De drie flappen zijn duidelijk passiever al is Bobby de actiefste van het stel. Vandaag heb ik eindelijk hun ik sleep water mee in mijn kaken kunnen fotograferen.
Bobby op stap met haar waterdrinkflesje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

ze blijven zo leuk om naar te kijken.
ik verzamel zolang het mannetje leeft denk ik.
de grootsten is echt twee man een vrouw. De kleintjes, ik vermoed de vervelde is een meisje. Verder zijn daar twee langere en twee compactere eerste fase babys. Dat zou twee man twee vrouw kunnen zijn.
Dan zou ik als alles groot wordt 4 om 4 uitkomen.
van punt spriet tot achterkant lijf (waar nu een haakje aanzit) is hij tegen de 16 cm aan. Als het niet meer is. Er isernog een zoetjesaan aan het verkleuren en twee feller groenen met een andere achterkant. De poepjes zijn nu opeens ook fiks groter.
Deurtje open en er ontstaat een sprint wie het eerste buiten is en in de gordijnen en in de planten en op de tv en op ons.
Een keer knipperen en je moet blijven tellen. Ik vond er gisteravond een in de yukka. En vanmorgen was het hee wat zit daar op de verwarming. Oh oeps een groene spriet
en even later hee in deze plant zit er nog een.
Deze worden juist steeds actiever naar mate ze ouder worden. En door die lange poten zitten ze zo klem tussen een deksel of deurtje. En zijn razendsenel. Je moet echt snel zijn. De twee die het rolgordijn opschoten waren echt in 5 stappen boven en hebben we met een swiffer naar beneden moeten krijgen.
En ik moet zeggen twee dode nimphjes en de rest gaat heel goed. Wat ik niet verwacht had,
en doen me denken aan predator de film.
En zoals ze aanvallen op hun eten is geen bescheiden hee een blaadje knabbel knabbel maar echt haaaaaap en dan een typemachine nadoen, knaag knaag naar rechts en dan ping regel opschuiven naar links en weer knaag knaag naar rechts.

deze is lijkt het van mama takje die ik zelf heb geraapt in de week voor haar dood.

De twee heren gaan ook goed, met nu iets grotere vleugels. Ik denk als ze eenmaal volwassen zijn ik ze niet even rustig op een voedseltak op tafel kan zetten.

Er zit zoveel verschil in karakters ook.
tot deze maat "train" ik ze daarop te stappen voor verplaatsten. Daarna mogen ze op de hand. Bij de sprieten gebruikik een gebaksvorkje ipv theelepel

maar die stak zo lang uit dat ik die wilde verwijderen, maar ja hoe pak je ze vast. Uiteindelijk het middenstuk tussen duim en wijsvinger, het pootje met de andere hand voorzichtig vastgepakt en daarna heeft iemand anders de haar aan twee kanten afgeknipt. Meneer tak was helemaal heel en ging daarna weer rustig door met eten.