Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 23:44

Dank je wel voor jullie reacties! :-) Er hangt een flesje.. wordt er met een bakje niet veel gemorst? + snappen ze dat snel genoeg als ze dorst hebben? Haha. Dan ga ik die zeker vervangen.. lijkt me ook fijner dan die hernia houding nu je het zegt ja. :=

_Evelien

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 23:47

Groentes krijgen ze trouwens genoeg. :-) Vooral komkommer en witlof.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 23:51

_Evelien schreef:
Dank je wel voor jullie reacties! :-) Er hangt een flesje.. wordt er met een bakje niet veel gemorst? + snappen ze dat snel genoeg als ze dorst hebben? Haha. Dan ga ik die zeker vervangen.. lijkt me ook fijner dan die hernia houding nu je het zegt ja. :=

Ik zou beiden aanbieden. Sommige cavia's maken van hun waterbakje een enorme rotzooi, en als jij aan het werk bent/lang weg bent, hebben ze dan geen water.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 23:59

Hier staat een grote hondenwaterbak en die blijft netjes (hier en daar een poepje, nou en) en er is continu water. Ze moeten wel heel gek doen om er voor te zorgen dat daar geen water meer in zit. Oplossingsgericht denken.

Geen enkele cavia of ander dier die van nature aan een fles staat te lebberen voor een paar miniscule druppeltjes water. :)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 00:03

Ga het morgen gelijk proberen. Verstandig om de fles dan even te laten hangen nog de eerste dag(en) denk ik. Hoe zijn ze ooit op die flessen gekomen dan inderdaad.. :=

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 00:06

Tsja, waarom word er slechte huisvesting gekocht? Gemakzucht voor de mens :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 00:40

Ik heb het sinds jij dat zei allebei. Op twee na begrijpen ze nog steeds niet wat die bak daar doet, maar Effie en Izzy maken er dankbaar gebruik van :D

Ze krijgen hier tegen gruis/stenen ook water uit een fles, dat is onthard.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 00:46

melody7 schreef:
Ik heb het sinds jij dat zei allebei. Op twee na begrijpen ze nog steeds niet wat die bak daar doet, maar Effie en Izzy maken er dankbaar gebruik van :D

Ze krijgen hier tegen gruis/stenen ook water uit een fles, dat is onthard.

Spa blauw? :D

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 00:47

xDenies schreef:

Hoop niet dat dit tegen mij persoonlijk is.. mijn cavia’s krijgen echt alles wat ze nodig hebben. Flesje nooit goed bij nagedacht, maar dat is dan ook het enige naar mijn idee..

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 04:29

Ja spa blauw is prima! Wij gebruiken zelf flessen van de Aldi, dat is goedkoper en net zo goed :+

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 05:12

Ik heb wel een fles puur omdat ik ook 5 dagen in de week 9uur lang weg ben voor werk en soms zelfs 9,5 of 10uur als druk is zoals vandaag en gister. En ik ken mijn rommelkonten ga ze niet uren zonder drinken laten zitten, omdat ze het volgooien of omgooien. Dus ja dan maar een flesje wel zo opgehangen dat ze er zo goed mogelijk bij kunnen in natuurlijke houding.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 08:04

Hier houden ze t water redelijk schoon. Bakje staat in de hoek. Laatst had er wel 1 in gepiest :') hoe dat dan weer bedacht was Haha.

Oh ja tip.. zet t water niet te dicht naast de brokjes.. want dan krijg je geweekte brokjes :') aangezien ze met een half natte bek van de 1 naar de ander gaan.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 08:23

Hier vinden ze nu de fles fijner dan een bakje. Nu lekt de fles alleen enorm dus heb nu een stenen bloembak die in de kooi staat gevuld met water. Nu gebruiken ze allebei. Maar een hoge stevige zwarte pot is het enigste wat hier een beetje overeind blijft met de beestjes.alle kleine bakkes moeten om.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 08:27

Ik begin echt niet meer aan bakjes. Ze lopen en rennen bij mij echt teveel. Een hondenbak zou nog niet eens kunnen zonder dat ze daar of in gaan zitten, of dat het een waterbak vol met zaagsel en hooi etc is. En ik ben er inderdaad niet ieder uur om de bakken te verschonen, dus bij mij gewoon flesjes. Herniahouding is hier ook amper, ligt ook aan het type fles en hoe je hem hangt denk ik.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 08:43

_Evelien schreef:
xDenies schreef:

Hoop niet dat dit tegen mij persoonlijk is.. mijn cavia’s krijgen echt alles wat ze nodig hebben. Flesje nooit goed bij nagedacht, maar dat is dan ook het enige naar mijn idee..

Waarom vul je dan in dat ik het ovef jou zou hebben? Ik reageer gewoon op het stukje waarom mensen ooit met flessen zijn begonnen. Nou vast en zeker om dezelfde reden dat er ooit te kleine kooien zijn gemaakt.

Ik weet niet eens hoe die van jou erbij zitten dus als je je aangesproken voelt dan is dat geheel aan jou.

Edit;
Zo ziet mijn waterbak eruit. Na een nacht.

Afbeelding

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:23

Ik had gewild dat die van mij zo netjes waren Denise := zo ziet het er bij mij uit na een paar minuten. Die van mij popcornen en rennen zo vaak dat het zaagsel me om de oren vliegt :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:42

Zelfs mijn konijnen buiten houden het netjes haha. En tsja de hamsters, ach :P

Rennen doen ze hier ook genoeg. Maar niet dat ze alle hoeken daarbij mee pakken. En anders kan ik het altijd nog op een plateaun plaatsen.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:59

Mijn ervaring is dat konijnen vaak schoner zijn dan de caafjes, maar dan zal ik wel zwijnen hebben :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:20

Hier is de waterbak ook dagelijks vies en ja ze poepen er in, maar hij wordt 2x per dag verschoond en er is er nog niet één aan dood gegaan. ik denk dat ze meer kunnen hebben als wij vaak denken.

Meer laten drinken is zouter eten. Ik merk nu ik van de Kasper Faunafood af ben dat ze hier veel minder drinken, dus dat voer is gewoon erg zout...ondanks dat er het laagste percentage zout in zit !!

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:38

Ach ze zullen er ook echt niet dood aan gaan, maar aan een drinkfles ook niet :D

Kasper is idd zout. Ook vaak cavia's met blaasproblemen daardoor. Die van mij drinken ook weinig. Met een zeugengroep van 8 dronken ze nog geen 250 ml per dag.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:05

Ze zijn er!!!! *\o/* 4 baby's, allemaal super knap <3 Het zijn 2 beertjes en 2 zeugjes. We hebben de complete bevalling gezien, echt heel bijzonder. Ze zitten allemaal tussen de 83-91 gram, dus geen achterblijvers :D
Afbeelding
Afbeelding

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:18

Awww gefeliciteerd !!!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:27

Wat een schatjes

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:39

Gefeliciteerd !! Ziet er wel wat bloederig uit :) Alle vier 3-kleur zo te zien ??

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:48

Dat bloed kwam pas met de nageboorte, verder viel het wel mee! Ze at de nageboorte op terwijl ze een baby aflikte, dus die zat wel vol bloed :=

Ze zijn inderdaad allemaal 3 kleur, en ik denk ook allemaal gladhaar. Zo nat is het niet echt goed te zien maar ik denk niet dat er Teddy's bij zitten.