Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 00:10

Bij mijn eerste rashond pup kreeg ik een map met allemaal info over de ouders, info over voeding, training enz.. speeltjes, voer..
Halsbanden enzo zou ik zelf nooit in een pakket doen. Ik zou ze zelf ook niet gebruiken als de fokker ze erin zou doen. Kies liever zelf wat uit en gebruik trouwens sowieso geen tuigjes en halsbanden.

Bij Olly kreeg ik niets, heb zelfs geen contract getekend voor hem. :D Gewoon opgepikt in een hotel toen de fokker in Duitsland was voor een show haha.

candalisa

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 00:19

Ik vind het alleen maar super bedacht hoor kiwi! Het betuigd hoe enorm he begaand ben met je pupjes. Ik krijg ook halsband en lijn mee incl vlees en brok en speeltje. Ik heb alsnog van alles besteld en gedaan. Ik heb voor nu een flex gekocht puur om het bij mij blijven te leren en het komen zonder dat ze alle kanten op rent maar mijn voorkeur gaat uit naar gewone lijnen aangezien ik er straks 3 tegelijk meeneem en ik het dijn vind om de riem op zn 30cm van de hond vast te pakken als het moet en met de kasten aan de flex bind ik dat niet fijn. Als we ergens in het bos wandelen loop ik met staff aan de flex en rottie loopt los dit omdat die onder appel kan en staf als een dolle dwaas andere kant op rent behalve als je roept kijk is snoepje! Dan staat ze naast je ...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 00:37

xDenies schreef:
Zoe_97 schreef:
Denise. Heb ik het nu goed onthouden dat er 2 weken tussen de dekkingen zat?

Nee ik heb niet alle dekkingen hier in het topic benoemd :P

Wat Zoë denk ik bedoeld is dat 4 maart de eerste dekking heeft plaatsgevonden en 13 maart blijkbaar de laatste dekking. Ergens gaat het gruwelijk mis bij de fokker. Zo lang is de vruchtbare periode niet van een hond. Meestal ergens tussen dag 10 & 13.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 00:46

Of het gaat mis met hoe ik het begrijp ;) Ik ga er hier in het topic niet verder over uitwijden, dat kan via pb als je er meer over wilt weten of over te zeggen hebt. :)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 00:49

Kaus schreef:
Fitpaws zijn die egels toch? Valt nog vies tegen om ze dat aan te leren _O- Hier denkt Dundy nog steeds dat ie ze weg moet slaan. Dexter snapt m wel.

[ [url=m/NGsAmi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik duim met je mee Denies! *\o/*

Wat schattig Jadeken <3 Hier ook tijden veel gepuzzeld maar nu geen speelotheek meer in de buurt en vind die puzzels zó duur om zelf te kopen en er na een maand klaar mee te zijn.

Yepp die vage ass dingen inderdaad :'). De uitdaging bij Aj is vooral het verschil tussen 'ga erop staan' en 'nee stop niet oppakken en mee wegrennen dammit puppy' :'). Zig slaat ze ook soms weg.

En dit is ook de reden waarom ik geen puzzels meer koop. 3 seconden lol. Ik maak m'n eigen spelletjes meestal.

Spannend denies!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 00:55

Ik vind vooral het lastige om aan te leren dat ze met elke poot op één egel moet staan. Niet met beide op dezelfde egel. Maar Dexter heeft sowieso moeite met op dingen staan. :Y)

Dexter ging met behendigheid ook een paar keer onder de sprong door. Dus wij de sprong maar lager en lager en lager doen maar meneer bleef er maar onderdoor tijgeren _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 01:53

Kaus schreef:
Ik vind vooral het lastige om aan te leren dat ze met elke poot op één egel moet staan. Niet met beide op dezelfde egel. Maar Dexter heeft sowieso moeite met op dingen staan. :Y)

Dexter ging met behendigheid ook een paar keer onder de sprong door. Dus wij de sprong maar lager en lager en lager doen maar meneer bleef er maar onderdoor tijgeren _O-

Daar heb ik mn hersens ook al over gebroken. Hoe ik t in godsnaam zover zou krijgen dat ze op 4 van die dingen gaan staan. Want ik vind het dus heel grappig.
Van de andere kant. Ik zie t ook nog niet gebeuren dat ze op standje berggeit op een bal of kussen gaan staan

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 07:49

Even terug komen op paar pagina's eerder.

