Bij mij gaat ie gewoon echt hard! Groeit de hele bak door. Als ik niet optijd snoei heb ik een jungle. Is ooit begonnen met 1 stekje
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
al aantal keer geprobeerd, ondiep geplat, klei ebij etc...baal wel want ik vind het heel mooi! 

als je echt malawi wilt ga naar een goede malawi zaak en laat je goed informeren. 

geen idee
. Word wel druk dan, en aangezien ze eieren leggen en hun kroost beschermen en daarmee een klein terretorium maken lijkt het me geen goed plan. En met de activiteit van de vissen die ik heb al helemaal niet
daarnaast staat mijn bak op 25 graden, en deze vissen hebben liever 26-30 graden.
Casarell schreef:Dat kan natuurlijk.. het zijn immers eierlevendbarende tandkarpers.
Maar meestal zwemmen de jongen gelijk weg als ze geboren zijn, en is deze 'blaas' niet zo groot.
Ik ben heel benieuwd of het goed gaat komen..
Ik dacht 'gewoon levend barend'. Het was ook maar een gokje. Ik zie vaak op fb in van die groepen ook van dit soort foto's voorbij komen. Daarvan word dan gezegd dat dit er vanzelf afvalt, maar dan heb je het over vissen die eieren leggen, ipv levend barend. 

OutOfTheWood schreef:Nou mensen ik wil jullie adviseren NOOIT ! Vissen bij de Intratuin te halen
Heb 2 jonge algeneters vorige week woensdag gekocht daar zo en na 2 dagen begonnen ze schimmel te ontwikkelen / te tonen. ( Dit hadden ze dus al )
Gelijk ze eruit gehaald maar na 3 dagen had opeens mijn Neontetra het ook, en daarna nog een aantal andere vissen. Helaas heeft nu heel mijn zwaarddrager familie het ook en ik ben er echt kapot van
Heb op het internet gezocht maar eigenlijk lijkt het uit het leiden verlossen nog het beste.
Iemand misschien nog een laatste idee wat ik ertegen zou kunnen doen.
Sommigen hebben nu kleine witte stipjes en andere heb ik al weggehaald en zijn al dood inmiddels.
Baal er echt heel erg van, sommige vissen had ik al zo lang !
een vis uit zijn lijden verlossen om stip heb ik nog nooit gedaan