De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

charrr91

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:06

Wat zouden jullie doen? Ik weet het allemaal niet meer..
Ik word hier diep ongelukkig van. Ik kan dit ook niet aanzien. Ik sta op het punt ze weg te doen. Bij elkaar durf ik niet, al weet ik dat het geen vechten was maar misschien gewoon een reflex van Pebbles.
Ik ga contact opnemen met de fokker voor advies, maar ik ga ze waarschijnlijk weg doen.. ben er kapot van, kan alleen maar janken maar het zij zo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:09

En 1 van de 2 'ruilen' voor een ram bij het asiel ?

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:12

Dat kan ik niet. Ik ga absoluut niet kiezen tussen die 2, want ik ben op allebei even verliefd.
Als er 1 weg moet, dan gaat de ander mee..

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:15

Meid, dat zou ik niet doen. Dan moet diegene precies zin hebben om er twee rammen bij te zoeken of zal je net zien dat je volgende eigenaar denkt dat het allemaal wel meevalt.
Je zou ook iemand anders een konijntje kunnen laten kiezen en zelf de ander houden. Zo komen wij ook aan onze pony :)
Of als iemand een ram heeft, dat je ze om de beurt erbij zet en kijkt wat het beste gaat. Bij alle koppelingen die ik gehad heb in een opvang, gingen we nooit met de eerste keus naar huis omdat het geen match was :')
Laatst bijgewerkt door Speirs op 28-12-18 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:17

Speirs schreef:
Meid, dat zou ik niet doen. Dan moet diegene precies zin hebben om er twee rammen bij te zoeken of zal je net zien dat je volgende eigenaar denkt dat het allemaal wel meevalt.
Je zou ook iemand anders een konijntje kunnen laten kiezen en zelf de ander houden. Zo komen wij ook aan onze pony :)

Ook dat kan ik niet. Hoe kan ik nou kiezen tussen die 2? Hou zo vreselijk veel van ze allebei. Ze zijn mijn alles, zitten altijd op me te wachten als ik thuis kom.. ik ben echt kapot..

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:30

Dan zeker geen overhaaste beslissingen nemen hoor! Eerst maar eens castreren, toch.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:32

Speirs schreef:
Dan zeker geen overhaaste beslissingen nemen hoor! Eerst maar eens castreren, toch.

Dat wil ik ook. Maar straks laat ik ze helpen en dan kunnen ze later alsnog niet bij elkaar. Dan moet ik alsnog de beslissing nemen om ze weg te doen..
Pfffd ik weet het echt niet meer..

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:35

Eerst spreek je over dat je van alles gaat proberen, maar ze nooit weg gaat doen, want dat kan je niet. En nu spreek je over allebei wegdoen? Als ik jou was zou ik ze laten castreren en er dan mee naar een opvang gaan en ze daar laten koppelen aan een ram. Dan weet je zeker dat het klikt en kan je ze beiden houden.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:36

Ben het met Gigixponys eens.
Laten steriliseren en dan een ram erbij zoeken. Een ram kan al voor rust zorgen ;)

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:37

Zoals ik al eerder aangaf heb ik de plek niet voor 3 of meer konijnen. Ook heb ik gelezen dat 3 konijnen niet kan, omdat er 1 wordt buitengesloten vanwege het oneven aantal..
Tuurlijk wil ik ze niet kwijt, maar ik moet aan hun welzijn denken, en niet aan mezelf. Al ben ik de hele avond alleen maar aan het janken van het idee dat ik ze weg moet doen.
Er is geen andere keus meer..

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:43

'Ik heb daar de ruime niet voor helaas.
Daar heb ik zeker over nagedacht. Heb ook al gedacht om 1 van de 2 weg te doen maar ik kan dat gewoon niet over mijn hart verkrijgen.
Wel heb ik de optie om er 1 mannetje bij de zetten en dat is ook iets wat ik overweeg. Maar ik wil eerst de meiden laten helpen en daarna zie ik wel verder.'

Dit bovenstaande heb je in een van je vorige berichten gezegd?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 19:47

Maar wat als je de meiden laat helpen en het gaat alsnog niet goed? Wat doe je dan?

Persoonlijk zou ik er 1 weg doen, en dan kijken welke het beste herplaatst kan worden. En ja, dat is makkelijk praten, maar ook wij hebben zo gestaan met Stoffer en Blik toen ze wel eens ruzie hadden. Blik is makkelijker te herplaatsen, dus die zou dan weg gaan.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:50

Gigixponys schreef:
'Ik heb daar de ruime niet voor helaas.
Daar heb ik zeker over nagedacht. Heb ook al gedacht om 1 van de 2 weg te doen maar ik kan dat gewoon niet over mijn hart verkrijgen.
Wel heb ik de optie om er 1 mannetje bij de zetten en dat is ook iets wat ik overweeg. Maar ik wil eerst de meiden laten helpen en daarna zie ik wel verder.'

Dit bovenstaande heb je in een van je vorige berichten gezegd?

Ik vind jouw reacties erg hard als ik eerlijk mag zijn. Het is toch logisch dat ik het vreselijk moeilijk vindt? Ik ben destijds verkeerd geïnformeerd over 2 voedsters samen. Heb jaren terug 2 voedsters samen gehad. Die zijn 9 en 10 jaar geworden, altijd samen gezeten. Ik vraag om advies, niet om kritiek.. ik zal dan ook niet verder op jouw reacties ingaan maar alleen reageren op mensen die me wel willen adviseren.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:53

Ik vind haar niet hard, maar eerlijk.
Twee voedsters samen gaat gewoon in bijna geen gevallen goed. Uitzonderingen daar gelaten. Op internet is heel veel te vinden,ook daarover.

