gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:24

D_Desteny schreef:
Eoweyn_x schreef:
Op de sites van konijnenopvangen kijken is zo niet goed voor je...

http://www.flappus.nl/?bassie,1940

Hij is te leuk he! <3 Ik had hem ook al gezien.

Ja echt hè <3

Wel een leuk idee inderdaad Tarzan. Ook dat ze het bij een opvang vragen en niet zomaar aan komen zetten met twee konijnen :P

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:30

http://huizepluis.nl/node/5113
Ik vind deze zo leuk <3

Ik vind nog steeds rode plasjes, het word al wel minder. 3 op 1 dag, dus of ze plast zo weinig of er zit ook normale urine tussen. We moesten van de DA even in de gaten houden hoe ze plaste en of ze wel genoeg dronk. Anders van de week even een afspraak maken.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:33

Eoweyn_x schreef:
Eoweyn_x schreef:
Op de sites van konijnenopvangen kijken is zo niet goed voor je...

http://www.flappus.nl/?bassie,1940

Hij is te leuk he! <3 Ik had hem ook al gezien.

Ja echt hè <3

Wel een leuk idee inderdaad Tarzan. Ook dat ze het bij een opvang vragen en niet zomaar aan komen zetten met twee konijnen :P[/quote]

Ja echt leuk he!
Ik heb toevallig vorige week nog erover gehad waarom ik ze in de opvang haal en niet in de winkel en nog vanalles .. Nu vallen de puzzelstukjes in elkaar :')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:34

Hahaha inderdaad!

Hopelijk trekt het vanzelf weg, die plasjes :)

spookyskippy

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:53

Hoop ik ook. Nu ben ik al heel snel bezorgd over ze :o

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:29

Hier was het water nu wel bevroren gedurende de dag :/. Ze hebben nu nieuw water en heb ze wat paprika gegeven. Ik zie ze overdag wel van de sneeuw en het ijs likken dus dorst zullen ze niet hebben.

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:46

Eoweyn_x schreef:
Mignonne schreef:
Ik lees al een tijd met jullie mee maar nu heb ik toch een vraagje...
Ik was net het konijnen hok aan het verschonen en gaf mijn konijn een aan en toen beet ze in mijn hand... Ze maakte ook een halve knor? Het klonk niet lief...
Hebben jullie enig idee waarom dit kan zijn? Normaal is een aai totaal niet erg en komt ze altijd even kijken. Ook als ik haar borstel is het geen probleem ( ze is lang harig)

Of heeft ze misschien gewoon haar dag niet. Ik voelde haar tanden heel duidelijk maar trok snel mijn hand weg....

Misschien wat frustraties, verkeerd benaderd, hormonen.. Hoe lang heb je haar al? Hoeveel ruimte heeft ze?

Afbeelding
Ik moet de ren nog vegen :§
Dit is ongeveer hun gedeelte. Hij staat er niet helemaal op maar ze hebben een hok en daar aan vast een ren waar ze altijd in kunnen.
Het is trouwens een hem XD. Raak nogal is door de war wie nou de hij of de zij is haha.
Hij is gecastreerd.
Ik heb hem nu denk ik 1/1,5 jaar.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:56

Starza schreef:
Mydonne, geen idee. Vlekje doet het alleen als ze aan het eten is en je wilt haar aaien, dit doet ze omdat ze wilt aangeven dat her haar terrein is. Verder doen mijn konijnen het eigenlijk niet.

Bubbles! (Sorry voor slechte kwaliteit is samsung kwaliteit

Het is niet gelukt denk ik. :+

Mijn konijnen bijten overigens nooit.. Alleen als ze denken dat mijn vinger bij het blaadje hoort dat ik geef. Maar dan zijn ze zelf heel verbaasd. :P
Eentje heeft wel voernijd naar andere konijnen, maar ik mag het wel gewoon afpakken.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:59

Die van mij bijten ook eigenlijk nooit

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:12

Ik heb wel bijters. Maar dat heb je, als je konijnen met sterke karakters hebt, en een die getraumatiseerd is. Dus ik snap het wel, van hen.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:14

Mijne hebben ook sterke karakters hoor..
Vroeger beet er eentje wel en die viel mij ook aan en zo, maar nu hebben we met elkaar leren omgaan en is zij mijn beste vriendje. :D

