Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loolotte

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:34

Wat een pech allemaal Kaus :n Hopelijk geneest Dundy snel..

Mooie collectie trouwens Kim! En mooie modellen natuurlijk <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-18 19:35

Thnx! lotte :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:54

Ooit ga ik leren om bij te lezen en meteen te antwoorden :')

Wat een heerlijke hond heb je daar. De Buitenlandse hondjes zijn zo leuk he? Heb er nu dus ook een in de opvang en is een heel lief dier. Afbeelding

Komen weer zoveel leuke foto's voorbij! Wat gaan de pups al hard. Geen eten meer geven, blijven ze klein. :))

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:04

SR: ben bang dat ik dan opgegeten wordt, dus geef toch maar eten ;)
Ben trouwens momenteel aan het omschakelen van RC naar Orijen, ontlasting word met de dag beter.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:17

Oh die opvang vind ik leuk! <3

Nóg dikkere pech voor Dundy vandaag. Ik was de hele dag weg met Dexter en opeens belt mijn vriend dat de hechtingen eruit zijn... Die zijn blijven steken in de wollen deken toen Dundy aan het slapen was 8)7
Snel naar de dierenarts en opnieuw laten hechten. Vijf nietjes deze keer in plaats van drie. En een shirtje aan. En wonder boven wonder, kostte niks! _/-\o_ Als de hechtingen straks verwijderd worden krijgen ze een bedankje voor ons. Ben zo blij met deze dierenartspraktijk <3

Deze foto maar even in een spoiler, die is best wel vies...

Spoiler:
Afbeelding

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:21

Arme dundy. Maar wel heel erg fijn dat de tweede keer gewoon gratis was!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:21

Arme Dundy, hopelijk wil het dan nog wel netjes genezen nu.
Vraag me af hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft, of zaten ze niet helemaal goed?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:22

Wij vonden ze sowieso al wat raar zitten. Ik twijfelde al bij het verlaten van de kliniek de eerste keer of ik niet om een shirtje moest vragen. Het zit echt op het breedste punt van zn ribben dus als hij ergens langsloopt zijn die nietjes het eerste wat geraakt worden. Maar stom genoeg dus niet gevraagd om een shirtje...

Nu heeft hij gelukkig wel een shirtje en ben ik ook niet bang meer dat ze eruit gaan. Er zitten er nu ook meer in.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:58

Is het in NL dan niet gebruikelijk dat hechtingen controleren, vervangen en verwijderen bij in de prijs vh hechten zelf zit?

Hier een afspraak gemaakt om mijn honden te laten titreren. Eerst de 2 "oudjes" en dan in augustus de jongste en dan alleen de vaccinaties laten zetten die nodig zijn. Ik ben benieuwd...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 10:02

petitparis schreef:
Is het in NL dan niet gebruikelijk dat hechtingen controleren, vervangen en verwijderen bij in de prijs vh hechten zelf zit?

Hier een afspraak gemaakt om mijn honden te laten titreren. Eerst de 2 "oudjes" en dan in augustus de jongste en dan alleen de vaccinaties laten zetten die nodig zijn. Ik ben benieuwd...

Hechtingen verwijderen meestal wel. Opnieuw zetten weet ik eigenlijk niet..

Oeh Titeren! :D Wanneer ga je? Die van ons zijn begin mei als t goed is aan de beurt. Ik geloof 4 mei titeren en 9 mei naar de fysio voor een check up.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:06

Petit Paris, fijn dat je gaat titreren, geef je iig alleen wat nodig is.
Kim, jij ook 4 mei, ik ook met Roetsj, ter controle om te kijken of de entingen zijn aangeslagen. En de weil herhalen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:12

haha ik moet 3 mei. Ik wilde eerst alleen diegene laten checken die niet mee op show gaat. Maar door de nieuwsbrief die vorige maand rondgestuurd werd, laat ik de anderen ook maar checken. Ze zullen toch allemaal nog terug moeten voor Weil en diegene die mee gaan op show voor kennelhoest.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 10:16

fannetje schreef:
Petit Paris, fijn dat je gaat titreren, geef je iig alleen wat nodig is.
Kim, jij ook 4 mei, ik ook met Roetsj, ter controle om te kijken of de entingen zijn aangeslagen. En de weil herhalen.

