor.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 19:53

Ik zou Mowgli aangelijnd binnen houden en flink corrigeren als hij de kat lastig valt. Maar had het al helemaal nooit aangezien hier is de keuze er niet en moeten andere dieren gerespecteerd worden. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden ;)

Geen begeleiding geeft geen duidelijkheid en mogelijk dit soort problemen. Het is je gedragen of je gedragen hier ;)
Nee je hoeft niet te slaan of te schoppen of ander soort geweld gebruiken maar duidelijk zijn. Iedere hond en baas is anders geen idee waar je hond van onder de indruk zal zijn. De mijne vind NEE al erg zat haha hij is erg simpel op te voeden ;)

Kenzo is wel buiten een felle jager maar dat is momenteel erg goed onder controle. Voordeel van baas en voer gericht. Hier kkmen is altijd iets qua beloning en niets zo gaaf als super snel naar de baas te vliegen. Hij is de snelste van de hele roedel haha

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:03

Haha ik geloof dat zo dat iedereen over Ginny haar oren begint. Ik vind het bij Kenzo ook erg mooi staan die enorme horizon vervuilers!

Leuk om de borders bij de schapen te zien! Je jongste groeit ook mooi op zeg!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:12

Wat gaaf om die borders aan het werk te zien!
Ik heb hier in de buurt ook een hondenschool die les geeft in schapen drijven, daar wil ik over een tijdje met Jarvis naar toe :D Kijken wat hij ermee doet. Ik weet dat zijn vader een onzettende drive heeft voor het schapendrijven :j

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:19

Die schapendrijf foto's zijn geweldig! En de oren van Ginny, hahah, te zoet.

De hondenschool die mijn voorkeur heeft geeft ook apporteer/jachttraining. Perfect, mijn inziens. Ze trainen op verzoek zelfs met koud wild.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:23

Dat je het uberhaupt hebt toegestaan snap ik niet. Je laat kinderen toch ook niet achter dieren aanjagen? Die hond weet toch niet vanzelf dat hij dat niet mag.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:42

Amandavd schreef:
Dat je het uberhaupt hebt toegestaan snap ik niet. Je laat kinderen toch ook niet achter dieren aanjagen? Die hond weet toch niet vanzelf dat hij dat niet mag.

Huh? Heb je het tegen mij?
Die was gewoon een cursussen met goede begeleiding hoor. Niets ongestuurd erachter rennen. Maar schaapjes samen brengen en richting baasje sturen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:08

Ik denk dat het over het achter de kat aanjagen ging. :)

Leuk dat schapen drijven. Ze hebben er echt plezier in.

Kiko heeft vandaag eindelijk weer normaal gegeten. We vragen ons alleen af of er Duracell batterijen in zitten. :+ Ze is zo mega fanatiek aan het spelen de laatste dagen. Net heeft ze ook op haar kop gekregen omdat ze ineens als een bezetene door huis racete, over de bank heen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:13

Oeps ja. Ik zie het Hihi.

Hypere Kiko

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 23:06

Amandavd schreef:

Er zijn ook mensen die niet zo ervaren zijn met het houden van en opvoeden van honden he ;)

Mensen die op pup cursus een probleem voor leggen en het advies wat ze dan krijgen ook opvolgen.

In dit geval vind ik persoonlijk het een verkeerd advies maar misschien dat het voor sommige honden en mensen wel werkt? Nu ben ik sowieso niet van afwachten maar van maken dat bepaalde dingen gewoon niet gebeuren ;) of gelijk proberen gedrag om te buigen.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 23:15

Oh wat gaaf dat schapendrijven!

Van de week wou ik de hoezen van de bank in de wasmachine doen maar Bentley dacht daar duidelijk anders over :') .
Expres op de kussen en hoezen liggen :')
Afbeelding
Over die grote oren, Bentley heeft ook grote oren als hij over de vloer graag lopen met z'n hoofd naar beneden raken z'n grote oren gewoon de grond aan. Hij wordt hier in huis ook wel dombo genoemd vanwege z'n grote oren en z'n lompe acties. :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 06:56

dierenfan schreef:
Amandavd schreef:

Er zijn ook mensen die niet zo ervaren zijn met het houden van en opvoeden van honden he ;)

Mensen die op pup cursus een probleem voor leggen en het advies wat ze dan krijgen ook opvolgen.

In dit geval vind ik persoonlijk het een verkeerd advies maar misschien dat het voor sommige honden en mensen wel werkt? Nu ben ik sowieso niet van afwachten maar van maken dat bepaalde dingen gewoon niet gebeuren ;) of gelijk proberen gedrag om te buigen.

