Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:46

Lig nu een kat te slijmen op schoot. :')

Bloemetje75

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:03

Lekker....

Ik kon om 1.30 opstaan vannacht. Flossy was mee naar boven en had een kraal/knikker/geen idee gevonden maar het voetbalde fijn op de laminaatvloer... Zij vond het erg grappig.... Maar kruipt dan wel om 7.15 een bed in en komt er pas tegen 18.30 weer uit..... Ja dan kan ik 's nachts ook voetballen....

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:15

Oh fijn Bloemetje75.. :')

Die van ons kunnen ‘s nachts ook zo spoken, heb vaak echt slechte nachten dat ze me wel een paar keer wakker maken met mauwen, aan het bed klauteren en tegen deuren aanspringen... Ze niet boven laten heeft helaas geen zin omdat ze dan net zo lang tegen de beneden deur aanspringen tot die open gaat of we m zelf open doen van ellende (en het lawaai)...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:27

Dat heeft de dame hier tegenwoordig ook wel eens om 's avonds te doen. Gaat denk ik gemeen zijn morgen ochtend ze loop nu weer soms te schrokken. En ik heb een voerbal dus dat word morgen deel brokjes in de voerbal heeft ze wat te doen en kan ze niet schrokken. }>

Maar zeer waarschijnlijk gaat er eentje mij heel zielig aankijken, maar heb gezien dat ze het snapt maar lekker makkelijk is. _O-

O dekentje en houdgreep hopeloos ze is nog erger dan een paling. En haar zelf op dekentje laten springen, maar zodra ze idee krijg dat je dicht gaat doen is ze weg. :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:58

Ntlie_ schreef:
Oh fijn Bloemetje75.. :')

Die van ons kunnen ‘s nachts ook zo spoken, heb vaak echt slechte nachten dat ze me wel een paar keer wakker maken met mauwen, aan het bed klauteren en tegen deuren aanspringen... Ze niet boven laten heeft helaas geen zin omdat ze dan net zo lang tegen de beneden deur aanspringen tot die open gaat of we m zelf open doen van ellende (en het lawaai)...

Och, zo herkenbaar..!

En dan hadden we vannacht onweer.. Ze zaten als bange poeperds onder het bed (ik was erbij gekropen als het kon hoor), en toen de onweer voorbij was gingen ze vrolijk spelen. En dan de volgende dag slapen ze een gat in de dag he :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 23:04

Ik kreeg gisterenavond met het onweer boze blikken. :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 00:05

Marcella schreef:
Ik kreeg gisterenavond met het onweer boze blikken. :')

Ja, volgens mij denken ze dat wij het weer kunnen regelen. Als het hard regent en ze gaat buiten spelen kijkt Rossi me steeds aan met miauwen er bij, zo van "zet die regen eens af".

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 07:24

Pillen dag 2 gingen een stuk moeilijker maar gelukt!

Heeft iemand ervaring met parasieten?
Ik word een beetje panisch als ik op internet lees hoe hardnekkig het is en wat je allemaal moet doen. Dierenarts heeft daar verder niets over gezegd.
Ik werk vandaag vanaf zo tot een uur of 22. Kan het daarna tegenover mn buren (appartement) niet maken nog te stofzuigen enzo.. :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:40

Geen ervaring. :o

Heb weer of nog steeds een boze kat, maar had weer pilletje verstopt en nu deel brokjes in de bal gedaan. Nu kan ze niet schrokken. _O-

Eetlust is op het moment erg goed en zou bijna zeggen dat het door de pilletjes kom. Kreeg gisterenavond nog wel een nagel rug massage. :')

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:07

Ohh goed dat je het zegt, ik moet Lotte haar pil nog geven. Het was wat chaotisch bij het ontbijt omdat we 15 min eerder weg moesten....

Wat voor parasieten?
Vlooien? Dan moet je stofzuigen, stofzuigen en dweilen en vooral stofzuigen..... poes behandelen en vooral ook kussenhoesjes wassen en je kleed behandelen.

Inwendige parasieten? Geen ervaring...

Ik ben bezig de poezen weer een seresto bandje om te doen. Schrijf nu op ieder bandje mijn gsm nummer voor de zekerheid. Maar het is even wachten tot ze allemaal binnen zijn en zich laten pakken/bandje om laten doen. Volgens mij liggen er 2 boven te slapen die ik nog moet...

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:29

Balen zeg Mandy. := Heb er ook geen ervaring mee.
Weet je hoe ze er aan zijn gekomen?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:48

Inwendig.

