Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 00:09

Amable schreef:
Geweldig is dat dan he <3

Ik heb zojuist het ventje naar zijn nieuwe thuis gebracht. Hij deed het super, maar voel me toch wel rot, het is zo'n lief ding, ga hem missen. Hij kwam ook echt nog een aantal keren bij me knuffelen, ik was echt zijn mens en we waren al heel gek op elkaar. En natuurlijk krijgt hij dat ook weer met zijn nieuwe mensen, maar het is toch even slikken. Waar zij natuurlijk heel blij zijn met hun nieuwe huisgenoot, gelukkig :D

Blijft moeilijk, ookal krijgen ze het super goed bij hun nieuwe baasjes.

Wel fantastisch hoe je ze er zo bovenop gekregen hebt! +:)+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 07:54

Sonic net gewogen en hij weegt nu 640 gram! Hij is eindelijk een beetje aan het aankomen jeej!

M_nouska

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 08:37

Wat is Noah een dropje <3
Hoe gaat het nu met het oogje?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:00

Hij heeft nog steeds last van het oogje... Heb ook het idee dat het wat vochtiger is dan het andere oog.
Ook heb ik het idee dat hij zich niet helemaal fit voelt...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:18

Dan bel je morgen de DA :j Niet gelijk in de stress schieten! Even schoonmaken en laat hem verder maar met rust.
Dit is niet zo dringend dat je daar de spoedarts voor hoeft te bellen hoor.

Wat super van Sonic!! *\o/*

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:45

Bel ook niemand hoor :) wacht t gewoon rustig af. Hij gebruikt z'n oog al steeds meer

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:16

Waarschijnlijk geprikt door iets of takje er in gekregen. Hebben onze katten ook wel gehad. Even rustig afwachten en als hij verder niet ziek is en er geen verslechtering optreedt, gewoon de tijd geven.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 13:21

Hij voelt zich echt niet goed. Z'n oogje gaat beter alleen hij ligt nu al de hele tijd in de tuin te liggen, hij reageert zelfs niet op de pad..
Nu heeft hij wel van de week stronghold gehad maar die heeft hij al eerder gehad en was er niks en vrijdag heeft die een tabletje gehad van de fokster/pension houder tegen vlooien. Dit was een kwart van het tabletje maar daarna was er niks, het is pas sinds gister avond dat hij sloom is en veel slaapt.
Even afwachten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 13:30

Dan is ie binnen een week twee keer behandeld met vlooienspul? Dan zou ik toch maar even de DA bellen voor advies, want dan is ie overgedosseerd.

Waarom heeft hij in pension ook nog een tablet gehad? Sammie was toch gewoon ontvlooid toen je hem bracht?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 14:23

Dat tabletje die hij kreeg mocht gewoon samen met stronghold. Hij is zeker niet overgedoseerd want hij heeft maar een kwart van het tablet gehad.
Daarbij had hij dus vlooien toen hij terug kwam. Ik had hem 2 weken voor vertrek gewoon ontvlooit. Maar als anderen dit niet doen.
Zei vertelde als die thuis kwam dat ik hem een pipetje moest geven en daarna bleek inderdaad dat die vlooien had en ook op advies van de da moest hij dat pipetje, daar heb ik geen fout aan gedaan.
Toen vertelde ik de eigenaresse van pension dat die vlooien had en vond ze vervelend en had ze nog tabletten liggen die volwassen vlooien dood binnen een kwartier. En toen heeft hij een kwart tabletje gehad maar dat was al vrijdag ochtend.

Hij is pas sinds gisterenavond zo, het kan misschien ook dat die zich niet zo lekker voelt in z'n buik. Z'n ontlasting is wat brokkelig want hij heeft ander voer gehad in die periode, dus misschien is dat wat van slag.
Maar hij rent nu af en toe heen en weer.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 16:25

Gaat super hier met Noah. Het is een enorme knuffelkont en ben zo blij met hem.

