Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:51

Kiwiwitje en fannetje, dank jullie wel, ja ik hoop dat we nu aan het begin staan van een positieve periode en alle narigheid kunnen achterlaten. Benji is een hele periode in mijn leven geweest. Op het moment dat ik op mezelf ben gaan wonen was het eerste wat ik deed, een eigen hondje halen. Als kind wou ik al graag een hondje maar mijn ouders niet en dus heb ik braaf gewacht tot ik de kans voor mezelf kreeg :). En nu.. ja ben ik voor het eerst zonder hem. Heel vreemd. Maar ik weet ook dat het niet langer kon en dat hij een mooi lang leven heeft gehad, dus ik heb er wel vrede mee.

Ik wil jullie ZO graag vertellen en laten zien wie waarschijnlijk ons nieuwe vriendje wordt, maar ik moet nog even op mijn handen zitten. Eerst zeker weten dat het klikt en past en dat alles rond is.

Azmay gefeliciteerd, wat leuk!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 15:01

Haha nog eventjes wachten Murosch en dan kun je ons helemaal gek spammen! :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 12:51

Wij zitten nu bij de dierenarts met een gebeten Dundy. Derde keer al in één jaar tijd.. %)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 12:53

kiwiwitje schreef:
Leuk Azmay! Hebben ze een poging gedaan tot tellen op de echo? :P

Moeder was laat met reageren, aan de ene kant zaten 3 pups en de andere kant was niet goed zichtbaar. Maar klinkt dus prima :Y)

Onee, wat is er gebeurd kaus?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:28

Drie nietjes erin. Leuk aan het spelen met een flinke Duitse Herder en opeens was het niet meer leuk... :(:)

Rekening viel gelukkig flink mee! 67€, vorige keer was 150€. Even kijken of 'de dader' het op de verzekering kan verhalen en anders laten we het erbij.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 13:53

Oh dat klinkt zeker prima Azmay!

Oh kaus, wat heftig :( Arm ding!

Heb hier net wat foto's gemaakt van mijn aapjes. Ga ze even door photoshop gooien en dan zal ik er een paar posten! :D

Het begon met; Vrouwtje... Hier hebben wij toch helemaal geen zin in...... :O

Afbeelding

Afbeelding

Nja vooruit dan maar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:31

wow dat is wel een flinke wond! :(:)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:42

Verzekering of niet, als de andere hond die van jou verwond zou je ti h verwachten dat er compensatie is. Daarom niet alles gezien ze eerst aan het spelen waren.
Toen mijn JR aangevallen is, heeft de tegenpartij zonder morren de operatiekosten betaald. Eigenlijk nog een geluk dat ik naar de DA geweest ben, want was uitwendig maar een mini gaatje wat je normaal gezien zou open laten. Echter inwendig buikspier gescheurd...

Stoere halsbanden. Beetje laten gaan :p

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:54

Arme dundee!
Ik weet niet of het zo makkelijk is petitparis. Hoe ik het begreep liet kaus haar hond met de andere spelen. Is er dan geen spraken van aanvaard risico (of hoe noemt zoiets?) ook voor de verzekering als ze moeilijk willen doen.
Al hoop ik voor je dat je je geld terug krijgt kaus!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 15:11

Zou mij gewoon als eigenaar schuldig voelen en uit mezelf de kosten vergoeden .. :?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 15:14

Kaus, wat balen zeg! Arme Dundee. Hopelijk werkt de verzekering mee van de andere hond.
Kim, leuke foto's. Volgende keer misschien een wat leukere achtergrond ;)

Roetsj ligt nu uitgeteld, vanmorgen mee geweest naar stal en daarna nog even wezen zwemmen (nou ja, tot de borst het water in geweest) in het bos. nu is ze vies en ligt ze lekker te tukken :z

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 15:20

Ik vind in dit geval dat we beide schuld hebben, was gewoon iets dat gebeurde. Ze waren beiden los, Dundy ging erop af omdat ie wilde spelen. Dartelde wat om de hond heen maar geen verkeerde intenties. Andere hond was er gewoon plots klaar mee.