Ben benieuwd hoe sommige mensen erbij komen dat je met bijv. Puur en dan de tranquil /rust je dingen kan onderdrukken bij je hond.
Dit middel heet tranquil maar heeft 0,0 te maken met bijvoorbeeld vetranquil he!!

Tranquil bestaat helemaal uit natuurlijke dingen net zoals de bach rescue, bach bloesem methode, valeriaan enz. Het is enkel een toevoeging van bepaalde ingrediënten die zorgen voor extra balance in het lichaam qua rust.

Zoals ik al schreef net als magnesium bijvoorbeeld. Heb je zelf veel last van spierkrampen dan is het absoluut een optie om extra magnesium (citraat) in te nemen. Durf bijna te garanderen dat binnen 2 weken de klachten aanzienlijk verminderen. Nee!!! De spierkrampen worden niet onderdrukt, je lost het op door een voor jou specifiek tekort aan te vullen. Kennelijk heeft jou lichaam een tekort aan magnesium en zo kun je dat oplossen.

Zo zie ik bijvoorbeeld de tranquil ook. Ik onderdruk helemaal niets. Kennelijk heeft mijn ene hond van de 6 wat extra's nodig in zijn lijf om helder te kunnen functioneren zonder steeds te stressen en door zijn stress overdag regelmatig niet bereikbaar en s avonds zwaar overprikkeld, doodmoe en mega chagrijnig te zijn.

Kenzo krijgt het vanaf december en bijna onbeschrijfelijk hoe hij veranderd is. Gewoon omdat hij meer rust in zijn lijf heeft waardoor hij ipv in stress te schieten en iets te zoeken om zich te ontladen nu een situatie kan bekijken EN daarbij met mijn begeleiding/training met die situatie kan om gaan.

Mijn taak is enkel maar groter geworden sinds het gebruik van tranquil omdat hij nu bereikbaar is en dus kan er getraind worden.

Het grootste verschil is wel dat ik tot december altijd liep met een hond met zijn bal in zijn bek en daar edn gigantische focus op. Geen bal was onmogelijk dan was zijn enige optie strak naast mij lopen en blind enkel mij volgen. Hij deed niets met geurtjes, niets met omgeving want dat was te spannend.

Vanaf december ben ik de bal gaan afbouwen en inmiddels al weer ruim 2 maanden zonder bal. We maken kilometers lange wandelingen en hij zoekt en graaft fanatiek mee naar muizen met de rest. Hij speelt erg veel met kymo en poept zelfs even rustig op vreemde locaties. Dat deed hij dus 2 jaar lang niet!!! Hij ziet opeens dat er wild is (helaas) en jaagt gerust (trainingspunt!!) het is erg vreemd om een hond na 2 jaar opeens te zien genieten van geuren, van zijn omgeving en zichzelf zien te vermaken met de rest van de roedel.

Niets beperken, niets onderdrukking. Het geeft hem plezier in het leven. Hij is s avonds moe maar niet meer doodmoe. Hij wil s avonds slapen maar gerust met 1 vd roedel genoten op een kussen. Niet op een kussen alleen en als er 1 te dichtbij komt uitvallen omdat hij geen andere optie ziet.

In december was Kymo volledig in paniek bij vuurwerk. Leuk een pup in angstfase en vuurwerk per 1 december. Kon hem wel zeggen kinder vuurwerk, ongevaarlijk is van de aldi, maar hij hoorde knallen en kon ze niet plaatsen. Doodsangst ontwikkelde hij in rap tempo. Volledig onbereikbaar dus training niet mogelijk. Hij heeft vanaf 2de week december Puur Nervo gekregen. Al na paar dagen was de doodsangst nu angst of paniek geworden waar hij uit kwam en bereikbaar bleef. Tegen dat hij eind december was, was vuurwerk normaal en keek hij niet meer op of om. Toevallig afgelopen weekend een paar fikse vuurwerk knallen gehad. Hij reageerde 0,0 en dat terwijl al maanden geen ondersteuning meer door welk middel dan ook. Tuurlijk is zijn angstfase ook inmiddels voorbij maarrr dankzij het toen in zetten van een natuurlijk hulpmiddel waardoor hij bereikbaar bleef en wij konden trainen vind hij vuurwerk dus nu oke.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 08:48