Dat klopt maar dit heeft meer met gezond verstand te maken. Zeker aangezien katten zeer stress gevoelig zijn. Ik vind het ook een belachelijk advies en ik snap dat iemand dat misschien toch aanneemt maar goed...

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 07:39

Amandavd schreef:

En ik snap weer waarom ik nauwelijks post op bokt...
Degene die de cursus gaf, legde uit dat hij vanzelf wel zou ophouden als hij een keer een haal zou krijgen. Onze veel te lieve kat doet dit niet en het blijft dus leuk voor Mowgli. Ik ben me er ondertussen ook wel van bewust dat dit niet de juiste keuze was.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 08:49

Nou ja je zal zien als je het een beetje bijstuurt gaat het snel beter.

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 08:51

Jennyj01 schreef:
Nou ja je zal zien als je het een beetje bijstuurt gaat het snel beter.

Ik ga mijn best doen, hopelijk over een weekje een positievere update :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:58

Sommige katten zijn fel genoeg om hun plek te verdedigen.
Mijn rode kater mept elke hond die in huis komt. Alle honden lopen met een boog om hem heen.
Andere katten zijn te lief. Die beschermen we door de hond weg te sturen bij opdringerigheid.

Knappe honden weer, schapendrijven lijkt mij zo leuk om te doen. En mooie oren, hoe groter hoe beter.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:17

MelissaH1996 schreef:
Amandavd schreef:

En ik snap weer waarom ik nauwelijks post op bokt...
Degene die de cursus gaf, legde uit dat hij vanzelf wel zou ophouden als hij een keer een haal zou krijgen. Onze veel te lieve kat doet dit niet en het blijft dus leuk voor Mowgli. Ik ben me er ondertussen ook wel van bewust dat dit niet de juiste keuze was.

Als je daarom al weinig op Bokt plaatst.... Ik snap best dat je adviezen van de school opvolgt maar dit heeft ook een beetje met gezond verstand te maken. Als jij je kat een beetje kent had je dit kunnen voorspellen. Enfin, gedane zaken nemen geen keer. Nu moet je consequent zijn en je hond corrigeren. Zorg ook dat je kat zijn eigen plekje heeft. Bevestig wat planken aan de muren zodat je kat altijd weg kan. Is het niet via de grond dan via de lucht. Een fijn slaapplekje op een hoge plek is ook fijn.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:34

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:14

Wij staan op de wachtlijst voor een pup. Al is onze pup inmiddels geboren, dus over een paar weken laat ik me van de ljjst afhalen.

Ik had dit nest al gezien, maar kon de vader (meen ik) in zooeasy niet vinden, dus kon ik de bloedlijnen niet uitpluizen. Dat lukte me bij veel van de nesten die bij onzestabyhoun in de deklijst stonden niet. Vandaar dat we toen toch besloten om ons op de nvsw te focussen.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:25

Ik zag leuke pups, geboren nestjes, knappe pups en uitdagingen.

Ik heb weinig gepost laatste tijd, druk met werk. Milo is vandaag gecastreerd en heel zielig. Hij is nu half jaar en steeds minder puppy, maar afentoe toch wel weer heel puppy. Nu vooral zielig, zeurderig en pieperig.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:39

djinnie schreef:
Wij staan op de wachtlijst voor een pup. Al is onze pup inmiddels geboren, dus over een paar weken laat ik me van de ljjst afhalen.

Ik had dit nest al gezien, maar kon de vader (meen ik) in zooeasy niet vinden, dus kon ik de bloedlijnen niet uitpluizen. Dat lukte me bij veel van de nesten die bij onzestabyhoun in de deklijst stonden niet. Vandaar dat we toen toch besloten om ons op de nvsw te focussen.

Ik zou dan gewoon contact opnemen met een fokker, die willen die info wel geven hoor als je echt interesse hebt ;)

Die info heb ik ook bij mijn hond ook gewoon via de fokkers gekregen. Dat kan je bij de Pointers ook niet altijd zo makkelijk vinden.

Bij de Weimpjes is er een aparte database voor de stambomen, dat is wel handig. Vind ik ook altijd wel leuk om beetje rond te neuzen;)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:52

Airborn sterkte met Milo.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:34

Afbeelding

Vandaag is mijn schatje 2w oud!
Ik kijk er naar uit als ik echt met jullie kan meepraten over gedrag etc... nog even geduld.

Als iemand een naamsuggestie heeft.. zijn stamboek naam wordt woodland Crystal Dawn Qui Que Bou. Maar als roepnaam moet ik nog even zoeken...