Ja een DA hier redelijk in de buurt heeft dan een sessie. 37,50 geloof ik. Ik ga alleen deze ronde niet voor weil denk ik. Want zwemmen mogen ze van mij eigenlijk bijna nergens. Alleen in een natuurbad die voor mensen is en dus gecheckt word en zelfs daar komen we bijna niet. Dan wandelen we nog op de dijk, maar daar is ook geen stilstaand water.. Als ze al in de buurt komen van t water :') . En verder krijgen ze alleen de tuinslang en een schelp in de tuin. En Chick word natuurlijk in Juni Loops en wil haar dan ook dekken. Dus dan ben ik tot november sowieso niet in de buurt van water te vinden met ze. Dus ik denk dat ik weil over sla deze ronde. Boellie gaat toch niet alleen mee voor een flinke wandeling. Daar vind ie geen hol aan..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:41

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 13:45

Oh jouw teefje heeft zo'n lieve blik!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:48

hihihi, ze is een schijnhelig trutje :p heel lief voordoen en dan kattenkwaad uithalen, vervolgens zelf aan de andere kant van het huis gaan liggen zodat kenai de schuld krijgt :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 13:49

Weet je zeker dat je mijn Chicka niet in huis hebt? :')

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:20

Allemachtig, wat een práchtige border collies op de foto hierboven!

Mijn broer is ook gek van borders, hij had in het verleden een kruising Border x Flatcoated, een wereldhond die super kon speuren ok, helaas kreeg zij kanker in de borstholte met 10 jaar.

Nu heeft hij een 11 maanden jonge Friese Stabij, die Willem heet omdat-i op Koningsdag is geboren, hahaha.

Die kan het supergoed vinden met mijn inmiddels 4,5 maand jonge Dobermann teefje Stella: het zijn allebei echte zwem/waterratten!Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:21

Dankje voor het compliment. Hopelijk kan ik binnen een halfjaar nog een teefje aan mijn roedel toevoegen :D

Wat groeit jouw meisje ook mooie uit!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:34

Ze groeit als KOOL, er is zowat niet tegenaan te voeren, en een energiebom dat 't is!

Is het liefst de héle dag in beweging (is wel nogal Dobermann-eigen, maar zo'n energiek kanon als zij i had ik nog niet eerder).

Het is een behoorlijk heksje trouwens.... godzijdank wel heel sociaal naar andere honden toe, dus af en toe is het in het natuurbosje hier vlakachter net een soort Kindergarten (de buurhond, bruine Labra van 2,5 jaar is ook gek op zwemmen) en rent alles door mekaar.

Stella is echt een outdoor-type, liefst de héle dag op stap, sporten, spelletjes doen, op achterf rondhangen en ravotten. Ze is ondanks haar sjieke naam Stella Rose Maybelline, allesbehalve een meisje-meisje. Ze speelt hard en fanatiek, gelukkig pikken de meeste honden dat (nu nog) van haar omdat ze in hun hondenbeleving natuurlijk nog een klein meisje (pup) is.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:04

Mooie foto Zoe!
En wat wordt Stella al groot :wow: Of is die stabij zo klein?
Kim, hier geen sessies in de buurt, dus laat het gewoon door mijn DA doen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 16:12

Jeetje Terpetijn wat gaat ze hard!

Fannetje. De dichtstbijzijnde arts die titert zit op een minuut of 20 rijden. Onze vaste DA doet t ook, maar staat er niet echt achter. Titert ook geen pups. Dus daar gaan we voor het titeren niet heen. De dan dichtstbijzijnde heeft op meerdere locaties praktijken en de praktijk die een sessie heeft is op een half uurtje rijden. Ben erg benieuwd!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:20

In mijn DA praktijk kan het maar 1x per maand. De andere praktijk enkele km verderop "wil" het niet doen omdat er bij hen niet genoeg vraag naar is en dan de prijs per test te hoog op loopt (iets met aantal tests per kit en beperkte houdbaarheid eens geopend)

Stella ziet er al een hele dame uit! Ook mooi stevig en niet zoals die showlijnen die soms zie passeren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 16:24

Ja de test kost hier in NL 116 euro inkoop voor 12 strips. Maar die 12 strips zitten aan elkaar vast. En zijn na openen indd niet zo lang houdbaar. Daarom zijn veel dierenartsen ook zo duur. Ik had er van de week eentje die gewoon 75,- PER HOND vroeg.. Ja dan gaat niemand titeren...

In BE is het ook nog wat onbekender dan in NL

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:28

vriendin had rondgebeld had prijzen gekregen tussen 25 en 45€. Ik heb er niet meer naar gevraagd bij het maken van mijn afspraak. Moest alleszins geen consult betalen.
Denk dat het bij ons ook nog maar sinds maart gecommuniceerd is dat bij wedstrijden en tentoonstellingen het toegelaten is titerbepaling te laten doen.