Weet nog niet precies wat ze heeft, alleen dat ze er medicatie voor krijgt. Ik krijg er vandaag meer over te horen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tigress schreef:AOC Terra college, MBO opleiding
Weet nog niet precies wat ze heeft, alleen dat ze er medicatie voor krijgt. Ik krijg er vandaag meer over te horenQuarantaine sowiso
Eerst even rustig settelen in het huisje hier voordat ze kennis gaat maken met Porsche
Jorinda schreef:Dat kan toch in de beroepspraktijkvorming (stage)? Ik bedoel, ik doe de opleiding tot doktersassistente, maar wij hebben op school ook geen patiënten rondlopen.Wij leren de praktijk allemaal op stage haha.
Yinthee schreef:Even een vraagje.. Als jullie een ratje laten inslapen nemen jullie dan zijn vriendje(s) mee, om die "afscheid" te laten nemen als ze ingeslapen zijn? Net zoals als ze bij paarden vaak doen bijvoorbeeld, aan het overleden vriendje laten snuffelen en zo. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat met ratten gaat, of die ook 'rouwen' en wat wijsheid is om te doen. Aan de ene kant denk ik meenemen, aan de andere denk ik lekker thuislaten.. Ik ga Baxley morgen in laten slapen namelijk, het gaat echt niet meer
Tigress schreef:Jorinda schreef:Dat kan toch in de beroepspraktijkvorming (stage)? Ik bedoel, ik doe de opleiding tot doktersassistente, maar wij hebben op school ook geen patiënten rondlopen.Wij leren de praktijk allemaal op stage haha.
Helaas werkt dat bij ons niet zo makkelijk![]()
Aangezien je dan heel gericht een knaagdierenstage moet zoeken, en die er eigenlijk niet zijn waar ze echt goed tijd voor je hebben, kun je dan moeilijk uitgebreid leren om ze te hanteren, fixeren etc.
daarbij worden er ook toetsen mee afgenomen, en hebben we allemaal rasdieren daar zitten zodat we overal het ''perfecte'' voorbeeld van zien
Yinthee schreef:Even een vraagje.. Als jullie een ratje laten inslapen nemen jullie dan zijn vriendje(s) mee, om die "afscheid" te laten nemen als ze ingeslapen zijn? Net zoals als ze bij paarden vaak doen bijvoorbeeld, aan het overleden vriendje laten snuffelen en zo. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat met ratten gaat, of die ook 'rouwen' en wat wijsheid is om te doen. Aan de ene kant denk ik meenemen, aan de andere denk ik lekker thuislaten.. Ik ga Baxley morgen in laten slapen namelijk, het gaat echt niet meer
RedPassion schreef:Tigress schreef:Helaas werkt dat bij ons niet zo makkelijk![]()
Aangezien je dan heel gericht een knaagdierenstage moet zoeken, en die er eigenlijk niet zijn waar ze echt goed tijd voor je hebben, kun je dan moeilijk uitgebreid leren om ze te hanteren, fixeren etc.
daarbij worden er ook toetsen mee afgenomen, en hebben we allemaal rasdieren daar zitten zodat we overal het ''perfecte'' voorbeeld van zien
Tuurlijk zou het wel kunnen, waar een wil is, is een weg.Geen aanval naar jou trouwens, jij kunt er niets aan doen. Maar dat was destijds al zo. Er zijn -zeker tegenwoordig- genoeg opvangen en goede fokkers waar het zou kunnen. De makkelijkste weg is om alles zelf te fokken en de 'restanten' als slangenvoer te dumpen, maar er zijn zeker meerdere opties als ze maar zouden willen.
RedPassion schreef:Binnen welke straal?Dingen zoals hokken schoonmaken kan natuurlijk ook mooi bij een asiel of opvang, dat is een win-win situatie. Jullie leren er van en de opvang krijgt wat hulp. En hoe vaak moet je dat nou eenmaal doen om te weten hoe het moet?
Raszuivere dieren kan je ook bij een fokker of tentoonstelling gaan bekijken, of desnoods naar school laten komen als reizen het probleem is. Voor de grotere dieren ga je toch ook op locatie (wij toen tenminste wel), dat moet met kleine dieren dan ook kunnen zou ik zeggen.
Wat houdt het fokprogramma tegenwoordig precies in en wat zijn de eisen voor het verslag?