Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:48

Mijn border kan zich ook prima alleen vermaken. En als de hond van mijn moeder er ook is heb ik er helemaal geen kind meer aan. Hij werkt ook graag maar echt slaafs is hij dan weer zeker niet.
Althans, dat vind ik zelf :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:48

Machie schreef:
En heel goede sporthonden. Ze doen ongeveer alles :)
Blekz wil heel graag met mij samen dingen doen. Zo ook veel spelen. Soms spelen we samen, meestal moet ie zichzelf vermaken. Ach, ik ben misschien ook wel te verliefd om zijn 'tekortkomingen' te zien :D

Haha, goede hondenmama, dan zie je tekortkomingen niet. Dat hoort zo! :)) Zijn inderdaad geweldige sporthonden. Je ziet ze natuurlijk overal: agility, flyball, frisbee, doggydance... Veelzijdige sporthonden dus. Dat ga ik zéker niet ontkennen, bewijzen genoeg daarvoor :Y) Ik heb zelfs wel eens collies in field trials gezien die best leuk mee doen (maar daar leggen ze het wel af tegen de echte jachthonden op niveau)
Fysiek zijn er rassen die dat prima ook allemaal kunnen, maar die hebben hun oren vaak half open en half dicht. Zo vind ik whippets in flyball geweldig, cocker spaniels en Pyrenese herders in agility. Maar die zijn gemiddeld genomen anders in hun drive en gehoorzaamheid natuurlijk.

Wel fijn te horen dat die van jullie allemaal wél zichzelf vermaken! De ergste vond ik die van een kennis die in de tuin alle dennenappels ging verzamelen, voor het raam legde en dan gefixeerd door het raam ging staren of iemand die dingen ging gooien... Als je die binnen liet in huis werd je helemáál gek van het obsessieve staren en alle speeltjes voor je neerleggen. (Dat soort ervaringen kleuren je beeld van een ras nogal :+ )

EmptyWords

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:04

Ik heb zelfs een jack russel gekend die dat deed met een balletje. Verschrikkelijk

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 10:31

Oja echt verschrikkelijk die honden. Ik zie het ook veel op maneges lopen, van die honden die dan constant dingen bij je komen brengen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:37

Ik ben die van mij kwijt op stal. Die vindt de andere rond en raced dan t hele terrein over. Af en toe checkt ze even of ik er nog ben en drinkt ze even wat. Als de andere hond er niet is gaat ze op ontdekkingstocht. Als ik niet op kan letten moet ik haar vast leggen :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:38

Ymor schreef:
Oja echt verschrikkelijk die honden. Ik zie het ook veel op maneges lopen, van die honden die dan constant dingen bij je komen brengen.

Ja precies! Heel vermoeiend.
Loopt hier in de buurt ook een terriër rond die dat doet trouwens. En dan maar grommen naar andere honden - die niet eens naar zijn balletje kijken... :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:38

EmptyWords schreef:
Ik ben die van mij kwijt op stal. Die vindt de andere rond en raced dan t hele terrein over. Af en toe checkt ze even of ik er nog ben en drinkt ze even wat. Als de andere hond er niet is gaat ze op ontdekkingstocht. Als ik niet op kan letten moet ik haar vast leggen :')

Ow, heerlijk toch <3 snap inderdaad wel dat je haar dan moet vastleggen als je niet kunt opletten ja!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:04

Wat gaat dit topic ontzettend hard. Het lukt me niet altijd om bijleesposten te maken en alles bij te houden, sorry.

Ik zag leuke honden en foto’s voorbij komen en las iets over mooie wedstrijdresultaten. :D Wat een leuk filmpje, Ymor. Ziet eruit alsof je een geslaagde vakantie op Texel hebt gehad!

