Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 06:13

Met Mulan heb ik de eerste 4 nachten op de bank geslapen naast de bench. Als er dan wat was kon ik m'n hand even uitsteken naar de bench, even kalmeren en dan was het goed. Ik woon in een appartement en de bench staat om de hoek van m'n slaapkamer dus na 4 nachten toen het goed ging ben ik terug verhuist naar m'n bed en dat ging gewoon goed. Mulan slaapt wel nog steeds in de bench omdat ze nog weleens wil slopen/ de kattenbak in wil duiken/ de prullenbak open maken -O- Maar de bench is haar veilige plekje en ze vindt het totaal geen probleem, overdag slaapt ze er ook nog steeds weleens in.

Qua kat, sowieso eerste dagen aan de lijn houden als je ze gaat introduceren om te kunnen corrigeren indien nodig. Wat je van plan bent klinkt goed met de serre. En inderdaad zorgen dat de kat ruimte heeft om weg te kunnen. Ik heb een hekje in de deur van m'n woonkamer (nog steeds ivm kattenbakken in de gang) waar de katten wel door kunnen en Mulan niet, ideaal.

Tegenwoordig bij m'n middagdutje (oh dat klinkt echt alsof ik oud ben maar ben chronisch ziek :+) slaapt Mulan overigens wel bij mij in bed, gaat steeds beter <3

Nog even paar foto's van de laatste tijd <3

Gezellig in bed <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 07:28

Ah zo lief. <3 Ook dicht bij de kat zie ik!

Zo'n hekje is wel handig.. Weet je toevallig nog welke dat was?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 08:03

Ja gaat goed met de katten, echt fijn :D Vooral met die van de foto gaat ze goed, die geeft haar ook altijd kopjes enzo, super schattig.
Ik vind het hekje inderdaad echt ideaal, het is deze:Klik.

nobillity

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:09

@Jorinda; Ja ik denk ook dat ze jonger is dan 6 maanden. Mijn puppycursus man zegt ook dat ze jonger is. Ze heeft net pas gewisseld.
@Sem_ Ik heb de dogscanner gedownload.
Daar kwam uit een Duitse Pinscher – Jack Russel – Fox terriër. Toen ik meerdere foto’s downloadde kwam er het volgende uit: Airedaleterriër, Koreaanse jindohond, Kelpie en anatolische herder :’)
We gaan het wel zien als ik ooit een DNA-test ga doen.
Hoe is het gegaan zaterdag ? Heb je een foto van je knapperd?
@Frummels; ja ze is zeker aan de maat, maar vind ik niet erg. Hoop alleen niet dat ze echt TE groot word, want dat vind ik zielig bij mij in huis.
Ik hoop dat je snel een operatiedatum hebt.
@Norwayfjord; wat is Mulan een knapperd zeg <3

Met Ruby heb ik 2 nachten op de bank geslapen.
De 1e nacht was ze soms beetje aan het piepen. De 2e nacht heeft ze geen kik gegeven waardoor ik de 3e nacht naar boven ben gegaan, wel had ik mijn hoeslaken waar ik op had geslapen bij haar in de bench gelegd zodat ze mij kon ruiken. De deur in de woonkamer open heb gelaten en de deur van mijn slaapkamer. En zo elke keer naar een paar nachtjes een stapje verder.
Ze slaapt bij mij ’s nachts in de bench, tevens is dat voor haar ook dr veilige plek. Als er teveel prikkels zijn gaat ze of op haar kussen liggen of in de bench.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:03

Bedankt voor de link naar het hekje NorwayFjord! Hij past hier helaas niet tussen deurpost (te breed), maar misschien bij de trap.

Hahah dat is wel een bijzondere uitslag van Dogscanner nobillity! Hier zegt hij bij bijna alle foto's van onze toekomstige hond dat ze lijkt op een Ierse Wolfshond, het is dan wel een hele kleine versie van maar 45 centimeter. :+

Ze komt aankomende zaterdag! Gister een mand wezen kopen en nog de laatste spulletjes. We zijn er klaar voor! Maar ik vind het wel spannend hoor... Als ze er is zal ik een foto plaatsen. :)

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:08

Oh ik dacht dat ze afgelopen zaterdag al kwam.
De voorbereiding is al heel erg leuk :)

Ben erg benieuwd

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:51

Sem_ schreef:
Ah zo lief. <3 Ook dicht bij de kat zie ik!

Zo'n hekje is wel handig.. Weet je toevallig nog welke dat was?

Wij hebben een windhaak op de deur gezet naar de bijkeuken zodat de katten wel door de kier kunnen maar de honden niet haha. In de bijkeuken staat ook het voer van de katten.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:03

Dat is ook een slimme. Ik ben ook nog aan het twijfelen wat we doen met het voer van de kat en de kattenbak. Ik denk dat we het voor nu maar boven zetten. Onze kat springt niet echt meer op hoge dingen (ze is al oud), dus voer op hoogte wordt 'm niet.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:44

Nova komt eraan!

Afbeelding

Helaas met kap maar t zij zo :(:)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:56

BonteLisa schreef:
Nova komt eraan!

[ [url=m/TyMThC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas met kap maar t zij zo :(:)

*\o/* *\o/* yeah!!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:24

*\o/*

Samen met Alice!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:27

Sem_ schreef:
*\o/*

Samen met Alice!

