[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:10

OutOfTheWood schreef:
Ik ben er niet zeker van of het stip is :=
Ze hebben allemaal witte stipjes maar ook hun vinnen worden aangetast ( vinrot zag ik ergens ) maar dit komt wel door die stipjes.
Zou ze heel graag beter maken ! Alleen heb geen idee hoe ik hiervoor kan zorgen :(

Alle tips zijn van harte welkom !!

peperstip of schimmel, soms ook parasieten op de huid, maar het is allemaal goed op te lossen als je er op tijd bij bent. ik zou het water testen en elke dag 25 verversen eventueel wat zout toevoegen ( zout zonder jodium ! ) als dat niet werkt naar een dag of 2/3 dan zou ik gaan behandelen met het daarvoor bedoelde medicijn , maar mijn keuze zou toch zijn om je water te testen en daar nodig te corrigeren en dan te gaan behandelen met medicijnen :)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:14

Mijn water is altijd gewoon netjes op orde geweest, vandaar dat het wel door die nieuwe visjes moest komen.
Wat voor soort zout zou ik erin moeten gooien, en hoeveel ongeveer? ( aquarium is ongeveer 60 x 30 x 30 denk ik )

Super bedankt voor je tips <3 hoop zo erg dat het goedkomt !

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:14

Schimmel is een secundair probleem.. en dus is er primair iets anders aan de hand.
Zoals ik je beschrijving lees, heb je last van witte stip, iets wat vrij makkelijk te verhelpen is.

Wat betreft de intratuin.. waarschijnlijk hebben die dezelfde leverancier als een hele hoop winkels.
Of dat Ruinemans is of niet durf ik niet te zeggen.
Momenteel zie ik echter bij een hoop winkels in de buurt problemen bij de vissen.

Maar een feit blijft.. een bak waar ik zieke of zelfs dode vissen in zie.. hoef ik geen vissen uit.
Echter is het alleen niet altijd zichtbaar.. maar krijgen ze er pas last van als ze stress hebben gehad..
Laatst bijgewerkt door Casarell op 07-02-16 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:16

OutOfTheWood schreef:
Mijn water is altijd gewoon netjes op orde geweest, vandaar dat het wel door die nieuwe visjes moest komen.
Wat voor soort zout zou ik erin moeten gooien, en hoeveel ongeveer?

zout zonder jodium , het liefste aquarium zout, geen hele pak zout in de bak kwakken anders heb je een zoutwater bak :+ , je kan de temp ook nog tot 30 graden opschroeven ( langzaam het liefste 2/3 graden per dag ) je laat het water op 30 graden staan totdat alle stip weg is, daarna bouw je de temp weer rustig af naar het gewenste niveau ( mocht je vissen hebben die die temperaturen niet verdragen dan moet je die verwijderen uit de bak )

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:17

Casarell schreef:
Schimmel is een secundair probleem.. en dus is er primair iets anders aan de hand.
Zoals ik je beschrijving lees, heb je last van witte stip, iets wat vrij makkelijk te verhelpen is.

Wat betreft de intratuin.. waarschijnlijk hebben die dezelfde leverancier als een hele hoop winkels.
Of dat Ruinemans is of niet durf ik niet te zeggen.
Momenteel zie ik echter bij een hoop winkels in de buurt problemen bij de vissen.

Maar een feit blijft.. een bak waar ik zieke of zelfs dode vissen in zie.. hoef ik geen vissen uit :n

Nee ik ook niet meer !
Eerste en laatste keer dat ik daar een vis heb gekocht, zeker omdat het water er door alle bakken heengaat en dus alle vissen besmet kunnen raken. ( heb er ooit stage gelopen vandaar dat ik weet hoe het systeem qua water daar werkt )

Hoop dat de vissen die nog leven het kunnen overleven ! Heb nog nooit problemen gehad met ze en nu opeens allemaal problemen :(

LoveUggs

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:18

Chips help..! Even ego postje..

