Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:19

Sem_ schreef:
Even een update, vandaag is er iemand op huisbezoek geweest van de stichting en we hebben getekend om de hond te gaan opvangen vanaf 29 mei! Dat is dan voor drie weken en daarna kunnen we haar adopteren. Nu snel spullen inslaan. *\o/*

Yeah! *\o/*
Spannend, leuk! :))

emilyslaluna

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:08

Wat geweldig nieuws!!! *\o/*

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:45

:D

Hebben jullie trouwens nog tips qua voer? Ik ben totaal niet thuis in hondenvoer.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:20

Sem_ schreef:

Hebben jullie trouwens nog tips qua voer? Ik ben totaal niet thuis in hondenvoer.

Dat is heel persoonlijk. Wil je brok voeren of vers?

Ik voer brok, meestal Acana, soms Schesir, (heel soms ook Renske).
Eerder voerde ik ook andere merken, maar daar merkte ik (negatief) verschil mee tov wat ik nu voer.

Waar ik in ieder geval ver vandaan zou blijven, zijn de merken met veel zout en andere onnodige ballast, zoals Bonzo, frolic...

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:27

Bedankt! Ik denk brok, maar ik heb me er nog niet eerder echt in verdiept.

Bonzo ken ik wel, dat hebben we vroeger weleens aan onze gezinshond gegeven, nou dat rook je goed. :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:38

Sem_ schreef:
Bedankt! Ik denk brok, maar ik heb me er nog niet eerder echt in verdiept.

Bonzo ken ik wel, dat hebben we vroeger weleens aan onze gezinshond gegeven, nou dat rook je goed. :')

Brok is de makkelijkste optie. Vind ik zelf fijn: als je weg gaat, vul je een bakje en neem je t mee. Ga je op vakantie, neem je een zak mee. Bij vers moet je daar wat meer over nadenken, hoewel je op vakantie dan natuurlijk met houdbare worsten kunt werken.

Vers heb je kant & klaar met premix, dat is ook compleet voer en ook simpel (moet je alleen niet vergeten te ontdooien). Vers heb je ook zónder premix van vitamines en mineralen, en dan moet je wel weten wat je doet. Er zijn shops die dat voor je uitwerken overigens, dat hoef je niet per se zelf te doen.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:59

Sem_ schreef:
Even een update, vandaag is er iemand op huisbezoek geweest van de stichting en we hebben getekend om de hond te gaan opvangen vanaf 29 mei! Dat is dan voor drie weken en daarna kunnen we haar adopteren. Nu snel spullen inslaan. *\o/*

Heel leuk! *\o/*
Is het nou dat hondje wat jullie als eerste op het oog hadden of toch een galgo?
Spullen kopen is al leuke voorpret :D

Qua voer kan je evt voerwijzer.com raadplegen, hier kan je aantal merken vergelijken met elkaar. De duurdere merken met veel vlees scoren vaak het beste maar het is wel handige site om beetje idee te krijgen wat oke is en waar je op kan letten ook qua vleesgehalte en eiwitten.

Wij hebben lang hypoallergene brok gegeven (van de DA), ivm darmklachten door stress. Daarna overgegaan op het merk Grandorf, al hun voer is voor gevoellige honden en katten buikjes. Wij voeren op advies van de osteopaat sinds deze week brok met actieve probiotica (ook van Grandorf omdat ze het daar al goed op deed).
Het is volgens mij nog niet zo'n bekent merk maar ben er tot nu toe wel tevreden over. Het is wel wat duurder dan gemiddeld volgens mij.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:05

Het hondje wat we als eerste op het oog hadden. :)

De Galgo's vonden we trouwens wel heel mooi en leuk. Het karakter zou denk ik zeker bij ons passen! We vonden ze wel wat groot, maar het was zeker wel een ras om te overwegen. Op dit hondje hadden we al gereageerd voordat we met de Galgo's gingen wandelen, dus we wilden ook dit huisbezoek afwachten voordat we evt. nog verder in de Galgo's zouden duiken. :))

Die site over het voer had ik inderdaad gevonden, dat komt goed van pas, dank beiden!

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 08:50

Ik zou qua voer gewoon wat proberen. De ene hond is de andere niet. Zelf erg tevreden over riverwood, orijen, Edgar en Cooper, sams field en brit fresh. Maar mijn Portugees lust precies de brok niet wat m’n andere hond lekker vind. Dus hopelijk is Nova beetje mid mid

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 08:51

Ja dat is ook zo, zo'n kat hebben wij, die vrij kieskeurig is. Ik heb nu in ieder geval wat merken op mijn lijstje staan die ik kan/wil proberen. Dank!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:45

Ik voer deze brok:
https://www.e-hondenschool.nl/product-c ... ken/adult/
En soms ook eens een vleesworst van hun.

