MyWishMax schreef:Zelfs bij geen overleg zijn ze aansprakelijk. De eigenaar van het dier dat schade maakt is altijd aansprakelijk, alleen wil een verzekering nog wel eens beginnen over loslopen of niet, voor de wet maakt dat niet uit.
Maar ik snap jou ook Kaus. Hopelijk geneest het snel en goed!
Ja daar ben in het ook wel mee eens, maar doel er meer op dat als kaus bijv haar hond gewoon losgeklikt had en op andermans hond af had laten gaan zonder overleg. Dus ook als de andere hond aangelijnd zou zijn.
Tuurlijk mag een hond nooit “zomaar” bijten. Maar het gebeurt ook gewoon vaak genoeg dat iemand zn aangelijnde hond bij houd, en iemand zn hond er gewoon op af laat vliegen.
Wij hebben t van de week nog gehad. Gaan wandelen, aanlijnplicht. Staat duidelijk op de plekken waar je het gebied in kan op de bordjes. Ik zie een losloper aan komen. Baasje lijnt hond aan en houd kort. Helemaal prima. Ik hou chick ook kort en vriendlief houd Boellie ook kort. We passeren elkaar, en nog voordat ze ons voorbij komt geeft ze haar hond ruimte die ineens achter op chick duikt. Die dat ook niet meer verwacht had, die schrikt en gromt. Mevrouw wist niet hoe snel ze haar hond bij chick weg moest plukken want ondanks dat wij weer gewoon verder liepen, kwam haar hond ons eigenlijk ook weer achterna. Ipv netjes met baasje mee. Mag chick bijten, nee absoluut niet. Maar wat het andere baasje met hond deed was ook niet netjes. Hoop vooral dat ze er van geleerd heeft haar hond niet zomaar op een andere hond af te laten gaan.