Noah slaapt s'nachts nog even in de badkamer met al zijn speeltjes en een lekker bedje en heeft de hele nacht door geslapen. Ben dus super trots op hem.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 18:07

Ik heb zojuist mijn video van gisteren af gemaakt waarin ik hem ophaal en klaag over de smalle weggetjes. (Het begin kunnen jullie dus overslaan haha)

Noah's moeder is ook te zien, helaas vergeten om de vader ook te filmen maar hij is een Blue Seal Point. Verder vertel ik dat Noah 12 weken is maar hij is al bijna 18 weken, rekenfoutje van mijn kant haha

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 18:39

blue sealpoint?
Zeker weten dat het niet gewoon bluepoint of sealpoint is?

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 19:11

Oh, haal ik de kleuren door elkaar? Haha
Ja hij is een bluepoint. Ik dacht dat ze altijd een seal waren als de kleur als een vlek op het gezichtje zit maar dat heb ik dus fout. Seal is dus het donkerbruine?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 19:32

seal is idd donkerbruin/zwart. :)
Heel simpel uitgelegd:
point staat voor de gekleurde uiteindes (masker, pootjes, staart),
blue/seal/red/lilac/etc staat voor de kleur vd points
en dan heb je nog tortie, tabby en tortietabby welke verwijzen naar het patroon (lapjes/schildpad of cyperse).
en dan heb je ook nog mitted, dat is wanneer ze witte sokjes hebben.

Dit is een (donker uitgevallen) sealpoint mitted, ik twijfel nog of ze geen ghosttabby is omdat ze verstopte streepjes heeft:
Afbeelding

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 19:35

Ah! Ik snap het, thanks! =D
Noah is duidelijk een Tabby maar ik kom er niet uit of hij Lilac of Blue is. Ik neem aan Blue omdat zijn vader dat ook was maar hij lijkt wat warmer te zijn.

Wat een super mooie poes heb je trouwens zeg, echt leuk die variatie in kleuren.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 19:38

Graag gedaan hoor. :)
Ik denk dat Yom je wel redelijk goed kan vertellen welke kleur Noah heeft, ik weet de dichter bij elkaar liggende tinten nooit zo goed te benoemen. :o

en thnx, dat is mijn kleine pluismuis. <3

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:36

Ik twijfel idd ook of het een blue of lilac is, maar ik neig meer naar lilac

Zag op het filmpje zo gauw even niet de moeder, maar welke kleur had zij? en pa was dus een blue?

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:54

Dit is de moeder, ze is op het filmpje iets duidelijker te zien maar is wel erg kort in beeld.

Afbeelding

Als ik even een plaatje van google mag bijvoegen, leek ze hier het meeste op. (het is haar dus niet) Volgens de fokker een bicolor tabby. Pa inderdaad een Blue point.

Afbeelding

Als ik vergelijk met de plaatjes van internet lijkt Noah het meeste op een Lilac maar weet niet wat de kansen daartoe zijn. Helaas is country-Iers iets te moeilijk te verstaan af en toe want toen ik het vroeg kreeg ik wel antwoord maar kon het echt totaal niet verstaan omdat ze alle mogelijkheden begon op te noemen. haha

Niet dat het veel uitmaakt, Noah is gewoon een huispoes maar vind het altijd wel interessant.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:04

Mmm maar als ik zo even moeder goed bekijk, lijkt het alsof ik kleurverschil op haar rug zie. En ik vind haar een lilac dus ik ga er idd vanuit dat die van jou ook lilac is

Zover ik weet, heeft een bicolor een effen kleur op de rug toch?

Geen stamboom erbij?

Ach ja als ie maar lief is toch, dan maakt de kleur niet uit :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:10

Sonic woog net 670 gram := vreet als een bouwvakker. Ginger ook :')

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:00

Nee, geen stamboom. De eigenaar van de andere twee kittens en ik vonden het niet zo nodig omdat we er toch geen nestjes mee willen maken en het gewone knuffelkatten worden dus in overleg besloten dat het niet nodig was.

Ik houd het er lekker op dat Noah een Lilac is dan.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:55

Ik las hier iets over laptops,hitte en kittens.. Wel, de mijne gaat nog een stapje verder :D

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 11:22

Afbeelding
Ik mocht niet uit bed vanochtend..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:18

alyel schreef:
Ik las hier iets over laptops,hitte en kittens.. Wel, de mijne gaat nog een stapje verder :D

[ Afbeelding ]

das entertainment: ronddraaiend eten. *\o/*