Hier al meermaals tekenbeet gehad en lyme. Dus nu ik al meerdere teken heb moeten verwijderen (nog kruipende zowel als die vast zaten), ga ik er toch maar advantix op doen...
Ik had ook een keer, vorig jaar met de 4 honden op pad en 3 daarvan crossen ook veel door de bosjes.. Ik kwam thuis en oh my.. hoeveel teken ik zag, mijn harern gingen gewoon overeind staan brr (nu nog als ik er aan denk). Ik zag het toevallig op onze samojeedpup, dat er een teek liep, alles gecontroleerd en op 3 honden heb ik totaal wel dik 20 teken gevonden (gelukkig zaten ze nog niet vast).
In de winter gebruik ik niks, vanaf eind maart tot ergens begin oktober wel. Wat ik geef wisselt wel. Ik kijk op internet wat een beetje voordelig is en dat bestel ik
ahhh neeeeeee, tis nu een week geleden dat we gestopt zijn met Milo zn voorhuid smeren met een AB-zalf voor zn voorhuids ontsteking, dat hielp, maar nu is het weer terug... Arme kerel... En arme wij want ieuw dat stinkt. Toch maar castreren dan
Helpt castreren tegen een voorhuidsontsteking dan? Waarom raakt die voorhuid steeds ontstoken?
dierenfan
Geplaatst: 10-04-17 18:01
djinnie schreef:
Helpt castreren tegen een voorhuidsontsteking dan? Waarom raakt die voorhuid steeds ontstoken?
Ja castreren helpt daar absoluut tegen!! Dat is de reden waarom mijn oudere hond met 7 maanden gecastreerd is na 2 a 3 maanden van alles te hadden geprobeerd om de ontstekingen weg te krijgen en weg te laten blijven.
Wist ik niet dat castreren helpt tegen voorhuidontsteking. Met castratie gaan de ballen er af. Komt dan misschien minder ranzigheid uit of niet?
Gisteren is de cockerteef op de rontgenfoto geweest, 6 a 7 pups zitten er in. Hoop zo op een aantal reuen.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 11-04-17 10:54
Zojuist een afspraak gemaakt voor de laatste puppy-controle, over een maand wordt ze al weer 1 jaar en is ze puppy af. Donderdag kan ik daar terecht. Vind dit nog heel belangrijk, omdat DA-bezoek leuk moet zijn en haar laatste bezoek dus niet zo leuk was. Ben benieuwd of ze nog zo dol-enthousiast is, ze is namelijk nooit te houden als ik de auto parkeer en ze ziet waar ze is, wil alleen maar naar binnen racen.
Ook gemeld dat we denken dat ze nu schijnzwanger is, assistente heeft daar eigenlijk nooit van gehoord zo vlak na de sterilisatie. Kunnen eventueel donderdag medicijnen daartegen krijgen. Voor nu moeten we al haar "puppy's" afnemen, alle knuffels dus. Arme Kiko. Blijft er niet veel meer aan speeltjes over.
Zou er zelf geen medicijnen voor geven. Mijn teckel was dr eerste loopsheid ook schijnzwanger, knuffels weg en na tijdje over. Daarna geen last meer van gehad. Je moet ze ook niet te zielig vinden;p
Knuffels weg halen scheelt een boel. Ze heeft even gezocht en doet nu weer vrij normaal. We hebben haar verteld dat we de puppy's verkocht hebben. Ondertussen lekker buiten spelen met de bal. Wil ze nu ook meer, dagen hiervoor wilde ze meteen naar binnen naar haar "kindjes". Had niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan.
