Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 09:43

Nou border collies horen te drijven maar die van mij graven muizenholletjes uit/op...... :l

*ja dit gebeurd wel maar het is gewoon even een grapje tussendoor.*

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 09:43

Snap ik wel hoor Seven! Veel echte werkhonden hebben dat gewoon nodig. Iemand die ik ken met een rottweiler moet af en toe best lomp doen om hem tot de orde te roepen. Als ik dat bij Popo zou doen vliegt hij over de kop van schrik. :P
Reden dat ik ook nooit zo'n type zou willen, veel te pittig voor mij.

Edit: Dat van jou snap ik ook idd Suze! Ik zit ook in een Amerikaanse poedelgroep en ik vraag me soms echt af of mensen daar wel empathie voor hun levende wezens voelen. Iemand vraagt advies over trekken aan de lijn en er staan 30 comments over welke slipkettingen en prikbanden je er allemaal aan moet hangen en vooral geen tuig want dan heb je nog minder invloed. Dan ben ik de eerste die begint over positive reinforcement, dat vind ik dan wel schokkend (zeker bij zo'n gevoelig en intelligent ras dat eigenlijk alles kan leren). :oo

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 09:48

XxDiandraxX schreef:
Seven schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook altijd groen en geel irriteer aan mensen die een bepaald ras hebben gekozen en dan gaan klagen over de raskenmerken want die zijn toch wel vervelend.
Bij de mechelaar moet ik me altijd inhouden als ik weer lees hij is zo druk, hij bijt of blaft pffff je meent het doe er dan ook wat mee het is gewoon geen ras om enkele op de bank te leggen met een paar x per dag een blokkie om. Ze moeten geestelijk echt uitgedaagd worden veel denken en hebben van nature een mega buit drift doe daar iets mee.

Ik vind zelf bijv een Duitse staander prachtog en zou die graag naast de mechel hebben straks maar ik heb een tijd om 2 volledig verschillende africhtings wegen te volgen dus zal ik daar ook niet voor gaan. Tis jammer maar ik vind als je een ras kiest je ook moet voldoen aan die hond z'n eisen niet enkel de hond aan die van jou :D

Dat is inderdaad de rede dat ik drie a vier dagen op pad ben. Drie aussies en die moeten alle drie aan hun trekken komen.
Maar als ik dan weer hoor dat er een (vaak hele jonge) aussie herplaatst moet worden omdat hij zo druk is of de kinderen drijft gaan mijn nekharen overeind staan. Mensen vallen voor een mooi jasje maar houden veel te weinig rekening met het geen er onder dat jasje zit..

Oh precies dit!!! Vreselijk als mensen de hond op het knappe uiterlijk kiezen. Zo zou ik dus nooit voor een werkhond kiezen, dat past gewoon niet bij mij.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 09:48

Ik ben gewoon van mening; als een hond niet los kan omdat ie niet luistert dan gaat ie gewoon niet los. En dan zoek je maar een andere manier om de hond te entertainen.
En als je dat niet kan dan heb je misschien voor het verkeerde ras gekozen. Maar om dan met een ecollar om te gaan lopen zeker in onervaren handen vind ik niet kunnen.

En een hond MOET niet loslopen. T is net wat je verder met ze doet om ze bezig te houden. Ook als ze loslopen gewend zijn.

Hier honden met een o.a. hele andere drive dan jagen maar het blijven terriers ;) . Maar hier is het heel duidelijk; we laten jou je drive gebruiken maar weiger je te luisteren is het klaar. Mag je je drive niet meer inzetten en is het spelletje klaar. En in de meeste gevallen werkt dat. Werkt het niet ben jij met deze hond als combinatie niet geschikt zn drive in te zetten. Prima maar dan ga je opzoek naar een andere oplossing.
Die van mij worden ook gewoon lastig als ze niet met regelmaat even stoom af kunnen blazen op hun eigen manier. Tenzij ik ze andere dingen geef waar ze net zoveel voldoening uit halen.
Ik merk dat als we ze niet hun drive laten doen er vooral 1 heel sterk op het jagen gaat.

