Had voor Choco beide maar vond het makkelijker een halsband om te doen dan tuigje maar dat ligt vast aan mij

Geen idee waar straks de voorkeur naar uit zal gaan als pup wat ouder is.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zamora schreef:In dit geval is het idd voor in de auto. Aangezien hij straks ook mee gaat naar mijn werk en dus in de auto moet.
Ik ben ervan op de hoogte verder wat een tuigje kan doen bij onjuist gebruik ervan. Is niet mijn eerste hond
Fotsy schreef:Maar heb ik toch ook niet gezegd, alleen dat het slecht voor het gestel is bij een pup, wat veel mensen niet weten en ik dus ook niet wist.
Eigenaardig dat jullie zich zo direct aangevallen voelen. Ik dacht dat dit een info forum was.
keona schreef:Ik adviseer ook een halsband, en geen tuig. Waarom omdat je veel beter kunt begelijden en sturen. Als ze goed getraind zijn zeg ik kun je best een tuig nemen. Maar bij training zeg ik zeker een halsband. Meeste honden scholen willen pok gewoon een halsband wat ik ook zeer logische vind. Maar trekken heeft niet speciaal met tuig of halsband van doen. Want trekken dat train je er uit, maar een halsband is wel je stuur. Karin mulder die heel wat ervaring geeft ,ook met probleem Aussies adviseerd een halsband en geen tuig. Zo iemand adviseerd dat met zulke ervaring niet voor niks
Mossel schreef:Nou andere die daar trainen word een band geadviseerd. Dan weet ik het ook niet. Ik ben voor een band en adviseer dat ookkeona schreef:Ik adviseer ook een halsband, en geen tuig. Waarom omdat je veel beter kunt begelijden en sturen. Als ze goed getraind zijn zeg ik kun je best een tuig nemen. Maar bij training zeg ik zeker een halsband. Meeste honden scholen willen pok gewoon een halsband wat ik ook zeer logische vind. Maar trekken heeft niet speciaal met tuig of halsband van doen. Want trekken dat train je er uit, maar een halsband is wel je stuur. Karin mulder die heel wat ervaring geeft ,ook met probleem Aussies adviseerd een halsband en geen tuig. Zo iemand adviseerd dat met zulke ervaring niet voor niks
Ik heb bij Karen gewoon getraind met tuig hoor
Sterker nog, ik heb van haar een tuig ivm hulphond zijn( geweest )
[ [url=m/ueELoc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fotsy schreef:Maar heb ik toch ook niet gezegd, alleen dat het slecht voor het gestel is bij een pup, wat veel mensen niet weten en ik dus ook niet wist.
Eigenaardig dat jullie zich zo direct aangevallen voelen. Ik dacht dat dit een info forum was.