Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:39

Easypill heb ik om die reden ook niet geprobeerd. Tot nu toe hebben ze het altijd door dat er een pil in verstopt zit en die eten ze dan ook niet op. Ook de "smakelijke pillen" niet.

Dus ik probeer het niet eens meer anders.. Direct in de houdgreep, bek open en pil achterin. Ik heb dan wel een paar krassen, maar dat heb ik tot nu toe wel overleefd. ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:40

Mijn hondje duw ik ook zonder problemen een pil achterin de bek, 2 tegelijk ook nog wel. :+
Maar mijn moeder moest de Pitbull en later de Stafford die we toen hadden dagelijks meerdere keren pillen geven ivm Addison en die gaf het dus met een stukje brood, alle honden gingen dan keurig zitten en degene die medicatie kreeg gaf ze als laatste.
Beter dan minstens 2x daags onder dwang die pil erin omdat het nu op een leuke manier gegeven werd en alle honden altijd liepen te stuiteren want 'jeuj, broodje! *\%/*'

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:25

Nou kwam mijn kat vandaag thuis met een vis >;) vaak blijft het bij blaadjes af en toe een vogel of een muisje maar dit nog nooit mee gemaakt Afbeelding

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:35

_O- Heb je ook enig idee waar die die vandaan heeft?

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:38

Ik woon aan/op het water maar ze had geen natte poten dus mijn verklaring is dat ze hem van een visser heeft gestolen

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:11

BarryPlopper schreef:
Ik woon aan/op het water maar ze had geen natte poten dus mijn verklaring is dat ze hem van een visser heeft gestolen

_O- _O-

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:29

Hier ook een kattenluik op chip. Alleen is bij mijn kat de chip omlaag gezakt en werk die dus niet. Volgens mij hebben wij niet heel vaak vreemde katten binnen gehad.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:45

Jessix schreef:
Mandyy schreef:
Inwendig.

Heb de dierenarts voor de zekerheid nog even gebeld en behandelplan afgesproken. :) Veel fijner gevoel zo!

Wormen bedoel je dan? Parasieten is een ruim begrip... Goed voor jou om wel precies te weten waar het omgaat. In wormen heb je ook weer verschillende en ook niet elke wormenkuur helpt tegen elke worm.

Klopt dat het een ruim begrip is, zo is er dus ook meer dan wormen. ;)
De dierenarts heeft besloten nu geen onderzoek te doen gezien er een sterk vermoeden is.
Mocht dit niet zo zijn gaan we ontlastingonderzoek doen.

Pillen moeten nu met boter. Dat glijdt makkelijker. :')

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 08:53

Die vis! Je hebt m toch wel gebakken he?

Hier geen kattenluik, we hebben kunststof deuren.. ted heeft dus personeel, maar welke kat heeft die niet?

IK voel me behoorlijk genegeerd hier..
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:01

Hij ziet je duidelijk niet staan. :P

DjoopieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:12

Ah Wiebke hij is vast jaloers op de baby! Hond en kat lagen vanmorgen samen op de bank! Had ik nooit verwacht! De rest van de ochtend zijn ze al samen aan het klieren maar volgens mij vinden ze het alle twee nog wel leuk....

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:36

wiebke schreef:
Hier geen kattenluik, we hebben kunststof deuren.. ted heeft dus personeel, maar welke kat heeft die niet?

We hebben toen er nieuwe deuren kwamen, een kattenluik afgegeven bij de leverancier van de deuren. Het is dus daar in de deur geplaatst. Met opzet een standaard maat en merk gekocht en zo kunnen we kapotte onderdelen toch vervangen.

Ted is cool!

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:54

Een van mijn vorige katten bij mijn ouders kwam wel eens met een konijn thuis. -O- Die kwam ze netjes bij ons aan de deur brengen. Was de buurman niet zo blij mee. Wij ook niet! De buren hadden een grote ren met allemaal loslopende konijnen. Maar onze kat kon van bovenaf daar makkelijk bij. Die ren heeft dus ook niet lang geduurd!

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:14

Afbeelding
Standje negeer bekend hier...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:24

Ben op het moment weer helemaal in en net een uitgebreide kroel/knuffel gehad van dame Maira.

Had alleen gisteren wel weer overgegeven, maar met opruimen was het niet zonder reden zaten 3 flinke haarballen in (en geen kleintjes dus). Dus begin nu te vermoeden dat het overgeven echt gewoon een haarbal probleem is. Heb wel van die speciale snoepjes die het passeren van haarballen makkelijker moeten maken, maar wil daarvan ook weer niet teveel geven (2 en heel soms 3 krijg ze). Na die hele warme dagen is ze ook weer heel erg verder gegaan met verharen na een korte periode even wat minder.

Heb ook al diverse massage incl. perforatie gekregen weer. Om nog maar niet te spreken over de kopstoten. :')

DjoopieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:29

Gefeliciteerd met je verjaardag Marcella!

Mijn katten hebben echt nooit haarballen gehad.... of merk je het niet altijd?
Nou heb ik vooral Bengalen gehad en die verharen niet zo, maar ook wel gewone htk katten.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:35

Hier ook nooit haarballen, maar sammie heeft van de week ook een aantal keer gespuugd.. Nu vreet hij elke keer van een van onze plantjes als we even niet kijken dus het zou me niets verbazen als dat dan dwars zit :+

Maar nu gelukkig al een paar dagen niets anders zat er bij ons ook een bezoekje da aan te komen. :j

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:51

Hier ook geen ervaring met haarballen. Ondanks dat ted een behoorlijk balletje is :)

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:54

wiebke schreef:
Die vis! Je hebt m toch wel gebakken he?

IK voel me behoorlijk genegeerd hier..
[ [url=m/iDEnKP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee toen ze thuis kwam heeft ze hem voor de deur gelegd en na het eten was hij ineens weg

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 15:44

Lieve schatten weten jullie of je de rode vlooienbus van het kruidvat in Nederland in de winkel zelf kan kopen? Hier in België vind ik hem niet maar ben morgen in NL dus zou anders een winkel passeren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:20

Geloof dat ik het groot van de voerbal kleiner moet. :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:52

Pff sammie had een druk momentje daarstraks. Sprong zo vol in het bord met pasta van mijn vriend. Sammie heeft zich daarna heerlijk zitten wassen want zijn pootjes smaakten erg lekker :+

En even een vraag (niet voor mijzelf), is het strafbaar kittens met 7 weken al bij de moeder weg te halen of is hier geen 'regel' over? Ik weet dat het verschilt van 9 weken tot 13 weken maar 7 is wel erg kort toch..?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:07

7 is volgens mij het wettelijk minimum. Dus dan zou het niet strafbaar zijn.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 07:53

Gisteravond appte de buuf dat de kater onderweg was die zag hem bij ons op het pad hinken.
Gelukkig ging hij de schuur in eten... dus deur gelijk dicht gegooid.
Vanochtend komt de dierenambulance hem vangen.
Nu zorgen dat de schuur deuren dicht blijven _O-

Verwilderde boerderij katten prima maar niet als hij met een gebroken heup rond loopt en het een schaduw van zichzelf is door de pijn.

Hier verder een ondeugende kleine Maes die weer wat nieuws ontdekt heeft....

Hoe ren ik zo hard mogelijk achter mijn eigen staart aan.

Ik doe hem hierop wel corrigeren want anders wordt het straks een gewoonte waar ik niet van hou.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 09:50

Wat goed dat je hem heb kunnen vangen!!