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:17

eentje van mij biijt ook als het haar niet zint. Vooral vaker met neerzetten na het borstelen. Hihi in de zomer moest ik dat niet met teenslippers aandoen :p

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:19

Ik heb ook niet echt bijters, hoewel Kyra wel dingen met haar bekkie uitprobeert :P

Ze zijn sowieso niet zo heel tam... Kyra kan ik wel aaien en ze komen wel eten halen, maar Billy wil liever niet aangeraakt worden.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 00:10

Ik heb oa twee halfwilde dames die in je vingers of handen hangen als je ze op wil pakken. Zelfs dierenartsen staan versteld van ze :')

Vaak valt het prima op te lossen met maatjes, veel ruimte, en de castraties hebben bij hen ook geholpen.
Trouwens, bij getraumatiseerde Rambo ook. Meer ruimte en een maatje heeft zijn probleem al voor een groot deel opgelost.

Halfwildjes zijn een apart slag konijnen. Weten duidelijk wat ze willen en wat niet en laten dit merken ook. De ene dame is bijv ontsnapt aan een kat, wel aangevallen, maar haar kennende heeft ze dat beest ervan langs gegeven. Dat zie ik 100% tamme konijnen niet snel doen.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 08:06

Een van mijn konijnen likt zelfs je gezicht als je hem knuffeld en je handen

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 08:38

Ooh ja was niet gelukt :xd
Maar goed, Pa wil die fotos maar niet overzetten *grr*. Bubbles was gister onwijs blij aan het huppelen en klimmen door de hele kamer.. Snuffel had er niet zo veel zin in dus die heb ik maar even in t rennetje geplaatst en goed in de gaten gehouden (Ze springt er over heen) En Vlekje wilde vooral eten..

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:05

iris_relente schreef:
Een van mijn konijnen likt zelfs je gezicht als je hem knuffeld en je handen

Zo heb ik er ook 2 zitten! :D

En mijn konijnen laten ook duidelijk merken wat ze wel en niet willen, doet elk konijn dat niet?
En een kat aanvallen? Hier zijn ze allemaal soort van verliefd op de kat. :P

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:49

Jawel, maar niet zoals zij dat doen. Mijn 3 tamme konijnen leggen zich neer bij het feit dat ik ze oppak. Dat moet soms. Maar die halfwildjes, die gaan volledig uit hun plaat, want ze willen het niet dus gebeurt het niet. Ilona heeft meerdere keren bij de DA in zijn vingers gehangen, ook het bakje dwangvoer over de computer geschopt (vlak na een castratie!) omdat ze het er niet mee eens was. Nee, dat doet niet ieder konijn :)

Wat de kat betreft, die had haar maatje tussen de spijlen van de ren gejaagd, nek gebroken, dood. Zij had een flinke wond in haar nek. Konijn tegen kat, en konijn won. Geloof me, dat gebeurt niet vaak. En dan hoeft ze van mij niet verliefd te zijn op katten. Gevaarlijk vind ik dat, roofdier en prooidier.

Dat likken etc, zitten die konijnen alleen? De enige konijnen die ik dit heb zien doen zaten alleen.. Daarom wijt ik dat altijd aan eenzaamheid, gebrek aan een maatje.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:06

Hier ook 4 verschillende karakters.
Ollie is de hoogste in rang maar wel de schijtluis, zodra die iets hoort is ie ervandoor :')
Hij houd niet van aaien of oppakken maar is wel weer heel nieuwsgierig.
Puk is een lekker pittige tante die vooral konijn wil zijn en verder niks :+
Lilly is binnenkonijn geweest dus die vind aaien en aandacht leuk! En voor voer doet ze alles! Verder is ze af en toe een beetje onnozel in haar doen en laten :')
En Flip die is geweldig, die vind alles prima en zou het liefst de hele dag achter mij aan lopen, zo'n schat van een beest! Als ik hem kriebel likt hij ook terug, zo lief! (Dus eoweyn het heeft niet altijd met eenzaamheid te maken, al kan het wel komen doordat ie altijd alleen heeft gezeten) echt een geweldig leuk dier dus!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:23

In de groep hier is Bella overduidelijk de baas, Lotharinger x wild. Ze zet de anderen op hun plek wanneer nodig. Een heerlijk cool konijn, merk eigenlijk niet dat er wild in zit.

