Althans, dat vind ik zelf
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Machie schreef:En heel goede sporthonden. Ze doen ongeveer alles
Blekz wil heel graag met mij samen dingen doen. Zo ook veel spelen. Soms spelen we samen, meestal moet ie zichzelf vermaken. Ach, ik ben misschien ook wel te verliefd om zijn 'tekortkomingen' te zien
Zijn inderdaad geweldige sporthonden. Je ziet ze natuurlijk overal: agility, flyball, frisbee, doggydance... Veelzijdige sporthonden dus. Dat ga ik zéker niet ontkennen, bewijzen genoeg daarvoor
Ik heb zelfs wel eens collies in field trials gezien die best leuk mee doen (maar daar leggen ze het wel af tegen de echte jachthonden op niveau)
)
Ymor schreef:Oja echt verschrikkelijk die honden. Ik zie het ook veel op maneges lopen, van die honden die dan constant dingen bij je komen brengen.
EmptyWords schreef:Ik ben die van mij kwijt op stal. Die vindt de andere rond en raced dan t hele terrein over. Af en toe checkt ze even of ik er nog ben en drinkt ze even wat. Als de andere hond er niet is gaat ze op ontdekkingstocht. Als ik niet op kan letten moet ik haar vast leggen
snap inderdaad wel dat je haar dan moet vastleggen als je niet kunt opletten ja!
Wat een leuk filmpje, Ymor. Ziet eruit alsof je een geslaagde vakantie op Texel hebt gehad!
Mijn beste vriendin heeft een WCS en hoewel ik het een lieve hond vind, zou ik er echt geen een hoeven. Zij wil echter nooit meer iets anders.
heb 1 border collie maar dat wil ik dus echt nooit meer
hij is een herplaatser die in mijn schoot is gevallen maar begin er zelf nooit meer aan haha ik ben meer van het zelfstandige
nog steeds veel te weinig maar het is een voorzichtige stap in de goede richting
Ymor schreef:Wat een goed nieuws!! Iets uitproberen kan ook niet echt. Dan zou je gewoon contacten moeten zoeken en mee wandelen om te kijken of het wat voor je is.
Ymor schreef:Goede toevoeging inderdaad! Ik denk overigens dat als je echt kritisch naar jezelf durft te zijn je wel weet wat voor hond er bij je zal passen en welke niet.

) maar vooral geen hond die zo groot is dat ik die fysiek niet kan controleren (schouder die stuk is, ik moet een hond met één arm kunnen houden in geval van nood, en dat stopt zo'n beetje bij 20kg, 25 als absolute max). Veel andere dingen pas je je inderdaad uiteindelijk wel aan aan denk ik. Maar die harde eisen zijn bij mij wel hard, omdat ik super ongelukkig word als daaraan niet voldaan wordt.