[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:48

Haha leuk Kozbi!

Bij mij gaat ie gewoon echt hard! Groeit de hele bak door. Als ik niet optijd snoei heb ik een jungle. Is ooit begonnen met 1 stekje :+

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:15

bij mij doet het ook helemaal niks,blijft een week of drie mooi en dan niks meer :( al aantal keer geprobeerd, ondiep geplat, klei ebij etc...baal wel want ik vind het heel mooi!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:27

Wiehoe ik heb mijn aqua eindelijk wat in kunnen richten :D

Heb alles eruit gehaald en alleen t grind laten zitten.
Nu dragonstones toegevoegd (7,5 kg, voor de geïnteresseerden. Kostte me 4,95 per kilo)
en mijn spiderwood en kienhout-met-javavaren er weer in gemikt.
Mijn 3 stekjes anubias ertussen gefrut en uiteindelijk toch wel erg tevreden over het resultaat :D

Afbeelding
Afbeelding

16 februari ga ik eerst 3 weken weg naar Zweden, daarna wil ik visjes erbij gaan doen.

Ik heb zelf een paar mooie malawi-bakken gezien met zo'n 10-15 visjes op een meter.

Echter vind ik overal online dat Malawi-chiclides pas geschikt zijn vanaf 400 liter...
Wie weet daar meer over? Ik heb bij de Maanvis in Nijmegen gekeken en daar waren genoeg vissen met een max grootte van 10-14 cm, wat mij best oké leek.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:56

Ik heb zelf malawi gehad, je ziet ze wel op 1 meter, zou zelf niet meer als 10 doen en let op de klein blijvende(max 10 cm zoals yellows), en neem nooit zebra chiclide ;0 zijn etters en raak je met bakstenen erna niet kwijt omdat men dit weet.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 01:02

Goed om te weten. Is de zebra cichlide dan alleen de Amatitlania nigrofasciata of alle gestreepte vissies?

Als iemand nog andere ideeën heeft voor een mooi visbestand voor deze bijna-helemaal-hardscape hoor ik het graag :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 01:09

zebra cichlide herken je meteen. Zijn blauwig van kleur en verticaal gestreept, en vaak goedkoop of gratis aangeboden :P als je echt malawi wilt ga naar een goede malawi zaak en laat je goed informeren.

hier wil ik toch even mee showen, heb mezelf cadeautje gegeven :

http://i67.tinypic.com/2virolu.jpg

en welke soort ik ga zoeken in visjes:
Corydoras sp. C5 pantanalensis.
Afbeelding
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:17

Oeh die zijn leuk zeg mioux!
Ik zag van de week ook weer gave visjes zitten. Ze heten daar in de winkel volgens mij iets van 'Electric Blue' maar dat weet ik niet zeker. Waren echt onwijs gaaf :j <3

Edit; gevonden! Volgens Google een electric blue ramirezi, kan dit kloppen?

Afbeelding

Vond m zo gaaf, maar weet niet precies wat voor visje het is.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:37

Goeiemorgen!!

Eindelijk lieten de nieuwe zwaarddragers zich wat meer zien.. en het mannetje is helemaal in love met het vrouwtje.. :+:
Hierbij wat foto's.. al valt het niet mee om de kleur er mooi op te krijgen.. :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:19

@LoveUggs, ja dat is een ramirezi ofwel antennebaarsje. Worden meestal in koppels of harems gehouden, en zijn leuke vissen voor een bak vanaf 60 cm. Ik durf het zelf nooit zo goed aan met de op kleur gefokte nakomelingen (de ramirezi electric blue is dus een gemuteerde kleur), ben altijd bang dat die zwakker zijn omdat ze enkel op kleur gefokt zijn. Of dat ook echt zo is :') geen idee

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:16

dat is inderdaad de electric blue/ramirezi electric blue.

Dit is een op kleur gekweekte soort. Ik hoor er weinig positiefs van, maar de kleur is er niet minder om. Alleen vroege sterfte, ziektes etc schijnen ze gevoeliger voor te zijn omdat ze voor 90% puur op keur gefokt zijn en niet sterkte.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:58

Casarell...wat zijn ze mooi <3

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:12

Ja las t idd op Internet. Ben toch niet van plan ze te kopen, al kunnen ze in een bak vanaf 60 liter. Maar met de platy's en molly's kan ik mijn bak prima draaiend houden :+. Word wel druk dan, en aangezien ze eieren leggen en hun kroost beschermen en daarmee een klein terretorium maken lijkt het me geen goed plan. En met de activiteit van de vissen die ik heb al helemaal niet :+ daarnaast staat mijn bak op 25 graden, en deze vissen hebben liever 26-30 graden.

Ik heb nog wel wat sunrise platy vrouwen gescoord van de week. Hier had ik alleen mannen van namelijk dus maak ik nu kans op sunrise baby's! Daar is gelukkig interesse in. Tot nu toe nog geen nieuw spul ontdekt.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:06

Iemand hier ervaring mee??