Wat betreft rassen moeten sommige rassen je echt liggen en gelukkig houdt niet iedereen van hetzelfde, dan zouden de wachtlijsten heeeeeeel lang worden. Ik ben zelf echt gek op de kleine Terriërrassen en mijn Boerenfox is wat dat betreft echt een schot in de roos. Ik zeg altijd dat hij het goede van de Jack Russell en de Fox Terriër heeft geërfd. En ja, ook dat lekkere eigenwijze karaktertje. Bij ons in huis verschillende voorkeuren al ontzettend en zouden zowel mijn ouders als broertje zelf nooit voor een Boerenfox zijn gegaan. :') Mijn beste vriendin heeft een WCS en hoewel ik het een lieve hond vind, zou ik er echt geen een hoeven. Zij wil echter nooit meer iets anders.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:38

Leuk geworden het filmpje Ymor :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 11:39

dank jullie wel!

Blijnijn ik vind het altijd zo grappig als mensen nooit meer iets anders willen. Ik heb juist dat ik zoveel rassen leuk vind dat ik liever niet nog een keer dezelfde wil haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:45

Hier zou ik ook t liefst voor altijd alleen bij de SBT blijven.
Ik heb wel meer honden die ik leuk vind. Maar een langhaar valt eigenlijk gelijk af. En een aantal rassen vallen af ivm gezondheid oid of drive.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:53

zoveel bij te lezen :D

gelukkig is er voor ieder wat wils! Ik heb zelf bv graag poolhond types :D heb 1 border collie maar dat wil ik dus echt nooit meer :+ hij is een herplaatser die in mijn schoot is gevallen maar begin er zelf nooit meer aan haha ik ben meer van het zelfstandige

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:54

Ik ben zelf een beetje huiverig met rassen uitproberen.. stel het matcht toch niet heb je (als goed is) nog wel zeker 10 jaar die hond rondlopen. Herplaatsen ben ik geen fan van, tenzij echt nodig.
Dit wordt ook mijn eerste cocker maar heb me dan ook al wel zeer goed ingelezen en ben al meerdere keren bij de fokker langs geweest om haar honden te zien (ook al woont ze op een paar uur rijden)

Kleine update over de pups trouwens, de kleine pup is 3 gram aangekomen vannacht *\o/* nog steeds veel te weinig maar het is een voorzichtige stap in de goede richting *\o/*

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 12:55

Wat een goed nieuws!! Iets uitproberen kan ook niet echt. Dan zou je gewoon contacten moeten zoeken en mee wandelen om te kijken of het wat voor je is.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 13:10

Ymor schreef:
Wat een goed nieuws!! Iets uitproberen kan ook niet echt. Dan zou je gewoon contacten moeten zoeken en mee wandelen om te kijken of het wat voor je is.

En dan bij voorkeur een paar verschillende honden binnen een ras, want één hond is natuurlijk vaak niet een accurate vertegenwoordiger van een heel ras. Maar inderdaad: kennis maken met veel honden binnen een ras, is denk ik de beste manier iets te leren kennen.
En dat is natuurlijk makkelijker bij het ene dan bij het andere ras, puur op basis van hoeveel er rondlopen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 14:25

Goede toevoeging inderdaad! Ik denk overigens dat als je echt kritisch naar jezelf durft te zijn je wel weet wat voor hond er bij je zal passen en welke niet.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:28

Ymor schreef:
Goede toevoeging inderdaad! Ik denk overigens dat als je echt kritisch naar jezelf durft te zijn je wel weet wat voor hond er bij je zal passen en welke niet.

Dat is ook zéker waar!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:30

Ymor schreef:

Je zou moeten beginnen met te bedenken wat je zelf wilt en leuk vind. Waar kun je goed tegen en wat niet. En wat is ECHT belangrijk voor je. En zo ga je zoeken naar wat ee bij je past.

Helaas kijken teveel mensen naar dat schattige koppie of naar de hond van de buren die zo goed luistert en zo mooi is

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:36

Nou is een schattig koppie wel een grote bonus natuurlijk O:)
Maar inderdaad, zoveel mensen kopen wat er 'leuk' uit ziet of wat de buren hebben. Of wat populair is door een tv programma of film... Of dat dan ook echt past, is vaak de laatste zorg.