Precies hoe ik het ook zie! :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:25

Kim wat een leuk puppypakket zeg! Wij kregen ook een pakket, vond ik wel leuk. Kleedje met nestgeur heb ik na dag 2 wel weggegooid want hij begon hem in stukken te scheuren :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 10:35

gribaldi schreef:
Kim wat een leuk puppypakket zeg! Wij kregen ook een pakket, vond ik wel leuk. Kleedje met nestgeur heb ik na dag 2 wel weggegooid want hij begon hem in stukken te scheuren :')

Boellie deed dat ook :') maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd _O-

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:30

Kaus schreef:

Zig probeert indd met z'n hele lijf erop te staan, AJ snapt het iets beter maar 1 poot ipv 2 is wel lastig ja.

Wahaha dat ie gaat tijgeren :').

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:54

Lijkt me ook wel heel interessant om dat aan je honden te leren. Elke poot individueel gebruiken!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:00

kiwiwitje schreef:
Sastaic schreef:
Jeetje wat veel :wow:
Maar wel gaaf, ik wil nu ook een puppy haha :')

Haha kleine moeite. En niet eens een duur pakket. Dus dat scheelt ook wel weer. Gewoon in een tijdje verzameld.
En dan had ik nog even snel ge-edit; er komen naamlabels bij als ze op 6/7 weken de roepnaam weten.

Hopen dat ze sneller zijn dan ik, ik koos letterlijk in de auto met hem op schoot :') Maar heel gave puppypakketten Kim! :D En super leuk dat jullie de teef aanhouden.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:08

Oja, leuk dat jullie de teef aanhouden! Wat gaf de doorslag?

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:20

Kaus schreef:

Haha bij de spelochtend waren er ook sprongen. Senna snapte er niks van en denderde er gewoon doorheen. Waarom zou je springen erover. :+

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:24

Dierenfan toch ben ik het wel met je eens dat het kan werken. Heb zelf na mijn bevalling angst en paniek gehad, durfde niet meer naar de winkel. Heb Bach rescue gebruikt. En of het tussen mijn oren zat of niet het werkte bij mij wel. :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 12:39

Loolotte schreef:
Hopen dat ze sneller zijn dan ik, ik koos letterlijk in de auto met hem op schoot :') Maar heel gave puppypakketten Kim! :D En super leuk dat jullie de teef aanhouden.

Dan krijgen ze hem nagestuurd! :j wel zo eerlijk :P

ZoZenn schreef:

Ik had natuurlijk maar 1 teefje om uit te kiezen, qua karakter is ze tot nu toe precies wat ik leuk vind. En ik vind het vroeg om echt van een ''klik'' te spreken, maar ze spreekt ons aan en ze zoekt ons ook echt op, dat is met de andere veel minder. Daarnaast kregen en krijgen we de kans om een teefje aan te kopen waarin ik qua bloedlijn etc wel veel safer zit voor de fok dan met Chick, maar om dit meisje dan maar gelijk te laten vallen staat me tegen. Dus besloten dat ze van mij blijft. Alleen nog de vraag of ik haar in Co-Own ga plaatsen of dat ik haar volledig zelf houd maar wel bij iemand anders uitplaats. Dat is ook afhankelijk van de persoon die haar in huis gaat nemen natuurlijk.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:42

kiwiwitje schreef:
gribaldi schreef:

Boellie deed dat ook :') maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd _O-

Dat wel :') Hij is echt fan van botjes. Hij begint al met wisselen dus ben blij dat hij zijn botjes pakt i.p.v. de inboedel :+

Hebben al 1 mini voortand gevonden, van de week had hij een fietsenrek _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 12:43

dat is sowieso heel fijn :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:00

