gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:16

Eoweyn_x schreef:
Als ze eenmaal gevochten hebben, en zo te horen hebben ze dat flink gedaan, zou ik het niet meer proberen.

Is het geen optie ze te castreren en een te ruilen bij de opvang voor een voedster?

nee ik heb ze al bijna 4 jaar en ik ben nu al zo gehecht aan ze.. en het zijn ook niet echt konijnen die snel mensen vertrouwen. ik vind het zielig om er eentje naar de opvang te doen.

in de toekomst, als ik uit huis ga en als ze dan nog leven wil ik zeker nog 2 voedsters erbij doen.

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:29

Ik zou ze sowieso wel laten castreren :)

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:44

Eoweyn_x schreef:
Ik zou ze sowieso wel laten castreren :)

Als je het niet vertrouwd om ze bij elkaar te zetten waarom dan wel laten castreren?

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:46

Eigenlijk hadden ze nooit uitelkaar gemoeten maar dat kan je niet terug zetten ;) misschien kan je erwel voor zorgen dat hun hokjes naast elkaar of tegenover elkaar staan zodat ze elkaar wel kunnen zien en misschien een ren waar ze in kunnen maar niet bij elkaar kunnen komen maar wel kunnen snuffelen

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:54

Het zijn twee rammen, die had je sowieso nooit samen moeten zetten. Als we dan toch zo beginnen.

Het komt steeds vaker voor dat lang gecastreerde rammen (min. 3 maanden!) wel gekoppeld kunnen worden. Ik heb dat hier zelf ook gehad. Maar, je moet dan wel weten wat je doet en hoe je het doet. Het kan namelijk ook zo zijn dat de karakters gewoon niet klikken.

Zolang ze die hormonen hebben gaat het sowieso niet goed. Dat is vechten tot de dood. Kun je ook zinnig advies geven toevallig?

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:57

Eoweyn_x schreef:
Het zijn twee rammen, die had je sowieso nooit samen moeten zetten. Als we dan toch zo beginnen.

Het komt steeds vaker voor dat lang gecastreerde rammen (min. 3 maanden!) wel gekoppeld kunnen worden. Ik heb dat hier zelf ook gehad. Maar, je moet dan wel weten wat je doet en hoe je het doet. Het kan namelijk ook zo zijn dat de karakters gewoon niet klikken.

Zolang ze die hormonen hebben gaat het sowieso niet goed. Dat is vechten tot de dood. Kun je ook zinnig advies geven toevallig?

Ik heb toevallig wel 2 rammen die al 3 jaar bij elkaar zitten ook niet gecastreerd en met andere rammen kunnen ze het niet vinden alleen met Elkaar en hebben nog nooit gevochten, de ene ram was al 1,5 toen we hem gingen koppelen, en ik vind het wel zinnig advies want je kan niet garanderen dat ze elkaar dan wel leuk gaan vinden nadat ze zijn gecastreerd beetje sonde dan

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:03

Zonde? Waarvan? Na castratie kunnen ze evt samen met een voedster. Juist goed dus, castreren.

Twer ongecastreerde rammen gaan 99% van de tijd fout. Dat die van jou wel goed gaan, is heel fijn, maar vind ik gevaarlijk om aan te raden aan iemand die twee vechtende rammen heeft. Het is juist goed dat ze uit elkaar zijn gehaald. Als ongecastreerde rammen namelijk gaan vechten, en die kans is altijd aanwezig, vechten ze tot de dood.

Vaak vechten rammen ook door juist die hormonen. Waarom denk je anders dat sommige gecastreerde rammen wél goed gaan? Dat gaat vaker goed dan ongeholpen rammen. Dus wie weet gaat het wel goed als ze langer geholpen zijn. Ja, zonde hoor, om te proberen of ze weer samen kunnen dmv castratie...

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:08

Eoweyn_x schreef:
Zonde? Waarvan? Na castratie kunnen ze evt samen met een voedster. Juist goed dus, castreren.

