Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ILoveJip

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:08

De makkelijke versie is dat je er iets tussen stopt en de handdoek 1x dubbel vouwt. En dan kan je het steeds moeilijker maken door meerdere keren te vouwen of de handdoek op te rollen

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:32

Pfoe wat zijn jullie hard gegaan! Super leuk!
Yvanka, heel veel plezier vandaag met het ophalen van je katje!
En fireheart, heel veel succes en natuurlijk ook plezier met Coco! Dat hij op bed kwam is zeker een goed teken!

Ik ben helemaal trots op mijn meisje, ze heeft mij al twee avonden afgeleid met haar schattigheid tijdens het Harry Potter kijken :D
Gisteren ging ze lekker uitgestrekt bij ons liggen. <3

Afbeelding
Oeps flits aangelaten :+
Afbeelding

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:04

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schatje heeft 3 kwartier in de auto zitten piepen, maar het gaat zo goed nu! Lekker aan het verkennen geweest, op de kattenbak, gespeeld en geslapen. Cinna is wel wat van streek, naar hem blazen en grommen, maar hij haar niet uit. Af en toe komt hij even kijken en druipt dan weer af als hij ziet dat Fido er nog is :+
We laten Cinna er nu alleen nog bij als wij erbij zijn, en vannacht ook even apart. Fido heeft nu de helft van de woonkamer, morgen mag hij verder verkennen.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 17:58

Ohhh Aranka, ik kan me voorstellen dat je daardoor wordt afgeleid, wat een schatje <3

Omg Yvanka <3 wat een kleintje! En wat fijn dat ‘ie het al zo goed doet!
Cinna trekt vast wel weer bij, is natuurlijk wel gek opeens zo’n kleintje erbij :(:)

Spotty weet soms ook niet wat hij met Coco aan moet, maar dan gaan ze opeens weer neuzen en dan smelt ik <3

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:53

Wat een heerlijke, heerlijke foto's allemaal <3 <3

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 07:14

Coco heeft diarree -O- denk dat het komt doordat hij stiekem ook brokjes voor volwassen katten meepikt + stress van de verhuizing.

Maar ik weet nou niet of ik hiervoor meteen de DA moet bellen ja of nee

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:32

Zou het even aankijken, je kan altijd morgen nog bellen! Mogelijk moet hij ook wennen aan het nieuwe eten, sommige katten zijn er gevoelig voor! Boskat van m’n moeder heeft regelmatig diarree, die heeft gevoelige darmen.

Fido heeft vannacht heerlijk in zijn hangmatje geslapen! Hij heeft gisteravond een half zakje vlees gehad en daar heeft hij de helft van gehad, maar verder heeft hij nog niet echt gegeten zo te zien.. hoe lang duurde dat bij jullie?
Mensen waar we hem weg hebben zeiden wel dat ie niet zoveel aan brokjes vind, maarja hij zal het nu toch moeten eten nu mama er niet meer is.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:15

Fireheart schreef:
Coco heeft diarree -O- denk dat het komt doordat hij stiekem ook brokjes voor volwassen katten meepikt + stress van de verhuizing.

Maar ik weet nou niet of ik hiervoor meteen de DA moet bellen ja of nee

Mijn kat heeft regelmatig diaree, niet handig met zulk lang (wit) haar. Ik kreeg daar tabletjes Finidiar voor mee van de fokker. Kan je ook online bestellen.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:26

Ik heb ook hier sinds een maar maandjes finidiar in huis standaard. Ik zou het nog een dagje aan kijken denk ik. Als ze verder gewoon normaal is en niet ziek oogt zou ik niet te snel wat doen denk ik.