Maar ik kan er ook met mn verstand niet bij dat mensen bewust een hond met een bepaalde drive aanschaffen en dan van alles uit de kast moeten gaan halen omdat ze de drive niet onder controle kunnen krijgen. Of er gewoon niks mee doen. Leuk als de hond gewoon weinig drive heeft. Maar anders moet je toch echt gewoon zorgen dat je hond zn ding kan doen. Waarom kies je anders voor zo'n drift?!
En dan heb ik t voor t gemak even niet over honden die door blessures oid niet meer mee mogen doen.

Suze; ik zou ook met veel moeders (of hun kinderen) moeite hebben :o :D
Maar ik ben ook gewoon zonder schade groot geworden met in mijn opvoeding eens een flinke hand die mijn arm vast pakte oid. Al begin ik bewust niet aan kinderen :)

Er zit overigens wel een verschil tussen pijn en angst. Op het moment dat wij ze afkappen omdat ze te hard doorgaan in hun drive en weigeren te luisteren is de ''angst'' er niet maar ze vinden het niet tof dat het spelletje gestopt word. Op welke manier we ze ook zouden corrigeren. Daar is de drive te hoog voor. Maar wat ze wel begrijpen is dat zolang ze luisteren ze mogen doen wat hun graag willen doen.

Grappig die boom met Rozen! Ik ga vandaag naar intratuin **\O/**
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 11-12-19 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 09:48

Ik heb met Ylvi ook een heel andere dynamiek dan met Nysse... bij Nysse is haar naam met een bepaalde toon zeggen al genoeg. Soms zelfs enkel een blik. Ik heb nooit heel streng voor haar hoeven zijn. Grenzen kan ik klein en stil al aangeven en uitzonderingen kan ze aan.

Ylvi is uit heel ander hout gesneden. Daar moet ik ook strenger 'ingrijpen'. Veel meer regelmaat bieden. Meer afbakenen. Geen ruimte bieden voor gekkigheid. En af en toe helpt een boze reactie als enige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 09:52

xDenies schreef:
Nou border collies horen te drijven maar die van mij graven muizenholletjes uit/op...... :l

*ja dit gebeurd wel maar het is gewoon even een grapje tussendoor.*

Haha denies nou dat dus!
Lapjes zijn ook drijvers eigenlijk en zouden een latent jachtinstinct hebben.
Zeg dat maar tegen alle mollen muizen eenhoorns en konijnen hier in de buurt :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 09:53

Ik stond net heel verbaasd te kijken naar Mera die als een kat met 1 poot de grond aan t weggraven was. Op cursus net zo... die neus is vaker zwart dan wit :o

Ondertussen is dit mijn uitzicht. Let niet op de rotzooi.

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 09:58

kiwiwitje schreef:
Ik ben gewoon van mening; als een hond niet los kan omdat ie niet luistert dan gaat ie gewoon niet los. En dan zoek je maar een andere manier om de hond te entertainen.
En als je dat niet kan dan heb je misschien voor het verkeerde ras gekozen. Maar om dan met een ecollar om te gaan lopen zeker in onervaren handen vind ik niet kunnen.

En een hond MOET niet loslopen. T is net wat je verder met ze doet om ze bezig te houden. Ook als ze loslopen gewend zijn.

Hier honden met een o.a. hele andere drive dan jagen maar het blijven terriers ;) . Maar hier is het heel duidelijk; we laten jou je drive gebruiken maar weiger je te luisteren is het klaar. Mag je je drive niet meer inzetten en is het spelletje klaar. En in de meeste gevallen werkt dat. Werkt het niet ben jij met deze hond als combinatie niet geschikt zn drive in te zetten. Prima maar dan ga je opzoek naar een andere oplossing.
Die van mij worden ook gewoon lastig als ze niet met regelmaat even stoom af kunnen blazen op hun eigen manier. Tenzij ik ze andere dingen geef waar ze net zoveel voldoening uit halen.
Ik merk dat als we ze niet hun drive laten doen er vooral 1 heel sterk op het jagen gaat.

