Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 17:16

Ik vind het wel leuk om te lezen hoe mensen dus bij de naam van hun hond komen.

Ik had graag de naam van mijn teefje veranderd. Haar roepnaam is Chicka... Dat vind ik dus echt helemaal niks.. Maar ze reageerde er zo goed op dat ik t maar gelaten heb..

We hebben met onze reu wel een beetje dezelfde klank gehouden als roepnaam. De fokker noemde hem Movie en wij noemen hem eigenlijk altijd Boellie.

Sastaic

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:37

Mijn eerste lab heet Sasja, toen we haar ophaalden hadden we nog geen naam bedacht. Gelukkig had ik onderweg een stapel penny's mee en daar was ik gewoon alle namen van aan het voorlezen. Ik vond de naam Sasja toen zelf niet eens mooi :+

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:43

Hier hebben ze allemaal een stamboom maar ook allemaal een andere roepnaam. Wij gebruiken thema’s voor de nesten, en geen een pup heeft een naam uit de stamboom naam allemaal door de eigenaren een roepnaam gekregen.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:18

Mijn nesten krijgen thema namen dus kopers hebben niks te vertellen over wat er op papier komt. Pups worden ook pas met 7 weken met hun nieuwe eigenaar gematched dan hebben ze hun stamboomnaam al.
Wat de roepnaam word moeten de kopers uiteraard helemaal zelf weten. Uit mijn vorig nest heeft eentje de naam die ik gegeven heb gehouden (en eentje is naar mij vernoemd)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:24

Mijn honden hebben ook alle 3 hele andere roepnaam
Mijn Duitse herder Nova heet Anke+kennelnaam op haar stamboom, vreselijk :')
Mijn reu Ravi heet Bearberry+kennelnaam. De fokker noemde hem Berry. Past totaal niet bij hem.
Mijn teef Roek heet Ninian+kennelnaam vind ik wel een leuke naam maar heb al een kat genaamd Nini.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 18:33

Ik vind het soms zo stom staan die stamboomnamen. Dan denk ik; jeetje waaarom..

Bearberry vind ik eigenlijk wel wat hebben :P
Ik had graag de kans gehad om de stamboomnaam te gebruiken(deels). Maar Guess Girl en Movie Star, daar kon ik toch echt niks mee. En dan had Guess Girl nog een roepnaam die echt niks is ook nog.. :+

Anke vind ik ook echt niet leuk Van

Ik ga in ieder geval mijn best doen om iets uit te kiezen waar je nog iets van zou kunnen maken als eigenaar.
Uiteraard vind ik het niet erg als ze een andere roepnaam kiezen, maar zou t wel leuk vinden als de pup kopers in ieder geval niet denken van ''WAAAAAROM....? ''

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:13

Bearberry is niet heel gek maar mij te lang dus dat zou ik sowieso afkorten. Berry vind ik niks, Bear/Beer is wel leuk maar past niet bij hem.

Ik kon een hond genaamd Guess dus het kan wel :P

Sommige stamboomnamen zijn echt niet te doen nee :') maar je kunt het toch nooit iedereen naar de zin maken.
Ik weet al het thema wat ik wil gebruiken en daar zijn prima roepnamen van te maken

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 19:17

Af en toe blader ik wel eens door het stamboek. En dan kom je echt rare dingen tegen hoor..
Guess vind ik niet echt een naam.. Dat roept toch ook gewoon niet? :P

Beer had ik wel leuk gevonden, maar dat moet inderdaad maar net passen..

Ik wil eigenlijk niet echt een thema gebruiken.. Ik zou namelijk niet weten wat ik zou moeten kiezen als thema. En dan bij voorkeur een thema die niet al zo'n 3000x gebruikt is..
Mocht iemand een leuk thema willen delen(via PB) mag dat altijd. :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:21

Anke is wel weer een typisch voorbeeld van een DH naam, ja :')

Zoe_97 schreef:
Ik weet gewoon nog niet of het een reu of teef wordt. Mijn terf is nu bijna 2 mijn reu net een jaar. In ons ras mogen teven gedekt worden vanaf anderhalf jaar, maar deze teef zal minimum 2 zijn voordat ze pups heeft.

Ja, dat had ik even terug gezocht, dus ik snapte het idd. :')

Ik had meteen gelezen dat ze rond de volgend loopsheid nog geen 2(1 jaar en 8 maanden) zou zijn, dat vond ik nog wel erg jong. Nu vind ik zelf 2 jaar wel echt het minimum, maar liever heb ik ze nog wel iets ouder, zodat ze ook helemaal volwassen zijn qua karakter en heb je iets meer zicht op gezondheid bijvoorbeeld. Maar dat kan ook mijn afwijking zijn door ervaringen met eigen ras. Dat is wel de mazzel dat mijn ras zoveel eisen heeft, dan zijn ze toch al een jaar of 3 (tenzij het erop gekocht wordt...) en weet je iets beter hoe het karakter is. Zijn ook redelijk laat, mijn reu is tussen 3 en 4 jaar pas echt volwassen geworden.

kiwiwitje schreef:
MyWishMax schreef:

Maar je zal zien dat we verliefd worden op een pup en die toch hier rond blijft lopen.