Heb de dierenarts voor de zekerheid nog even gebeld en behandelplan afgesproken. :) Veel fijner gevoel zo!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:55

Begrijpelijk. :)

Ik ben aan het kijken voor een kattenluikje, heb een poosje getwijfeld omdat het al redelijk tocht bij ons in huis en een kattenluikje het waarschijnlijk niet beter op maakt. Maar wil de katten straks met het mooie weer niet verplicht de hele dag binnen houden of juist verplicht de hele dag buiten laten. Dus toch maar eens kijken naar een luikje dat werkt op chip, zodat alleen onze katten het huis terug in kunnen. :Y)

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:02

Ntlie, dat is wel slim. Bij ons eet een vreemde kat mee... en die maffe beesten van mij laten hem.

Bij mij is niet alles gechipt. Wel alles wat ik heb laten steriliseren (laat het dan meteen doen). Maar 3 oudere dieren die ik al langer heb en geholpen waren toen ik ze kreeg, die zijn nog niet gedaan. Dus kattenluik met chip is hier nog niet aan de orde.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:06

Die van ons komen uit het asiel en zijn voor wij ze adopteerden, gesteriliseerd en gechipt. Dus dat is ideaal. :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:16

Mandyy schreef:
Inwendig.

Heb de dierenarts voor de zekerheid nog even gebeld en behandelplan afgesproken. :) Veel fijner gevoel zo!

Wormen bedoel je dan? Parasieten is een ruim begrip... Goed voor jou om wel precies te weten waar het omgaat. In wormen heb je ook weer verschillende en ook niet elke wormenkuur helpt tegen elke worm.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:19

Kattenluikje is fijn. Hier kunnen ze op de dag lekker zelf bepalen en ‘s avonds houd ik ze wel binnen. Alle katten zijn gecastreerd en gechipt. Maar ik heb nog een luik van voor de chiptijd. Gelukkig nooit een vreemde kat in huis geweest. Zou denk ik ook niet toegelaten worden, als het al van de katten zou mogen dan niet van de hond.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:38

Mandy haar pillen zijn zo groot, mag ze m wel in een biefstuk verstoppen! :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:46

pillen voor de kat, gat in de markt om dat te verbeteren..... moet je halfwilde stalkatten hebben, dan is pillen erin duwen echt kansloos

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:48

IMJ schreef:
Mandy haar pillen zijn zo groot, mag ze m wel in een biefstuk verstoppen! :D

_O- Ja hoe verzinnen ze het... Een beetje een handzame oplossing voor medicatie bij katten zou ook wel fijn zijn. Zelfs de makkelijke katten zijn het na een paar dagen meestal wel zat...

Er bestaat wel iets waar je pillen in kan verstoppen. Easypill heet het. Geen idee of het ook werkt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:49

Pillenschieter schijnt ook een uitvinding te zijn

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:52

Ja maar daar schijnen grote pillen dan weer niet in te passen voor het gemak. :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:55

Easypill is idd makkelijk, maar als je er een kat bij hebt die doorheeft dat er een pilletje in verstopt zit kun je het vergeten.
Vaak gaat de Easypill wel op maar ligt het pilletje al dan niet uitgekwat op de vloer. :+
Mowgli haatte Easypill omdat daar wat in verstopt zit, ook zonder iets erin hoefde ze het niet terwijl ze het op zich wel heel lekker vond.

Pillenschieter heb ik geen ervaring mee, wel de manier zoals ik in mijn vorige(?) post beschreef en op af en toe een paar tandjes of een nageltje in je vinger/hand/arm na werkt dat naar mijn ervaring nog het beste.
Maar geloof me, honden zijn makkelijker want die geef je een stukje dubbelgevouwen brood met smeerkaas/smeerworst/pindakaas erop, vervolgens wordt zo'n beest ongeduldig en geef je hem nog eens zo'n stukje maar dan met pil tussen het smeersel gedrukt.
Door zijn ongeduld doet de hond hapslikweg en de pil zit erin. _/-\o_

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:30

Mijn dierenarts schrijft alleen smakelijke pillen voor. Staat ook op t doosje 'smakelijke pillen voor de kat' en ze eten het tegenwoordig als snoepjes mochten ze medicatie nodig hebben :')

Wij hebben trouwens ook een luikje op chip! De katten moesten er eerst aan wennen omdat ie klikt als de kat er voor staat maar na een weekje was dat ook over en nooit meer vreemde katten gehad in huis!

Afbeelding

Onschuldige koppies als ze niet op schoot mogen terwijl ik aan het eten ben :') :(:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:33

Mijn hond kon ik ook zonder problemen geven (43 kg).

Mijn vriend zijn blouse is laatst aan gort gescheurd omdat we een vieze kont onder de lauwe kraan wilden doen := (jonge kater, 5,2 kg) :+