Maar ik kan er ook met mn verstand niet bij dat mensen bewust een hond met een bepaalde drive aanschaffen en dan van alles uit de kast moeten gaan halen omdat ze de drive niet onder controle kunnen krijgen. Of er gewoon niks mee doen. Leuk als de hond gewoon weinig drive heeft. Maar anders moet je toch echt gewoon zorgen dat je hond zn ding kan doen. Waarom kies je anders voor zo'n drift?!
En dan heb ik t voor t gemak even niet over honden die door blessures oid niet meer mee mogen doen.

Maar ik ben ook gewoon zonder schade groot geworden met in mijn opvoeding eens een flinke hand die mijn arm vast pakte oid. Al begin ik bewust niet aan kinderen :)

Er zit overigens wel een verschil tussen pijn en angst. Op het moment dat wij ze afkappen omdat ze te hard doorgaan in hun drive en weigeren te luisteren is de ''angst'' er niet maar ze vinden het niet tof dat het spelletje gestopt word. Op welke manier we ze ook zouden corrigeren. Daar is de drive te hoog voor. Maar wat ze wel begrijpen is dat zolang ze luisteren ze mogen doen wat hun graag willen doen.

Snap ik

Maar is dat bij jou bij je allereerste hond ook gelijk 100% goed gegaan?

Ik weet niet hoe lang je al honden hebt en of je ze vroeger thuis had, maar ervaring met honden moet je leren.

Ja, ik had echt gedacht dat het jagen bij een Staande hond wel mee zou vallen.

Doet het op dit moment even niet.

Ik probeer dat op een manier op te lossen die voor ONS nu het beste lijkt te werken.

Ik heb namelijk ook geen auto dus even ergens naartoe rijden om een gebiedje op te zoeken waar geen wild zit is onmogelijk.

Skip zn drive is jagen, helaas zit er geen vereniging of hondenschool in de buurt waar we jachttraining kunnen volgen. Ja, op 20 auto minuten en compleet onbereikbaar met het ov, gaat dus niet....

(Had ik ergens anders kunnen gaan wonen? Ja! Maar vind maar eens een vrijstaande of 2 onder 1 voor max €150.000 wat geen complete bouwval is, ongeveer 1 uur rijden vanuit Monster, met redelijke achtertuin en dan niet op het Noorden of Oosten. Tenzij zo groot dat er wel zon in de tuin komt. Met ov dicht in de buurt en treinstation op redelijke bereikbare afstand. Supermarkt op max 1km en kruidvat enz op max 5km fietsen.

Oja, en dan natuurlijk ook nog voldoende uitlaat mogelijkheid....)

Er zijn andere manieren om Skip zn energie kwijt te spelen ja, ik zal proberen of we een fietsroute kunnen vinden die ik veilig genoeg vind om Skip mee te nemen.

Maar ik denk ook dat 5 of meer dagen per week fietsen niet heel gezond is voor een hond.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 11-12-19 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 09:58

xDenies schreef:
Ik stond net heel verbaasd te kijken naar Mera die als een kat met 1 poot de grond aan t weggraven was. Op cursus net zo... die neus is vaker zwart dan wit :o

Ondertussen is dit mijn uitzicht. Let niet op de rotzooi.

[ [url=m/31fkyH.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O- _O-

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:10

mvdende schreef:
kiwiwitje schreef:

Snap ik

Ik weet niet hoe lang je al honden hebt en of je ze vroeger thuis had, maar ervaring met honden moet je leren.

Ik probeer dat op een manier op te lossen die voor ONS nu het beste lijkt te werken.

Ik heb namelijk ook geen auto dus even ergens naartoe rijden om een gebiedje op te zoeken waar geen wild zit is onmogelijk.

Er zijn andere manieren om Skip zn energie kwijt te spelen ja, ik zal proberen of we een fietsroute kunnen vinden die ik veilig genoeg vind om Skip mee te nemen.

Maar ik denk ook dat 5 of meer dagen per week fietsen niet heel gezond is voor een hond.

