Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:51

Die ogen zijn idd echt toverballen. Fitz had met 6 weken ook knalblauwe ogen maar je zag wel een subtiel kleurverschil. Dat is tussen 8 en 12 weken verder doorgekleurd.

6 weken:

Afbeelding

9 weken:
Afbeelding

12 weken:

Afbeelding

En zo zijn ze gebleven; 1 oog verticaal gescheiden amber/blauw en 1 oog horizontaal.

Best netjes toch voor eerste nacht? Fitz vond het het meest lastig als we terug in bed gingen na een plasje. Hij sliep uiteindelijk met een week wel door.

Haha die bank. :') Hier ook; de hond komt niet op de bank.
En toen brak hij zijn teen en was vreselijk zielig zo met benchrust dus toen was ons besluit weg. :+

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 15:06

Hier hebben we Nero omgedoopt tot prins want die klimt steeds stiekem zelf de bank op :+

Gefeliciteerd met jullie Aussie pup!

En curse Gefeliciteerd met Arya!

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 23:21

Gefeliciteerd Cursebreaker! Wat was Arya ook schattig als pup zeg <3 prachtige hond is ze geworden!

Moonsparkle begrijpelijk hoor. Wij zijn onze vorige hond in november verloren. Eerst zeiden we ook dat we nooit weer een hond wilden, Abe (onze vorige hond) was zo uniek en speciaal. Maar nu merken we ook hoeveel zo’n nieuwe hond toch weer kan helpen bij het verdriet. Hij vervangt helemaal niks, maar zorgt weer voor nieuwe geluksmomentjes. Af en toe herkennen we ook iets van Abe in hem, daar kunnen we dan ook om lachen.

Emptywords wat een prachtige foto’s van je honden zeg!

Bo_Y fijn dat de eerste nacht goed ging! En inderdaad wel verwend dat jullie Stabij zo door sliep :P

XSannee haha, Evi staat dan ook wel heel schattig zo op de bank :D Charley mag ook niet op de bank, maar als ik even kort de kamer uit ga en terug kom dan vind ik hem toch af en toe stiekem wel eens zo :P
Afbeelding

Fijn ook dat het met Elvis alweer wat beter lijkt te gaan!

Aaah wat een lieve puppyfoto’s van Fitz ook <3

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:35

@moonsparkle, ik kreeg bij Enzo nog voer mee van zijn fokker maar vond hem ook veel poepen ermee.. Ben het dus al snel gaan mengen met een andere brok en dadelijk wil ik wel hetzelfde gaan doen qua voer als wat Sebbie nu krijgt (dus 2x pd brok, 1x per dag Butternut of tegen de tijd wellicht ander vlees oid)

@cursebreaker, gefeliciteerd! Leuk doe verjaardagsbox :D

Hier ook een pup die al makkelijk doorslaapt en Sebbie was net zo. Wel blij mee haha, krijgen we tenminste zelf ook nog beetje normale nachtrust :+

Ik heb trouwens een topic geopend met foto's van onze hooper training!
[BB-ITP] Hoopers met Sebbie 'the Corgi'

Wou ze hier ook wel los plaatsen maar het zijn daarvoor iets te veel leuke geworden :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:54

moonsparkle schreef:
@bo_y hoe is de eerste dag/nacht verlopen :D?

Ik vroeg me trouwens af als jullie een pup krijgen blijf je dan voeren wat de fokker geeft? Of na hoeveel tijd stap je over?

Ligt er bij mij echt aan wat ze krijgen, als het echt troep is dan stap ik vrijwel direct over. Bij twee van onze honden heb ik het voer (brok) niet eens meegenomen van de fokker. Brok naar KVV gaat vrijwel altijd zonder problemen, KVV naar brok is anders, die overgang moet je iets langzamer doen. Als pupkopers bij ons perse brok willen voeren dan geef ik 5kg KVV mee en maak ze een schema om ze over te zetten. Puppen krijgen ter afwisseling wel brok in het nest, het is dus niet onbekend voor ze.

Bo_Y schreef:
Leo, ik hoop ook op nog een beetje blauw in die ogen. Met 6 weken waren ze nog fel blauw! Zo mooi. Ze was de enige met echt blauwe ogen. Mamma heeft 1 blauw oog en 1 bruine.

Ik ben al jaren fan van aussies!! Deze is gefokt door mijn trainer. Ken haar honden super goed! Mijn zus heeft 2 jaar geleden een pup gekregen van haar reu. Die dekt af en toe ook.