Wij gaan in juni een midweekje met Izzy naar Texel *\o/* .
Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen. Ze is al verschillende keren bij mijn ouders geweest en ook daar blijven logeren. Maar dit is natuurlijk een helemaal vreemde plek.

Zandvlaktes vindt ze hier helemaal geweldig, dus waarschijnlijk het strand ook {:}

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:39

Goedemiddag,

Graag zou ik ook mee willen kletsen in dit topic.
Sinds eind maart heb ik ook een pup uit het buitenland (Roemenië).
Althans pup; de ene dierenarts zegt dat ze van eind januari is en de andere dierenarts zegt dat ze nu tussen de 6 en 8 maanden kan zitten.

Net bij mij en de 1e keer het tuigje om. Via de stichting werd dit tuigje aanbevolen.
Afbeelding

Afbeelding

Voor de 1e keer naar het strand :)
Afbeelding

Alleen wat voor ras het is heb ik geen idee van.
Zat te denken om DNA-onderzoek te laten doen.
Maar wat voor meerwaarde gaat mij dat brengen ?
Nu is dus mijn vraag aan jullie, zouden jullie dat willen weten van je hond ?
De kosten zijn €165

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:49

Sem_ schreef:

Ik voer Tara KVV van de merken Kivo en Kiezebrink en BARF.
Gocha krijgt ook KVV van Kivo en soms brok van Tribal petfood of Kivo :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:23

Sem_ schreef:

Gefeliciteerd! Spannend hoor :D

Sem_ schreef:

Wij voeren sinds kort het voer van https://www.tails.com :) Daar ben ik erg tevreden over tot nu toe. Ze krijgen 's morgens een kuipje vlees en 's avonds brokken. Heb ook echt voor beide een eigen profiel ingevuld, dus voor beide is er voer op maat gemaakt door Tails. Zo heb ik bij beide aangevinkt dat ik er geen graan, mais en soja etc in wil hebben zitten. Frankie lust alles, maar Igor is heel kieskeurig, dus daar heb ik aan kunnen geven dat hij rund bijvoorbeeld niet zo lekker vindt. Ik heb eventueel een code, mocht iemand het ook willen proberen.

Ik heb een tijd KVV geprobeerd en hoewel dat echt goed spul is, is het voor ons heel onhandig. ADHD en ADD in één huis dus we vergaten nog weleens regelmatig om het uit de vriezer te halen :7

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:27

nobillity schreef:
Goedemiddag,

Graag zou ik ook mee willen kletsen in dit topic.
Sinds eind maart heb ik ook een pup uit het buitenland (Roemenië).
Althans pup; de ene dierenarts zegt dat ze van eind januari is en de andere dierenarts zegt dat ze nu tussen de 6 en 8 maanden kan zitten.

Net bij mij en de 1e keer het tuigje om. Via de stichting werd dit tuigje aanbevolen.
[ [url=m/bNjyMs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hg8GuU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor de 1e keer naar het strand :)
[ [url=m/m94nRM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alleen wat voor ras het is heb ik geen idee van.
Zat te denken om DNA-onderzoek te laten doen.
Maar wat voor meerwaarde gaat mij dat brengen ?
Nu is dus mijn vraag aan jullie, zouden jullie dat willen weten van je hond ?
De kosten zijn €165

Wat een schatje! Mijn gevoel zegt me dat die wel jonger is dan 6-8 maanden inderdaad.
Ik wil ooit nog eens een DNA test doen, maar vind het eigenlijk teveel geld voor "voor de leuk" :P Want het brengt je verder niks.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:30

Dank voor de voertips!

Wat een lieverd nobillity, een flinke of niet?

Ik zou het wel leuk vinden om te weten wat er in onze toekomstige hond zit, maar het zou puur voor de lol zijn. Ik denk dat veel honden ook zo gemixt zijn dat er misschien niet zoveel over te zeggen is.

Dogscanner is wel een grappige (gratis) app, maar dat zou ik niet te serieus nemen. :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 07:56

Sem: wat super leuk! Gefeliciteerd *\o/*

Nobillity: wat een schatje! Wel flink aan de maat al, of vertekent dat?

Wij wachten nog steeds op een operatiedatum. Welkom in Italië := de zomer komt er aan en dat betekent meestal dat mensen niks meer doen, dus hopelijk vallen er wat gaten bij de dierenarts zodat hij eerder aan de beurt komt.
Ons huis schiet inmiddels al op, dus dat is fijn. Dan is dat in elk geval af en klaar voor als het hondje naar ons toe kan komen. :)

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:27

Hoi allemaal! Heeft iemand ervaring met Stichting Friends4StrayDogs? :D

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:11

Selena schreef:
Hoi allemaal! Heeft iemand ervaring met Stichting Friends4StrayDogs? :D

Goeie verhalen over gehoord. Hebben een goede en strenge procedure en zijn naar mijn idee eerlijk over hun honden.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 21:29

Ik duim voor jullie Frummels! Wel fijn dat het huis goed op schiet.

