De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:28

Wat een dotje.

Gisteren is esperanza opnieuw geopereerd. Onderste tandjes getrokken. Ook werd ik gebeld omdat ze een gezwel had rechts aan de onderkaak en deze verwijderd moet worden. Bij het ophalen zie ik echter niet dat ze daar iets weggesneden hebben. Maar ze zei wel toen ze belde dat het ook kan dat het gezwel door een tand komt omdat het tandvlees thv het gezwel ook ontstoken was. Dus ik hoop dat ze het hebben kunnen weghalen via de mond na het trekken van die tanden.

Volgende week op controle gaan.
3x per dag oogzalf smeren in linkeroog, 1x antibiotica en 2x pijnstiller.

Gisteren had ik haar even in het gras gezet naast haar vriendje. Deze begon haar door de draad heen te likken voor zover het kon :+:

Ivm de nodige medicatie zit esperanza thuis hopelijk kan ze volgende week terug bij haar vriendje.

Bij de dierenarts lag ze ook lekker languit te chillen in haar recovery hok.

Afbeelding

NAIWHL

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:59

Oeh ze zijn leuk gigi! Hier zijn ze wel wat schuchter nog omdat ze ook buiten alle ruimte hebben om weg te kunnen. Maar met eten hebben we tot nu toe alles tam gekregen.

En op naar een goed herstel Art. Fijn als straks ze weer bij elkaar kunnen.

Hier heb ik een vergelijking van Max en Checo als ze in dezelfde houding liggen. Ze zijn beiden nu 4,6 kilo..

Links Max en rechts Checo
Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:19

Checo is toch wel zeker dragend als ik die foto zie! Nu bij Autumn vond ik het ook heel duidelijk, maar de nesten daarvoor zag ik eigenlijk niks aan de moeders, dus misschien Max ook baby's maar niet zo veel dan waarschijnlijk. Autumn had 5 baby's, de nesten daarvoor waren het er 2-4.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:30

Gelukkig ligt het dus niet aan mij dat ik vind dat Checo echt een flinke buik heeft.

Max is gister voor het eerst 50 gram aangekomen. Ik ga nu hele groeicurve bijhouden. Ze gaan graag op de weegschaal voor brokjes, dus dat scheelt. We hebben zo'n babyweegschaal waar ze zelf op kunnen springen. Op 21 april hebben we de heren weggehaald, dus eind mei weten we zeker wat de eindstand in konijnen hier is... _/-\o_ :') en wat we dan eventueel zelf aan kunnen houden.

Ik ben wel heel benieuwd wat er uit deze kruising komt. Was niet mijn eerste keuze in kruising :Y)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:04

Ik ben ook wel heel benieuwd wat er dan uit gaat komen idd!

Wel handig dat ze zo makkelijk op de weegschaal gaan, hier vinden ze dat niet zo leuk. Haha.

Ik ging net het hok van Flou en Feather uitkuisen, maar alle baby's kwamen meteen naar het nachthok gestormd voor aandacht en eten dus heb ik ze toch maar even beloond haha. Ben ze namelijk enkel boven eten aan het geven, dat ze leren altijd te komen en dat doen ze dus al heel goed. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:07

Ik vind het stiekem echt zo leuk, al die baby's.

Ik zit er over na te denken om het konijnenhok buiten te koppelen met onze woonkamer.

Is dat extreem? Ik vind het zo jammer dat ze straks buiten zitten :') mijn partner vindt het extreem.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:57

Dat je binnen een extra groot hok hebt bedoel je?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 14:56

Ik begrijp het als een soort van kattenluikje idee? Lijkt me erg leuk, konijntjes zijn nou eenmaal knuffeldieren ;)

Mijn vriend zegt altijd dat hij zoiets in elkaar zou knutselen mochten we ooit naar een huis met eigen tuin verhuizen :P

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:08

Zou wel leuk zijn.

As we speak is Checo aan het bevallen. Staat een camera op. Mooi om rustig mee te kunnen kijken. Heb de eerste frummels al zo half gezien. Ik heb Max even buitengesloten van het hok zodat ze alle rust heeft.

We tellen op de camera minimaal 10 stuk, maar schatten 13 babys. Wil er hier iemand nog een interessante kruising? :Y) :') :')

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:30

13 :wow:
Spannend, succes :knuffel:

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:42

Tante Max kwam al op kraamvisite

Afbeelding

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:04

NAIWHL schreef:
Zou wel leuk zijn.