Arthis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:54

Zaterdag met Yara aan puppy balance meegedaan. Ze vond het erg leuk alleen wachten is niet echt haar ding. Dan gaat ze steeds blaffen en als ze wat mag doen is ze echt fanatiek en luistert aardig.. Maar wachten.. Pff we werken er aan maar valt nog niet mee..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 15:44

leuk zo'n balans parcours! Wil ik ook nog eens doen met de honden.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 18:07

Oh wat leuk die puppy balance! Lijkt me ook echt heel goed voor de ontwikkeling en het besef dat ze ook achterpoten hebben

Lijkt me leuk om ook eens te proberen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 19:52

Rassen uit proberen is juist super leuk. Wel kleine kanttekening, werk al 17 jaar met o.a. honden in asiel, pension, dagopvang dus zodoende ken ik ook vrijwel alle rassen en hun plus en minpunten wel. Tussendoor nog half jaar gewerkt met husky's, malamutes en een Tsjechische wolfhond. Wil je lachen, neem een husky, wil je knuffelen pak een malamute en moet je leren vloeken? Is zo geleerd als je een Tsjechische wolfhond neemt haha

Verder ben ik opgegroeid met boxers, jack russells, sint bernards en een spaanse mastiff. Inmiddels dus herders, husky en Duitse jacht terrier x labrador en tussendoor nog een labrador x rottweiler gehad.

Heel eerlijk, de boxers waren fantastisch als gezinshonden en echt mijn maten maar ook die van mijn ouders, broers, zussen, buren, familie, straat, inbrekers enz.
Mijn labrador x rottweiler was mijn alles. Was de enigste die kon lezen en schrijven met hem maar iedereen kon alles proberen om te doen. Hij luisterde gewoon maar een beetje als iemand anders wat op droeg. Mis hem nog steeds gigantisch.

Mijn herder is exact als hem op het punt na dat mijn herder gewoon niet sociaal is naar mens en dier. Een heke verantwoordelijkheid die zelden een last is maar af en toe wel veel onzekerheid geeft qua verantwoording.

Mijn x duitse jacht terrier /labrador is een jager in hart en nieren. Heb al vanaf prille begin hem veel meer ruimte gegeven dan de herders en de husky's. Er is 1 voorwaarde en dat is "hier" betekent gewoon "hier" en 0 ruimte voor discussie. Dit gaat fantastisch. Hij is 2 jaar inmiddels en kan onwijs veel ruimte nemen, kan volledig uit zicht zijn, maak me nooit zorgen en 1 commando en binnen korte tijd staat hij bij me. Ontzettend fijn hondje dat alles en iedereen negeert op straat waardoor het dus ook kan. Zo'n working spaniel zou ik me best mee kunnen vermaken hoor. Maar ben dan ook strikt en duidelijk. Zijn maar weinig rassen die ik echt niet zou willen hebben. Ik pas me gewoon aan

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:01

@dierenfan ik vind dat oprecht knap, als je echt met zoveel verschillende rassen klikt!
Qua training kan ik me bijv prima aanpassen, maar qua energie niet: hondagressie of mensagressie kan ik echt niet mee dealen, en een hond moet zowel aan als uit kunnen. Dus niet eentje die na 500 meter wandelen het wel genoeg vindt, maar ook niet een die na een wandeling van drie uur nóg niet settelt. Qua formaat heb ik dan nog de 'eis' dat ik geen echte mini-mini wil zoals een chi of dwergkees (misschien als ik oud ben ;) ) maar vooral geen hond die zo groot is dat ik die fysiek niet kan controleren (schouder die stuk is, ik moet een hond met één arm kunnen houden in geval van nood, en dat stopt zo'n beetje bij 20kg, 25 als absolute max). Veel andere dingen pas je je inderdaad uiteindelijk wel aan aan denk ik. Maar die harde eisen zijn bij mij wel hard, omdat ik super ongelukkig word als daaraan niet voldaan wordt.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 20:16

Ik zie mezelf dus later als ik echt oud ben helemaal voor me met een teckel. Heerlijk aan de rollator mee of in de scootmobiel.