Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:21

chimello

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:30

Nou, die zijn bezig geweest haha. Gaan mooie babies worden in ieder geval. Hoelang duurt het ongeveer tot ze uit gaan komen?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:34

dag of 55 :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:44

Zo wat lang! Ben hier naar een grotere bak voor mijn schildpad aan het zoeken. Opeens een groeispurt gekregen door ander voer...

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:55

heb je een waterschildpad mira?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:56

Ja een muskusschildpad. Door verkeerde voorlichting verkeerde voeding gegeven heb er spijt maar goed is niet terug te draaien helaas

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:57

aah. heb je een foto? ben gek op schildpadden. heb zelf ook waterschildpadjes gehad :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:59

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:07

Zal eens foto's maken. Hopelijk is het niet te erg want ze is nog geen 5 cm groot en zit in een 40 liter bak. Maar wil eentje van een meter hebben en die staat bij mijn vader kijken of ze daar in kan. Zeg wel ze maar heb het Harry genoemt haha. Mooie bak hoor!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 01:31

Hellow!
Kom ik ook effe binnenvallen...

De stand hier op dit ogenblik :

1.1 (koppel dus) El Salvadors (Boa Imperator) nakweek van juli 2012

1.0 Super Salmon Striped Boa Imperator nakweek 2010
0.1 Sunsett Hypo Hogg Island Boa Imperator nakweek 2011 (en hoogstwaarschijnlijk zwanger van de Super Salmon Striped *D )

0.1 Salmon Jungle Boa Imperator nakweek 2012

0.1 Python Regius Pinstripe nakweek 2012 (zwaar ondervoed en heel erg ziek hier toegekomen maar ondertussen in een maandje tijd al een goeie 350 gram bijgekomen en echt een zachtaardige slang van karakter! Zij wordt niet ingezet voor de kweek, diertje heeft genoeg meegemaakt en gaat hier ook nooit meer weg, eender hoe of wat!)

Binnenkort komt erbij:

1.0 100% het Leopard Boa Imperator nakweek 2009
0.1 Leopard Boa Imperator nakweek 2011
(en deze schatjes mogen hun eigen luipaard baby boa'tjes maken *D )

1.0 Anery Motley Boa Imperator nakweek 2009
0.1 Albino Boa Imperator (nog op zoek)...

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 01:32

Willen we foto's zien hoor Little_Gift. :))

Ik heb sinds gisteren een albino grasparkietje, met rode oogjes en al.^^ Geen idee of het ongewoon is, hij is alleszins heel schattig.xD

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:50

Ik wil ook een slang maar zouden mn ouders niet zo blij mee zijn

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:21

De Boeroendoeks zijn redelijk tam. We hebben dit koppeltje nog niet zo heel erg lang. Mannetje die was vrij snel tam. Als je hem wilt vervoeren kun je het hok instappen, en dan hou je het bakje voor hem en dan gaat hij er zo in zitten. Vrouwtje is iets lastiger.. We zijn nu bezig met het grote hok, dus ze zitten tijdelijk iets kleiner, dit is wel een groot voordeel want nu is het vrouwtje ook veel nieuwsgieriger en eet nu ook uit je hand.

Ondanks dat deze nu erg tam zijn, zijn het geen knuffeldieren die je even uit het hok haalt en vast houd..

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:47

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:17

Onder de lampen lag een turtle dock... Kun je ook zien hangt een stukje van in het water waar hij op kon klimmen.. Links in de hoek

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:40

Onze geelwang zit er niet zo luxe bij... Heeft een groot aquarium met halfvol water en een steen. Moeder maakt het manueel schoon want geen enkele pomp bleef werken. En hij loopt dagelijks door het huis :+ Hij eet ook dingen die hij eigenlijk niet hoort te eten maar hij is al 11? jaar nu en we hebben hem vanaf klein ukkie. Hij eet ook uit je hand en de katten vinden hem geweldig. De baardagaam krijgt wel strict haar geschikte eten. Verwend nest is ze wel haha

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:41

Lijkt me inderdaad voorlopig een prima onderkomen voor een schildpad van dit formaat :j

Ik heb gisteren voor het eerst de drie suikereekhoorns bij elkaar gelaten. Ik heb zelf een nieuw terrarium gebouwd, en had gewacht met in gebruik nemen tot ik ze er alle 3 tegelijk in kon laten, zodat er nog geen territoria afgebakend waren waardoor er gevechten hadden kunnen ontstaan over slaapplekken.

De afgelopen weken heb ik steeds een lapje fleece van de slaapplek van de dames naar de slaapplek van Stitch laten gaan en weer terug, zodat er gewend raakten aan elkaars geur, en deze een beetje overnamen. In het begin zorgde dat gewissel nog voor wat gestressed 'crabben' (heel typisch geluidje, google maar eens), maar na een tijde wende het al. De voorbereiding is in ieder geval goed genoeg geweest om de introductie gisteren heel mooi vlekkeloos te laten verlopen!

Ik had een pop-up tentje opgezet in de woonkamer, waar in een paar doeken en handschoenen in had gelegd voor het geval ik dieren uit elkaar moest halen vanwege vechten. Vervolgens heb ik eerst Stitch uit zijn verblijf gehaald en in een reismanje in de tent gezet. Daarna de dames met houten nestblok en al uit hun hok gehaald, in de tent gezet en mezelf bij ze in de tent opgesloten. Vervolgens heb ik eerst dappere Stitch eruit gelaten, die al direct nieuwsgierig door de hele tent op onderzoek uit ging (en daarbij af en toe schrok van het gekraak dat de plastic vloer van de tent daarbij maakte). Toen Stitch wat gewend was heb ik de dames uit hun nestblok gelaten (die inmiddels de namen 'Kiko' en 'Spikky' dragen, verzonnen door mijn twee nichtjes van 3 en 4 jaar oud <3 ).

