Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:37

Ja het is wat je zegt kaus; je ziet dat ze gewoon niks doen. Erg jammer in zo’n situaties. Nu is het soms ook lastig. Vaak reageren kids nog heftiger als je gaat zitten drammen tegen ze op zo’n moment bv. Maar ik vind t ook vreemd dat er gewoon Niks mee gebeurd. Je kunt er vanuit gaan dat er toch vaak zieke dieren (met flink wat stress en of angst) zitten in die wachtkamers. Jammer dat daar altijd mensen bij zitten die daar niet bij lijken na te denken.

Milan kan soms ook echt even juist het tegenovergestelde doen van wat ik wil maar gelukkig valt t overall wel mee haha en met zo’n dingen gaat ie in de regel niet mee tenzij t echt niet anders kan.

Haha ja die tafel is ook wel hoog, vond Arya in t begin ook wel even spannend en is ook al eens bijna eraf geroetsjd omdat ik niet oplette en ze naar achter was gekropen :=

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:57

Ik kwam laatst nog (wel vaker..) een volwassene(!) tegen die van die lokgeluidjes maakte naar Django. Ik heb teruggeroepen dat het geen kat is :roll: Op zo'n moment vind ik het stiekem wel jammer dat Django daar totaal niet op reageert, ik denk dat ze het geen tweede keer doen als ie dan volenthousiast op ze af zou stormen :=

Skippy01

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:39

Ik ben blij dat ze dat hier niet doen. Zou ik lijp van worden zeg! Kinderen komen wel eens vragen of ze hem mogen aaien, en op stal krijgt Toby véél aandacht, maar niet dat wildvreemden hem nou aanhalen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:47

Ik heb ook echt gruwelijke hekel aan mensen of kinderen die dat doen. 1 keer gehad dat hond zo wild op kind af sprong om te spelen (kind kwam al 5mun steeds langs rennen). En ging jankend terug naar zn moeder, toen deed moeder ook pas wat eraan. Gelijk klaar :+

Hier fotos van de puppies gehad! Heb nog geen flauw idee welke voor mij wordt. Maar een van de teefjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:54

@nynkster ohhh, die met dat witte hoofdje <3
Ik hou dus eigenlijk helemaal niet van veel wit, maar veel wit aan het hoofd en witte teentjes vind ik dan weer wél echt heel mooi :j
Welke het ook wordt, je gaat er vast van genieten :))

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:09

Ook nog even geduld dus welke bij jou komt.
Ik vind persoonlijk zo veel wit niet mooi :P

Als je aan het werk ben dan mag je af en toe best naar puppy tv kijken.

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:14

@jesdajinn gelukkig dat smaken verschillen :j als we allemaal dezelfde mooi zouden vinden, zou dat ook zo wat zijn natuurlijk ;) (en uiteraard is karakter het belangrijkste, maar voorliefde voor een bepaalde 'look' mag wel toch? Zolang je daar niet je keuze op baseert? ;) )

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:16

Jaaa nog meer puppy foto's!

Yoshi (sorry ik weet even niet wie erbij hoort) en andere teckel fan artikel liefhebbers, bij kruidvat in de folder vanaf 03-11 staan smalle deurmatten met een teckel erop! Pagina 15 in de AlleFolders app.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:16

Oooh zo lief al die puppies

En inderdaad zo irritant als mensen de hond proberen te lokken. Onze pup negeert de meeste mensen maar als mensen echt doorzetten wil hij er wel heen. Maar toen onze dober nog jonger was een haar of 2 eas er oik een man die bleef hem maar lokken en achter hem aanvangen om te aaien. Hij wist dat bijten niet mocht in burger maar je zag hem kijken. Ik heb zovaak gezegd laat die hond en zelfs tussen de man en assad in staan hielp niet elke week probeerde hij het weer. We trainden samen op de zelfde club dus we zagen hem 2 a 3x in de week. Maar assad was er baar een week of twee zo zat van dat hij weer probeerde te aaien terwijl hij naast me zat te wachten op zn beurt (man benaderde ons van achteren) dat hij zich omdraaide en tegen hem aan pieste. Ik beken eerlijk ik heb me kapot gelachen maar dat had heel anders af kunnen lopen. Hij had ook kunnen bijten, sommige mensen zijn gewoon dom

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:28

Ik houd wel van beetje wit :+ scheelt dat die van Zoë allemaal nette blesjes hebben. Hoef je daar niet over in te zitten _O-

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:32

Nynkster schreef:
Ik houd wel van beetje wit :+ scheelt dat die van Zoë allemaal nette blesjes hebben. Hoef je daar niet over in te zitten _O-

Nee klopt. Ik vind gezondheid natuurlijk het belangrijkste, anders had ik niet bij Zoë gekocht en bij iemand die misschien goedkoper of welke reden dan ooj is.

Ik vind uiterlijk wel belangrijk. Niet boven gezondheid, laat dat duidelijk zijn.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:43

Gezondheid is hier ook belangrijker, en dat de ouders werken op de schapen. Kleur is dan leuk bijkomend iets wat mij betreft. Voorkeur heb je toch

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:49

Kleur is wel degelijk aan gezondheid gelinkt. Veel wit op het hoofd heeft een veel hoger risico op doofheid. Ik hoop dat de fokker dat pupje gaat bear testen Nynke? Ook veel wit op het oor is aan doofheid gelinkt wat dit pupje toch wel heeft.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:50

Denk je dat 'Yellow' doof zou kunnen zijn?
Ik denk t niet..

