Al die flatcoats bij elkaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sastaic schreef:Hero wordt gaaf
Goed bezig Delphi!
Ik heb met zhena gister aan een OWT mee gedaan, maar dat was nog veel te hoog gegrepen voor ons. Zo moet ze nog veel beter volgen, we hadden een walk up en zhena was ondertussen lekker aan het snuffelenen het modelapport moet ook nog veel beter. Verder hebben we eigenlijk nooit zulke apporten op de training. We oefenen de opdrachten van een sjp c proef en that's it. Nu vraag ik me af of ik te snel wil of dat de club te langzaam is. Zou ik er goed aan doen om eens verder te zoeken naar een retriever vereniging? Of weten jullie misschien nog trainers in noordoost gelderland of zuidoost Overijssel die geen vaste locatie hebben? Ik vind het moeilijk om te weten waar ik het beste kan trainen, maar als ik naar andere labradors in mijn omgeving kijk, dan hebben die al veel meer focus op de baas en kunnen die al wel een modelapport geven. Ik besef me dat het waarschijnlijk aan mij ligt, maar ik mis de begeleiding.
Delphi schreef:Sastaic schreef:Hero wordt gaaf
Goed bezig Delphi!
Ik heb met zhena gister aan een OWT mee gedaan, maar dat was nog veel te hoog gegrepen voor ons. Zo moet ze nog veel beter volgen, we hadden een walk up en zhena was ondertussen lekker aan het snuffelenen het modelapport moet ook nog veel beter. Verder hebben we eigenlijk nooit zulke apporten op de training. We oefenen de opdrachten van een sjp c proef en that's it. Nu vraag ik me af of ik te snel wil of dat de club te langzaam is. Zou ik er goed aan doen om eens verder te zoeken naar een retriever vereniging? Of weten jullie misschien nog trainers in noordoost gelderland of zuidoost Overijssel die geen vaste locatie hebben? Ik vind het moeilijk om te weten waar ik het beste kan trainen, maar als ik naar andere labradors in mijn omgeving kijk, dan hebben die al veel meer focus op de baas en kunnen die al wel een modelapport geven. Ik besef me dat het waarschijnlijk aan mij ligt, maar ik mis de begeleiding.
Zo kom je er inderdaad wel achter hoe ver je staat. Dat had ik ook met de workingtest (volgens de regels/richtlijnen van Orweja) van de club.
Ik ben zelf erg blij dat ik naast de apporteercursus destijds EGH 1 en 2 gedaan heb. Daar plukken we nu nog de vruchten van met de Z- volgen bijv.
Misschien is de volgorde op jouw club anders? Hier is eerst vol de aandacht besteed aan gehoorzaamheid, apport keurig vasthouden en pas loslaten op commando i.p.v. bij het voorkomen voor je voeten laten vallen. Ook het netjes voorkomen, apport afgeven op commando en daarna op commando netjes naast. Eerst hebben we gezorgd dat het modelapport goed bevestigd was voor we verder gegaan zijn met de oefeningen uitbouwen.
Ik kom uit Noord Brabant dus kan je verder niet helpen aan trainers/clubs.
Wat voor apporten kwam je tegen die je op de club nooit oefent?
Sastaic schreef:Wij oefenen eigenlijk alleen een markeer op max 40 meter. En een verloren zoek in een bosje maar dan lag de dummy op het enige pad in het bosje zeg maar.
Op de wedstrijd was er een markeer op 60 meter en dan moesten we omdraaien dan was er een schot zonder markeer in het bos op 100 meter. En dan moesten we eerst de verloren zoek uit het bos halen en daarna pas de markeer.
Ianthe schreef:OWT is trouwens ook wel lastig hoor, want daar moet de hond echt strak werken.Die beginnersklasse is nog te doen, maar daar moet je toch ook nog flink voor trainen. Mijn hond deed alles goed, behalve op de laatste oefening haha. Sprong ze in tijdens het laatste apport van de walk up die de andere hond nog moest halen, dus af;p Dan haal je de proef ook gelijk niet.
Sastaic schreef:Ianthe schreef:OWT is trouwens ook wel lastig hoor, want daar moet de hond echt strak werken.Die beginnersklasse is nog te doen, maar daar moet je toch ook nog flink voor trainen. Mijn hond deed alles goed, behalve op de laatste oefening haha. Sprong ze in tijdens het laatste apport van de walk up die de andere hond nog moest halen, dus af;p Dan haal je de proef ook gelijk niet.
Dat heeft zhena ook gedaanvoelde me zo schuldig tegenover de andere hond, maar die kreeg gelukkig en nieuwe.
Dus jij denkt dat ik bij een retriever club meer kans heb op een veelzijdigere training?