Het oogde beter als het was. Ze heeft dinsdagochtend niet gegeten, woensdag over de hele dag 2 happen en vanmorgen een halve portie (ook maar de helft geprobeerd omdat we het iedere keer weg konden gooien, omdat we er water bij doen wordt het een gore boel na een tijdje). Ik had vandaag de laatste puppycontrole, ze was gelukkig nog wel blij en enthousiast bij de dierenarts, ze vond het nog steeds leuk daar. Maar, ze is zoveel tammer als normaal, de assistente kende haar zo toch eigenlijk niet. Kiko geeft dus nu ook melk, wij hadden het niet geprobeerd maar het spoot er uit. Temperatuur opgenomen, 39,6. Maar omdat ze zich druk maakt is die toch altijd al iets verhoogd. Terug gezocht, in november was die 39,3 maar toen megadruk en hyper, nu een beetje druk. Dus wel verhoging. DA gevraagd, die wilde haar toch zien. Die vond haar toch wel fiks schijnzwanger, en ze moet toch aan de medicijnen ertegen om het te doorbreken, omdat ze ook zo weinig maar eet. Hopelijk gaat de koorts daarvan ook weg. Moet haar dadelijk temperaturen en dan doorbellen. Maar eerst een thermometer halen, want die hebben we niet eens. Ook de wonden genazen niet heel mooi, maar Kiko likt er ook aan als ze de kans krijgt. Moet wondzalf smeren op 2 van de 3 wondjes, bij voorkeur honingzalf, die heb ik gelukkig wel liggen. Dat dus net gedaan, heel gedoe, want honingzalf is lekker. Nu dus weer het truitje aan zodat ze die zalf er niet af kan likken. Woensdag weer controle. En ik kan nu dus op jacht naar een thermometer.
O ja, het goede nieuws is dat ze wel een kilo is afgevallen (ze moest wat afvallen want ze was te dik).
He, wat jammer, Neonlight, dat het toch niet zo makkelijk over ging bij Kiko. Hopelijk helpen de medicijnen snel en genezen de wonden nu met de hulp van honingzalf ook goed.
Gisteren is ons pupje geboren. Na een lange dag zijn er 4 reutjes en 5 teefjes geboren. Ik had juist een werkdag van 9.00-21.00, dus niet alles gezien, maar reu 2 en 3 heb ik geboren zien worden. Nu genieten van puppyspam en -tv en dan 8 weken afwachten.
Hondjes erbij nemen is zo verslavend :p we overwegen nu al een 3e border erbij te nemen over een jaar of misschien 2 jaar. Maar willen op tijd op zoek. Bij nummer 1 wilden we een ee red. Is een zwarte geworden. Nummer 2 wilden we een ee red. Is een bruine geworden. Dus nummer 3 moet gewoon een ee red worden Hihi (of een merle)
Djinnie gefeliciteerd! Wij zijn natuurlijk ook benieuwd naar puppyspam!
Haha Zoë hier zijn vriend en ik het wel eens dat 1 hond voorlopig meer dan genoeg is, een hyperactieve hond houdt ons al genoeg bezig..
Hier weinig geks aan de hand, Mika doet het super! Zijn zondag naar het strand geweest, vond hij geweldig.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 14-04-17 08:55
Djinnie, gefeliciteerd!
Temperatuur was gisteren 37,5 graden, mooi gezakt dus. Ze heeft gisterenavond ook gegeten, en vanmorgen ook. Wel is ze nog niet de actieve Kiko. En ze heeft jeuk, buiten schuurt ze met haar lijf langs de muren af. Dadelijk even een flinke borstelbeurt geven en haar truitje dus even uit doen. Kan best van die hormonen zijn die ze nu krijgt om die schijnzwangerschap te doorbreken.
Hahah ja dat hadden wij vorig jaar ook, toen dus wel gedaan.. Zo'n witte pluizebol MOEST gewoon mee.. Maar achteraf pff meer werk van die ene dan van onze andere 3. Nu heeft mn ex Lizzy dus, maar doe er niet zo gauw weer een nieuwe bij haha.. Eerst maar eens 1 of 2 dood gaan, al duurt dat hopelijk nog jaaaaaren