@Selena, ik heb geen ervaring met die stichting. Via https://buitenlandsehondinzicht.nl/ kun je eventueel een gratis bestand aanvragen waar tips in staat hoe je een betrouwbare stichting kunt vinden. Heb je een hondje op het oog? :)

Wij verwachten deze week bestellingen van Zooplus en Dierenoppas Amersfoort binnen te krijgen. Morgen hebben we nog een tripje naar Intratuin Duiven gepland staan en dan hebben we alle spullen wel in huis voor zaterdag!

Zijn er hier ook mensen met katten? Zo ja, hoe hebben jullie het aangepakt met introduceren?

Tips voor de eerste nacht(en) zijn ook welkom. Het plan voor nu is dat iemand boven met de kat gaat liggen en iemand beneden met de hond.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 21:35

Sem_ schreef:
Ik duim voor jullie Frummels! Wel fijn dat het huis goed op schiet.

@Selena, ik heb geen ervaring met die stichting. Via https://buitenlandsehondinzicht.nl/ kun je eventueel een gratis bestand aanvragen waar tips in staat hoe je een betrouwbare stichting kunt vinden. Heb je een hondje op het oog? :)

Wij verwachten deze week bestellingen van Zooplus en Dierenoppas Amersfoort binnen te krijgen. Morgen hebben we nog een tripje naar Intratuin Duiven gepland staan en dan hebben we alle spullen wel in huis voor zaterdag!

Zijn er hier ook mensen met katten? Zo ja, hoe hebben jullie het aangepakt met introduceren?

Tips voor de eerste nacht(en) zijn ook welkom. Het plan voor nu is dat iemand boven met de kat gaat liggen en iemand beneden met de hond.

Katten kun je toegang geven tot plekken waar de hond niet kan / mag komen. Bijvoorbeeld een zolder of slaapkamer. Zorg in ieder geval dat de hond NIET achter de katten aan gaat rennen, dat gedrag ga je direct willen ombuigen. Afleiden, corrigeren, whatever it takes. Zolang je dat in de kiem smoort, en de katten altijd weg kunnen, gaat het wel goed meestal na wat tijd.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 21:59

Dank Skippy01!

Wij hebben een glazen serre, we dachten eraan om de hond en kat eerst elkaar te laten zien door het glas (iemand met de hond in de tuin (met snoepjes om af te leiden) en iemand binnen met de kat (ook met snoepjes)) en dan kijken hoe de reactie is. Als die meteen al heftig is dan dachten we eraan om ze eerst even apart te houden (kat boven, hond beneden). Als ze beiden geen grote reactie geven dacht we eraan om met de hond aangelijnd binnen te komen.

Onze kat is heel rustig en niet bang. Zij zou honden gewend zijn (maar dat hebben wij zelf nooit kunnen testen). De hond reageerde niet op loslopende katten in Portugal, maar het is natuurlijk altijd afwachten hoe dat hier gaat zijn. De kat kan in ieder geval te allen tijde naar boven.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:15

Ik heb geen tips voor de introductie met je kat. Maar de eerste nachten heeft mijn vriend op de bank geslapen met Maya gewoon op haar bedje ernaast. Dit was de tip omdat ze opeens alleen zijn. In het asiel (en misschien daarvoor al) slapen ze met meerdere honden samen en nu moeten ze opeens op een vreemde plek met vreemde geluiden alleen zijn. Ook schepte het al wat vertrouwen door samen te slapen. Na zo'n 3-4 nachten hebben we besloten dat mijn vriend gewoon in bed zou slapen en alle deuren open te laten zodat ze ons zou kunnen vinden mocht het nodig zijn.

Alles is heel soepel gegaan qua slapen. En inmiddels slaapt ze graag bij ons op bed :D Dit was tevens niet de bedoeling. We zeiden altijd kei hard dat het niet ging gebeuren. Maar ja, hier zeg je toch geen nee tegen? <3
Afbeelding
Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:25

<3

Fijn dat het zo soepel ging bij jullie!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:47

@emilysluna hier ook zo'n beetje zo, maar dan woonde ik toen heel klein en heb ik de bench in de gang naast m'n slaapkamer gezet, zodat Toby wel m'n ademhaling kon horen. Na een paar weken ging de bench open en wist hij dat hij daar moest slapen en waar ik sliep. Ook in m'n huis was dat eerst 'de deal'. Inmiddels ligt Toby dus gewoon compleet verpest en verwend elke avond op bed. Want ja: zeg daar maar eens nee tegen inderdaad :') :D