Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:14

Wat een ongelooflijke leukerd, super dat je haar opvangt! Als ik mijn vriend toch zou kunnen overhalen...

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:23

Ik ben ook erg trots op Baby! Het is inmiddels ook echt onze baby geworden qua tijd en energie die we erin steken.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:34

Aaah wat een dotje ,hoe kan je haar nou dumpen -:(-
Fijn dat ze nu een warme mand heeft .

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:42

Ga je haar houden fiffill?

Ik vind het echt fijn dat ze via via bij jou terecht is gekomen. Ik had ook gelijk gezegd dat ze dr mogen komen brengen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:50

Grote kans van wel, ik zou nl ook niet zo goed weten waar ze anders heen zou moeten. :7 En het aansterken gaat sowieso nog wel even duren... Ze is echt heel zwak, kan ook niet lopen. In de eerste nacht lag ze vooral alleen maar stil maar vannacht is ze toch een stuk opgeschoven. Ze wil wel graag, want ze eet erg goed, gisteren had ik wat brokjes naast haar neergelegd (voer haar verder uit een spuitje) om te kijken of ze miss 's nachts zelf wat zou eten. Maar ze begon er meteen op te knabbelen dus dat is wel een goed teken.
Ze heeft ook lang in haar eigen poep en urine gelegen dus rond haar kontje is de huid helemaal rood en rauw, ik maak het nu telkens voorzichtig schoon.
Ze was echt te smerig voor woorden en overal liep ongedierte over haar heen -O-

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:52

Hoop dat haar achterlijfje als ze sterker wordt weer goed gaat functioneren. Misschien beetje aqua trainen? Laten zwemmen, doen ze ook veel met honden die hernia's ofzo hebben gehad. Is goeie training zonder dat er gewicht op komt.
Gelukkig wil ze graag, klein vechtertje dus.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:53

Ik vrees dat ze zinkt, want gister in de gootsteen had ik maar een klein laagje water en als je niet uitkijkt glijdt ze zo onder want ze is veel te zwak. Dus eerst maar even wat eten er in, en dan hopen dat ze meer gaat bewegen. Maar omdat ze vannacht dus wel een stukje heeft bewogen heb ik het idee dat het wel al wat beter gaat. Geen idee ook hoe lang ze buiten heeft gezeten natuurlijk, ze heeft nog geluk gehad dat het zomer is...

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:19

Weet niet hoe het zit met egels, maar misschien iets om te proberen:

Ik heb een tijd voor een verlamd eendenkuiken gezorgd, dat ging op een dag liggen en de poten deden helemaal niks meer.

Vervolgens iedere dag sessies van een half uur in het water gehouden (want dat beestje zonk ook als een baksteen) zorgen dat de poten in het water zaten en bewogen. Dat dier kan nu zelfs weer lopen :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:37

Oh ja das ook een idee. Gewoon vast houden dat ze niet kan zinken.
Het is idd een voordeel dat het zomer is en goed warm. Anders was het helemaal fout afgelopen denk ik.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:46

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:25

Had dat topic idd gelezen. Fijn dat het goed gaat met de kleine.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:07

pff ik moet wat van me afschrijven... was hier net in de plaatselijke dierenwinkel, en zie daar in een keer baby baardagaampjes zitten.... zonder warmtelamp/uv lamp... alleen een spotje.... er zaten super mooie exemplaartjes tussen... rode silkbackjes en leatherbackjes.... voor 17,- ik zit zo te twijfelen om alles te kopen.. maarja dan hou je dat gedoe ook allemaal in stand :( echt zo sneu..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:42

Ja.. Ik heb dat ook altijd.. Bij alle dieren in een dierenwinkel. Daarom bestel ik nu bijna altijd online en boycot ik dierenwinkels waar ze dieren verkopen...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:41

Ik heb voor mijn rode toch heel wat meer betaald dan 17 euro... Hopelijk vinden ze snel een goed huisje. Jammer dat ze er zo bij zitten. Vooral kleurtjes verwacht je toch van dat ze daar geen 'verlies' op willen maken omdat die zo populair zijn...