Geweldig dat pup pakket!!! Kreeg van het asiel ooit een fotoboek, 15 kg royal canin en royal canin pup pakket mee. Bij Kenzo een jachtlijn, 2 kg voer wat ik toch niet wou voeren en ontzettend veel foto's met professionele shoot erbij. Ook speeltjes en nest doek.
Kymo spande wel de kroon. Op mijn verzoek kreeg ik voer mee voor wel een hele dag haha. Hij was dan weer al wel 2x geent en gechipt met registratie erbij en kostte zo goed als niets.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:06

Veel te veel moeite toch dat springen, Punjab :=

Hier had Dexter na een uurtje ofzo op zijn nestkleed gepoept. Dus die ging rechtstreeks de prullenbak in. Moet je er maar niet op poepen :Y) Verder kregen wij brokjes, een halsbandje, een schapenknuffel die ondertussen ook is overleden en een groepsfoto.

Denies, hier vinden ze dat enorm moeilijk! Ik ben Dexter nu aan het aanleren om vierkant te gaan staan en dat heeft hij wel snel door. Dundy tilt wel zijn voor en achter pootjes op als ik ze oppak, voorheen hield hij letterlijk zijn poot stijf. Maar ze optillen als ze zouden doen als je om een pootje vraagt, dat snapt hij nog niet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 13:06

dierenfan schreef:
Geweldig dat pup pakket!!! Kreeg van het asiel ooit een fotoboek, 15 kg royal canin en royal canin pup pakket mee. Bij Kenzo een jachtlijn, 2 kg voer wat ik toch niet wou voeren en ontzettend veel foto's met professionele shoot erbij. Ook speeltjes en nest doek.
Kymo spande wel de kroon. Op mijn verzoek kreeg ik voer mee voor wel een hele dag haha. Hij was dan weer al wel 2x geent en gechipt met registratie erbij en kostte zo goed als niets.

Dat fotoboek is misschien wel het leukste net als de shoot!

Hier krijgen ze straks in het dagboek ook een pagina met foto's per pup *\o/*

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:19

Bij ons hadden ze ook een professionele fotoshoot gedaan met de pups verder kregen we een knuffeltje en wijn :P

Ik wist wel wat ze voerden dus heb ervoor gezorgd dat ik hetzelfde in huis had. Het was goed voer dus ik wilde daar wel mee verder. (acana puppy)
Laatst bijgewerkt door Sastaic op 19-03-19 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:19

kiwiwitje schreef:
Loolotte schreef:

Dan krijgen ze hem nagestuurd! :j wel zo eerlijk :P

ZoZenn schreef:

Ik had natuurlijk maar 1 teefje om uit te kiezen, qua karakter is ze tot nu toe precies wat ik leuk vind. En ik vind het vroeg om echt van een ''klik'' te spreken, maar ze spreekt ons aan en ze zoekt ons ook echt op, dat is met de andere veel minder. Daarnaast kregen en krijgen we de kans om een teefje aan te kopen waarin ik qua bloedlijn etc wel veel safer zit voor de fok dan met Chick, maar om dit meisje dan maar gelijk te laten vallen staat me tegen. Dus besloten dat ze van mij blijft. Alleen nog de vraag of ik haar in Co-Own ga plaatsen of dat ik haar volledig zelf houd maar wel bij iemand anders uitplaats. Dat is ook afhankelijk van de persoon die haar in huis gaat nemen natuurlijk.

Bijzonder! Al interesse voor zo'n constructie?

Ik zag trouwens zondag op wedstrijd wat engelse staffies en ze zijn echt wel leuk, hoewel ik helemaal niet van dit type houd. Dit zijn wel de leuke soort.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer wat er in die van AJ zat :'). Volgens mij wat botjes, voer voor een week, balletje, touwtje, folder met info en snoepjes? Zoiets? Waren wel allemaal leuke dingen.

Mijn agility 'bandsprong' is er ook *\o/* . Zoals altijd is AJ niet onder de indruk en vindt hij het piece of cake, die hond is zo nuchter :'). Nu heb ik wat verschillende dingetjes voor een mini parcoursje.

Inmiddels mag AJ van ons naar boven vanwege leeftijd én we hebben de trap dichtgemaakt zodat hij niet meer zo onveilig is. Als ik AJ kwijt ben, ligt hij dus boven in bed :').