Zij woont ook in een klein appartementje en heeft niet veel geld. Als de verzekering niet wil uitkeren deel ik bijvoorbeeld de rekening liever. Haar hond beet nu maar dit was ook de eerste keer en overkomt je ook zomaar.

Kiwi, wat zien ze er mooi uit <3 Ben altijd fan van die mooie dunne vachten. En met de zwart zijn het net spiegels :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 15:25

Dat snap ik Kaus, Ik zou in zo'n situatie ook niet moeilijk doen. Als iemand het nou bewust doet, of als jij je hond vast hebt en de ander hem er los op af laat, dan is het wat anders, maar dit is gewoon een ongelukje, waar bij de communicatie even misliep, balen en hopelijk houdt Dundee er niets aan over.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 16:01

Haha petit, ja het zijn leuke banden!

Afbeelding
Afbeelding

Lastig kaus. Ik vind eigenlijk wel dat hun iets “moeten” vergoeden. Bedoel hun hond heeft zn tanden gebruikt. Er dan wel vanuitgaand dat de honden “in overleg” oid gingen spelen. Al is dat maar omdat ze beide in een losloop gebied liepen..
Boellie heeft een best dikke vacht. Chick's vacht blijft dun. Maar is in ieder geval al van betere kwaliteit als toen ze kwam. Al krijg ik de indruk dat vooral haar borst beter word als ik regelmatig met kokosolie smeer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 16:19

Zelfs bij geen overleg zijn ze aansprakelijk. De eigenaar van het dier dat schade maakt is altijd aansprakelijk, alleen wil een verzekering nog wel eens beginnen over loslopen of niet, voor de wet maakt dat niet uit.

Maar ik snap jou ook Kaus. Hopelijk geneest het snel en goed!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 16:32

MyWishMax schreef:
Zelfs bij geen overleg zijn ze aansprakelijk. De eigenaar van het dier dat schade maakt is altijd aansprakelijk, alleen wil een verzekering nog wel eens beginnen over loslopen of niet, voor de wet maakt dat niet uit.

Maar ik snap jou ook Kaus. Hopelijk geneest het snel en goed!

Ja daar ben in het ook wel mee eens, maar doel er meer op dat als kaus bijv haar hond gewoon losgeklikt had en op andermans hond af had laten gaan zonder overleg. Dus ook als de andere hond aangelijnd zou zijn.
Tuurlijk mag een hond nooit “zomaar” bijten. Maar het gebeurt ook gewoon vaak genoeg dat iemand zn aangelijnde hond bij houd, en iemand zn hond er gewoon op af laat vliegen.

Wij hebben t van de week nog gehad. Gaan wandelen, aanlijnplicht. Staat duidelijk op de plekken waar je het gebied in kan op de bordjes. Ik zie een losloper aan komen. Baasje lijnt hond aan en houd kort. Helemaal prima. Ik hou chick ook kort en vriendlief houd Boellie ook kort. We passeren elkaar, en nog voordat ze ons voorbij komt geeft ze haar hond ruimte die ineens achter op chick duikt. Die dat ook niet meer verwacht had, die schrikt en gromt. Mevrouw wist niet hoe snel ze haar hond bij chick weg moest plukken want ondanks dat wij weer gewoon verder liepen, kwam haar hond ons eigenlijk ook weer achterna. Ipv netjes met baasje mee. Mag chick bijten, nee absoluut niet. Maar wat het andere baasje met hond deed was ook niet netjes. Hoop vooral dat ze er van geleerd heeft haar hond niet zomaar op een andere hond af te laten gaan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 16:44