Haar zusje, Lotje, is een angsthaas. Onbekend is eng, vreemden zijn eng, de ren uit is eng, handen zijn eng, alles is eng. Ze went redelijk snel, mij vertrouwt ze al goed. Heb haar al kunnen aaien en iets lekkers aanpakken lukt ook.

Lolo, een enorme lieverd. Ook kruising wild, een ram. Hij is lief, zowel tegenover mensen als konijnen, echt de knuffelaar van de groep. Wast iedereen en kan het met iedereen vinden. Is wel enorm eenkennig: vreemden = vluchten.

Rambo, m'n blauwe Hollanderram die ik gered heb van ingeslapen worden. Hij is gedumpt bij de vogelopvang en hing bij iedereen in zijn vingers, ook bij mij. Ik was ervan overtuigd dat dit met veel liefde, een maatje, ruimte en tijd over zou gaan, maar ik had geen plek... Toen Freek (Franse hangoor x wild, door een kat het gaas ingejaagd) overleden was heb ik direct gebeld. Ze zagen het wel zitten, ik ook, Ilona zag hem zitten dus hij kwam hier. Overduidelijk gepest, doodsbang voor handen, veger en blik, bezems, maar dat wordt steeds beter. Hij komt af en toe om een aai vragen, is dol op eten. Belangrijke schakel in de groep want het is een dominante felle ram.

Ilona, kruising wild. Pittig eigengereid dametje, als ze iets niet wil gebeurt het niet. Geen makkelijk konijn maar wel mijn meisje. We hebben een sterke band samen.

Fiona, zusje van Ilona. Felle dame die in een groep goed functioneert maar in een koppel de ram terroriseert ivm haar voernijd. Toch ook een lieverd die wanneer het haar uitkomt, ook best wat aaitjes wil..

Jillz en Bliksem. Jillz is een kroeltante geworden sinds haar langdurige medicatie. Apart konijn, tolereert geen andere konijnen in haar buurt, alleen Bliksem.
Bliksem is een klein watje, een enorme goedzak en smoorverliefd op Jillz. Die twee zijn vier pootjes op één buik.

Allemaal konijnen die gewoon konijn willen zijn :P maar stuk voor stuk geweldig. Zeker op Ilona ben ik erg trots. Kwam bij mij als schuw konijn wat tegen het gaas omhoog vloog als je alleen al naar haar wees. Nu kan ik haar aaien, ze is niet bang meer. Ik kan werkelijk alles met haar doen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:42

Ik merk hetzelfde verschil op tussen tam of halfwild. Genoeg konijnen die duidelijk zijn in wat ze wel of niet willen, maar een halfwilde doet dat toch net iets anders.
Ik heb altijd een zwak voor de kneusjes en moeilijke dieren qua gedrag dus ik heb hier geen enkel 'normaal' konijn. Hangoor Poeh gilde en schreeuwde bij de minste aanraking maar kan ik inmiddels prima oppakken. Asociale en voernijd Vagebond is ook een stuk milder geworden met het juiste vriendinnetje, bijt alleen wel als je niet snel genoeg voert en gromt snel. Milou is een ontsnappingskoningin en heeft veeeeeel uitdaging nodig, anders sloopt ze de boel. Alledrie dus niet een standaard makkelijk konijn, maar wel tot zekere hoogte stuurbaar. Ze wennen gewoon aan bepaalde handelingen en omstandigheden. In tegenstelling tot halfwilde Foetsie. Heel lief dier, maar ze is wie ze is en niks kan dat veranderen. Ik kan haar best vangen (wilde race, maar krijg haar wel te pakken) maar ik moet haar voor mn gevoel kapot knijpen zo stevig moet je haar vasthouden. Anders is ze in 2 sec er weer vandoor, en ik ben echt wel handig met konijnen hanteren.... Maar bij haar moet het gewoon echt anders, ze zal nooit het accepteren, een sec je aandacht kwijt en ze doet haar naam eer aan...foetsie! Ik vind het ook heerlijke konijnen, maar je moet wel van dat wilde houden en ze met alle respect behandelen want op ons aanpassen of echt wennen aan dingen doen ze gewoon niet.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:24

Eoweyn_x schreef:
Jawel, maar niet zoals zij dat doen. Mijn 3 tamme konijnen leggen zich neer bij het feit dat ik ze oppak. Dat moet soms. Maar die halfwildjes, die gaan volledig uit hun plaat, want ze willen het niet dus gebeurt het niet. Ilona heeft meerdere keren bij de DA in zijn vingers gehangen, ook het bakje dwangvoer over de computer geschopt (vlak na een castratie!) omdat ze het er niet mee eens was. Nee, dat doet niet ieder konijn :)

Wat de kat betreft, die had haar maatje tussen de spijlen van de ren gejaagd, nek gebroken, dood. Zij had een flinke wond in haar nek. Konijn tegen kat, en konijn won. Geloof me, dat gebeurt niet vaak. En dan hoeft ze van mij niet verliefd te zijn op katten. Gevaarlijk vind ik dat, roofdier en prooidier.