Hoe kun je nu niet verliefd worden op een pup :P
We hebben afgesproken dat als we er eentje kunnen houden we het doen. Maar maar mochten er genoeg pupkopers zijn gaan ze gewoon weg. En mijn vader wil er eentje dus ik kan altijd de ''leukste'' naar hem doen :P

Dat is best makkelijk hoor. Aan de ene kant ben ik enorm gek op pups, maar er zijn er niet zoveel die ik zelf zou willen hebben. Alle nesten waar ik ben wezen kijken, zowel voor eigen honden als gewoon voor de leuk, was er of 1 pup die er voor mij uitsprong of waren ze allemaal schattig, maar niks meer dan dat.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 19:30

Dat snap ik MWM, onze pup was ik ook niet direct verliefd op. Maar als het je eigen nestje is die er ligt is dat wel anders denk ik.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:35

Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n puppymens. Het fokken en alles er omheen en die eerste weken vind ik geweldig. Maar een pup van 8 weken naar volwassenheid moeten begeleiden vind ik eigenlijk helemaal niet zo leuk. Ik val dus ook niet zo snel voor een pup 'om te houden' :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 19:37

Van schreef:
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n puppymens. Het fokken en alles er omheen en die eerste weken vind ik geweldig. Maar een pup van 8 weken naar volwassenheid moeten begeleiden vind ik eigenlijk helemaal niet zo leuk. Ik val dus ook niet zo snel voor een pup 'om te houden' :=

Oh dat vond ik juist super! :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:47

Ik vind ze in het begin enorm schattig en een groot gedeelte heel leuk, maar vanaf een aantal weken slapen ze minder, maar weten ze nog niet de regels en dat werd best vermoeiend haha. Stukken gipsplaat van de muur, niet op kunnen sluiten, niet alleen kunnen zijn, niet zindelijk te krijgen. Nee, die roze wolk was snel over. Maar toch vind ik het ook wel heel leuk en na die pup vallen ze allemaal mee. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 19:47

MyWishMax schreef:
Ik vind ze in het begin enorm schattig en een groot gedeelte heel leuk, maar vanaf een aantal weken slapen ze minder, maar weten ze nog niet de regels en dat werd best vermoeiend haha. Stukken gipsplaat van de muur, niet op kunnen sluiten, niet alleen kunnen zijn, niet zindelijk te krijgen. Nee, die roze wolk was snel over. Maar toch vind ik het ook wel heel leuk en na die pup vallen ze allemaal mee. :+

Ben benieuwd hoe het mij gaat bevallen :') :+

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:38

Zo, is weer een eind gekletst zeg!

Wat betreft progesteron, de moeder van mijn hond is idd daarop getest en gedekt.
Op 4 weken kun je van alles denken te zien, maar ze kunnen je ook goed voor de gek houden. Toen ik nog op de praktijk werkte, wel een paar keer meegemaakt. Fokkers die dachten dat ze leeg zou zijn, zaten wel pups in en andersom. Maar ook fokkers die altijd goed zaten. Maar echo geeft altijd uitsluitsel ;)

En nog meer pups in aantocht dus, leuk hoor. Zag al een lab-pupje voorbij komen.

Kennelnamen/themanamen, tja de een is leuker dan de ander, maar geef toch echt mijn pup haar eigen naam. Maar weet eigenlijk nog niet wat het thema wordt voor mijn nest (staat nog H-nest)
En ja, die naam voor mijn pup heb ik al bedacht :D maar zeg ik nog niet ;)

En idd alle pups zijn schattig, maar wordt niet zomaar op alles verliefd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:50

Nou, altijd uitsluitsel durf ik niet te zeggen. Meegemaakt dat er op echo meerdere pups inzaten en er maar 2 of geen uitkwamen. Maar dat zijn uitzonderingen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:23

Dd echo wordt gemaakt meestal rond 28-30 dagen. De teef kan tm ik meen dag 33 de pups resorberen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:28

Over stamboomnamen... Mijn ene hond heet Din-Mar's Dumás. Dumás is ook zijn roepnaam. Mijn andere rashond heet Nice Of You To Come Bye Dark Side. Haar roepnaam is Fiji :+

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:31

Stamboom namen... Ik doe er niks mee. Die van mij kont uit een new york nest en hij heet Breezy-Thorn Valley Wall Street, roepnaam Kenai. Gelukkig heeft de fokker mijn roepnaam al gebruikt vanaf 4 weken en dus kende hij alleen die als naam en reageerde daar al goed op.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:32

Machie schreef:
Over stamboomnamen... Mijn ene hond heet Din-Mar's Dumás. Dumás is ook zijn roepnaam. Mijn andere rashond heet Nice Of You To Come Bye Dark Side. Haar roepnaam is Fiji :+

Noytcb. Jij hebt ook een border? Heb je een foto? :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:47

Zoe_97 schreef:
Machie schreef:

:+

Afbeelding

Afbeelding

Nee, dus geen border collie :)
Wij hebben een Hrvatski Ovcar. Ik ben meer van de aparte rassen zeg maar :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:12

Zoe_97 schreef:
Machie schreef:

Wij kennen elkaar trouwens wel :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 01:08

Oh omdat ik die kennel kan van in de border ring Hihi. Ik wist niet dat ze meerdere rassen fokte.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:59

De kennelnamen van onze honden
Quinlent cruelty of the beast
Dogs of dylano’s Thriller
Quinlent peanut butter
Dogs of Dylano’s This is it
Quinlent my immortal
Dogs of Dylano’s fast en furious

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 01:05

Vandaag is onze toekomstige pup geboren!!
3 reutjes/4 teefjes. Wij gaan voor 'n teefje.