gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:37

Yv_ schreef:
Ooooh! Ik dacht jouw moeder! Ik vond het al een vreemd bericht!
Wel sneu, maar meestal zit er wel iets achter qua gezondheid dat moeder natuur dit doet.
Alsnog sterkte.

Hier is de rust wederkeert! 4 nijnen. Meneer Sjaak was zoo blij volgens mij, die heeft de hele middag alleen maar lopen rond springen _O- .

Ik weer niet waarom ze dit heeft gedaan, haar vorige nestje was helemaal gezond en heeft ze goed verzorg? Misschien het weer wat zo onvoorspelbaar is of stres ik zou het niet weten helaas

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:42

Starza schreef:
@Iedereen hierboven

Heb gelezen dat het prima kon, hadden ook PERONGELUK een nest van een 3.5 jarige en was niks mis mee (Vriendin van me) Voor een paar jonkies hebben we al een huisje en zelf houden we er ook eentje. Heb net de meiden + Bubbles weer voorzien van wat hooi aangezien ze dat alweer hadden opgeknaagd :')

Ik ben benieuw wat voor kleintjes eruit komen hoop dat je hier afentoe een update zult plaatsen aangezien ik helaas een dood nestje had:( van een moeder van iets jonger dan 1 en een konijn van 4 had een gezond nest ( niet van mij maar van kennissen) hangt ook af van hoe sterk je konijn is net als met Mensen er js wel meer risico maar het kan best

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:42

Dan nog. Er zijn genoeg konijnen die een huis zoeken. Ik vind het zielig

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:46

@Eowyn, tuurlijk dat begrijp ik ook en ik snap je punt ook, maar toch willen wij graag een keer een nestje fokken (en zullen dit vaker niet doen) Als de konijntjes die nog geen vast huisje hebben een periode niet weg willen, hebben wij daar geen problemen mee en blijven ze nog even bij ons tot dat ze wel een huisje hebben, maar ik begrijp jou ook wel ja

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:47

Konijnenbaby foto's helpen me wel om op te vrolijken, gisteren bijna mijn ogen uit hun kassen gehuild om Bobby..

Overigens ben ik geen fan van pretnesten.. Bewust fokken met konijnen met papieren kan ik me meer in vinden.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:24

Onder konijnen bestaan geen papieren :P leuke verkooptruc is dat.

Je hoeft het niet goed te praten Starza, ik vind het triest.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:39

Ik ga mee in de mening van eoweyn, de opvangen zitten overvol en zullen alleen maar voller raken door pretnesten...

Zeeuwsemeid :(:)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:51

Zeewsemeid; hele dikke knuffel :(:)

In opvangen zitten zoveel leuke konijnen!

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:56

Heeft iemand hier ervaring met een konijn dat hoest? Ik heb het idee dat Blossom af en toe hoest maar ik weet het niet zeker want ik weet niet hoe dat klinkt bij een konijn :o?

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:03

Een konijn kan niet hoesten..

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:19

Achja ik praat het niet goed ik zeg alleen dat ik jou ook begrijp. Ik zal vandaag even een paar fotos van me konijntjes maken!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:22

Nee een konijn kan alleen niezen maar kan wel het geluid hebben alsof ie hoest :j

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:45

Ik hoop dat iemand mij hier kan 'helpen'..
Gister ochtend vond ik een van mijn konijnen dood in 't hok. Heel triest allemaal, al was t beestje aardig op leeftijd ( 11 jaar).
Mijn voedster is nu dus nog alleen over en eigenlijk willen wij na dit konijn geen nieuw(e) konijn(en) meer.
Maar ik ben van mening dat een konijn niet alleen hoort. Nu wil ik dit konijn absoluut niet weg doen, maar ik vroeg mij af of er misschien zoiets bestaat als een 'leenkonijn' ( via een opvang ofzo..) ?

Of iemand andere tips/suggesties?

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:54

roxiie schreef:
Gister ochtend vond ik een van mijn konijnen dood in 't hok. Heel triest allemaal, al was t beestje aardig op leeftijd ( 11 jaar).
Mijn voedster is nu dus nog alleen over en eigenlijk willen wij na dit konijn geen nieuw(e) konijn(en) meer.
Maar ik ben van mening dat een konijn niet alleen hoort. Nu wil ik dit konijn absoluut niet weg doen, maar ik vroeg mij af of er misschien zoiets bestaat als een 'leenkonijn' ( via een opvang ofzo..) ?

Niet dat ik weet, je kunt wel een konijn uit het dierenasiel halen, staan genoeg leukerds en anders bij fokkers een vandaan halen? Dan heb je wel een jonkie waarschijnlijk. Of van iemand die een nestje heeft ofzo maar ik heb nog niet over een leenkonijn gehoord, zou wel slim zijn

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:46

roxiie schreef:

Bij een opvang kun je eigenlijk altijd een konijn 'te leen' krijgen, even afspreken dat ie weer teruggaat zodra die van jou doodgaat, vinden ze meestal geen probleem ;)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:21

Opvangkonijnen zijn altijd leenkonijnen. Bij evt overlijden van het maatje, mogen ze altijd terug.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:49

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:51

Eoweyn_x schreef:

Haha geweldig! Mijn konijnen vinden de sneeuw maar niks, die bleven in hun nachthok zitten :')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:00

Haha, Lolo ging echt geweldig uit zijn plaat :P

Fioon vond het ook niets, en Jillz en Bliksem hielden het ook snel voor gezien.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:47

Starza schreef:
Achja ik praat het niet goed ik zeg alleen dat ik jou ook begrijp. Ik zal vandaag even een paar fotos van me konijntjes maken!

Waar blijven die foto's? :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:18

Hier geen sneeuw, wel bevroren waterbakje voor het eerst sinds deze winter -O-

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:30

Ik kan helaas het filmpje niet open

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:31

Hier wel sneeuw en het was ook weer glad de pony gleed zelfs uit

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:19

Gigixponys schreef:
Starza schreef:

Waar blijven die foto's? :D

Gemaakt :P Zal ze even overzetten uno momento, hoe moest dat ook alweer met img?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:25

Weet iemand wat ik moet met m'n bevroren waterbakje?

Heb ze net al een halve appel gegeven voor extra vocht en zal ze voor ik ga slapen nog wat water aanbieden. Verder weet ik het ook niet... hoeveel kwaad zou de nacht zonder water/met bevroren water kunnen?

Ik ben sowieso een enorme muts wat dat betreft :o. Ze hebben al een flinke laag stro maar twijfel of ze het niet te koud hebben (terwijl ze gewoon lekker buiten zitten in hun wintervacht). En het vriest pas net :')
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 17-01-16 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt