Wie is er ook op zoek naar een hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 17:26

Gypsy schreef:
[***] schreef:
Ik heb asielen en marktplaats in de gaten gehouden want ik had liever een herplaatser maar het is niet gelukt.
Maar over 4 weken mag ik bij mijn aussie pup gaan kijken *\%/* nu druk op zoek naar een naam en zorgen dat we alles in huis hebben!

Wat een feest!!!

Gaabje wat lang idd, maar wat een extra groot feest als jullie pup er dan uiteindelijk is.

Ik ben gister kennis wezen maken met "mijn" herplaats kooiker, en dat is goed verlopen. Echt een klein schatje is het. Zondag komt hij samen met zijn baasjes bij ons langs, hopelijk word ons huis goedgekeurd haha. Je snapt wel wie er overdreven zenuwachtig gaan opruimen en schoonmaken de komende dagen. :+

Oeh spannend! Wij hebben ook nog even nagedacht over een kooiker. Ik duim dat jullie goedgekeurd worden! Wanneer zou hij dan bij jullie komen wonen?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:48

Ik heb zelf een nestje stamboom puppy's Jack Russell liggen. Voor mij is dit een eenmalig nestje en we houden er zelf eentje. Ook gaat er 1 naar bekenden maar dan heb ik nog 3 reutjes. Ik vind het juist lastig hoe ik het ga aanpakken om een goede baas te vinden zonder dat het hondje na de corona tijd weer moet vertrekken. Iemand tips?

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:51

Zonnetje81 schreef:
Ik heb zelf een nestje stamboom puppy's Jack Russell liggen. Voor mij is dit een eenmalig nestje en we houden er zelf eentje. Ook gaat er 1 naar bekenden maar dan heb ik nog 3 reutjes. Ik vind het juist lastig hoe ik het ga aanpakken om een goede baas te vinden zonder dat het hondje na de corona tijd weer moet vertrekken. Iemand tips?

Ik heb van een van de fokkers waar ik contact mee heb gehad een lijst met vragen doorgestuurd gekregen. Ik kan ze wel aan je doorsturen, misschien heb je dan wat meer houvast?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:52

Gaabje schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ik heb van een van de fokkers waar ik contact mee heb gehad een lijst met vragen doorgestuurd gekregen. Ik kan ze wel aan je doorsturen, misschien heb je dan wat meer houvast?

Oh dat is wel handig ja! Ik heb je pb gestuurd.

IMANDRA

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:56

Je zou ook een 'officiële' kennismaking kunnen doen met elke geïnteresseerde, en dan vragen waar ze precies naar op zoek zijn en hoe de thuissituatie is :j. Lijkt me dat je er op die manier ook, face-to-face, vrij snel doorheen kan prikken als er niet goed over na is gedacht! Iemand die daar geen zin in heeft doet dus ook geen moeite om een geschikte hond te vinden lijkt me?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:01

Ik vind het al lastig van hoe ga ik ze aanbieden....marktplaats is mijn enige optie. Door de corona ging al een jaar de aankeuringen niet door dus vandaar dat ik niks kan via de rasvereniging. Maar nu ben ik aan het spammen denk ik.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:02

Wellicht een facebookgroep? Dan gaan mensen wat gerichter op zoek naar een ras.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:05

Gaabje schreef:

Op facebook mag je voor zover ik weet geen dieren verkopen.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:42

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:57

Zonnetje81 schreef:
Ik vind het al lastig van hoe ga ik ze aanbieden....marktplaats is mijn enige optie. Door de corona ging al een jaar de aankeuringen niet door dus vandaar dat ik niks kan via de rasvereniging. Maar nu ben ik aan het spammen denk ik.

Als de groepsregels van facebookgroepen mbt t ras t accepteren, daar vooral veel foto’s en filmpjes posten van de pups. Evt met de volgens de groepsregels nodige info.

Dan komen de vragen vanzelf of ze beschikbaar zijn :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:53

Dat zou mijn grootste angst zijn mbt fokken.
Dat is dus de reden waarom ik het niet aandurf.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:27

Zonnetje81 schreef:

Zijn er geen facebook-groepen voor Jack Russelltjes? Ik zie in de labrador-groepen regelmatig nestjes voorbij komen.