Hebben wij ook een keer gehad. We zijn met 5 personen en hebben een stuk of 12/13 borders mee (ik weer niet meer hoeveel exact) en een chihuahua. Heel overzichtelijk gebied. We zien op afstand 3 mensen aankomen met een aangelegde lab, een aangelegde aussie en een loslopende border. Mijn moeder lijnt Daeva en Kenai aan. Ik lijn de roedelleider (een kleine teef van 9 jaar), de chihuahua en nog een teefje aan. En de rest pakt ook 2/3 honden.
Alle honden zijn vriendelijk naar vreemde honden behalve de roedelleider die ik vast heb, die heeft graag haar persoonlijke ruimte, wat ze echt wel uitstraalde. Honden die hondentaal begrijpen geven haar altijd de ruimte. De mensen komen aan en die border loopt nog steeds los. Ik loop middenin onze groep. Die border duikt zo tussen die van ons in en (was duidelijk een reu) probeerd de roekelozer die ik vast had te bespringen. Ze is in lijn ogen nog beleefd gebleven en heeft in de lucht richting die hond gebeten en veel gegromd.
Andere mensen worden helemaal boos want hun beest wil enkel maar spelen volgens hun...
van die mensen wordt ik echt boos. Wij lijnen bewust alles aan omdat een grote roedel blijkbaar aantrekt om je hond maar tussen te goeien.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 16:45

Als ik in een losloopgebied een baasje + hond tegemoet loop waarbij baasje mij ook overduidelijk ziet en hond loslaat doe ik dat ook. Aan de riem reageert Dundy namelijk erg verdedigend terwijl hij als hij los ik eigenlijk niks doet. Vaak negeren of als de hond zich met Dexter bemoeit komt even de beschermende broer naar boven maar dat uit zich dan in wat grommen, omheen draaien en wat tand laten zien. Bijten zie ik hem echt niet doen. Dan was ie imo allang in een situatie geweest waarin hij dat had gedaan.

Ik laat mijn honden nóóit op aangelijnde honden afgaan. Ook niet snuffelen als ze beiden aan de riem zitten. Word er ook altijd wat chagrijnig van als mensen hun kleine muppets aan je grote 'niet aaien' hond laten snuffelen en vervolgens beteuterd zijn als ik zeg dat ik dat niet wil. Dundy heeft zich nog nooit verdedigd maar als hij eens iets bedenkt tegen zo'n klein beestje is het ook hap slik weg...

Sowieso ben ik met bepaalde rassen wel wat voorzichtiger. Misschien vanuit vooroordeel maar ook omdat zo'n pitbull of herder toch flink harder bijt dan een kleine chi. Maar ook omdat de ervaringen met pitbulls hier zeer negatief is :n

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 16:54

Ik vind het altijd een beetje een lastige kwestie, de hond die bijt hoeft echt niet altijd de schuldige te zijn.

Zelf ook slechte ervaringen met stafford achtigen, maar komt meer door het type mens in die buurt die die honden had. Spip heeft een beter inzicht in honden dan ik (en ik schat het al zelden fout in), dus die gaat echt aan de kant als er ook maar een beetje negativiteit of te veel energie rond een hond hangt. Ideaal.

Hoop dat het spoedig geneest, toch balen als zoiets gebeurd en dat kan echt een spiraal worden :(:)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 17:19

Kaus, ik ben nu met Roetsj ook voorzichtig met wie ik haar kennis laat maken, wil niet dat ze slechte ervaringen oploopt. Ik heb die slechte ervaringen wel met enkele honden uit de buurt (de meeste zijn idd bull-kruisingen), dus ik maak de keuze en niet de baasjes, want "hij doet niks hoor" geloof ik echt niet meer. Mijn vorige flat Quebbel had daar echt een sensor voor, die liep wel met een bochtje er omheen als ze het niet vertrouwde. Het grappig is, dat ze dat dus bij honden die agressief uit onzekerheid waren, dat dus niet deed en rustig een keer een snauw in hun richting gaf, als ze te dichtbij kwamen. Ze wist gewoon dat ze dat kon maken. Verder snauwde ze nooit, was ze veel te beleefd voor ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 17:33

Nooit eenvoudig, maar wanneer iets in het spel gebeurd zou ik to h ook opteren voor gedeelde kosten.

