[VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Whizz
Berichten: 1080
Geregistreerd: 24-06-07

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 20:51

Gefeliciteerd! Die foto waarbij zij zit en op haar kroost neerkijkt <3 prachtig!

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:44

Gefeliciteerd!

Hennos

Berichten: 505
Geregistreerd: 07-06-20

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 00:11

Gefeliciteerd en mooi verslag. *\o/*
Leuk dat je de bevalling terug kan kijken.

fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:41

Mooi verslag, gefeliciteerd met het kroost *\o/* *\o/* *\o/*

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-21 19:17

Nou, foto's maken is vrijwel onmogelijk haha! Klein bewegelijk grut! Maar we moesten even foto's maken want de merle lijkt allemaal zo op elkaar dat de reu spontaan een teef was bij Kay. _O-

Reutje, kopietje van mama!
Afbeelding
Afbeelding

Teef
Afbeelding
Afbeelding

Reu
Afbeelding
Afbeelding

Reu
Afbeelding
Afbeelding

Teef
Afbeelding
Afbeelding


Reu, de dramaqueen van de familie. Snuitlengte van mama vandaan en de hel breekt los. :+
Afbeelding
Afbeelding


Teef, de mini met haar 205gr geboortegewicht.
Afbeelding
Afbeelding

Hun groei:
Afbeelding

We hebben een vrij onrustige nacht achter de rug, Dana slaapt normaal altijd bij mij en ik ben direct naast de kist gaan liggen maar dat zorgde voor een dubio bij Dana. Ze wilde bij mij liggen maar ook voor haar pups zorgen. Dus haar idee was om alle puppy's bij mij op bed te leggen, leek mij geen goed plan, na twee keer hetzelfde ben ik ín de kist gaan liggen en heb daar 'geslapen'. Dana kreeg nog lichtelijk paniek als ze begonnen te gillen, ook als het om niks was voor bijvoorbeeld omrollen ofzo. Dan pakte ze ze op en ging slepen terwijl dat het gillen nog erger maakte dus haar even duidelijk gemaakt dat ze even moet wachten en ze vak zelf bedaren dan. Toen ik in de kist ging liggen kwam ze ook tegen me aan liggen en verzamelde ze alle puppy's tussen ons in en ze werd helemaal rustig en viel in slaap. Arme kind. :(:) Ook vond ik dat de melk niet helemaal lekker op gang kwam en haar melklijsten wat leeg en slapjes oogde. Ik had nog puppymelk in huis en heb dat gemaakt en gevoerd icm karnemelk en vanochtend leken de melklijsten een stuk voller en trof ik allemaal gevulde buikjes onder mama aan. <3

Nu bijna twee dagen verder gaat het echt heel goed, vanochtend heb ik nog een uurtje naast de kist geslapen en ik ben bijna de hele dag (met opzet) uit de ren gebleven en op de bank gezeten. Op de 2e TV staat de stream op, zo kan ik toch meekijken zonder haar te storen en het gevoel van controle te geven. Ik ben twee keer even moeten gaan ingrijpen, dan ligt er een puppy te ver weg naar haar mening en dan wordt die wat hardhandig teruggefloten. := Maar al met al doet ze het echt super!

XxDiandraxX

Berichten: 4009
Geregistreerd: 07-05-07

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 19:59

Super leuke pups. Heb de bevalling ook gevolgd, was mooi om te zien!

Is reutje lichtblauw een black of een blue (of komt blue niet voor bij de schotten?)

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-21 20:06

XxDiandraxX schreef:
Super leuke pups. Heb de bevalling ook gevolgd, was mooi om te zien!

Is reutje lichtblauw een black of een blue (of komt blue niet voor bij de schotten?)


Alle merle laat ik sowieso testen maar ik durf mijn handen ervoor in het vuur te steken dat hij qua genetische kleur ook een kopie van mama gaat zijn, een Mozaïek of misschien een Atypical maar ik acht de kans klein(er).

XxDiandraxX

Berichten: 4009
Geregistreerd: 07-05-07

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 20:27

Ow maar wel merle dus? Grappig, had het er niet gelijk in gezien. Merle blijft een apart iets.

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:45

Zou hij ook geen fevercoat kunnen hebben?
En jouw verhaal, ale Dana haar verhaal lijkt zo hard op Naya haar eerste nest. 2 dagen paniek van: wat moet ik met ze doen, ze wenen :P mijn matras voor de ingang gelegd en dan lag ze bij mij en met haar kop in de ingang :+ en erna ook rust en goed moedertje. Geniet er hard hard hard van, het gaat zo snel. Ik was kapot na de 8 weken maar als ik nu de video’s herbekijk… <3

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:55

<3
Zo leuk! Dat eerste reutje is mn favo nu hoor!

Chick vond t prima als we er bij zaten maar rust was ook best. Terwijl djes juist t liefst had dat ik erbij kwam zitten en dan helemaal tegen me aan kwam liggen of tegen de opening van de kist als ik daarnaast zat.