*\o/*

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:33

Wat spannend!! *\o/*

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 22:28

Zo leuk dat ze samen van dezelfde plek aankomen! Oooh wat weet ik nog toen Maya kwam. Geniet ervan morgen! Het is een dag die je nooit zal vergeten <3

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 07:03

Wat leuk!!! Geniet ervan! <3

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:39

En??? Hoe laat komen ze aan vandaag? *\o/*

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 13:06

Wat leuk! <3

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 13:10

Ik ben trouwens vergeten om deze leuke foto te delen! Maya is mee naar stal gegaan. Twee keer eerder is ze mee geweest maar toen hebben we haar vooral gedragen want lopen durfde ze niet. Maar deze keer was ze ontzettend geïnteresseerd in het (adoptie)veulentje bij ons op stal en dat was ook wederzijds. Ze waren elkaar een beetje aan het bekijken en het veulen wilde spelen. Maya snapte het niet maar was niet bang! Ze kreek juist nog meer interesse.
Ook rende ze helemaal naar achter de wei op om naar mijn pony te gaan. Daarvoor moest ze langs veel andere paarden en dat deed ze super! *\o/*

Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:15

Vanavond ergens! Nog geen tijd helaas. De zenuwen zijn aanwezig. :x

Wat leuk dat Maya mee was naar stal. Zo fijn dat ze steeds minder bang is!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:22

Ahhh wat leuk! Fijn dat het goed gaat met de paarden ook :D Mulan gaat ook regelmatig mee naar stal, heerlijk vindt ze dat. Helaas voor mij duikt ze ook in elke sloot die er op stal te vinden is en vaak gaat ze daarna ook nog lekker in de modder rollen :+ Smeerpijp. Dus ze staat ook regelmatig onder de douche. Verder rent ze de hele bak door en het weiland is ook fantastisch, lekker veel ruimte voor zoomies <3

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:47

Sem_ schreef:
Vanavond ergens! Nog geen tijd helaas. De zenuwen zijn aanwezig. :x

Wat leuk dat Maya mee was naar stal. Zo fijn dat ze steeds minder bang is!

Zo lang nog! ;(
Bij ons zouden ze om 16 uur aankomen op de eind locatie in Utrecht, maar ze kwamen letterlijk langs ons in Gent en dus mochten we haar daar in de buurt al ophalen omdat ze toch moesten pauzeren. Scheelde 4-5 uur in de wagen!

Ik ben zo benieuwd voor jullie!!! Ik voel opnieuw de kriebels. :D

NorwayFjord schreef:
Ahhh wat leuk! Fijn dat het goed gaat met de paarden ook :D Mulan gaat ook regelmatig mee naar stal, heerlijk vindt ze dat. Helaas voor mij duikt ze ook in elke sloot die er op stal te vinden is en vaak gaat ze daarna ook nog lekker in de modder rollen :+ Smeerpijp. Dus ze staat ook regelmatig onder de douche. Verder rent ze de hele bak door en het weiland is ook fantastisch, lekker veel ruimte voor zoomies <3

Heerlijk toch! Kan Mulan los? Maya durven we echt niet los te laten. Op de 10m sleeplijn trekt ze nooit en sleept het over de grond. Maar het gebeurt te vaak dat ze schrikt en wegspringt. Of dat ze echt niet mee wil. En het gevaar van auto's/fietsers snapt ze ook niet helaas.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:57

Spannend nog even dus Sem_! Snap wel dat je zenuwachtig bent, hopelijk vliegt de tijd snel voorbij :)

emilyslaluna schreef:
Heerlijk toch! Kan Mulan los? Maya durven we echt niet los te laten. Op de 10m sleeplijn trekt ze nooit en sleept het over de grond. Maar het gebeurt te vaak dat ze schrikt en wegspringt. Of dat ze echt niet mee wil. En het gevaar van auto's/fietsers snapt ze ook niet helaas.

Mulan loopt los, maar alleen op stal of in natuurgebieden/losloopgebied waar geen auto's zijn. Stal is in de polder dus daar is het heerlijk rustig en sowieso blijft ze wel altijd in mijn zicht, het is echt een mama's kindje dus ze gaat niet ver weg zonder mij. Als ik ergens ben en haar niet vertrouw gaat ze ook niet los. :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 16:18

Er waren problemen met het busje. Oorspronkelijk zou het 16.00/17.00 uur worden, toen morgenochtend en nu waarschijnlijk 22.30!

Vervelend voor de honden dat ze zo lang in de auto moeten zitten. Zullen wel doodop zijn na de reis! Ook nog een uur vanuit de ophaalplek naar ons, maar daarna krijgt ze alle rust. :)

Loslopen lijkt me spannend! Wel erg leuk als het goed gaat.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:11

Ik ga Nova in Breda ophalen waardoor ik dr al eerder kan ophalen. Rond 21.30. Maar dat gedoe met de bus is dan ook echt niet fijn. Kreeg eerst te horen dat t morgenochtend werd -O-

Liever laat vanavond dan mega vroeg morgen

Vanmorgen de andere kiddos uit laten razen. Beide lopen ze heerlijk los en hopelijk kan Nova dat over een paar maanden ook

Afbeelding

En de halsband is vandaag ook eindelijk binnen gekomen. Precies optijd

Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:23

Ja ik heb ook liever vanavond dan morgen vroeg! Fijn dat je een uurtje eerder kan.

Mooi de halsband, idd precies op tijd. :)