Maar laat mijn honden ook niet zomaar met anderen spelen, gewoon om de simpele reden dat het altijd wel eens fout kan gaan en die van mij nagenieg altijd in de meerderheid zijn waardoor de andere hond zich op een bepaald moment in het nauw gedreven kan voelen en fout reageren.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 19:37

Jeetje Kaus wat een nare beet -O- en dan ook al de derde keer in een jaar? Gets..

Ik heb een vraag.. Als het morgen klikt tussen ons en pupsel, dan mag hij mee naar huis ( *\o/* *\o/* *\o/* ). We zijn erop voorbereid dat dit het geval gaat zijn, maar het enige dat ik niet heb is een bench. Dit omdat ons oude hondje nooit in een bench heeft gelegen. Hij sliep namelijk altijd bij ons in bed :oo :o . nu willen we dat bij een volgende hond dus niet meer hebben. Maar hoe kunnen we dit het beste aanpakken. De eerste nachten is het sowieso het beste om in zijn buurt te zijn (of hij bij ons), in ieder geval nabijheid. Hij moet ons leren kennen en vertrouwen voordat we hem alleen beneden zouden kunnen laten. Dat is logisch. Maar.. kan dit zonder bench? Bijvoorbeeld de eerste nachten in de slaapkamer op een kussen? Maar wie zegt me dat hij daarop blijft en niet aan de sjouw gaat midden in de nacht.. Of is het toch slimmer om een bench aan te schaffen hiervoor. Later kunnen we die dan wel weer achterwege laten tenzij hij het gewoon heel fijn vindt om hem te houden.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 19:42

Als je een (grote) doos hebt kan je hem daarin leggen naast je bed.

Wat voor pupje is het? :p

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 19:46

Wij hebben Boellie de eerste 2 weken buiten de slaapkamer gehad in een bench. Dat waren gebroken nachten en onzindelijkheid. Na 2 weken hebben we hem met de bench op de slaapkamer gezet, in 1 klap zindelijk en geen gebroken nachten meer.
Ik zou dan adviseren om in ieder geval de eerste dagen de bench op de slaapkamer te zetten en als hij (zij? :P ) goed gewend is, en je de bench niet op de slaapkamer wil, steeds verder naar beneden verplaatsen.
Daarnaast de bench leuk maken. Dus in de bench bijv eten geven. En in de bench een snack geven. Hier vinden ze de bench ook echt fijn. Hij is altijd dicht overdag maar soms gaan ze er wel eens voor staan wachten tot ik hem open doe. En in de avond mogen ze nog wel eens bij ons op bed tv kijken. Maar na een tijdje springen ze dan van bed en gaan ze voor de bench staan. :)

Vaak staan er wel goedkope benches op marktplaats!!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 20:10

Arme Dundy voelt zich ook helemaal niet fijn. Loopt de hele dag met zn oren naar achteren en kop laag achter mij aan te sjokken. Overal waar ik zit moet hij zitten. Hij heeft wel lichte pijnstillers maar vermoed dat hij zich dan alsnog niet goed voelt oid?

Het is indd een flinke beet. Toen het open was was het echt een gat van 4cm bij 4cm. Nu nog een lijntje met daarnaast een flinke plak bloed van ik vermoed een schaafwond? Duimen dat het niet gaat ontsteken.

Murosch, mijn ervaring is dat als ze de ruimte hebben om van hun slaapplaats af te gaan ze dat gewoon doen om aan de andere kant van de kamer te gaan plassen. Dat gebeurde hier in elk geval met de eerste hond. Zou dus inderdaad wel opsluiten in een bench of doos. Tenzij je na een nachtje merkt dat de pup heel diep doorslaapt en je hem zelf moet wakker maken om te gaan plassen. Dat was hier het geval met Dexter namelijk. Die sliep gewoon los in bed.