Lekker genieten <3

arabella2000
Berichten: 4152
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:42

Gefeliciteerd met de puppies kim!!!
Fijn dat het toch wel goed gaat na een beetje hulp en geruststelling ;)

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-21 11:10

We hebben eigenlijk een vrij rustige nacht achter de rug. Van 23.30u tot 00.15u kunnen slapen en daarna werden ze wakker en moest Dana even weten dat ik er nog was. Toen heeft ze gevoed en sliep alles binnen no-time weer behalve het tricolor meisje, wat haar probleem was ben ik niet achter gekomen maar ze heeft doorgefeest tot iets na 2 uur. In de tussentijd heeft ze haar broers en zussen ook meerdere keren lastig gevallen en mama Dana net zo goed wakker gehouden, die vond inmiddels haar draai ook niet meer omdat haar dochter maar bleef miepen. Opeens viel ze als een blok in slaap en heb ik ze niet meer gehoord tot 5 uur, toen waren ze af en aan wakker en slapen. Inmiddels hebben ze weer een schone kist en gewogen, mama heeft gegeten en dus weer rust in de tent.

Op de stream staat het geluid aan: www.twitch.tv/threedogsandcounting


Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 13:30

Wat maken ze veel geluid! Dat had ik echt niet verwacht :Y) echt te snoezig Dana met haar kids

Ro0sje
Berichten: 539
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:30

Wat intensief zeg de zorg voor een nest puppy’s. Ik heb dat wel vaker gehoord, maar nu ik dit zo lees lijken het wel mensen baby’s zo druk ben je er mee!

Bij katten is dat toch echt anders. Heb je nu zelf ook vrij van je werk moeten nemen?

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-21 16:01

Ro0sje schreef:
Wat intensief zeg de zorg voor een nest puppy’s. Ik heb dat wel vaker gehoord, maar nu ik dit zo lees lijken het wel mensen baby’s zo druk ben je er mee!

Bij katten is dat toch echt anders. Heb je nu zelf ook vrij van je werk moeten nemen?


Zeker, ik heb de eerste twee weken vrij en de laatste drie werken. Komende vrijdag ga ik weer werken tot de 26e en dan ben ik vrij tot 23 december, dan werk ik vanuit thuis tot kerst, met kerst ga ik fysiek werken en dan heb ik weer vanaf oudjaar vakantie tot ze vertrekken.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-21 18:59

Kleine fotodump! <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:11

Genieten. Leuke foto's weer van de knapperds

Flux

Berichten: 2503
Geregistreerd: 10-06-05

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:12

Gosh dank voor het prachtige naverslag en poeh ik ben verliefd hoor! <3

Kaplaars

Berichten: 1564
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:24

<3 <3 Dat zijn echt lekker schatjes!!

Ro0sje
Berichten: 539
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:19

Wat fijn (en nodig!) dat je dat zo hebt geregeld met je werk. Super zeg!

Ohhh die pups, wat zijn ze ontzettend lief en knap! Ik had nog nooit een short hair collie gezien maar ik snap wel dat je gevallen bent voor de charmes van dit ras en wat een leuke oortjes heeft Dana

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-21 20:34

Het nest is aangegeven, dat betekend dat de namen definitief zijn. De stamboomnamen zijn:

Vihaan Aditi Mr Lazarbeam
Vihaan Aditi Mr Muselk
Vihaan Aditi Dr Lupo
Vihaan Aditi Big Jiggly Panda
Vihaan Aditi Mrs Lazarbeam
Vihaan Aditi Them Vixem
Vihaan Aditi Watchtime Grace

Dit zijn streamers die wij daadwerkelijk (veel) kijken. Nog wat fun facts over de namen:
Mrs Lazarbeam (Ilsa) & Mr Lazarbeam (Lannan) streamen beide maar zijn ook een setje, Mr Muselk (Elliot), Mrs Lazarbeam (Ilsa) & Watchtime Grace (Grace) zijn ook weer écht broer en zussen van elkaar.

De namen worden pas later gekoppeld aan de honden maar twee zijn vrijwel al zeker. Big Jiggly Panda zal gekoppeld worden aan 'rood' vanwege zijn zwarte oog & Watchtime Grace aan Paars, het tricolor poppetje. Een prachtig klein, fijn, lief meisje verdiend een minstens net zo lieve naam als Grace.

Anoniem

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:45

Aww <3 wat een schatjes, die foto dat ze ook lekker als een bultje bij Dana liggen <3

Flux

Berichten: 2503
Geregistreerd: 10-06-05

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:52

Het oranje teefje <3 Super leuke namen! Ik ga nu eens kijken wat voor streams jullie bekijken want ik ken werkelijk geen van hen :+

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:28

<3

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:52

Big jiggly panda omg wat een geweldige naam _/-\o_
Nu wil ik die puppy vanwege die stamboomnaam