Twer ongecastreerde rammen gaan 99% van de tijd fout. Dat die van jou wel goed gaan, is heel fijn, maar vind ik gevaarlijk om aan te raden aan iemand die twee vechtende rammen heeft. Het is juist goed dat ze uit elkaar zijn gehaald. Als ongecastreerde rammen namelijk gaan vechten, en die kans is altijd aanwezig, vechten ze tot de dood.

Vaak vechten rammen ook door juist die hormonen. Waarom denk je anders dat sommige gecastreerde rammen wél goed gaan? Dat gaat vaker goed dan ongeholpen rammen. Dus wie weet gaat het wel goed als ze langer geholpen zijn. Ja, zonde hoor, om te proberen of ze weer samen kunnen dmv castratie...

Zij moet maar hopen dat ze dan bij elkaar kunnen want er staat dat zie niet meer konijnen mag, het is zonde als ze na de castratie nog niet bij elkaar kunnen

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:18

Het is zonde om het helemaal niet te proberen.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:20

Eoweyn_x schreef:
Het is zonde om het helemaal niet te proberen.

Als je geld in overschot hebt niet maar anders wel

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:24

Dieren kosten geld dus daar kun je niet omheen. En volgens mij werd er gevraagd of castratie zou kunnen helpen. Nee, garanties heb je niet, nooit. Maar je zou het kunnen proberen ja. 50% kans dat het lukt, en dan heb je twee gelukkige konijnen. Dat moet al genoeg zijn om het te willen proberen. Zo duur zijn castraties van rammen niet meer, als je met 2 komt kun je ook korting krijgen soms.

Hier is wat gedoe. Fiona heeft blijkbaar een opstootje gehad met Bella. Wat plukken vacht en Fioon heeft een wond. Niet leuk. Wat nu... Ik kan er geen apart zetten, een konijn is geen konijn en ze trekt dat niet. Ik vraag me steeds vaker af of dit nog tijd nodig heeft en wat de reden is dat Fiona mikpunt is van Bella :(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:36

Ik zou inderdaad ook even niet luisteren naar de 'goed bedoelde' raad van iris maar ze dus wel castreren, lang genoeg uit elkaars buurt houden tot de hormonen weg zijn en dan opnieuw koppelen op neutraal terrein uiteraard, grote kans dat het goed gaat.
Als ik zie hoe leuk Ollie en Flip samen zijn zou ik het een kans geven, ookal zitten mijn konijnen wel met 2 voedsters erbij..

Lastig eoweyn!
Kun je Fiona ook niet bij de andere groep zetten? Ik zeg maar iets?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:10

Nee, Jillz kan volstrekt niet bij andere voedsters. Zeker met Fiona samen wordt dat hard tegen hard

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:26

Hmm dat is jammer en je hebt geen ram die je apart met haar kan zetten?

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:38

Hier hebben de dames niet echt een baas, vlekje en Snuffel staan gewoon gelijk aan elkaar, af en toe rennen ze een beetje achter elkaar, maar een minuut later zitten ze lief naast elkaar :). Bubbles zit nu alleen, na de castratie niet meer, maar dat wachten we allemaal nog af.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:43

_Tarzan schreef:
Hmm dat is jammer en je hebt geen ram die je apart met haar kan zetten?

Nee.. Rambo en Lolo zijn echt nodig in de groep.
Ik dacht eraan om nog een ram te adopteren, maarja, het thuisfront... Volgens mijn moeder is er niets aan de hand. Maar Bella en Lotje zijn van haar, dus als dit zo blijft, zal Bella herplaatst moeten worden. Fiona is er het langst dus heeft de oudste rechten.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:48

Groepen heb ik geen ervaring mee dus daar zeg ik niks over.
De twee mannetjes zou ik ook castreren en als je wil nog proberen te koppelen. Mislukt dat, kan je altijd bij een opvang gaan ruilen of 2 setjes maken (en daar je ouders van zien te overtuigen)