Afbeelding

Dit zijn jonge vissen uit een zwaarddrager.. van mijn buurvrouw.
De jongen vielen (niet zwemmen) ook gelijk naar beneden toen ze uit de zwaarddrager kwamen, maar leven nu dus nog wel..
Wat nu??

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:10

opgezwolle buik zou ik zeggen te veel door kweek? Lijkt zo te zien bij allen zo te zijn, kan ook aan waardes liggen in de bak. Als ze nog leven zou ik ze op makkelijk verteerbaar voedsel zetten en temp op 28

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:14

Vis stond al dagen op klappen (was écht mega!!), maar wilde niet bevallen.. en nu dit..
Waardes in de bak zijn goed.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:18

Wat apart om te zien! Lijken haast eitjes die er omheen zitten..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:26

Dat kan natuurlijk.. het zijn immers eierlevendbarende tandkarpers.
Maar meestal zwemmen de jongen gelijk weg als ze geboren zijn, en is deze 'blaas' niet zo groot.
Ik ben heel benieuwd of het goed gaat komen..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:32

Wat lijkt dat vreemd? Vraag me af of dat nog goed komt.

Kwam net via facebook een bak voorbij van 60 cm. Met lamp voor 15 euro...ga ik dinsdagochtend even kijken. ;)
ben die kleine bak zat en de rasbora volgens mij ook zo langzamerhand!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:59

Wat een gaaf kleurtje dat Electric blue <3

Verder kan ik niet helemaal meepraten, ik heb natuurlijk alleen garnaaltjes...

Ze zijn vanavond na mijn water verversen ineens aan het rondzwemmen joh, superleuk om te zien! Meestal scharrelen ze een beetje en zwemmen kleine stukjes. Weet alleen niet of het een goed teken is of juist stress oid.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:24

Geen idee, lijkt wel erg leuk he als ze zwemmen.
mocht die 60cm bak wat zijn dan wil ik daar ook garnalen in.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:31

Casarell schreef:
Dat kan natuurlijk.. het zijn immers eierlevendbarende tandkarpers.
Maar meestal zwemmen de jongen gelijk weg als ze geboren zijn, en is deze 'blaas' niet zo groot.
Ik ben heel benieuwd of het goed gaat komen..

Oh dat wist ik niet :+ Ik dacht 'gewoon levend barend'. Het was ook maar een gokje. Ik zie vaak op fb in van die groepen ook van dit soort foto's voorbij komen. Daarvan word dan gezegd dat dit er vanzelf afvalt, maar dan heb je het over vissen die eieren leggen, ipv levend barend.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:57

Doen Ellepel, garnalen zijn cool!

Hier Sebastiaan (van Ariël) en Jacques (Finding Nemo) haha...

Afbeelding

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:00

Nou mensen ik wil jullie adviseren NOOIT ! Vissen bij de Intratuin te halen :(
Heb 2 jonge algeneters vorige week woensdag gekocht daar zo en na 2 dagen begonnen ze schimmel te ontwikkelen / te tonen. ( Dit hadden ze dus al )

Gelijk ze eruit gehaald maar na 3 dagen had opeens mijn Neontetra het ook, en daarna nog een aantal andere vissen. Helaas heeft nu heel mijn zwaarddrager familie het ook en ik ben er echt kapot van :(
Heb op het internet gezocht maar eigenlijk lijkt het uit het leiden verlossen nog het beste.
Iemand misschien nog een laatste idee wat ik ertegen zou kunnen doen.

Sommigen hebben nu kleine witte stipjes en andere heb ik al weggehaald en zijn al dood inmiddels.
Baal er echt heel erg van, sommige vissen had ik al zo lang ! ;(

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:05

OutOfTheWood schreef:
Nou mensen ik wil jullie adviseren NOOIT ! Vissen bij de Intratuin te halen :(
Heb 2 jonge algeneters vorige week woensdag gekocht daar zo en na 2 dagen begonnen ze schimmel te ontwikkelen / te tonen. ( Dit hadden ze dus al )

Gelijk ze eruit gehaald maar na 3 dagen had opeens mijn Neontetra het ook, en daarna nog een aantal andere vissen. Helaas heeft nu heel mijn zwaarddrager familie het ook en ik ben er echt kapot van :(
Heb op het internet gezocht maar eigenlijk lijkt het uit het leiden verlossen nog het beste.
Iemand misschien nog een laatste idee wat ik ertegen zou kunnen doen.

Sommigen hebben nu kleine witte stipjes en andere heb ik al weggehaald en zijn al dood inmiddels.
Baal er echt heel erg van, sommige vissen had ik al zo lang ! ;(

behandelen voor stip is eigenlijk wel makkelijk, je kan daarvoor het merk colombo gebruiken of esha als je iets goedkoper wilt :) een vis uit zijn lijden verlossen om stip heb ik nog nooit gedaan

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:06

Ik ben er niet zeker van of het stip is :=
Ze hebben allemaal witte stipjes maar ook hun vinnen worden aangetast ( vinrot zag ik ergens ) maar dit komt wel door die stipjes.
Zou ze heel graag beter maken ! Alleen heb geen idee hoe ik hiervoor kan zorgen :(

Alle tips zijn van harte welkom !!