Ik zou er ook een weg doen en een ram erbij zetten.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:57

Ik ben gek op mijn meiden. Op allebei evenveel. Dat ik tussen die 2 een keuze moet maken is onmenselijk voor mij. Die optie valt sowieso af

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:57

Je kan ze allebei wel weg doen, maar als het niet gaat moeten ze toch gescheiden houden, dus of je er 1 weg doet of allebei, uit elkaar moeten ze toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:58

Liefde maakt blind en dat is bij jou konijntjes aan de hand , een kat in het nauw maakt rare sprongen ..

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:02

Op deze manier kom ik er niet meer uit.
Bij elkaar kan niet, samen kan niet, een ram erbij heb ik geen plek voor en ik ga al helemaal niet kiezen welke ik ga houden.
Ik ga ze weg doen. Ik ga ze naar een konijnenopvang brengen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 20:04

Slaap er nou eerst eens een nachtje rustig over. Niet gelijk dingen doen.

En kiezen tussen beide is ook super moeilijk, maar ze kunnen niet meer samen. Dan zou mijn oplossing zijn om voor 2 een goed huisje te vinden.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:05

Ik bedoelde het niet gemeen.. En volgens mij heb ik ook alleen maar advies gegeven? Ik dacht gewoon op basis van dat bovenstaande bericht dat 3 wel een optie was en als je dat dan bij een goede opvang laat doen, ben je ook wel zeker dat ze een match zijn en kan je ze beiden houden. Maar als dat niet gaat lijkt het mij nog altijd beter 1 van de 2 te kunnen houden, dan ze allebei weg te moeten doen, zeker als je er zo aan gehecht bent. Maar goed, je zult toch uiteindelijk zelf een beslissing moeten maken.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:09

Sorry dat ik weer even kom binnenvallen. Ben net 4 dagen weg geweest en een vriendin kwam voor de konijnen zorgen. Volgens mij heeft ze een beetje veel eten gegeven (wat ik haar absoluut niet kwalijk neem, ze doet echt haar best!) en nu heb ik ze voor de avond eten gegeven maar beide hadden al vrij snel genoeg. Zou dit kunnen komen omdat ze gewoon "vol" zitten of zou het iets anders zijn?

@Charr: Ik vind dat je al erg goede tips hebt gekregen. Als je echt geen plek hebt voor 3 konijnen zou ik er ook eentje wegdoen en dan een ram erbij. Je hoeft ook niet perse zelf te kiezen als je dat niet wilt. Het konijn met het meeste kans op een goed huisje kan je weg doen, de andere kan je houden.

@Tarzan: Ik hoop dat lieve Pepper snel weer de oude is!

@de rest ( :') ): Ik lees nog steeds alles mee en geniet van alle leuke foto's! :)
Laatst bijgewerkt door MoppieFilou op 28-12-18 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:09

Ik ben vreselijk aan ze gehecht. Kan niks anders doen dan janken.

Ik heb hiervoor 2 konijnen gehad, een voedster en een gecastreerd mannetje. Dat ging ook niet goed. Deze 2 hebben hun leven lang naast elkaar in een ren geleefd. Waren altijd super gelukkig, en merkte er niks van dat ze eenzaam waren.
Daarom vind ik het zo moeilijk..
Pebbles zit naast me op de bank, ze kijkt me echt aan alsof ze weet dat ik verdrietig ben.. Wat een vreselijke keus moet ik maken..

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:27

Nog 1 laatste redmiddel voor ik de definitieve beslissing ga maken..

Ik kan ze laten steriliseren. Dan zijn in ieder geval de hormonen weg.. dan kan ik het nog een keer proberen om ze te koppelen en als dat niet gaat dan kan ik altijd nog een beslissing maken toch?
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:28

MoppieFilou schreef:
Sorry dat ik weer even kom binnenvallen. Ben net 4 dagen weg geweest en een vriendin kwam voor de konijnen zorgen. Volgens mij heeft ze een beetje veel eten gegeven (wat ik haar absoluut niet kwalijk neem, ze doet echt haar best!) en nu heb ik ze voor de avond eten gegeven maar beide hadden al vrij snel genoeg. Zou dit kunnen komen omdat ze gewoon "vol" zitten of zou het iets anders zijn?

@Charr: Ik vind dat je al erg goede tips hebt gekregen. Als je echt geen plek hebt voor 3 konijnen zou ik er ook eentje wegdoen en dan een ram erbij. Je hoeft ook niet perse zelf te kiezen als je dat niet wilt. Het konijn met het meeste kans op een goed huisje kan je weg doen, de andere kan je houden.

@Tarzan: Ik hoop dat lieve Pepper snel weer de oude is!

@de rest ( :') ): Ik lees nog steeds alles mee en geniet van alle leuke foto's! :)

Hier hebben ze het ook wel eens dat ze 's avonds wat minder honger hebben, omdat ik dan 's middags wat meer gevoerd heb. Zou het gewoon in het oog houden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 20:47

charrr91 schreef:
Nog 1 laatste redmiddel voor ik de definitieve beslissing ga maken..

Ik kan ze laten steriliseren. Dan zijn in ieder geval de hormonen weg.. dan kan ik het nog een keer proberen om ze te koppelen en als dat niet gaat dan kan ik altijd nog een beslissing maken toch?
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?

Maar als het niet gaat dan, dan heb je 300(?) euro “weggegooid” als het ware.
Ik snap dat je een laatste redmiddel zoekt, maar 2 konijnen van het zelfde geslacht gaat 9/10 keer niet goed, ook geholpen niet.

@Moppie. Hebben ze hier soms ook! Dan krijgen ze wat meer groente restjes en dan hebben ze geen honger meer als we naar bed gaan! Even in de gaten houden :).