'400 euro boete voor loslopende kat'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:48

bruintje123 schreef:
Citaat:
Als niet kattenmens wordt er zoals hier dus nu het een en ander geroepen, maar waarom zelf niet wat doen aan je tuin zodat er geen vreemde katten binnen komen?

wow :oo 8)7 dit is wel echt de omgedraaide wereld.

Dus iemand moet kosten maken voor een ander zijn dier.

Ik heb paarden en jij betaald de omheining?
Wanneer kan ik bij je aankloppen? :#

Dat hoeft toch geen geld te kosten?

Wat ik hiermee bedoel is dat je van alles kunt roepen als klager maar je zelf ook mee kunt denken. ;)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:49

Ik wens hem veel succes met katten op het platteland op boerderijen of huizen die ver van het centrum staan. Hoe gaat hij dat gaan controleren?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:49

Change3x schreef:
Ik vind dat dure raskatten ook niet binnen horen, wel is het zo dat ze vaak zo worden gefokt dat ze niet perse naar buiten hoeven. In mijn ogen niet katwaardig, maar dat mensen ze binnen houden omdat hun kat van €2000 anders wordt gejat kan ik enigszins wel begrijpen. :)

Als niet kattenmens wordt er zoals hier dus nu het een en ander geroepen, maar waarom zelf niet wat doen aan je tuin zodat er geen vreemde katten binnen komen?

Ik woon in een rustige woonwijk met veel groen en hier lopen veel katten. We hebben er zelf ook 2, een ouwe en een jonge. De oude kat ligt veel in onze voortuin. De jonge kat is de hele dag achter muizen aan het aanvangen, het komt ook wel eens voor dat ik hem de bosjes in zie schieten bij de buren.

Hetzelfde is zo dat er wel eens katten in onze tuin zitten, voornamelijk voor de voordeur want daar staan altijd brokjes omdat mijn katten veel buiten zijn.

Ik kan me om dat soort dingen echt niet druk maken, er zijn zoveel ergere dingen in het leven.

Als je geen katten'last' wil hebben dan moet je niet in een woonwijk gaan wonen of zelf meehelpen er wat aan te doen ipv alleen maar schreeuwen dat het nare beesten zijn.

Als jij een huisdier neemt neem je de verantwoordelijkheid er voor te zorgen.
Niemand heeft last van mijn huisdieren dus ik hoef geen last te hebben van jou huisdieren.

We kunnen het ook om draaien.
Als jij zo nodig een kat wil dan ga je maar op het platteland wonen.

Mijn tuin is niet eens af te zetten maar ik heb wel last van de katten an andere, sterker nog, ze komen hier zelfs binnen.
Is dat normaal? Oh wacht, het is een kat dus ja het is normaal.
Ik moet alles af zetten en dichthouden omdat de buurvrouw zo nodig een huisdier wil zonder daar voor te willen zorgen.
Ik moet daar ook kosten voor maken omdat de buurvrouw zelf geen kosten wil maken of de verantwoordelijkheid voor haar dier wil nemen.

Als ik na 10 uur op een doordeweekse dag in een jacuzzi stap is dat overlast en mag je de politie bellen want hoe durf ik dat te doen. Maar jou katten mogen mij wel overlast geven want dat is maar normaal.
Maar dat is het niet.
En het wordt tijd dat daar maar eens wat aan gedaan wordt.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:50

Maar we denken mee, katten verplicht chippen, katten gewoon aan een tuigje buiten of in een omheinde tuin. Allemaal geen gekke dingen lijkt mij toch zo. Mensen willen katten, draag er dan ook zorg voor!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:51

Change3x schreef:
bruintje123 schreef:

wow :oo 8)7 dit is wel echt de omgedraaide wereld.

Dus iemand moet kosten maken voor een ander zijn dier.

Ik heb paarden en jij betaald de omheining?
Wanneer kan ik bij je aankloppen? :#

Wat ik hiermee bedoel is dat je van alles kunt roepen als klager maar je zelf ook mee kunt denken. ;)

Nou vertel, ik heb hier 200 vierkante meter grond, er mag hier van de gemeente geen schutting staan, ik heb een laurierhaag die ik wil laten staan en ik wil graag kosteloos de katten buiten mijn terrein en huis houden.

Hoe ga ik dat precies doen?

En daarbij, waarom moet ik mee denken voor een ander zijn/haar verantwoordelijkheid.
Ik heb niet voor katten gekozen.
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 30-08-17 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:52

Katten die hun drollen ondergraven?

Dat doen ze hier in de buurt lang niet allemaal :+

Ik vind dat mijn honden ook het recht hebben om hele dagen los te mogen lopen. Maar dat word helaas niet geaccepteerd door de buren. Dus ik zorg ervoor dat mijn tuin zo is afgeschermd, dat ze er niet uit kunnen.

