Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:08

Pff, sterkte Tigress! Lastig zeg dat je niet echt een duidelijke oorzaak kan vinden...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:28

Sterkte Tigress!

Hier is laatst m'n ene mannetje Mr. Jingles overleden aan een tumor in z'n buik. Denk dat het nu 2 weken geleden is ofzo? We waren naar de DA geweest omdat hij zo vermagerd was en zich een beetje raar gedroeg. Alsof die epilepsie had ofzo. Maar het was dus een tumor, en een flinke ook. Hebben 'm wel weer mee naar huis genomen met de afspraak als hij veel slechter zou worden we 'm in zouden komen laten slapen, want hij was op zijn eigen manier nog wel energiek at en dronk gewoon goed. Maar op het moment dat hij slechter werd en ik de DA belde voor een afspraak overleed hij al uit zichzelf.

Helaas zit m'n andere ratje Remy even alleen tot de kleintjes komen... Vind het wel heel naar, maar hij krijgt veel aandacht van de cavia's (die vinden het leuk als hij bij hun in het hok klimt dus soms zit hij daar een paar uur, uiteraard hou ik ze wel in de gaten). Ze liggen soms lekker te slapen met z'n allen tegen elkaar met Remy ertussen, zo lief! Hij kan ook zelf hun kooi in en uit dus hij waggelt wat heen en weer!
Gelukkig is het maar tijdelijk dat hij even alleen zit. Had info ingewonnen bij een Rattery maar die gaven het advies er geen volwassen rat bij te zetten tot de kleintjes komen.

Dit was Mr. Jingles, hier is hij al ziek:

Afbeelding

En Remy bij z'n dinnetjes:

Afbeelding

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:32

Geweldig, die foto met die cavia's :)) Sterkte met het verlies van Mr Jingles. :(:)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:55

Hihi bij die laatste foto kijkt ie zo een beetje van baaaas.... Help! :D

Maar sterkte met het verlies :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:20

Hallo,

Ik kom even binnen vallen. Zitten hier ook rattenopvangen die belang hebben bij een kapotte gabber jolly? Je kunt hem nog prima gebruiken, alleen er is een zijkant weg uit de bak. Dus misschien hier iets voor maken, zodat de bodembedekking er niet uit kan. Tralies lopen namelijk door tot de grond. En er mistte een paar spijltjes, maar hier zit al wat voor gemaakt.

Daarnaast heb ik ook nog een loopwiel van 30 cm (geen flauw idee, als ratten dit gebruiken) van het merk karlie. En heel wat speeltjes. Deze speeltjes gebruikte ik altijd voor mijn syren. Formaat kleine rat gok ik.

Op het hamsterforum hadden ze er geen belang bij. Maar omdat de kooi weinig waard is, wou ik die graag schenken met wat speeltjes + 2 verdiepingen van een bepaald merk.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:41

Oke, bedankt. Hopelijk krijg ik nu wel een reactie. Anders gooi ik het weg, en dat is ook zonde.

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:43

Sterkte Warboel!

Zondag ga ik m'n ratjes halen.. kan niet wachten! :)

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:00

Ik kom ook weer even binnen vallen. Ik heb van de week bij een rattery een vriendje gekocht voor Balle ( naam zegt het al een man) nu klikte het meteen super maar twijfel aan het geslacht van storm. Zou graag jullie .

Afbeelding

Afbeelding

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:21

Oeeeh ik zie een kalerd :D Als ik Storm zo zie dan denk ik toch dat het een vrouwtje is. Kan je anders even voorzichtig voelen bij de staart of daar ballen zitten?

Mijn dames gaan hier lekker, ze hebben het echt prima naar hun zin hier. Harley haar bultje lijkt nauwelijks te groeien maar ik hou haar in de gaten of ze er last van gaat krijgen. Van de week maar ergens de DA bellen

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:29

Lies_Miek schreef:
Oeeeh ik zie een kalerd :D Als ik Storm zo zie dan denk ik toch dat het een vrouwtje is. Kan je anders even voorzichtig voelen bij de staart of daar ballen zitten?

Mijn dames gaan hier lekker, ze hebben het echt prima naar hun zin hier. Harley haar bultje lijkt nauwelijks te groeien maar ik hou haar in de gaten of ze er last van gaat krijgen. Van de week maar ergens de DA bellen

Als ik bij Strom voel dan voel ik wel iets haha maar weet niet echt of het ballen zijn.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:29

Dat is een vrouw, er zit ook een extra gaatje onder dat bobbeltje (plasgaatje). Snel weer uit elkaar dus ;)

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:34

MissAnnemijn schreef:
Dat is een vrouw, er zit ook een extra gaatje onder dat bobbeltje (plasgaatje). Snel weer uit elkaar dus ;)

Meteen rattery gebeld en gaat direct terug.