Maar wat wandel je aan de riem? 5km of 20km? Want dat is natuurlijk ook een verschil. Als ik met de honden 15 à 20km ga 'powerwalken', dus flink doorstappen zijn ze echt kapot, of ze dit nou (gedeeltelijk) los kunnen lopen of aan de riem. Aan de riem heeft niet mijn voorkeur, maar soms is het niet anders.

Daarnaast gaat Kay twee keer per week (bij goed weer) hardlopen, rondje van 5km, dat is nog geen half uur maar de honden zijn hun energie lekker kwijt. Want ze moeten op een steady drafje blijven draven, niet als een idioot rondrennen, nee rustig en beheerst. Dat traint mentaal de hond, maar zorgt ook voor een betere conditie en hartslag. Daarnaast vergt zoiets behoorlijk concentratie waardoor ze mentaal moe zijn.

Er zijn meer manieren dan alleen fietsen of los rondrennen. Het zorgt ook nog voor een leuke variatie.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 10:12

Dat hardlopen zoals KimD beschrijft werkt t zelfde met fietsen als ze maar naast je blijven en constant op t zelfde tempo blijven lopen. :) Niet fietsen en de hond los en alles zelf laten bepalen. :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:25

KimD schreef:
mvdende schreef:

Snap ik

Maar wat wandel je aan de riem? 5km of 20km? Want dat is natuurlijk ook een verschil. Als ik met de honden 15 à 20km ga 'powerwalken', dus flink doorstappen zijn ze echt kapot, of ze dit nou (gedeeltelijk) los kunnen lopen of aan de riem. Aan de riem heeft niet mijn voorkeur, maar soms is het niet anders.

Daarnaast gaat Kay twee keer per week (bij goed weer) hardlopen, rondje van 5km, dat is nog geen half uur maar de honden zijn hun energie lekker kwijt. Want ze moeten op een steady drafje blijven draven, niet als een idioot rondrennen, nee rustig en beheerst. Dat traint mentaal de hond, maar zorgt ook voor een betere conditie en hartslag. Daarnaast vergt zoiets behoorlijk concentratie waardoor ze mentaal moe zijn.

Er zijn meer manieren dan alleen fietsen of los rondrennen. Het zorgt ook nog voor een leuke variatie.

5km loop ik als ik ga wandelen.

Als ik zou opbouwen lukt 2 a 3 keer in de week 10km ook nog wel, meer is helaas echt niet mogelijk met mijn lijf. (En echt, daar baal ik als een stekker van, vind wandelen heerlijk, maar iedere keer krijg ik weer last van knieën en enkels)

Hardlopen hetzelfde verhaal, dat lukt me niet omdat ik uit elkaar val van ellende.

De eerste maanden natuurlijk niet zo veel mogen lopen met mn pup, pas vanaf vorig jaar oktober ofzo dat ik iedere dag een uur naar het park ging. Daar waren 9 /10 keer andere honden om mee te spelen en dan was Skip na 5km rondje park loslopen en spelen gewoon helemaal voldaan.

Nooit last gehad van mijn lijf om Skip zn beweging te kunnen geven, dus aankomen met 'dan had je niet zn actieve hond moeten kopen' is onzin.

Ik ben juist verhuisd naar een huis met tuin zodat Skip extra beweging zou krijgen door lekker in de tuin ravotten. Een heel groot wandel gebied naast de deur waar we aangelijnd zouden kunnen wandelen. Ik wist toen niet dat Skip met aangelijnd wandelen geen genoeg zou nemen

Daarnaast nogmaals, het is mijn eerste hond en nooit eerder honden in huis gehad. Geen vrijbrief om dingen verkeerd aan te pakken natuurlijk maar wel een dingetje om rekening mee te houden dat ik het wiel nog aan het uitvinden ben.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:27

mvdende schreef:
maar iedere keer krijg ik weer last van knieën en enkels)

Even een doorverwijzing vragen naar een podotherapeut :) Als ik niet met mijn zooltjes loop krijg ik ook last van mijn pezen en knieën. En als je al wel zooltjes hebt dan hebben ze een update nodig.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:32

xDenies schreef:
mvdende schreef:
maar iedere keer krijg ik weer last van knieën en enkels)

Even een doorverwijzing vragen naar een podotherapeut :) Als ik niet met mijn zooltjes loop krijg ik ook last van mijn pezen en knieën. En als je al wel zooltjes hebt dan hebben ze een update nodig.