En buren zijn gewaarschuwd dat als hun Poekie bij ons in achtertuin komt. Dat de kans groot is dat ie word gegrepen. Ik ga mijn honden niet tegenhouden in hun eigen territorium. En zal de eigenaar van de kat ook niet opsporen. Moeten ze de kat maar bij zich houden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:52

Change3x schreef:

Oke..
Dus de weerder kost het niet om een tuin kattenproof te maken, maar de eigenaar kost het wel geld.

Want hoe kun je nu zeggen dat hoeft niets te kosten?
Hoe krijg je ze zonder kosten weg dan?
Ik denk dat vele dat wel willen weten :)

Kijk ik heb er geen last van, onze Jack russell grijpt ze. En dat weten de katten maar wat goed dus die blijven zelf al weg.
Maar voor alle mensen die geen JR hebben, die willen jou gratis oplossing wel denk ik.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:53

bruintje123 schreef:
Change3x schreef:

Oke..
Dus de weerder kost het niet om een tuin kattenproof te maken, maar de eigenaar kost het wel geld.

Want hoe kun je nu zeggen dat hoeft niets te kosten?
Hoe krijg je ze zonder kosten weg dan?
Ik denk dat vele dat wel willen weten :)

Kijk ik heb er geen last van, onze Jack russell grijpt ze. En dat weten de katten maar wat goed dus die blijven zelf al weg.
Maar voor alle mensen die geen JR hebben, die willen jou gratis oplossing wel denk ik.

Heel graag zelfs :))

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:53

Change3x schreef:
Ik vind het hilarisch dat mensen zeggen dat je je kat (een roofdier!) maar binnen moet houden.

En dat je anders maar je kat uit moet gaan laten want dat doe je met een hond ook.

Want katten en honden lijken ook zoveel op elkaar. Je vergelijkt een paard toch ook niet met een geit?

_O-

Zo gek is dat niet hoor!
Er zijn best veel mensen die inderdaad hun kat uitlaten.
Die hebben ze geleerd aan een lijntje te lopen.
Net als katten die aan een lijntje in de tuin zitten.
Ze kunnen dan wel naar buiten, maar niet weglopen.

Ik snap niet waarom het hilarisch is een kat binnen te houden omdat het een roofdier is?

Elk dier heeft bepaalde behoeftes die worden ingeperkt zodra ze met de mens te maken hebben.
Paarden staan liever ook niet in stallen, of 24/7 heel saai altijd op hetzelfde weitje.
Honden mogen niet zomaar jagen, geen konijnen, eenden , katten vangen en doden.
Vogels en knaagdieren zitten liever ook niet in kooitje, en vissen niet in een aquarium.
Laat staan alle grote roofdieren die in de dierentuin zitten, die komen levenslang hun hok niet uit.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:55

Change3x schreef:
Ik vind het hilarisch dat mensen zeggen dat je je kat (een roofdier!) maar binnen moet houden.

En dat je anders maar je kat uit moet gaan laten want dat doe je met een hond ook.

Want katten en honden lijken ook zoveel op elkaar. Je vergelijkt een paard toch ook niet met een geit?

_O-

En een hond is geen roofdier? Wanneer iemand met zijn jachthond gaat wandelen en deze rent de wei in en pakt een pony of een schaap of wat dan ook staat iedereen op z'n achterste benen dat je zo'n hond niet los moet doen (en terecht!) maar bij een kat is het oké? Waarom?

Niemand zal dan zeggen; tja als die boer geen honden in z'n weide wil moet deze maar afgezet worden dat er met geen mogelijkheid meer een hond bij kan.

Waarom heeft een kat het privilege om te gaan en staan waar ze willen onder het mom dat ze moeten jagen terwijl geen enkel ander huisdier dit privilege krijgt?

Alpha89

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:57

ik vind het een goed idee.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:58

Jij voelt je duidelijk heel aangevallen. Jammer hoor. :(

Als je er echt last van hebt dan bespreek je dit toch met je buurvrouw? Komt de kat 24/7 in je tuin of wandelt hij er weleens doorheen? Dat is natuurlijk al een wereld van verschil.

Je kat zal maar vast blijven hangen in een boom en overlijden omdat hij een tuigje aan had. Hebben jullie er meteen geen last meer van. :D
Chippen lijkt me normaler, maar was je dan van plan om de kat te vangen?

Ik heb over mijn katten gelukkig nog nooit klachten gehoord, wij hebben het geluk dat we een bos precies naast de deur hebben en veel tuin dus daar zijn ze het vaakste te vinden.

Er is natuurlijk een verschil tussen katten die even komen buurten en katten die je huis terroriseren.

Ik vind dat klagen op bokt weinig zin heeft, daar boek je geen vooruitgang mee.