Mijn foetsie is idd geen fan van veranderingen. Nou heeft ze ook een erg timide en angstig karaktertje, het is geen brutaal konijn. Juist heel liefjes, daarom kon ze het meteen goed vinden met Poeh. Hij is relaxt maar tegelijk wel stoer. Veranderingen kan ze wel aan, maar ze kijkt liever de kat uit de boom. Ik heb me wel vaak verbaast dat ze ondanks angst en stress altijd goed blijft eten. Toen ik haar nog probeerde te koppelen aan Vagebond, was ze continu erg gestresst. Ineengedoken in een hoekje met grote ogen, ze bewoog gewoon niet eens. Maar wel nog op een veilig moment je bakje leegvreten he. Dus wat dat betreft herstelt ze dus weer snel, of hoeft ze eigenlijk juist nooit te herstellen. Overleven doet ze wel!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:00

Haha die heeft dus echt een overlevingsmodus zwerte, fijn dat ze ondanks bepaalde situaties wel eet!

Iemand misschien een idee of tip?
Om 18 uur ging ik de konijnen doen en was alles prima, ging ik ze net nog nieuw water geven en wat eten heeft Ollie z'n oren plat in de nek en hij is erg warm in z'n nek (heb vergeleken met de anderen)

Moet ik mij zorgen maken of heeft ie zich misschien gewoon gestoten? Hij eet en drinkt wel gewoon..

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:07

Ik was vandaag in de groenrijk, en zoals altijd ga ik konijntjes aaien. Nu hebben ze in een hok/ren Vlaamse reuzen zitten.. 5 konijnen. 2 voedsters, 3 rammen in aparte bakken op sekse. En alle 5 graatmager. Kon de ruggenwervels tellen van kop tot staart evenals de ribben.. Heb de medewerkers er op aan gesproken en ze ''zouden er naar kijken''.. Ik denk eerder dat die beestjes volgende week dood zijn.
Nou moet ik zeggen dat de ''gewone'' konijntjes, die verkocht worden als zogenaamde dwerg konijnen ook dun waren, maar niet zo erg als de reuzen. Ik snap dat echt niet, en de mensen die deze dieren kopen al helemaal niet :\

Mijn konijn zit overigens altijd met haar oren in haar nek als ze het koud lijkt te hebben.. in hoeverre haar oren echt in haar nek kunnen met die flapoortjes
Laatst bijgewerkt door Zeeuwsemeid op 19-01-16 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:19

_Tarzan schreef:
Haha die heeft dus echt een overlevingsmodus zwerte, fijn dat ze ondanks bepaalde situaties wel eet!

Iemand misschien een idee of tip?
Om 18 uur ging ik de konijnen doen en was alles prima, ging ik ze net nog nieuw water geven en wat eten heeft Ollie z'n oren plat in de nek en hij is erg warm in z'n nek (heb vergeleken met de anderen)

Moet ik mij zorgen maken of heeft ie zich misschien gewoon gestoten? Hij eet en drinkt wel gewoon..

Hoe is zijn gedrag verder? Zou het even in de gaten houden

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:34

hij zit zich de hele tijd te wassen maar dat doet de rest ook :+

Ik ga straks nog even kijken

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:52

Mijn konijnen zitten ook altijd met hun oren in hun nek, behalve als ze iets horen ofzo.
Alleen Flou is wel een rare. Die heeft standaard 1 oor omhoog en de andere omlaag.. :P
Afbeelding

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:55

Oh dat is zo lief, 1 oor rechtop en eentje omlaag!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:34

Mijn hangoren hebben dat ook wel eens.. Wij zeggen altijd dat de verbinding dan niet zo goed is haha

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:31

Ollie's oren en temperatuur in z'n nek was vanmorgen weer normaal.. Misschien had ie zich toch gestoten, geen idee dus wat het was!