[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:23

3/4 :p

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:25

Lukt dus niet, staat een mooie breuklijn op om hem te halveren, maar die halve dan ook nog eens doormidden krijg ik niet voor elkaar :')

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:14

Je kan beter iets overdoseren dan onderdoseren. Een hele geven dus! (hier spreek ik ff als da ipv puppy eigenaar)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:05

ik zou ook een hele geven. Mijn jack ontworm ik ook voor 12.5kg ook al weegt ze 10,6. dosering lager zijn 2 tabletten, dus duurder en dekken maar 10kg. Gezien ik liever niet dan wel ontworm doe ik liever ineens goed, dan half.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:21

Thanks! Heb de andere helft bijgegeven. Ik wil ook liever niet dan wel ontwormen, dus hopelijk is het zo in een keer goed. :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:15

Bij zien van wormen goed ontwormen en 3 weken er na herhalen.
Idd ontworming altijd over doseren. Al heb je dat tegenwoordig al veel minder secuur. Ik heb milbemax en geloof dat die tabletten bijv. 10 tm 25 kg per tablet zijn en dan altijd de hele geven. Dus mijn 36 kg hond krijgt dan 2 tabletten dus 20 tm 50 kg.

3 weken er na herhalen is ivm eitjes die dan weer uitgekomen zijn.

Ik ontworm ook enkel als ze ze overgeven of duidelijk in ontlasting hebben. Kenzo is dus 2, 4, 6 weken ontwormd en daarna rond 4 maanden omdat hij de geur van veel wormen hebben had vond mijn dierenarts. Echter geen worm gezien na de behandeling dus verder niets meer gedaan. Mijn andere honden is zeker al een jaar geleden en de husky's al ruim 2 jaar.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 23:34

Top! Inderdaad, beter te veel dan te weinig :j

Hier eindelijk weer naar ringtraining geweest met Jarv <3 Hij is weer gevloerd :)) Leuk om te zien hoe hij van de kleine dingen al zo ontzettend kan genieten. De weg er naartoe was hij rustig, tot bij het laatste kruispunt. Meneer ging zitten, en zat echt met zo'n kop van ''ooooh, ik weet waar we naartoe gaan! :):) ''

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 07:48

Hahah leuk he, ze weten op het laatst de weg ofzo.. Fly heeft dat ook als ik naar behendigheid ga.

Ik ontworm inderdaad ook niet vaak.
Vorig jaar 1x gedaan, daarvoor eigenlijk alleen als pups tot ongeveer een half jaar.
Mijn oudste die kon ik als pup amper ontwormen, die spuugde alles dan weer uit.
Dus daar toen mee gestopt maar vorig jaar ging het wel goed.

72Melanie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:07

Boemklatsch schreef:
Oké blonde vraag misschien maar: ik wil Mika ontwormen aangezien vriendlief een wormpje had gezien in zijn ontlasting maar op het doosje wat we hebben staat 1 tablet per 10kg, en laat Mika nu net 7,5 kg wegen. Geef ik hem dan een halve of een hele. :')

Een hele,

vaak zijn tabletten <2.5kg
2.5kg tot 5 kg
5 tot 10 kg
en zo verder

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:16

Onze dierenarts gaf dan een kleine en een grote dacht ik. Maar zal wel niet heel veel uitmaken.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 01:38

Hmm, Milo onwijs misselijk, hij kauwt zelfs op de trap en in de tuin bijna obsessief gras eten. Buik borrelt. Weinig interesse in eten wat voor hem uitzonderlijk is.
Hij heeft vandaag een plant gemonteerd en.daar ook scherpe prik gingen uit gehaalt (metalen klemmen met lange hele scherpe punten) dus ik twijfel onwijs over aankijken of zekere voor onzekere en meteen naar da...

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 08:14

Mijn hondje is ook dol op eten. Ik heb daardoor de grens da bellen gezet op als hij niet meer eet.
Zou zeker even bellen als ik jou was. (Maar ik ben wel iemand die snel belt. Liever een keer te veel dan een keer te weinig.)

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:48

Bellen naar de da kan nooit kwaad, al is het alleen maar even om te vragen wat je het beste kunt doen.

Hebben jullie ook al zo veel last van teken?
Wij hebben er gewoon al 6 uit Bentley getrokken en ze zaten toch op vreselijke plekken, op z'n oor, in z'n oor en tussen z'n snorharen.
Ik hou echt niet van die beesten en ik weet dat als ik ze eruit trek ik het niet goed doe dus ik heb een vriendin op gebeld omdat mijn broertje niet thuis was :') .
We hadden er eerst 2 gevonden en Bentley vond het echt niet leuk, ik moest half op hem gaan liggen zodat zij ze eruit kon halen.
Moet wel zeggen dat hij het vervelend vond maar niks deed verder dus daarna heel goed beloont en even buiten gespeeld.

Weet iemand goed spul wat je kan kopen tegen teken?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:16

Bij de dierenarts kun je het kopen. Ik geef een pil tegen vlooien en teken. Simparica, werkt goed.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:38

Milo is vannacht bij m'n vriend op schoot op slaap gevallen na wat metacam en was vanmorgen weer helemaal fit

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:34

Hier gewoon bravecto gegeven aan allemaal. Vind teken zooo goorr en Kenzo had er al 5 gehad. Gelukkig vind hij het vreselijk dat ik het doe maar laat het wel goed toe. Regelmatig oefenen dat ik dit soort dingen ook doe en ik beloon als het gelukt is

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:18

Ook nooit last van teken gehad, Kiko heeft ook bravecto.
Kiko is nog altijd van slag na de sterilisatie. Piepen met speeltjes en haar bek, veel slapen. Laatste ligt denk ik aan de metacam. Vanmorgen wilde ze niet eten. Ze lijkt geen pijn te hebben. Dadelijk maar een korte boswandeling maken, kijken of ze dan iets op fleurt.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:33

Hier tot op heden geen teken gehad, maar moet eerlijk zeggen dat Mika nog erg veel op de paden blijft en niet echt de bossen in duikt. Krijgt alleen schapenvet bonbons met knoflook wat volgens het doosje tegen vlooien/teken helpt. :)

Sneu voor Kiko, hoop dat ze gauw opknapt!