Als ik ooit een nestje ga fokken dan doe ik zelf de toewijzing, pupkopers mogen een voorkeur aangeven maar mogen geen pup kiezen. En dan matchen op karakter obv een puppytest.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:56

Mijn zusje heeft een bericht geplaatst in een facebookgroep voor tollers en is zo benaderd door een dame die eenmalig een nestje (met alle eisen en testen) fokte en zelf baasjes 'uitzocht' via dit soort kanalen. Dus het kan ook nog andersom.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:16

Gaabje schreef:

Op Marktplaats zoek je ook op ras hoor. Ik zou ze daar gewoon op zetten dan kun je toch ook gewoon info van eventuele kopers vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:23

Ik merk in mijn omgeving dat ze meeste mensen die echt bewust een gezonde hond zoeken met geteste ouders niet op marktplaats zoeken.
Mijn pup heb ik via een Facebookgroep gevonden. Ik heb een pb gestuurd naar de fokker met een uitleg waar de hond terecht gaat komen en dat ik haar ga opleiden tot assistentiehond. Ik vond het zelf fijn om haar Facebook door te kijken om te kijken of ik een goed gevoel bij haar had en ik vermoed dat zij dat ook bij mij heeft gedaan. Uiteraard zegt dat niet alles dus we hebben ook nog meerdere keren gesproken via messenger en binnenkort bellen we.
Waar ik op zou letten:
- is de pupkoper bekend met de raseigenschappen?
- is de pupkoper bekend met gezondheidsproblemen binnen het ras?
- in wat voor omgeving komt de pup terecht? Past dit bij de eigenschappen van het ras?
- hoeveel zal de pup alleen zijn als hij volwassen is? Bij thuiswerken: is dit structureel of vanwege corona?
- wat zijn de verwachtingen van de pupkoper? Hoe vaak en hoe ver wandelen? Gehoorzaamheidscursus? Eventueel hondensport?

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:29

pillow schreef:
Gaabje schreef:

Op Marktplaats zoek je ook op ras hoor. Ik zou ze daar gewoon op zetten dan kun je toch ook gewoon info van eventuele kopers vragen.

Zeker die zijn er ook. Maar denk dat er ook tussen zitten die gewoon op zoek zijn naar een kleine hond en misschien op de jack russell reageren, maar ook op een beagle en een 'boomer'. Dus een wat gevarieerder publiek op marktplaats.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:48

Maar hoe erg is dat? Ik ben ook op zoek naar een kleine volwassen hond en ik kijk dus in 3 rubrieken. Mijn voorkeur gaat uit naar een JR maar een standaard Teckel of Cairn Terrier ofzo is ook welkom.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:36

Goed punt, misschien ligt het ook meer aan de intentie en de ervaring van de toekomstige baas. Ben je gewoon op zoek naar een hond en heb je je niet verdiept in wat het ras dan nodig heeft. Of heb je ervaring en je verdiept en zijn meerdere rassen passend. Die eerste groep kom je misschien wat sneller tegen op marktplaats.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:17

pillow schreef:
Maar hoe erg is dat? Ik ben ook op zoek naar een kleine volwassen hond en ik kijk dus in 3 rubrieken. Mijn voorkeur gaat uit naar een JR maar een standaard Teckel of Cairn Terrier ofzo is ook welkom.

Ja precies: hoe erg is dat?
Ik ben zelf niet 'ras-vast'. Word je daar door een fokker dan op afgerekend?
Mijn harde eisen zijn nou eenmaal niet rasgebonden (niet agressief (hond, mens, 'same s*x'), wel makkelijk met kinderen en bezoek, niet te groot). Ik zou dus inderdaad best op drie of vier rassen kunnen reageren hoor - zéker als ik naar een oudere pup of volwassen hond zou zoeken...

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:56

Ik wil mij graag ook melden. Sta al een half jaar op de eurasier wachtlijst voor een reu. Nog maar 54

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:31

Zonnetje81 schreef:

Je kunt een fototopic op bokt maken :D
Op puppyplaats kun je ook nog een advertentie zetten.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:26

Afbeelding
Afbeelding
Met Rubio gaat het erg goed, hij hoort er al helemaal bij. Ondanks zijn 3 pootjes loopt hij ook lange afstanden makkelijk mee. Tot mijn grote verdriet hebben we helaas vorige maand onze beauceron reu moeten laten inslapen, achteraf dus wel fijn dat Rubio er is want hij is een grote steun aan onze andere beauceron teef.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:35

Letsdunit schreef:
[ [url=m/e3i5RT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IrmO7V.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met Rubio gaat het erg goed, hij hoort er al helemaal bij. Ondanks zijn 3 pootjes loopt hij ook lange afstanden makkelijk mee. Tot mijn grote verdriet hebben we helaas vorige maand onze beauceron reu moeten laten inslapen, achteraf dus wel fijn dat Rubio er is want hij is een grote steun aan onze andere beauceron teef.

Och wat een dubbel gevoel dan, eentje erbij en eentje afgeven... :knuffel:
Fijn dat het zo goed gaat met Rubio!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-21 22:24

Letsdunit dat dubbel, maar wat fijn dat het zo goed gaat. Sterkte met het verlies van je andere hond. :knuffel:

Gaabje vandaag is ons kooikertje bij ons gekomen! Met foto's en meer info wacht ik even tot na de proefperiode. Het is echt wel duidelijk een kooiker qua karakter, wat ons betreft precies goed! Erg lief, en hij heeft echt al heerlijk rondgerend in de paardenwei. En nu is hij versleten haha. <3

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:00

Leuk Gypsy, klinkt als een goede match! geniet ervan :)