Dat likken etc, zitten die konijnen alleen? De enige konijnen die ik dit heb zien doen zaten alleen.. Daarom wijt ik dat altijd aan eenzaamheid, gebrek aan een maatje.

Bij mij zijn er ook 2 die serieus kunnen tegenstribbelen als ik ze moet oppakken, eentje daarvan doet dat ook bij de dierenarts.

En ja, die 2 konijnen zitten momenteel alleen, maar ook toen ze wel samen zaten met andere deden ze dit nog hoor.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:20

Wat Zwerte zegt dus. Precies hetzelfde ervaar ik. Ook allemaal foetsies :P grappig trouwens, op een inentingsdag bijvoorbeeld is het hier ook een wilde race. Ik moet een uur uittrekken wil ik ze allemaal gevangen hebben en op tijd bij de DA zijn. Mijn tamme konijnen heb ik binnen een minuut en die komen ook niet los. Maar een trappende, overal bijtende en loswurmende Ilona of Lotje, dat is écht anders. Heb ik zelfs moeite mee.
Al merk ik dat aanpassingen en veranderingen niet zoveel doen bij ze, en zowel, ze herstellen zich snel. Jouw Foetsie dus niet, Zwerte?

Even goed lezen. Flink tegenstribbelen of echt bijten, loswurmen, trappen, etc etc. Geloof me maar, jouw ongecompliceerde tamme konijnen zijn heel anders dan halfwildjes. Zelfs dierenartsen zeggen het, ik waarschuw ze ook van tevoren.

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:41

ik zit nu toch echt te twijfelen.. ik wil zo graag dat mijn 2 mannetjes (broertjes van elkaar) weer samen kunnen.. ze zijn nu 3 en zitten nu al bijna 3 jaar apart, ik zit heel erg te twijfelen om ze alle 2 te gaan castreren en dat er misschien toch nog een kans is dat ze bij elkaar kunnen. Browny was vroeger altijd de felle, af en toe hadden ze wel is een beetje ruzie, maar dat was zo weer over. later toen we op vakantie gingen zei de vrouw die op onze konijnen ging passen dat we ze uit elkaar moesten doen omdat ze anders elkaar zouden dood maken, dus hebben we dat gedaan en sindsdien kunnen ze niet meer samen.

nu 3 jaar later zien ze elkaar wel elke dag (1 zit in het hok en de andere loopt dan rond in de huiskamer) browny zit beneden in het hok en droppy boven. Droppy zoekt wel vaak browny op en snuffelen wat aan elkaar. maar sinds een paar maanden (2 denk ik) negeert browny hem meer, vroeger wou hij nog wel is bijten maar nu schud hij met zijn hoofd en loopt dan weg en soms laat browny "zich vallen" en geeft zich over.

laatst deed ik browny in de ren en droppy liet ik buiten de ren lopen. (de spijlen zijn daar iets breder dan bij het hok, wij gebruiken kippengaas bij het hok.) browny kwam wel naar droppy toe en ze hielde hun neuzen tegen elkaar, maar beten niet en gingen elkaar ook niet krabben. browny keerde ook gewoon zijn kont naar droppy toe en negeerde hem alleen toen probeerde droppy hem wel te bijten.(nu is Droppy juist de gene die fel is.)

het liefst wil ik wel 2 vrouwtjes erbij maar daar heb ik helaas geen genoeg plek voor en het mag niet van mijn ouders :(

maar denken jullie dat het misschien kan helpen als ik ze beiden laat castreren en dat er misschien toch nog een kleine kans is dat ze weer bij elkaar kunnen?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:03

Als ze eenmaal gevochten hebben, en zo te horen hebben ze dat flink gedaan, zou ik het niet meer proberen.

Is het geen optie ze te castreren en een te ruilen bij de opvang voor een voedster?