Shiro heeft ook soms diaree. Voor hem hebben we ook de Finidiar besteld, toen ze aan kwamen was het alweer over haha

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 14:43

Bedankt voor de tips van Finidiar! Had ik nog niet van gehoord, heb het even aan mijn winkelwagen toegevoegd.
Ik heb toch even de DA gebeld, die zegt ook dat zolang hij eet en drinkt, ik even aan kan kijken tot morgen en ik nog niet met spoed hoef te komen.
Wat een zorgen kan je je toch maken over zo'n beestje ;(

Yvanka, toen Spotty thuis kwam dook hij meteen bovenop zijn voerbakje, bij Coco duurde het een paar uur voordat hij ging eten, hij durfde het namelijk pas 's nachts toen ik lag te slapen.
Heeft Fido ondertussen al meer gegeten? Anders kan je bijvoorbeeld even kijken of zijn eten naast zijn drinken staat of naast zijn kattenbak? Dat vinden de meeste katten ook niet prettig.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:37

Ik moet ook nog even voor een dierenarts bezoekje, ze hebben de jaarlijkse enting nog niet gehad.
Verder heb ik wat tegen vlooien besteld want ik zag toch wat zitten bij het kammen.
En Luna heeft ook jeuk, Abby gelukkig niet.
Blijkbaar vinden ze het kammen echt heerlijk, dus dat ga ik zeker vaker doen.
Ontlasting zag er gewoon gezond uit, dus ontwormen doe ik op een later moment.
Bedankt voor het kammetje Fireheart! :D

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:45

Dit is toch alles wat je wilt als je meerdere katten hebt? <3 <3 <3
Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:46

Pooohh jaaaaa!!!! <3 <3 <3

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:41

Wat een lieve foto liesjuh <3
Hier is het geklapt.
De rustigste blijft na een paar weken monitoren geterroriseerd te worden door de andere poes.
2 doen niets maar de leeftijdsgenoot wel :(
Ze is zo bang dat ze zich overal terug trekt en ook bang voor mij is.
De reden werd gisteren bevestigd (was een vermoeden.) Toen de ene poes de rustigste in haar nek greep. ;(
Vind het zo erg ook ...

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:44

XxLiEsJuHhxX schreef:
[ [url=m/FP7xG5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aaah wat lief!

En LukieBradley, wat ontzettend naar dat ze elkaar aanvallen. Hoop dat ze niet erg verwond is en ze elkaar snel met rust laten!

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:35

XxLiEsJuHhxX schreef:

Ik hoop dat ze bij ons ook snel zo liggen!

Lukebradley, wat vervelend zeg... Hopelijk wordt het nog beter met de tijd! Feliway friends al geprobeerd?

Fireheart, Fido heeft nu 1x zover wij gezien hebben bij het water gezeten vandaag, hij heeft een fontein staan en 2 bakjes water, maar hij lijkt geen dorst te hebben. Zet hem er regelmatig neer. Water staat naast de brokjes, we hebben inderdaad de kattenbak verplaatst nu. Brokjes eet hij nog steeds niet, ook niet geweekt. Hij heeft wel een kwart zakje vlees gehad en krijgt zo weer een kwart. Ga morgen even overleggen met de dierenarts hoe we het moeten aanpakken en wat wijsheid is. Hij smakt erover als hij vlees eet.
Verder doet hij het wel super! Slaapt goed, speelt lekker.

Afbeelding

Afbeelding

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:20

XxLiEsJuHhxX schreef:

Oh dit wil ik ook!

@Yvanka en @Fireheart hoe gaat het nu met jullie katten?

@LukieBradley wat vervelend :(

Mijn dames zijn naar de dierenarts geweest. Ze zijn echt zo makkelijk en lief. Gewoon super nieuwsgierig over de tafel en door de kamer lopen daar. Allebei gezond en goed op gewicht. Bij Abby wel even haar nagels geknipt en ze lijkt heel licht allergisch te zijn, maar de dierenarts zei dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:11

Wat fijn dat de controle goed was ilovejip!

Met Fido gaat het goed! Ik heb met de dierenarts gebeld gister omdat hij nog steeds geen brokjes at, enkel vlees. Die zei dat hij de brokjes waarschijnlijk minder lekker vind en dat als ik hem geen vlees geef hij vanzelf honger krijgt en gaat eten. Na 24 uur had hij nog niet gegeten.. toen hebben we mijn oude dierenarts gebeld (ik ben verhuisd), deze gaf aan dat niet eten zorgt voor een suikerdip en juist slecht is. Ze gaven aan dat hij het vanaf z’n oude huis waarschijnlijk niet gewoon is en het niet geleerd heeft en nu niet weet dat hij dat kan eten. Zij raadden aan om het vlees te mengen met wat (geweekte) brokjes en dat heeft hij nu 2x gegeten *\o/* Hij had dus duidelijk wel trek, maar de schat snapte de brokjes niet :(:)
Nu dus daarmee door en dan het vlees afbouwen en de brokjes opbouwen.
Het is zo’n lieffie <3 Hij heeft gisteravond ook voor het eerst gespeeld met Cinna! Cinna was wel wat ruig soms, maar dan komt hij wel voor zichzelf op.
Afbeelding
Afbeelding

