moonsparkle schreef:@bo_y hoe is de eerste dag/nacht verlopen

?
Ik vroeg me trouwens af als jullie een pup krijgen blijf je dan voeren wat de fokker geeft? Of na hoeveel tijd stap je over?
Ligt er bij mij echt aan wat ze krijgen, als het echt troep is dan stap ik vrijwel direct over. Bij twee van onze honden heb ik het voer (brok) niet eens meegenomen van de fokker. Brok naar KVV gaat vrijwel altijd zonder problemen, KVV naar brok is anders, die overgang moet je iets langzamer doen. Als pupkopers bij ons perse brok willen voeren dan geef ik 5kg KVV mee en maak ze een schema om ze over te zetten. Puppen krijgen ter afwisseling wel brok in het nest, het is dus niet onbekend voor ze.
Bo_Y schreef:Leo, ik hoop ook op nog een beetje blauw in die ogen. Met 6 weken waren ze nog fel blauw! Zo mooi. Ze was de enige met echt blauwe ogen. Mamma heeft 1 blauw oog en 1 bruine.
Ik ben al jaren fan van aussies!! Deze is gefokt door mijn trainer. Ken haar honden super goed! Mijn zus heeft 2 jaar geleden een pup gekregen van haar reu. Die dekt af en toe ook.
Moonsprakle, ondanks dat er misschien en pup komt, zal het verdriet om je oude hondje moeten slijten. Maar een nieuwe hond in huis is wel super leuk!
De nacht ging redelijk!! Onze stabij sliep meteenn vanaf dag 1 door! En was ook mega snel zindelijk. Dus we waren verwend. Deze is overdag wel al redelijk zindelijk. De fokker was daar al mee bezig. Maar slapen in de nacht is voor baby’s!
We gingen om 23.00 uur naar bed. Eerst heel hard piepen. Toen ging mijn man naast haar liggen, geen aandacht gegeven. Toen ging ze slapen. Hij weer in bed. Tot 3.45, naar buiten om te plassen en poepen. In bed weer piepen. Mijn man er weer naast, zonder aandacht te geven. Na 5min, man in bed. Toen slapen tot 6.45. Toen naar buiten om te plassen. Meteen weer in bed. Weer piepen. Toen toch maar correct gewezen en toen ging ze slapen tot 7.50. Nu slaapt ze lekker. Ze heeft al even in de tuin gespeeld.
Teken/vlooien spul moet ik ook even halen. Wellicht even vragen aan de dierenarts. Pap en mam zijn MDR1 vrij, dat scheelt. Maar toch even de lijst met goede middelen checken
Als de pup MDR1 vrij is hoef je nergens naar te kijken.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de correctie echt onterecht vind. Jullie lagen om 23 uur in bed en heeft de nacht echt perfect doorstaan maar gaf om 6.45u aan eruit te willen, weer om te plassen en poepen. Waarom daarna nog een keer terug naar bed? Dat is wel echt een extreem lange nacht om te verwachten van een pup. Normaal gesproken is de vuistregel een volle nacht voor 8 weken oud, 6 uur.
Zelf zou ik dan toch een 'korter' nachtje kiezen en dit sneller uitbouwen dan te gaan corrigeren op een pup die fantastisch werk geleverd heeft.
xSannee schreef:Gefeliciteerd met Arya cursebreaker!!
Prachtig duo heb je daar toch emptywords..
Oh bo_y meteen de eerste nacht doorslapen is inderdaad luxe haha. Evi had ongeveer een week/1,5 nodig.
Maar ach, het is ook wat, weg bij moeders, broers en zussen en je vertrouwde huis, alles in 1x!
Dag 1. "De hond komt niet op de bank"
4 maanden later:
[ [url=m/HTXrAJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bij pupkopers was dit ook, hond kwam absoluut niet op de bank. Het heeft denk ik twee dagen geduurd. Nu heeft ze eigen kussentjes en dekentjes op de bank.