Ja, en die update kost weer €75 minimaal.

Ik heb mn zooltjes vorig jaar nog na laten kijken door een podotherapeut, hij gaf aan dat de vorm nog goed is, dat ik daarvoor niet persé nieuwe hoef. Dat de lijmlagen loslaten is een 2e, maar zolang ze in een schoen zitten gebeurd er niets mee.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:32

Over het fietsen: ik merk ook dat Popo veel meer gestimuleerd wordt met 20 minuten fietsen dan met een uur rennen door het bos. Inderdaad omdat hij op het tempo moet letten en zich moet concentreren. Ik ben heel blij dat ik ermee begonnen ben. :D

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:36

Ik zag hier mensen met een Beauceron langs komen, ik en mijn vriend zijn ons aan het oriënteren op dit ras. Als gezinshond (don’t kill me)! Zijn er mensen die hun ervaringen met dit ras qua omgang en opvoeding kunnen delen?

Overigens bedoel ik niet dat de hond geen uitdaging geboden gaat krijgen of beweging. Enkel dat de hond een aanvulling op ons leven moet worden en niet ons leven! :))

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:37

mvdende schreef:

Ik heb mn zooltjes vorig jaar nog na laten kijken door een podotherapeut, hij gaf aan dat de vorm nog goed is, dat ik daarvoor niet persé nieuwe hoef. Dat de lijmlagen loslaten is een 2e, maar zolang ze in een schoen zitten gebeurd er niets mee.

Ik snap dat het geld kost en dat geld niet uit de lucht komt vallen. Maar met minder pijn lopen lijkt mij toch ook wel iets waard. Ik bedoelde het alleen maar om mee te denken .. Ik loop ook veel. Als het thuis niet voor de honden is dan is het normaal gesproken op mijn werk wel, en daarnaast loop ik ook nog eens op een idioot hoog wandeltempo. Het is een hoop geld, maar het betaald zich toch in zekere zin wel terug.

Succes in ieder geval!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:45

Ik moemet soms ook echt wel een hardere hand hebben dan ik zou willen bij haar. Maar ik probeer d'r het meeste gewoon zelf de oplossing te laten vinden.
Zoals bij het bijten miet ze eerst ook met dreigen blijven liggen en de meeste clubs doen dat met ze slaan schoppen roppen aan de riem etc maar op onze club doen we dat door elke keer als ze niet blijft of te veel kruipt gaat de man weer weg dus krijgt ze niet de kans te verdedigen. Dat hebben ze snel door, het is wellicht nog niet perfect maar ze blijft nu wel liggen ookal gaat ze nog wel wat omhoog bij stem dreiging bedenkt ze zelf dat ze enkel het commando krijgt als ze weer gaat liggen <3

Maar als ze bij als bijtpaal gebruikt ja dan merkt ze dat echt wel :D

Ik ken meerdere beaucherons als puur huis hond ze lijken het prima te doen er word Niet ontzettend veel drift meer in ze gefokt heb ik het idee. Hoewel ik ook een fokker ken die nog wel echt actief werkt met ze.
Laatst bijgewerkt door Seven op 11-12-19 10:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:47

Ik snap je wel mvdende ik zit ongeveer in het zelfde schuitje al heeft Mila nooit wild achterna gezeten maar wel fietsers en komt op hetzelfde neer. Vervelend dat je geen auto hebt en dat je lijf niet meewerkt, ik heb ook zo'n lijf, hardlopen gaat bij mij ook niet goed, ondanks dure schoenen en zooltjes.
Ben begonnen met fietsen maar ik heb niet helemaal het idee dat Mila het fijn vindt, heb het idee dat ze het spannend vindt en ik zit natuurlijk ook niet direct in een mooi gebied. Moet eerst het (grote) dorp uit en dat durf ik nog niet aan.
Ik heb vanmorgen een hele fijne wandeling gemaakt met een sleeplijn van 15 meter, daarmee merk ik zo'n positief verschil tov een gewone riem. Ze is dan lekker aan het diedelen, even een drafje vooruit, even snuffelen, weer terug naar mij.
Ik loop dan wel in het buitengebied want in het dorp werkt dat niet. Misschien is het wat voor je.