Moonsprakle, ondanks dat er misschien en pup komt, zal het verdriet om je oude hondje moeten slijten. Maar een nieuwe hond in huis is wel super leuk!

De nacht ging redelijk!! Onze stabij sliep meteenn vanaf dag 1 door! En was ook mega snel zindelijk. Dus we waren verwend. Deze is overdag wel al redelijk zindelijk. De fokker was daar al mee bezig. Maar slapen in de nacht is voor baby’s!

We gingen om 23.00 uur naar bed. Eerst heel hard piepen. Toen ging mijn man naast haar liggen, geen aandacht gegeven. Toen ging ze slapen. Hij weer in bed. Tot 3.45, naar buiten om te plassen en poepen. In bed weer piepen. Mijn man er weer naast, zonder aandacht te geven. Na 5min, man in bed. Toen slapen tot 6.45. Toen naar buiten om te plassen. Meteen weer in bed. Weer piepen. Toen toch maar correct gewezen en toen ging ze slapen tot 7.50. Nu slaapt ze lekker. Ze heeft al even in de tuin gespeeld.

Teken/vlooien spul moet ik ook even halen. Wellicht even vragen aan de dierenarts. Pap en mam zijn MDR1 vrij, dat scheelt. Maar toch even de lijst met goede middelen checken

Als de pup MDR1 vrij is hoef je nergens naar te kijken.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de correctie echt onterecht vind. Jullie lagen om 23 uur in bed en heeft de nacht echt perfect doorstaan maar gaf om 6.45u aan eruit te willen, weer om te plassen en poepen. Waarom daarna nog een keer terug naar bed? Dat is wel echt een extreem lange nacht om te verwachten van een pup. Normaal gesproken is de vuistregel een volle nacht voor 8 weken oud, 6 uur.

Zelf zou ik dan toch een 'korter' nachtje kiezen en dit sneller uitbouwen dan te gaan corrigeren op een pup die fantastisch werk geleverd heeft.

xSannee schreef:
Gefeliciteerd met Arya cursebreaker!!

Prachtig duo heb je daar toch emptywords..

Oh bo_y meteen de eerste nacht doorslapen is inderdaad luxe haha. Evi had ongeveer een week/1,5 nodig.
Maar ach, het is ook wat, weg bij moeders, broers en zussen en je vertrouwde huis, alles in 1x!

Dag 1. "De hond komt niet op de bank"
4 maanden later:
[ [url=m/HTXrAJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij pupkopers was dit ook, hond kwam absoluut niet op de bank. Het heeft denk ik twee dagen geduurd. Nu heeft ze eigen kussentjes en dekentjes op de bank. :Y) :+

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:34

Blij dat we niet de enige zijn die de bankregel hebben laten varen :+ :P

Verder even een egopost, Evi heeft ons flink laten schrikken zondag :(:)
's ochtends nog een hele goede training gehad op de cursus maar 's middags werd ze steeds slomer en ze at slecht. Dus even gekeken in de mond maar konden niks zien. 's avonds at ze niks meer en toen ik de mond nog een keer wilde controleren gílde ze het echt uit. Zat helemaal te trillen van pijn daarna.
Dus snel de DA gebeld en in de auto gesprongen.

Onder narcose gekeken & röntgenfoto's gemaakt. Geen voorwerpen of wondjes in mond/keel. Wel zat er speling/luxatie in de kaak. Ze zagen geen breuk op de foto's dus ze vermoeden dat de kaakspieren een klap hebben gehad waardoor het opgerekt/verrekt is. En dat doet (logisch) pijn.
Dus pijnstillers mee & zacht voer aanbieden. Ze was gister eerst echt nog wel heel sneu, maar het lijkt nu toch beter te gaan. Speelt en rent weer, en d'r zachte voer eet ze goed.

Wat er nou precies gebeurd is, geen idee.. toch net iets te ruw met een andere hond gespeeld denken we, maar het was erg naar om haar zo te zien :(:)

Zo lag ze zondagavond bij me voor de pijnstillers :(:)

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 11:39

Ohhh agos beterschap!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:40

Misschien een insecten steek geweest? Sebbie heeft het ook eens gehad, hele dag niks aan de hand en ineens in de avond begon ze misselijk te worden, alleen met kokhalzen, trillen, kwijlen en ook bij haar bek piepen als je dat aanraakte. Ze hebben haar toen een injectie gegeven (volgens mij ook pijnstillers, maar weet het niet meer precies) en al snel ging het beter, anders zou ze inderdaad ook onder narcose hebben gemoeten om te kijken of er iets IN de bek zou zitten, angel, splinter, oid.