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 22:54

Gaat super goed hier :D

Afbeelding

Heb alleen op dit moment 2 hyperactieve katten bij thuiskomst ipv 1 :') en in plaats van dat ze even met elkaar spelen, willen ze beide met mij spelen _O-

Coco heeft wel nog diarree, maar niet meer zo erg als eerst en gaat ook niet meer elke 2 uur naar de bak, het stinkt ook niet zo extreem meer.

Wat goed Yvanka **\O/** fijn hé als ze dan weer eten

Super fijn dat ze weer door de apk heen zijn ILoveJip, fijn om zulke makkelijke katjes te hebben

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 14:13

Coco heeft Giarda |(

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:56

Hoe komt coco daar nou aan!
Wat vervelend :(:)

Fijn dat het met de andere katten goed gaat

Mijn prinsessen poes is helaas toch verhuist deze week toen het perfecte huisje zich onverwachts aandiende.
Ze paste perfect in de oproep.
Nu enkele dagen daar begint ze te ontdooien en echt weer kat te worden.
Dus het was wel echt nodig, er kon geen feliway tegenop helaas.
Ze is daar het enige huisdier en zeer geschikt voor haar situatie aangezien ze een zeer rustige kat is en het ook verdient de enige prinses te zijn.
Heb tranen met tuiten gehuild met haar vertrek en van te voren. De nieuwe eigenaresse deed mee :') zulke lieve mensen.
Ik ben er gerust op dat ik de juiste keuze heb gemaakt ook al doe ik nooit huisdieren zomaar weg.
De boosdoener daarentegen is echt nog lastiger nu _-:(

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:59

Aah nee fireheart....

Lukebradley fijn dat de prinses een fijn plekje gevonden heeft! Vast wel even wennen denk ik hè!

Hier gaat het gelukkig allemaal goed! Fido is vandaag 8 weekjes. Hij is zo leuk met Cinna nu! Constant spelen en gek doen <3
Afbeelding

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:09

Het is zeker wennen, ondanks zij ze er rustig was zijn er toch gewoontes ingeslopen die ik nu heel erg mis.

Ze heeft in het begin zeer intensieve zorg gehad en kwam daarna ook nog miauwen om vlees en ze lag altijd tussen de cavias etc.
Dat mis ik heel erg
Maar nu krijgt ze meer rust en hoewel loslaten pijn doet kon ze niet beter terecht komen en ze is nog erg jong dus kon het haar niet aandoen ongelukkig te zijn Afbeelding
Ze observeert alles daar op afstand :')

Fido is zoooooo schattig :+:

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:47

Afbeelding
Deze wilde ik even delen! Jut en Jul samen aan het eten. Toen Fido het op had (vreetzakkie) gooide hij gewoon z’n kop in Cinna zijn bakje, die dat vervolgens nog toe laat ook _O-

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 11:07

Pfffff ik had het echt even niet meer gister, zoveel zorgen om zo’n klein beestje. En dan moest ik ‘s avonds ook nog werken met de Paasdrukte (supermarkt). Stond daar toch wel even met de tranen in mijn ogen op de werkvloer, oeps :=

Maar we gaan weer vrolijk door met zijn medicatie, gisteren had hij een enorme terugval met weer elke 2 uur naar de bak, maar sinds gisteravond gaat het weer beter.

Ahhh Yvanka, wat super fijn dat je katjes het zo goed doen samen <3 is niks beter dan dat he, daar doe je het voor.

LukieBradley, het zal inderdaad wel even wennen zijn, maar wat ontzettend fijn dat ze zo’n goed plekje gevonden heeft!