Nog even opnieuw mijn vraag over stinkscheten :+ Mila krijgt Purizon rund/kalkoen, prima ontlasting maar veel stinkscheten. Zou het door het rundvlees kunnen komen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:47

xDenies schreef:
mvdende schreef:

Ik snap dat het geld kost en dat geld niet uit de lucht komt vallen. Maar met minder pijn lopen lijkt mij toch ook wel iets waard. Ik bedoelde het alleen maar om mee te denken .. Ik loop ook veel. Als het thuis niet voor de honden is dan is het normaal gesproken op mijn werk wel, en daarnaast loop ik ook nog eens op een idioot hoog wandeltempo. Het is een hoop geld, maar het betaald zich toch in zekere zin wel terug.

Succes in ieder geval!

Buiten dat is het ook erg ongezond. Als je nu al zo'n last hebt en daar niks aan doet ben je over 10 jaar zo kreupel als de pest.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 10:50

Anna79 schreef:
Ik snap je wel mvdende ik zit ongeveer in het zelfde schuitje al heeft Mila nooit wild achterna gezeten maar wel fietsers en komt op hetzelfde neer. Vervelend dat je geen auto hebt en dat je lijf niet meewerkt, ik heb ook zo'n lijf, hardlopen gaat bij mij ook niet goed, ondanks dure schoenen en zooltjes.
Ben begonnen met fietsen maar ik heb niet helemaal het idee dat Mila het fijn vindt, heb het idee dat ze het spannend vindt en ik zit natuurlijk ook niet direct in een mooi gebied. Moet eerst het (grote) dorp uit en dat durf ik nog niet aan.
Ik heb vanmorgen een hele fijne wandeling gemaakt met een sleeplijn van 15 meter, daarmee merk ik zo'n positief verschil tov een gewone riem. Ze is dan lekker aan het diedelen, even een drafje vooruit, even snuffelen, weer terug naar mij.
Ik loop dan wel in het buitengebied want in het dorp werkt dat niet. Misschien is het wat voor je.

Nog even opnieuw mijn vraag over stinkscheten :+ Mila krijgt Purizon rund/kalkoen, prima ontlasting maar veel stinkscheten. Zou het door het rundvlees kunnen komen?

Dan zou zij gewoon niet lekker gaan op rundvlees(in brok). Dat kan. :) Maar t kan ook gewoon zo zijn dat de brok haar gewoon niet echt past.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:50

xDenies schreef:
mvdende schreef:

Succes in ieder geval!

Snap ik

Maar omdat de vorm dus nog goed is, gaan nieuwe niet echt het verschil uitmaken.

Als de vorm niet meer zou kloppen, had ik vorig jaar gelijk nieuwe aan laten meten, maar dat was dus niet nodig volgens de podotherapeut waar ik geweest was.

De last van mijn knie(ën) komt dus niet bij het dragen van wel/ geen zooltjes vandaan. Mn enkel is "gebroken" geweest 5 jaar geleden en speelt op als ik veel over ongelijke bodem loop, zoals gras van een berm oid.

Hardlopen heb ik geprobeerd heel rustig op te bouwen, met schema en steeds 1 minuut per keer enzo, toch kreeg ik het voorstadium van Shinsplints ondanks goed warmlopen en rekken en strekken.