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:41

Heb je het verkeerde ratje meegekregen Nathas? Of is de rattery nog niet zo ervaren...

Geen wonder dat het meteen klikte, Balle is verliefd <3

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:07

<<) <3
Wel jammer zeg, maar ze hebben vast nog wel een ander vriendje voor balle?

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:25

vosjevos schreef:
Heb je het verkeerde ratje meegekregen Nathas? Of is de rattery nog niet zo ervaren...

Geen wonder dat het meteen klikte, Balle is verliefd <3

Gisteren was de eigenaresse er zelf en vroeg wie mij geholpen had vriend of dochter. Beide hadden mij dus geholpen en de eigenaresse zei al dat hun meer fouten maakte helaas en zou hier meteen wat aan doen. Maar helaas hebben ze geen mannen meer :( dus moet Balle nog even wachten. ( nu is Balle Overgens snel verlieft hoor ook op mannetje en op onze hond en katten hij kan echt met alles en iedereen overweg ti's een super rat :D )

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:40

Hoi allemaal,
Ik heb zondag mijn ratjes opgehaald en ze zijn ontzettend leuk!
De ene is alleen een beetje bijterig.. en klopt het dat ze 's avonds een stuk drukker zijn dan overdag? Gisterenavond vlogen ze alle kanten op, maar als ik ze bijv 's middags pak zijn ze ontzettend rustig..

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:36

Bijt ze echt naar jou of denkt ze dat je vinger eetbaar is? Het eerste is minder, het tweede gaat wel over :D

Ze hebben inderdaad hun hypermomentjes, die van mij zijn in de ochtend heel druk en 's avonds. Ze passen zich ook wel een beetje aan jouw ritme. Dus dat ze er aan wennen om op een bepaald moment eruit gehaald worden.

Als wij ze eruit halen op een slaap moment dan gaan ze in je trui liggen slapen, tijdens hypermomenten scheuren ze heen en weer op de bank.
Je moet nog opletten dat je er niet op gaat zitten.. als ik aan kom lopen gaan ze precies daar zitten waar ik wil neerploffen. Lijkt me niet goed voor ze.. 8)7

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:46

Dat weet ik dus niet, de ene keer zit ze op mijn schouder en hapt ze echt gericht naar mijn oor. en de andere keer is het denk ik gewoon om te kijken of ik eetbaar ben ofzo? want dan bijt ze wel maar niet door..

Ja die van mij zijn ook in de ochtend en avond vrij druk, dan rennen ze over het bed alsof het een racebaan is, maar dan krijg ik ze ook écht niet te pakken.

Bedankt Tilmar ! Ik hoop dat ze stopt met dat bijten/happen.. ze doet het ook als ik haar uit de kooi wil pakken en dat vind ik wel minder! Woezel is helemaal blij als ik er ben en komt uit zichzelf al naar me toe, Pip is echt het tegenovergestelde, die wilt niet eens uit de kooi komen. Dus ik hoop dat het over gaat!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:05

Die van mij zijn ook heel verschillend, ik zou de rat die niet wil niet teveel pakken. Je schiet er meer mee op om haar te lokken met wat lekkers. Dan komt ze zelf naar je toe. Dat heeft bij onze heel goed geholpen.
Ze houden zowiezo niet van vastgepakt worden. Ze komen zelf wel naar je toe.

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:54

Bedankt voor de tip! Ik heb ze net weer even los door de kamer laten lopen, maar nu kon ik Pip wel pakken zonder dat ze ging bijten of weg liep.
Maar is het niet zo dat als je ze te weinig pakt dat ze dan bijterig worden?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:07

Ik laat ze altijd zelf via mijn arm naar mijn nek lopen en dan ga ik op de bank zitten. Afhankelijk van hun bui blijven ze dan bij me liggen of ze gaan op avontuur uit.
Dus je moet ze wel uit de kooi halen, maar niet vastpakken.
Wij hadden er een en die was echt heel schuw en dat gaat nu veel beter.
Beetje kaas nemen en dan lokken, ieniemieniebeetje geven en je vingers af laten likken.
Het lijkt me toch dat ze probeert of je oorlel eetbaar is hoor, ze vinden je mond en neus ook heel interessant.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:47

Heeee heet jouw ratje ook Pip *\o/* bij ons heet er ook eentje Pip ;)
Wij deden trouwens met yoghurt de ratjes lokken die wat banger waren, dan kunnen ze ook niet meteen weer wegrennen als ze het hebben zegmaar ;)
En eentje bij ons hapt ook nogal eens overal naar, maar ze bijt (gelukkig) niet door :)

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:42

Oké bedankt! Hier heb ik wel wat aan :)

Ja @Saintelette, Woezel en Pip haha :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 13:54

Die van ons heet Moes :') (en Pip dan, daarna zijn Lola en Saartje er nog bij gekomen)