[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djinnie

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:25

Fijn dat haar temp gedaald is en ze eet, Neonlight. Is al een beetje minder zorg. Hopelijk blijft de (tijdelijke) jeuk onder de duim!

Wat een knapperd, boemklatsch. Wij gaan de laatste week van juli naar zeeland op vakantie en pup gaat dan mee. Dus dan zal hij de zee ook lekker gaan zien.

Puppyspam duurt nog even. Wil geen foto's van de fokker gebruiken. Maar die spam komt nog wel. Hihi.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:09

Boemklatsch schreef:
Bah Neonlight wat naar, hoe is ze nu? :(:)

Djinnie gefeliciteerd! Wij zijn natuurlijk ook benieuwd naar puppyspam!

Haha Zoë hier zijn vriend en ik het wel eens dat 1 hond voorlopig meer dan genoeg is, een hyperactieve hond houdt ons al genoeg bezig.. :+

Hier weinig geks aan de hand, Mika doet het super! Zijn zondag naar het strand geweest, vond hij geweldig. :))
[ [url=m/4T8jbk.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9OrFNT.jpg]Afbeelding[/url] ]

2 honden is minder werk dan 1 hoor. Hier 6 en nergens dol mee ook met de pup niet dan af en toe verplicht bench rust ;)
Al is de roedel sowieso relaxt en hij neemt dat over. Er wordt veel geslapen in huis en in bos gespeeld.

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 22:38

He bah hondjes die ziek zijn is nooit leuk!!!!!

Hier hebben we met onze eerste hond niet veel geluk gehad. Ze mocht maar 7 jaar oud worden. Dat is voor een bobtail nog veel te jong.

Nu bijna 5 maand later zijn we zo ver dat we morgen onze nieuwe aanwinst op mogen halen!
Het wachten duurt dan toch wel verschrikkelijk lang maar vanaf morgen zal ik hier ook wel af en toe te vinden zijn.
Wij krijgen een leonberger met de naam Jinthe
Afbeelding

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 22:45

Dat wordt een biggirl ;-)

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 22:57

Haha ja dat zeker!!
Maar we hebben hier in huis besloten dat we wel een hond willen maar het moet sowieso een flinke hond zijn.

En het karakter van dit ras is gewoon heel erg mooi. Een lieve grote lobbes... nu nog even en dan mogen we haar ophalen <3

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:15

Spannend, Paramuse. Wat een dropje om te zien.

Hier zit ik steeds verlekkerd naar de individuele en geboorte foto's te staren. Nu kan ik ook eindelijk zien wie de reutjes zijn. Zo lief. Ze hebben voorlopig werknamen. Pas als ze gechipt worden door de RvB krijgen ze hun definitieve naam. Rond een week of 6 weten we dus wie onze Wiebe wordt. Er zijn twee wittere reutjes (werknamen Syb en Blesje (de enige met een blesje) en 2 donkerdere reutjes (werknamen driestip en kerel). Het is zo mooi om dit al vanaf de dekking te mogen meemaken. <3

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:17

Moeten de officiële namen niet binnen 14 dagen geregistreerd worden?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:25

Binnen 10 dagen zelfs. We hebben dan ook allemaal al onze naam door moeten geven. Maar die zijn dan nog niet gekoppeld aan een specifieke hond. Dat wordt met chippen pas gekoppeld. Dus is ook dan (net daarvoor) pas bekend welke pup het wordt. Is qua karakter wat makkelijker bekijken als ze iets ouder zijn.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:03

Gefeliciteerd Djinnie!

Hier ook een feestje, want Tara is vandaag 1 jaar geworden!
Maar ze blijft toch mijn 'kleine' puppy <3

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:19

Ik kan eindelijk ook meepraten!
Deze knappe jongen komt mijn richting uit!

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:20

Oh wat een leukerds! Welk ras is het? :)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:25

Oh, wat een dropje! <3

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:02

Australische herder

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:57

En weer wat foto's van Kenzo. Hij wordt al een grote vent met zijn 5.5 maanden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo blij met zijn mooie bouw en sterke rechte rug. Hij straalt niet alleen kracht uit hij is ook erg krachtig

Na vele jaren boxers te hebben gehad en een labrador x rottweiler die er als forse labrador uit ziet is dit wel wennen. Als pup waren mensen niet weg te slaan bij hem en nu hij jonge hond is wordt hij door vele mensen benauwd aangekeken en loopt bijna iedereen met een boog om hem heen. Gelukkig heeft hij 0 interesse in andere mensen maar het is voor mij wel wennen.
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 16-04-17 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:58

Mooie kleurtjes, maar zo jong al gekozen? of was er maar 1 reu?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:05

Daaphh wat een mooie pup.

Kenzo is knap. Zeker met zwemmen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:15

Eergisteren is Spikey voor het eerst naar stal meegeweest. Hij vond het leuk en was braaf. Zelfs een stukje met paard en hond tegelijk buiten gewandeld.
Hij vond de paarden niet eng, terwijl hij andere honden wel eng vind.