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:36

Ja idd.....

Niet zomaar rood... Maar echt knalrood, gewoon super mooitjes..... Misschien door iemand gekweekt die geen verstand had van kleurtjes.... En die man van de dierenwinkel ziet niet eens het verschil tussen een wildkleurtje en een rode silkback...

Heb daar ook ooit eens een salmon boatje gekocht voor 20 euro... Was een vrouwtje... Dat was in die tijd spot! Goedkoop... Betaalde je bij een kweker toen rustig 130,- voor

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:41

Zag ze ook in de stad hier een keer. Wildkleur baardjes voor 15 euro

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:01

ja wildkleurtjes kosten helemaal niks meer.. kennis van mij voert wildkleurtjes zelfs aan zn slangen.. die krijgt hij van mensen die mar blijven kweken, en er niet vanaf raken.... sneu voor die beestjes :(

Maar, dan zie ik hier in de winkel knalrode silkbackjes zitten voor 17,- en dan denk ik ook van hmmmm hoe kan dat nou,..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:27

Silkbacks zijn net super vet. Ik wil zelf nu wel een met stekels en spierwit maar daar hangt een prijskaartje aan en m'n terra is te klein. Denk eigenlijk dat ik toch wel een slang wil als er nog een bij komt. Eventueel nog een pacman kikker ofzo :D Maar voorlopig heb ik m'n handen vol aan Scully.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:35

zit te twijfelen om toch een silkje te halen... mja heb momenteel zelf ook 17 eitjes in de stoof liggen.. dilemma's..... en dan derbij kan ik toch niet kiezen en wil ik ze allemaal haha

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:33

Wat is het verschil tussen een silkback en een leatherback?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:03

Silkback heeft helemaal geen stekels en schubjes meer.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:04

eline_di wat goed dat je dat konijntje hebt opgevangen :) hoe gaat het met hem/haar?

Egeltje doet het tot nu toe wel goed, lopen zit er nog niet in maar ze ligt soms wel op een andere plaats dus al kruipend komt ze toch wat vooruit. Er zit wel veel levenslust in, ze reageert goed, kijkt helder uit de oogjes en eet veel. Voer haar nog uit een spuitje dat gaat er goed in en 's nachts leg ik wat gestampte kattenbrokjes naast haar op de grond zodat ze zelf kan eten als ze dat wil.
Ze moet ook elke dag in bad om haar kont schoon te houden, ik smeer het nu ook in met een zalfje omdat de huid zo rood en rauw was van de urine. Ik zie ook geen beestjes meer op haar lopen dus hopelijk werken de medicijnen goed. Kuur ga ik sowieso nog een keer herhalen voor de zekerheid.

Afbeelding

Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:44

Wat een schattige foto's, dat egeltjes zo schattig kunnen zijn! Ik zie ze te weinig me er een voorstelling van te maken kom ze nl amper tegen in het wild. En dan zitten ze vol vlooien enzo.

Ik zou er eentje halen, voor 17 euro... Die raak je altijd wel weer kwijt mocht je van gedachte veranderen. En zou een leuke aanvullig voor je kweek zijn.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:03

Heb eigenlijk geen plek..... Ja bij mn vrouwtje in haar terrarium, maar ben bang dat ze hem opeet...

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:59

oke... ik heb het toch gedaan... kon het niet over mn hart verkrijgen arm beestje... zei zag er nog het beste uit van allemaal... hoewel deze ook ontzettend mager is, heeel erg dorst had, en net ook al een sprinkhaantje heeft gegeten...

ik ga nu zo snel mogelijk nog een terrarium bij kopen... mn vrouwtje zit nu bij mn mannetje en deze zit appart.... zo zielig arm ding... ze is echt vel over been... hoop dat ik haar erop kan helpen

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=529112190524257&set=a.347968898638588.1073741826.100002764422400&type=1&theater