Ik was mijn handen gewoon met water voordat ik in het aquarium ga. En heb een aparte spons voor in het aquarium en een doek voor buiten het aquarium. Zelfs gescheiden emmers haha, voor de waterwissel.
Edit: ik zie belletjes op het wateroppervlak rondgaan. Dat betekent zuurstof toch?
Beta's zijn leuk ja! Het is dat onze bak zo groot is anders wist ik het wel Onze betta die wij hadden kwam van de dierenwinkel waat hij in een formaat jampotje zat zielig te wezen. het heeft hem aardig wat tijd gekost om sterker te worden en goed rond te kunnen zwemmen. Hij was wel echt geweldig. Hij heeft zelfs een keertje gehakt op (vriendlief en zijn vrienden met geweldige ideeen)
Maanvissen zijn trouwens ook een slag apart. De moeder van mijn schoonzus moest altijd een speciaal vest aan als ze de vissen van de buren ging voeren als zij op vakantie waren. Anders zagen de maanvissen haar als een vreemde en dan aten ze niet. Gelukkig hadden onze maanvissen niet zulke trekjes maar het was wel echt GTST in de bak met hun leven
Oh ik houd van maanvissen! Vroeger had ik er één die altijd de luchtbelletjes van mijn arm af haalde, die was er dol op als ik de bak ging schoonmaken. Maar had er ook ooit een, een zwarte, die viel mij aan als ik de bak in ging, hij wilde zijn vrouwtjes beschermen
Komende week ga ik naar een winkel in Dalen, op zoek naar mooie maanvissen!
Voor mijn verjaardag een bonsai boompje XS gekregen, dus past perfect in het aquarium en leuk voor de garnalen
Safiera
Geplaatst: 18-01-21 10:10
Show mijn aquarium...
Het project uit twee bakken één maken. Gisteren zijn mijn guppy's opgehaald, en heb ik de planten overgezet. En extra belichting geïnstalleerd + temperatuur en lichturen aangepast. Nog wel een ding de algen weg te krijgen van mijn achterwand. Maar heb fijne tips gekregen van een ervaren aquariaan. En komende week ga ik er Rode Rio's bij halen, want die moeten eigenlijk met een stuk meer zijn (heb er nu twee). Dus, leuk bezig geweest weer dit weekend!
Ann
Geplaatst: 18-01-21 10:17
Mooi aquarium, Safiera! Rode Rio's zijn leuke visjes, wat is de rest van je bestand? Gaaf cadeau, Zertab en gefeliciteerd met je verjaardag!
Nu alleen bedenken wat ik met mijn ander stuk hout doe...
Safiera
Geplaatst: 18-01-21 11:01
Aquarium ziet er een beetje slordig uit vind ik zelf Maar goed, ben er mee bezig en dat is het leuke aan de hobby
Verder zitten er nu nog 3 verdwaalde guppy's in... en twee garnaaltjes. Ik weet nog niet echt wat er qua 'bestand' in mag. In elk geval niet weer guppy's die veel te veel baby's blijven krijgen
Ik hoorde dat de Rode Rio's eigenlijk het beste met zo'n 12-16 stuks zijn... zo veel plaats heb ik niet helaas. Maar 2 is echt te weinig dus komen er een aantal bij.
Een wat 'natuurlijk' aquarium qua inrichting, vind ik juist mooi. Ik zou -denk ik- voor nog 8 rio's erbij gaan, dus in totaal 10. Of je moet nog een andere scholenvis erbij willen, dan 6 of 8 in totaal.
Deze Rode Rio's vind ik niet het aller mooiste of zo, maar heb deze twee bij het aquarium gekregen dus wil ook goed voor ze zorgen. Mijn guppy's heb ik afgegeven aan iemand die ook echt wel weet wat hij doet; die heeft een 2 meter aquarium met guppy's
Eerst zaten er ook -oh even de naam kwijt- kleine snelle oranje achtige visjes met zwarte pijl/streep in, maar die hebben het niet overleefd.
Ja inderdaad, maar heb ook nog niet echt een alternatief. Dit is een 60 cm aquarium
Allejandro
Geplaatst: 18-01-21 12:57
Dit was gisteren.
Hier is 1 lamp kapot (TL) en dat kun je zien aan de planten. De myriophyllium heeft er wat moeite mee namelijk. Op dit moment wachten we op levering van de nieuwe lampvoetjes, anders was de TL allang vervangen.
Van mijn vriend zojuist een cadeaubon gekregen, voor een flink bedrag mag ik een aquarium uitzoeken! Bij ons huis zit om de hoek een speciaalzaak dus dat komt goed.
Ik heb net 10 Corydoras Pygmaeus besteld die ik zaterdag kan ophalen.
Captain
Geplaatst: 18-01-21 18:31
Dank jullie wel!
Zijn er hier mensen met discus vissen?
ellepel
Geplaatst: 18-01-21 19:18
wat leuk en mooi allemaal!
discus zijn wel mooi he. ben een tijd terug naar bad nieuwe schans geweest en daar hebben ze bij een loungeruimte ook een heel groot aquarium met discussen er in. zo leuk om te zien.
nps
Geplaatst: 18-01-21 21:10
Captain schreef:
Van mijn vriend zojuist een cadeaubon gekregen, voor een flink bedrag mag ik een aquarium uitzoeken! Bij ons huis zit om de hoek een speciaalzaak dus dat komt goed.
Oh wat gaaf, gefeliciteerd! Met je verjaardag en je kado!