Edit:
Ging natuurlijk over die pup wat Nynke plaatste xD
Die verdenk ik ook eerder dan Yellow van Zoë

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:55

Nynkster schreef:
Gezondheid is hier ook belangrijker, en dat de ouders werken op de schapen. Kleur is dan leuk bijkomend iets wat mij betreft. Voorkeur heb je toch

Hier mee eens. Ik vind zwart/wit t mooist dus dat is vrij makkelijk. Al vind ik bruin ook mooi.
Voorkeur heeft denm iedereen wel.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:01

Wat zou je dan doen Zoë als zo’n pup eruit kwam bij jou? Terugduwen? {:}

Beide ouderdieren zijn getest en gezond. Werklijn honden zal toch altijd zoeken blijven door de blijvende problemen en worden niet gefokt zoals de show borders waar het draait om de perfecte aftekening. Maar zegt dan toch niet dat je iets miet mooi mag vinden qua uiterlijk? En het is niet het eerste nest voor de fokker dus je kan er wel vanuit gaan dat hij weet wat hij doet. De beestjes zijn amper 2 weken oud, beetje vroeg om nu al conclusies te trekken

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:08

Nynkster schreef:

Beide ouderdieren zijn getest en gezond. Werklijn honden zal toch altijd zoeken blijven door de blijvende problemen en worden niet gefokt zoals de show borders waar het draait om de perfecte aftekening. Maar zegt dan toch niet dat je iets miet mooi mag vinden qua uiterlijk? En het is niet het eerste nest voor de fokker dus je kan er wel vanuit gaan dat hij weet wat hij doet. De beestjes zijn amper 2 weken oud, beetje vroeg om nu al conclusies te trekken

Ik zeg toch wat ik zou doen? Bear testen ;) zoals ik zei gaat het niet over perfecte aftekening maar dus over gezondheid.

En nee hoor Mariska. Yellow heeft een donker hoofd en oren en is voor nog zeker 75-80% zwart (een border hoort boven de 50% kleur te hebben. Maar dat staat dus los van gezondheid. Dat gaat echt over wit op het hoofd en oren)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:11

Nynkster schreef:

Ik vind Yellow, de pup van Zoë ook niet mooi. Maar dat is denk ik gewoon persoonlijk, omdatik dat vele witte niet mooi vind.
Dat betekend dat ik dat pupje met het witte hoofd 'van jou' ook niet mooi vindt.
Maar er lopen bij ons op de hondenschool veel BC mensen en heb al verschillende keren gehoord dat ze de stipjes van Jinn niet mooi vinden. Tja, dat voel ik niet als aangevallen worden maar persoonlijke keuze :)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:14

Het gaat hier net zo goed over gezondheid, en nergens staat dat dat niet gaat gebeuren.

JJ : denk dat als je de gele pup van Zoë kreeg je m na 2 week prachtig zou vinden. Vaak wen je toch wel aan aftekening of dat wat je in eerste instantie niet mooi zou vinden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 23:18

Niet helemaal mee eens nynkster. Djessey heeft veel wit en bas blijft haar daarom niet mooi vinden. Ik vind het juist mooi. Alleen je zal t zomaar accepteren. :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:18

Nynkster schreef:
Het gaat hier net zo goed over gezondheid, en nergens staat dat dat niet gaat gebeuren.

JJ : denk dat als je de gele pup van Zoë kreeg je m na 2 week prachtig zou vinden. Vaak wen je toch wel aan aftekening of dat wat je in eerste instantie niet mooi zou vinden.

Je vraagt wat ik zou doen en dat zeg ik en uit jou berichten leek het me of wit gewoon niet gewenst was op niet mooi. Ik leg uit waarom dat wel degelijk aan gezondheid gelinkt is :p

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:25

Kiwi : ligt dat aan Bas of aan djessey :P zullen toch redenen zijn geweest dat jullie haar aangehouden hebben

Zoë ik snap je zinnen niet. Hoe bedoel je? Ik houd van een mooie bles ipv helemaal zwarte koppen. Daar is toch niks mis mee dan. En als pup prima gezond blijkt te zijn is er wat mij betreft ook geen probleem met mijn smaak? :=

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:26

Maar jongens, Nynke deelt gewoon een paar leuke foto's toch :Y) Ik vind veel wit ook mooi <3 Maar het liefst een helemaal zwarte. :))

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:27

Nynkster schreef:

Ik weet het niet. Durf daar echt niks zinngs over te zeggen.
Ik vind gezondheid op 1. Net zo als iedereen hier maar ik vind het ook belangrijk dat ik het mooi vind. Voorkeur dus.

Het is zelfs zo dat Aelynn en Rocky perfect zijn voor mij. Nu is het Rocky niet gewonnen maar als ik Koby niet mooi had gevonden dan weet ik niet of ik wel verder was gegaan.
Gelukkig zijn de 2 reutjes voor mij perfect dus het is allemaal speculatie.

Belangrijkste is dat alles gewoon gezond is.
Denk je dat de fokkers haar gaan testen op doofheid?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:27

Kaus schreef:
Maar jongens, Nynke deelt gewoon een paar leuke foto's toch :Y) Ik vind veel wit ook mooi <3 Maar het liefst een helemaal zwarte. :))

Ook stiekem een voorkeur :P
Net als iedereen haha