Ik ben gewoon een beetje miep kneus :+

Anna79
Ik heb een 10meter sleeplijn voor Skip en daar de eerste maanden hier mee gelopen, dat ging maar matig omdat Skip alsnog zn energie niet kwijt kon met uitsluitend aan de lange lijn lopen. We hebben Skip afgelopen zomer heel veel laten zwemmen, zeg maar uurtje dummy's in het water gooien en daarna nog half uurtje aan de sleeplijn wandelen, dan was het ergste aan energie eruit. Al vloog hij vaak genoeg vlak daarna als een idioot door de tuin }>

Maar nu met het koude weer ga ik hem niet laten zwemmen, het water is koud natuurlijk en we moeten vanaf de plas ook nog zn 20 minuten naar huis wandelen waarvan 10 aan een korte riem langs de weg. Dan gaat hij lopen bibberen en heeft hij het duidelijk koud.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 11-12-19 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:01

Kiwitje ja dat gevoel heb ik er ook bij. Zal even een klein zakje lam bestellen volgens mij had ze het daar niet bij, in elk geval niet zo als nu :r . Ben verder wel tevreden over het voer, ze lust het graag en de ontlasting is eindelijk goed.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:03

Mvdende, wij fietsen zeven dagen per week met de honden en soms zelfs twee keer op een dag. Gemiddeld lopen ze op een dag zo'n 8km naast de fiets. Dat is echt geen enkel probleem. De keuze overigens om te fietsen is omdat Dexter dus niet meer van de 10m lijn gaat en ik heb vooral zelf een hekel aan wandelen met de lijn :Y) Maar we gaan wel regelmatig naar Havelte met de lange lijn en reken maar dat Dexter na twee uur wandelen, ook aan de lange lijn, helemaal kapot is. Wij doen verstoppertje, tikkertje, snuffelspelletjes en gewoon lopen. Verstoppertje heb je dan wel twee mensen voor nodig maar de rest niet.

Met Dundy fietsen we ook omdat hij wandelen vrij saai vindt. Hij moet echt naar het bos, in bomen klimmen, slootje springen, kuilen graven etc. En laat bijna alles hier nou losloopt zijn behalve het bos _O- Dus hij vindt het ook heerlijk om naast de fiets te lopen ipv saai sjokken over het asfalt naast de baas.

Ik zou dus als ik jou was echt wat meer investeren in fietsen. Ook een goed bikejoring set kan je scoren voor nog geen 100€ in totaal als je Facebook een beetje in de gaten houdt. Als je de maten van je hond even doorgeeft (omtrek borst/nek) heb ik misschien nog wel een goedkoop (maar goed en nooit gebruikt) tuig voor je liggen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:19

Kaus schreef:
Mvdende, wij fietsen zeven dagen per week met de honden en soms zelfs twee keer op een dag. Gemiddeld lopen ze op een dag zo'n 8km naast de fiets. Dat is echt geen enkel probleem. De keuze overigens om te fietsen is omdat Dexter dus niet meer van de 10m lijn gaat en ik heb vooral zelf een hekel aan wandelen met de lijn :Y) Maar we gaan wel regelmatig naar Havelte met de lange lijn en reken maar dat Dexter na twee uur wandelen, ook aan de lange lijn, helemaal kapot is. Wij doen verstoppertje, tikkertje, snuffelspelletjes en gewoon lopen. Verstoppertje heb je dan wel twee mensen voor nodig maar de rest niet.

Met Dundy fietsen we ook omdat hij wandelen vrij saai vindt. Hij moet echt naar het bos, in bomen klimmen, slootje springen, kuilen graven etc. En laat bijna alles hier nou losloopt zijn behalve het bos _O- Dus hij vindt het ook heerlijk om naast de fiets te lopen ipv saai sjokken over het asfalt naast de baas.

Ik zou dus als ik jou was echt wat meer investeren in fietsen. Ook een goed bikejoring set kan je scoren voor nog geen 100€ in totaal als je Facebook een beetje in de gaten houdt. Als je de maten van je hond even doorgeeft (omtrek borst/nek) heb ik misschien nog wel een goedkoop (maar goed en nooit gebruikt) tuig voor je liggen.

Fietsen jullie als in bikejorging of naast de fiets mee draven?