Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Levita schreef:In de bench krijgt hij nu zijn eten met het deurtje dicht en dan weer open als hij klaar is. Ook echt krijgt hij kauwstaafjes ook in de bench. Ik kan hem helaas niet meenemen naar school, hij mag daar echt niet naar binnen. als ik in huis ben en ik ga even naar boven dan doe ik hem in de puppyren en dan is hij wel stil. Maar 10 minuten echt van huis af als ik de kinderen naar school breng dan breekt hij bijna de puppyren af. Vanochtend ben ik 15 minuten weg geweest en toen jankte hij toen ik thuis kwam. De oudste ligt erbij en is rustig maar daar trekt hij zich nergens wat van aan. Ik hoop dat ik hem niet verpest zo. Ik ken een hond met verlatingsangst en die kan echt geen seconde alleen zijn. Ik durf hem niet zo goed in de bench te doen zo lang omdat ik niet wil dat hij er een negatieve associatie mee krijgt. Dus wil dat ook rustig opbouwen. Of doe ik nu te rustig aan?
keona schreef:Sorry, ik vind inderdaad dat je het zelf voed. Wil je niet voor hoofd stoten soms kom ik zo schrijvend wel over.
Je zegt dat hij eet in de bench deur dicht en dan gaat hij piepen of wat. Pas er uitlaten als hij na get eten 5 min rustig is. Ga je naar school effe zeggen in de bench en werpt er wat losse brokjes in deurtje dicht en je vertrekt. Piept if huilt if jankt hij zitten laten tot hij rustig is. Ook als he terug komt en hij begint zitten laten negeren, tot hij stil en rustig is. Met je voorzichtigheid en ik vind het gemiep sorry ga je het zelf creëren
candalisa schreef:Ik ben het hiermee met fotsy eens hoor bench is een slaap/rust plek geen eet plek ...
wat je vooral NIET moet doen is je pup je leven laten leiden. Dus niet denken oe ik kan niks want dan is hij 5 minuten alleen... gewoon doen. Zo min mogelijk aandacht aan schenken. Dan zeg ik niet meteen halve dag van huis hoor maar gewoon doen alsof normaalste zaak van de wereld is en uitbundig belonen als je terug komt het is nog allemaal even spannend en nieuw dus geef het ook de tijd. Kong is ook wel een goede en al geef je die met beetje pindakaas en ga je naar boven en kom je terug voor die op is dan is het toch weer een stapje!
Levita schreef:keona schreef:Sorry, ik vind inderdaad dat je het zelf voed. Wil je niet voor hoofd stoten soms kom ik zo schrijvend wel over.
Je zegt dat hij eet in de bench deur dicht en dan gaat hij piepen of wat. Pas er uitlaten als hij na get eten 5 min rustig is. Ga je naar school effe zeggen in de bench en werpt er wat losse brokjes in deurtje dicht en je vertrekt. Piept if huilt if jankt hij zitten laten tot hij rustig is. Ook als he terug komt en hij begint zitten laten negeren, tot hij stil en rustig is. Met je voorzichtigheid en ik vind het gemiep sorry ga je het zelf creëren
Hoe kan ik zoiets zelf voeden? Even serieus? Ik haal hem er niet uit als hij piept of jankt. Hij gaat er pas uit als hij stil is.
Ik wil gewoon tips en niet afgezeken worden.
Overigens heb ik ook het rustig aan opgebouwd bij mijn eerste aussie en die kan perfect alleen zijn...
Zamora schreef:Er zijn zoveel maten![]()
Is 20-30 cm klein/groot genoeg? Is ook een verstelbare band.
Fotsy schreef:Nog vraagje Zamora en is niet slecht bedoeld maar waar dient het tuigje voor? Zijn echt geen goeie dingen behalve om te maintrailen of cani cross en om in de auto aan de speciale gordel te hangen. Je leert je hond er pas mee trekken eigenlijk en dat is voor een pup heel slecht voor hun gestel