Ik kom net thuis en mijn kleine bakje ziet er nu zo uit;

Afbeelding

Hij is echt extreem troebel! Zo erg dat ik er niet doorheen kan kijken. Kan dit komen door het nieuwe spiderwood hout dat er in zit? Deze heb ik eerst in warm water gezet. Hier zit ook die schimmel laag omheen zegmaar die iemand uit dit topic ook had. Dus dit is niet schadelijk toch?

Maar wat moet ik doen? Wat is het beste?

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:19

Aidenn schreef:
OutOfTheWood schreef:
Wat voor soort zout zou ik erin moeten gooien, en hoeveel ongeveer?

zout zonder jodium , het liefste aquarium zout, geen hele pak zout in de bak kwakken anders heb je een zoutwater bak :+ , je kan de temp ook nog tot 30 graden opschroeven ( langzaam het liefste 2/3 graden per dag ) je laat het water op 30 graden staan totdat alle stip weg is, daarna bouw je de temp weer rustig af naar het gewenste niveau ( mocht je vissen hebben die die temperaturen niet verdragen dan moet je die verwijderen uit de bak )

Hoeveel zout moet ik er dan ingooien dat het genoeg is en niet te veel ?
Mijn bak is ongeveer 60 bij 30 bij 30.
Vissen heb ik nu nog alleen Zwaarddragers, die zijn hier altijd heel taai geweest dus zouden ze dat aankunnen?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:19

Zoet toevoegen is eigenlijk altijd goed, maar je moet wel zeezout gebruiken, geen jodiumhoudend zout (JOZO) of geraffineerd zout!
Zout zorgt voor een gezonde slijmhuid van je vissen, normale dosis is 5 gr per 100 liter, dat kan je gewoon als standaard altijd in de bak hebben.
Laatst bijgewerkt door Casarell op 07-02-16 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:20

LoveUggs schreef:
Chips help..! Even ego postje..

Ik kom net thuis en mijn kleine bakje ziet er nu zo uit;

[ [url=m/h8UxyA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is echt extreem troebel! Zo erg dat ik er niet doorheen kan kijken. Kan dit komen door het nieuwe spiderwood hout dat er in zit? Deze heb ik eerst in warm water gezet. Hier zit ook die schimmel laag omheen zegmaar die iemand uit dit topic ook had. Dus dit is niet schadelijk toch?

Maar wat moet ik doen? Wat is het beste?

het zijn waarschijnlijk de nieuwe bacterieen die zich aan het vermenigvuldigen zijn, maak je niet druk het gaat vanzelf weg , je kan een waterverversing doen als je je er echt aan stoort

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:22

Yep.. bacteriebloei.. deel water verversen en snel groeiende plant erin.. zoals cabomba of waterpest.. ;)
Probleem opgelost.. :+
Laatst bijgewerkt door Casarell op 07-02-16 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:22

Casarell schreef:
Zoet toevoegen is eigenlijk altijd goed, maar je moet wel zeezout gebruiken, geen jodiumhoudend zout (JOZO) of geraffineerd zout!
Zout zorgt voor een gezonde slijmhuid van je vissen, normale dosis is 5 gr per 100 liter, dat kan je gewoon als standaard altijd in de bak hebben.

Ik ben echt in paniek sorry :o
Dus ongeveer 4 gram zout erin ( 60 / 70 liter ) en dan de temperatuur omhoog langzaam ?
Is er nog meer dat ik kan doen ? Wil zo erg dat ze het overleven :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:24

Oké dus niet schadelijk voor de vissen? En hoe doen de garnalen het hiermee want er zitten er 7 in. :oo
Kan dit te maken hebben met het feit dat het licht vandaag wss niet heeft aangestaan? Ben zelf sinds gister ochtend niet thuis geweest dus denk niet dat mijn ouders die hebben aangedaan vanochtend..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:27

Geen paniek.. heb je niks aan op zondag avond.. :(:)
Morgen bij de intratuin Sera Mineral Salt (zitten extra vitaminen in die ze nu goed kunnen gebruiken) halen en een middel tegen stip..

Je kan nu wel alvast de temperatuur wat verhogen.

Edit.. een bak van 60x30x30 is 54 liter water ;)
Laatst bijgewerkt door Casarell op 07-02-16 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:28

Jee wat balen zeg!
Jopelijk komt het nog goed in je bak outofthewood :(:)

Tuinland hier in assen zou ik sowieso niks kopen, vind het water er altijd vies en volgens mij hebben ze hier alleen maar goudvissen en koi.
Ik heb mijn vissen bij pets place vandaan, er zitten hier in elk geval 3, en alle 3 even goed.
Maar kan natuurlijk altijd wat ziek worden denk ik

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:29

Casarell schreef:
Geen paniek.. heb je niks aan op zondag avond.. :(:)
Morgen bij de intratuin Sera Mineral Salt (zitten extra vitaminen in die ze nu goed kunnen gebruiken) halen en een middel tegen stip..
Je kan nu wel alvast de temperatuur wat verhogen.

Edit.. een bak van 60x30x30 is 54 liter water ;)

Oke ga nu de temperatuur omhoog gedaan langzaam en morgen dus weer hoger.
Zout opgelost (ZEEZOUT) en dat erin gedaan.
Hoop echt dat ze het overleven want ik heb sommigen al zo lang -O-

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:38

Mooi.. dan morgen nog even een middel halen om de stip tegen te gaan.. :(:)

LoveUggs.. dit zijn bekende opstartproblemen, dus geen paniek..
Maar om dit te voorkomen, worden er met opstarten vaak geadviseerd om snel er groeiende planten erin te zetten.. ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:38

He ja ik hoop het ook voor je! :j

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:40

Super bedankt voor de hulp <3
Hoop zo dat ze het overleven en morgen komt er een middel voor de stip :D

Super super bedankt <3

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:41

Graag gedaan hoor! ;)
Daarvoor zijn we er toch? Om elkaar te helpen..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:43

Casarell schreef:
Mooi.. dan morgen nog even een middel halen om de stip tegen te gaan.. :(:)

LoveUggs.. dit zijn bekende opstartproblemen, dus geen paniek..
Maar om dit te voorkomen, worden er met opstarten vaak geadviseerd om snel er groeiende planten erin te zetten.. ;)

Thanks! Heb dit nooit eerder gehad dus schrok even flink. Enige snel groeiende dat ik heb is de valisnera uit mijn grote bak. Helpt het als ik daarvan wat stekjes erin zet? Ik moet morgen en dinsdag namelijk van half 9 tot 6 naar school dus kan niks nieuws halen..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:46

Ik zou eerder cabomba of waterpest gebruiken.. die groeien gelijk en doen dus ook gelijk hun werk.. ;)
Dan zou je misschien iemand lief aan kunnen kijken..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:52

Mijn moeder dan maar even vragen morgen, en anders hopen dat ik morgen avond even de auto kan mee nemen naar de hornbach, die is tot laat open en daar hebben ze dat ook.

Afbeelding

Afbeelding

Hoort dit schuim ook bij een bacterie bloei? Ik heb het nooit eerder gehad dus weet er niks van, sorry :+

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:11

Phoe.. dat zou ik niet durven zeggen.
Maar dat kan je er evt met keukenrol af halen.. en kijken of het terug komt..

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 07:13

Vissen leven nog en de laatste stap naar 30 graden staat nu aan !
Zie verder nog niet veel verschil, alleen dat ze allemaal nog gewoon rondzwemmen dus daar ben ik al heel blij mee :D
Vanmiddag uit school moeder even lief aankijken en stipmiddel halen en anders ga ik daar morgenmiddag om :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:43

Hmm.. hier zag ik dat het nieuwe vrouwtje zich aan het verstoppen was ..
Dus ik heb een oranje/gouden dame erbij gezet, zodat de man nu 2 dames heeft.
Grappig om te zien was dat de man gelijk liet weten wie hij was.. wat een charmeur.. :')