As we speak is Checo aan het bevallen. Staat een camera op. Mooi om rustig mee te kunnen kijken. Heb de eerste frummels al zo half gezien. Ik heb Max even buitengesloten van het hok zodat ze alle rust heeft.

We tellen op de camera minimaal 10 stuk, maar schatten 13 babys. Wil er hier iemand nog een interessante kruising? :Y) :') :')

Succes met de baby's :) 13 is wel heel veel van het goeie :')

Ze zijn dus uit een Duitse reus en vader is een van die allerkleinste dwergjes toch? Lijkt me erg interessant hoe ze straks uitgroeien, dat is een bijzondere kruising zeg ;)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:25

Ja, het is een kruising kleurdwerg (vader) met Duitse Reus (moeder)
Ik hou er minimaal 1 per nest aan en misschien 2. Maar kan dit dus echt niet allemaal zelf gaan houden ondanks dat ze ruime verblijven hebben. Maar straks 23 konijnen (zoals de telling nu geschat is zonder eventueel nest van Max) wordt een beetje veel van het goede :')

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:08

Oh amai zoveel! Ben echt benieuwd hoe ze worden en of er veel verschil gaat zijn tussen de baby's!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:44

13 %) , dat is veel ! En ja, best een aparte kruising

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:57

Ja, ben wel reuze nieuwsgierig.
En ik heb er wel eens over gedacht om een nestje met Max of Checo te doen, maar we hadden er an sich al genoeg. En je weet nooit hoeveel het er zijn en dan haalde ik de uitbreiding liever uit een opvang.

En nu hebben we een babyboom. :\

Maar ik vind het wel machtig om mee te maken hoor. Keek toevallig mee met de bevalling. En hoe je nu dan niks meer ziet omdat ze zich helemaal in het haar verstopt hebben.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 18:12

Wauw 13. Hier altijd Max 5/6. Mijn loffelohr dame krijgt rond half mei haar eerste nest als het goed is. Ik ben benieuwd. Haar moeder gaf 5/6 jongen per keer.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:59

Oh wauw 13 :wow: ben wel benieuwd hoe ze uitgroeien met zo'n kruising.
Helaas woon ik te ver. Maar met 4 konijnen heb ik ook al werk genoeg :+

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:05

Checo dacht: als we maar 1x kinderen krijgen, dan doen we het maar meteen goed.

Ze heeft er lekker nog een hele bult haar op gelegd, dus ze liggen heerlijk toegedekt. Kijk toch regelmatig even op de camera :Y)

Afbeelding

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 04:48

13!! Wat een hoop :')
Hopelijk gaat alles goed met de babies en mama!

Hier gaat alles rustig. Ga komende vrijdag naar animal event, ze hebben ook clinics over konijnen. Dus ik ben benieuwd! Hopelijk kan ik nog wat nieuwe spelletjes voor de halen. Ik vind het zo leuk om ze bezig te houden. Gisteren deze gekocht en gevuld met gedroogd rode biet en wortel stukjes *\o/*

Afbeelding

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 14:10

Tot nu toe lijkt alles voorspoedig te verlopen gelukkig.

Zari en Norris genieten ook van het buitenspelen. Norris kan al net zo chagrijnig kijken als de moeder :')
Afbeelding

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:49

Ik als onwetende konijnenmoeder.

Ik wil het nestje zoveel mogelijk met rust laten, maar gluur elke dag even onder het haar en hooi hoe ze erbij liggen. Van te voren aai ik Checo heel goed zodat mijn handen naar haar ruiken.

Ik durf helemaal niet de babys aan te raken uit toch een beetje angst voor verstoten en ze zijn nog zo klein. Hoe kan ik toch de gezondheid checken en een definitieve telling?
Of moet ik daar mee wachten? Of ben ik te voorzichtig?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:04

Ik check gewoon. Aai moeders een keer en check het nest. Ik heb kleine nesten Max 5/6 dus dan zie je ze wel. Er komt veel leven zodra het nest opengaat. Dan zie je wel volle buikjes. Als er 1 niet beweegt dan pak ik op. Ik heb nog geen een gehad die verstoten werd

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 12:49

Ik had ze gewoon vanaf dag 1 al bekeken. Dag 5 (denk ik) viel me op dat 1 in groei achter bleef en heb ik afspraak bij dierenarts gemaakt, hele nest meegenomen samen met de moeder. Die heeft haar jongen geen enkel moment verstoten, zelfs niet door stress van de trip naar de dierenarts, dierenarts had ook elk jong even bekeken.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 12:54

Wat goed om te lezen. Dank jullie wel. Met google vind je altijd meteen de vervelendste verhalen…