Kiko en Spikky waren eerst nog flink angstig, maar ook nieuwsgierig naar Stitch. In het begin werd er wat stressig rondgesprongen vanwege de krakende vloer, maar al snel wende dat, en maakte angst plaats voor nieuwsgierigheid naar elkaar. Stitch probeerde al vrij snel om de dames van onder tot boven te onderzoeken, maar Kiko en vooral Spikky waren nog wat verlegen. Na ongeveer een half uurtje onwennig om elkaar heen gedraaid, over elkaar heen gekropen en aan elkaar gesnuffeld te hebben kroop Stitch weer in zijn reismandje waar ik nestmateriaal in had gedaan dat in de slaapzak van sticth had gezeten, en nestmateriaal uit het nestblok van de dames. Na nog geen minuut kroop Kiko al achter hem aan het reismandje in! Die twee konden het dus wel vinden met elkaar. Spikky is gewoon wat meer verlegen, en had wat vriendelijke overtuiging nodig, maar kroop uiteindelijk ook in het reismandje. Ik heb het mandje nog een half uurtje open gelaten om ze de mogelijkheid te geven om elkaar uit de weg te gaan, maar dat is niet nodig gebleken. Uiteindelijk dus het reismandje dicht gedaan, water en voerbakjes gevuld en in het nieuwe verblijf gehangen, en daarna het complete reismandje in het terrarium gezet, en open gedaan. Nu laat ik ze even een paar dagen helemaal met rust. Het reismandje blijft dus even in het terrarium staan en ik heb zelfs de katten even uit de woonkamer verbannen.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:44

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:00

Jawel, die at hij op... Daarom zaten ze er ook bij haha

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:04

SharonIndezz schreef:
Jawel, die at hij op... Daarom zaten ze er ook bij haha

Ooh het kwam over alsof ze er meer voor de sier bijzaten. Ik deed ze er in met voedertijd en dan was het zo 'hap slik weg' en op die foto's ligt hij er gewoon langs :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:52

Jemig wat een gedoe dat koppelen zeg GM, maar mooi dat het goed lijkt te gaan! Hoop dat ze het gezellig krijgen met zijn drietjes :)

Een schildpad die een parkiet op eet... :=

Ik heb sinds gister een vondeling hier zitten. Ze komt bij een dierenambu/huisdierenopvang vandaan, die hadden haar binnengekregen van iemand die haar in de tuin had gevonden. Ze hadden echter geen ervaring met witbuikegels en hadden een oproepje op FB geplaatst om te vragen wat voor egel het was, daar werd ik op gewezen door iemand die ik ken en ik heb contact met ze opgenomen. Na overleg besloten dat ze het diertje naar mij zouden brengen - ze konden haar tenslotte niet houden - en dat ik ermee naar mijn DA zou gaan, die heeft namelijk wel ervaring met deze soort. Ze dachten in de eerste instantie dat ze verlamd was oid omdat ze niet kan lopen dus ik was heel benieuwd wat ze zouden brengen...
Gisteravond is ze gebracht, verlamd leek ze me niet maar wel zwaar ondervoed en héél smerig. Geef haar nu Hill's a/d uit een spuitje en dat eet ze goed. Ben vandaag naar de DA geweest met haar en die vond haar er verder best oké uitzien op de zwakte en ondervoeding na; dat is wss ook de reden dat ze niet kan lopen. Ze zat onder de vlooien en mijten dus daar is ze voor behandeld en nu is het een kwestie van goed blijven voeden en hopen dat ze aansterkt. De ontlasting zag er vandaag al een stuk beter uit, dus ik heb hoop dat het goed met haar komt.
Het is wel echt een schatje, waarschijnlijk is ze gedumpt er is nog niemand geweest die zich gemeld heeft... Grote kans dat ze best een tijd buiten heeft gezeten.

Zo kwam ze gisteravond binnen;

Afbeelding

Hier lijkt het nog wel wat door haar stekels, maar echt veel meer dan stekels is het ook niet...

Afbeelding

Wat gegeten

Afbeelding

En een filmpje van gisteravond. Wat eten en op het einde kun je zien dat ze niet kan staan/lopen.

Na ons DA bezoek ging ik haar wassen.... dit was nog voor ik begon met schrobben :7 heb een paar keer het water moeten verschonen. Ze stonk ook enorm :r

Afbeelding

Nog steeds niet 100% schoon, maar al een groot verschil :=

Afbeelding

Filmpje vandaag, na haar bad en wat eten, ze viel bijna in slaap. Echt verbazingwekkend hoe lief en rustig ze is na alles!

Nu maar hopen dat ze goed aansterkt :j

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:01

Ach, wat lief dat je haar opvangt en verzorgd! Wat gek dat ze buiten liep trouwens..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:06

Nouja, die is wss gewoon naar buiten gegooid door iemand die er vanaf wilde. Dat is tenminste de meest logische verklaring, het lijkt me erg sterk dat je een dier wat je normaal binnen houdt ineens buiten kwijt raakt... en tot nu toe heeft ook nog niemand zich gemeld of een egel opgegeven als vermist, dus ik ben bang dat ze her arme beestje echt gedumpt hebben. Snap niet hoe je zoiets kunt doen...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:13

Erg zeg, dieren zo maar op straat gooien :n

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:54

Goed dat je haar opgevangen hebt!