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:30

Heerlijke foto's weer! Wij genieten van ons "kleine" meisje
Overdag in ieder geval de nacht is nog wel een beetje lastig
Dan moet ze alleen blijven en dat vind ze echt niet leuk!!
Maar ze is zo makkelijk verder in huis <3

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:02

paramuse schreef:
Heerlijke foto's weer! Wij genieten van ons "kleine" meisje
Overdag in ieder geval de nacht is nog wel een beetje lastig
Dan moet ze alleen blijven en dat vind ze echt niet leuk!!
Maar ze is zo makkelijk verder in huis <3

Waarom moet dat? Ik zou dat opbouwen en de tijd daar voor nemen. Dus beginnen met hond in bench bijv. naast bed zodat je even je hand er in kan steken als ze onrustig wordt ;)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:03

Ooh wat een knappe puppenkinderen komen er weer voorbij <3

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 08:53

Ik ga de eerste tijd waarschijnlijk op de bank slapen, bij de pup. Wij slapen zelf op zolder en als de kleine man dan moet plassen, moet ik 2 trappen afstuiven, waardoor wellicht de kinderen makkelijker wakker worden. Die liggen op de 1e verdieping.

Vandaag zijn ze 4 dagen oud. Ze groeien goed. Op de webcam is het voor ons steeds opnieuw een "sport" om te ontdekken wie nou wie is. Een aantal lijken enorm op elkaar. Met name 2 combi's van reu/teef die ontzettend op elkaar lijken. Verder doen ze het super. Slapen en drinken, hahaha.

Gisteren het laatste van de "puppy-uitzet" besteld, binnenkort de vriezer volgooien en nog de hondenschool bezoeken en kennismaken met een potentiele oppas. Genoeg te doen dus tot onze pup mag verhuizen.

Na 2 weken mogen we waarschijnlijk kennis gaan maken. De teef is nu enorm waaks en beschermend (de dierenarts die er even bij moest werd niet vriendelijk bejegend), dus het is even kijken hoe dat over twee weken is, maar komt vast goed.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:28

@Boemklatsch Wat is Mika al flink gegroeid zeg :D Geweldig dat hij zo genoten heeft van het strand. Maar idd 2 honden is minder werk dan 1. In het begin waren we ook een beetje overdonderd, ik vond het vooral lastig om dingen te trainen of individueel te spelen met Ginny omdat Ophélia zich altijd kwam moeien :o Gelukkig hebben ze nu allebei hun plekje wat gevonden en spelen ze soms uuuren buiten samen. Echt heerlijk om te zien.

@Paramuse Aah wat is Jinthe leuk <3 Gaat vast een mooie grote, stoere dame worden :j

@Djinnie Genieten is dat zeg, éindelijk zit jouw pupje tussen dat nestje. Ben ook heel benieuwd naar foto's. Wel een fijn systeem zo met de webcam. Alleen zou ik volgens mij er aan genageld zijn en echt uren kijken :')

@_classic Gefeliciteerd Tara met je 1-jarige verjaardag

@dierenfan Oh jeetje wat is Kenzo inderdaad al groot zeg!

@Cynthiar Goed dat Spikey zo flink is bij de paarden. Hier gaat het ook erg goed als ik op buitenrit ga en de hondjes los bij mijn paard lopen (mijn ouders komen wel te voet mee voor de aangelijnde stukken en ter veiligheid ;) )

---

Lang geleden dat ik hier nog iets gepost heb, maar Ginny is al weer 5 maand oud. En het gaat super goed met der! Ophélia en Ginny zijn inmiddels hele goede vriendinnetjes geworden. Ze spelen soms uuuuren in de tuin. Dan zie je zo een flits bruin en een flits grijs door de tuin zoeven :') We gaan ook 2-wekelijks naar de hondenschool als dat kan en ze doet het echt super goed. De toestelgewenning vindt ze een eitje. Ze mocht ook al eens proeven van de agility les (door de tunnels etc) en jeetje wat ben ik ontzettend trots op haar!! Gewoon los wachten en de oefeningen doen op afstand op een terrein vol afleiding, nog nooit geoefend en ze doet 't maar even..

Eerste keer de zak :D (uiteraard moest ze eerst wachten, maar dat heeft mijn moeder blijkbaar niet gefilmd ;) ) Later dezelfde oefening herhaald zonder leiband ook.

En Ginny het blije ei :D

Ook een paar dagen geleden een shoot gehad, heb nog maar slechts één foto gekregen maar suuuper blij mee.
Afbeelding

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 14:10

Het gaat hier al weer een stukje beter.
De mogelijkheid om haar mee te nemen naar boven zal hem niet echt worden bij ons.
Ze zit in de bench en we zijn vlakbij alleen een verdieping hoger. Ze kan ons bij wijze van zien als we boven zijn, dit leek ons de beste optie.
En het is de eerste paar nachten misschien wat lastig maar voor nu zit er al verbetering in gelukkig.

Verder is ze in huis zo ontzettend makkelijk.
Geeft al aan wanneer ze moet plassen en doet bijna niks in huis

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:00

Haha die oren van Ginny echt geweldig!! Dan zegt men hier steeds dat kenzo zijn oren enorm zijn maar die van haar zijn toch stuk groter

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:33

Haha, ja ik krijg echt overal commentaar over haar oren := Ze is er gelukkig al meer aan 't in groeien, maar ze zullen altijd wel groot blijven. Ik vind het wel schattig.

@Paramuse Fijn dat het beter gaat! Houd wel rekening met het feit dat ze altijd wel nog eens kunnen terugvallen ivm zindelijkheid. Ginny durft soms toch ook nog te plassen in huis..