Wij gaan vandaag naar het strand, ben benieuwd hoe Mika reageert!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:36

Arme Kiko.. het is ook niet niets gesteriliseerd worden.. hoop dat ze zich snel beter voelt.....

Hier moeten we ook nog iets doen tegen teken en vlooien, alleen nog geen idee wat. Binnenkort bij de dierenarts maar even advies vragen. Mijn moeder gebruikt bracecto en de fokker van Saar ook, maar twijfel erg na die afleving van radar

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 17:32

Hmmm, daar moet ik me duidelijk ook nog meer in verdiepen, in het vlooien en teken spul... Zowel zoon als ik hebben al vaker een teek gehad, maar om er nu iedere keer tig van de hond af te halen, brrrr. Ik vind het maar vieze dingen.

Teef is vandaag 8 weken drachtig. Ze is 4,5 kilo aangekomen en al (meer als) 17 cm in omvang gegroeid. De fokster verwacht dat ze de UD niet gaat halen (deden haar moeder en oma overigens ook niet). Mama to be heeft het zwaar. Ze kan zichzelf maar moeizaan schoonpoetsen en hijgt en steunt bij alles. Temperatuur wordt nu bijgehouden. Vanaf woensdag is het stel in principe levensvatbaar. Zo enorm spannend! Ik droom er zelf over, hahaha.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:20

Ik moet zeggen dat ik ook huiverig ben met die Bravecto. Wil de komende ronde eigenlijk ook overslaan, omdat het toch langer dan 3 maanden werkt. Kiko heeft tot nu toe geen enkele teek gehad, ik daarentegen al heel veel, mijn man had al gezegd dat ik die pillen ook maar moest gaan slikken. :=

Wij worden ondertussen knettergek van Kiko. Hele dag lopen janken en piepen. We denken dat de hormoonhuishouding compleet verstoord is en dat ze daarom zo is. Ze is 3 januari loops geworden, maar zat nu weer tegen loopsheid aan, konden ze aan de eierstokken zien. Ik denk dat dat in combinatie met de sterilisatie dus de hormonen op tilt doen slaan. Ze loopt de hele dag met knuffels te moederen en te piepen. Geen idee wat de beste aanpak hiertegen is, op dit moment negeren we het maar een beetje.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:52

Ik zou Kiko afleiden met lekkere wandeling en daarna met heerlijk knaag materiaal in de bench doen ;)
Ruimte beperken kan rust geven.

Bravecto zeker nooit elke 3 maanden geven!!! Het werkt echt veel langer en het blijft een middel om voorzichtig mee te doen. Ik zou dus niets meer geven verder tegen vlooien en teken totdat je wel vlooien vind of weer veel en levende teken.
Hier zat er een jaar tussen ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:53

Wij hebben nog geen teken gehad zelf maar vind ze echt eng en vies. Net liep er weer 1 op 1 vd husky's brrrrrr. Maar ja wij lopen dan ook 2x per dag in het bos

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:56

Knaagmateriaal gaat niet werken bij Kiko. Voor de operatie hebben we een kluifje weggelegd waar ze 3 weken mee rond gesjouwd had maar niet op gekluifd had. :+ Alleen quick snacks vindt ze lekker. En ze moet afvallen, ze heeft iets teveel vetjes en in combinatie met die sterilisatie moeten we nu helemaal op passen.

Wandeling deed haar wel goed vandaag, maar kan moeilijk de hele dag wandelen. Morgen zijn we niet de hele dag thuis en moet ze toch de bench in, zal de camera eens goed in de gaten houden.
Momenteel ligt ze lekker op mijn schoot te slapen. Wel met 2 knuffels erbij.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:19

En bijv. Runderkophuid?

Kenzo zijn onderkaak is stuk korter dan bovenkask. In combinatie met kiezen wisselen doet hij overal lang mee haha. Komende week zet ik hem om 5.25 uur s ochtends al af bij de oppas. Hem geef ik dan dik stuk runderkophuid. Stinkt wel maar hij doet daar de hele week mee en vrijdag eet 1 vd andere honden het wel verder op. Eigenlijk niet meer nodig want hij gaat braaf terug slapen voor zo n 2 a 3 uur zonder mopperen maar ach dan heeft hij wat te doen en kan de oppas blijven slapen. Die moet laat gaan werken dus fijn dat het zo kan!

Echter runderoren varkensoren kippenborstrolletjes of gevuld buffelhuid vind hij ook heerlijk. Had onlangs paardenhuid en kamelenkophuid. Kwam ook elandhuid tegen. Geiten varkens en schapenoren doen het ook goed.

Neeeeejjj ik verwen mijn honden echt niet ;) maar elke dag krijgen ze wel iets haha

Gewone botten uit de gemiddelde dierenwinkel van die buffelhuid of die witte botten die worden niet bekeken. Ik denk dat ze smaak hebben.