Gelukkig was de prik dus voldoende en knapte ze snel op :j

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:47

Thanks!

Drico: De DA vermoed toch eerder iets van een klap/val. Omdat er echt speling in de kaak zit die er niet hoort te zitten.
Als hij de mond open/dicht bewoog dan voelde hij dat het gewricht niet op de normale manier bewoog.
Een beetje alsof de kaak uit de kom ging, alleen dan gelukkig niet volledig.
De DA kon het een stuk beter uitleggen merk ik alweer _O-

Denk wel dat ze nooit meer terug wilt naar d'r brokken nu even vlees krijgt _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:48

Dat is even schrikken, veel beterschap

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:17

Wat schrikken van Evi zeg! Hopelijk is ze snel weer de oude. :(:)

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:31

Arme Evi, veel beterschap! Zo na de les was ze inderdaad nog een blij ei.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 14:31

Ach wat schrikken ook van Evi zeg! Wel fijn dat het geen breuk is. Hopelijk knapt ze snel op!

We zijn net terug van de dierenarts met Charley. Het viel helaas echt tegen. Er was inderdaad sprake van een fistel, dus dat is opengemaakt. Echter kwamen er op de röntgenfoto nog 2 dingen naar voren die niet eerder zijn opgemerkt. Er zijn 2 wortels van melktanden blijven zitten. 1 ervan aan de linkerkant best diep in de kaak, maar de ander aan de linkerkant, maar heel dicht tegen de volwassen hoektand aan. Aan deze kant hebben ze dus ook tandvlees en wat bot moeten verwijderen. Hier kon ook niet gehecht worden, dus er is een soort flap geplaatst die hopelijk blijft zitten. Over 2 weken moet hij voor controle. Echt pure pech dit waarschijnlijk, het kan komen van trauma maar we hebben nooit iets gemerkt. We proberen er juist al op te letten dat we niet echt trekspelletjes doen en geen te harde kauwdingen geven, maar blijkbaar is het dus toch ergens mis gegaan :( voor nu is hij nog erg suf en ligt hij lekker uit te rusten, arm ventje :knuffel:

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 14:49

Dankjewel voor de beterschapswensen allemaal!

Ach en arme Charley zit het ook niet mee... fijn dat het achter de rug is, hopelijk hersteld hij ook snel! :*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 14:51

Oh wat balen! Nu opknappen!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 15:00

Wat een ongeluk in het topic op het moment, jeetje! Heel veel sterkte & beterschap allemaal!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 15:28

Beterschap voor Evi & Charley!
Hopelijk herstellen ze beide voorspoedig.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 15:56

Ook met Wakimi heel veel pech. Ze gaat in ieder geval geen fokhond kunnen zijn

Beterschap voor Evi en Charley. Hopelijk gaat het snel helemaal volgens plan!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 15:59

Ach StonedRomy jullie ook al :(:)
Beterschap, of sterkte in ieder geval!
Dat is je jonkie toch? Die net bij je is?

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 16:07

Bedankt voor de beterschapswensen!

Jij ook sterkte StonedRomy! Hopelijk niet iets heel ernstigs?

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 17:59

Ach, Charley ook al zo’n pech! Beterschap voor hem. :(:)

En Wakimi ook pech… Had je haar gekocht met het doel om te fokken?

Het gaat hier gelukkig een stuk beter met Elvis. Hij loopt inmiddels eigenlijk weer helemaal goed en gaf bij het onderzoek bij de dierenarts ook geen pijn meer aan. Om die reden hebben we dus besloten voor nu geen foto’s te maken, maar zodra het toch weer op lijkt te spelen kan dat uiteraard alsnog. Het lijkt dus gelukkig met een sisser af te lopen.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 18:23

Oei, wat is er met Wakimi?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 18:51

Wat een.pechpuppys allemaal. Beterschap voor iedereen die het nodig heeft

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 19:07

Wat een pech allemaal zo :oo veel beterschap voor alle pups :(:)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 20:50

Wakimi is inderdaad gekocht met doel om te fokken. Zo openbaar ga ik er verder niet op in over het hoe of wat. Ze gaat terug naar de fokker en ik ga opzoek naar een geschikte teef voor mijn fokkerij.