Ga naar de desbetreffende eigenaar als je last hebt van een kat en los het samen op. :)

Oh en als ze dat van die 400 euro willen inschakelen dan wens ik ze veel succes met uitzoeken welke kat bij wie hoort en het uit elkaar houden van katten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:58

wendy1987 schreef:
Maar we denken mee, katten verplicht chippen, katten gewoon aan een tuigje buiten of in een omheinde tuin. Allemaal geen gekke dingen lijkt mij toch zo. Mensen willen katten, draag er dan ook zorg voor!

Waarom moet ik m'n kat, die ik binnen beschermde muren houd, de stress van de dierenarts aan doen om 'm verplicht te laten chippen omdat een ander last heeft van de kat van een ander (en dus niet de mijne?).

En gaan we dan alle vuilstrooiers en mannelijke wildplassers ook chippen?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:00

Dit loze geblaat van een lokale politicus gaat echt nooit waarheid worden. Het resultaat van de uitspraak van de beste man is dat er een discussie op gang komt, dat is misschien wat hij wil. Of niet. Whatever.

Wat mij het meeste stoort is dat er veel mensen zijn die roepen dat je niet voor je kat wilt zorgen of je kat niet wilt 'entertainen' als je het beestje vrij buiten laat lopen (of op straat gooit, zoals sommigen zeggen). Als rechtgeaard dierenliefhebber voel ik me daardoor echt een beetje aangesproken. Ik zorg gegarandeerd heel erg goed voor mijn beestjes. Zelfs de huisspinnen worden hier gekoesterd (en ja, ook wel eens zonder pardon buiten gezet). En ik besteed echt veel tijd aan het entertainen van mijn kat, als ze thuis is.
Nu heb ik makkelijk praten want ik woon op het platteland, maar ook ik grijp wel eens in de poep van een kat, hond of wat dan ook. Ik stoor me meer aan de enorme hopen paardenstront op de weg naar het strand.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:00

Gast3289: Vuilstrooiers en wildplassers horen legitimatie bij zich te hebben. Dat is natuurlijk geen vergelijking met katten.

Ik vind het wel een goeie. Wij hebben hier in de buurt heel erg last van de katten. Er lopen er zeker wel 50 rond als het er niet meer zijn.
Buiten het feit om dat ik stik-allegisch ben, slopen ze ook mijn hele tuin. En ja, ik heb een hele dure en bijzondere tuin.
Ze maken krassen op de motorkap. Ze veroorzaken gewoon echt overlast.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:03

Azmay schreef:
Ik ben zeer benieuwd hoe ze de loslopende katten gaan linken aan de eigenaren, ze hebben zelden een bandje met adres om.

Enige manier is vangen in je tuin en chip laten lezen Als ze al een chip hebben en die op de juiste naam staat.

Change3x schreef:

_O-

:o
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:05

Jis_ schreef:
Azmay schreef:
Ik ben zeer benieuwd hoe ze de loslopende katten gaan linken aan de eigenaren, ze hebben zelden een bandje met adres om.

Enige manier is vangen in je tuin en chip laten lezen Als ze al een chip hebben en die op de juiste naam staat.

Change3x schreef:

_O-

[ Afbeelding ]

Zie hem kijken, dan. "I'll murder you in your sleep, hooman"

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:06

Change3x schreef:
Jij voelt je duidelijk heel aangevallen. Jammer hoor. :(

Als je er echt last van hebt dan bespreek je dit toch met je buurvrouw? Komt de kat 24/7 in je tuin of wandelt hij er weleens doorheen? Dat is natuurlijk al een wereld van verschil.

Je kat zal maar vast blijven hangen in een boom en overlijden omdat hij een tuigje aan had. Hebben jullie er meteen geen last meer van. :D
Chippen lijkt me normaler, maar was je dan van plan om de kat te vangen?

Ik heb over mijn katten gelukkig nog nooit klachten gehoord, wij hebben het geluk dat we een bos precies naast de deur hebben en veel tuin dus daar zijn ze het vaakste te vinden.

Er is natuurlijk een verschil tussen katten die even komen buurten en katten die je huis terroriseren.

Ik vind dat klagen op bokt weinig zin heeft, daar boek je geen vooruitgang mee.

Ga naar de desbetreffende eigenaar als je last hebt van een kat en los het samen op. :)

Oh en als ze dat van die 400 euro willen inschakelen dan wens ik ze veel succes met uitzoeken welke kat bij wie hoort en het uit elkaar houden van katten. :D

Voel ik mij aangevallen?
Nee, totaal niet.
Ik vind je alleen erg naïef in je opmerkingen over roofdieren en zelf de katten uit je tuin houden.
Of eigenlijk is naïef niet her juiste woord... Wereldvreemd is toepasselijker denk ik.

Ik heb al met de buurvrouw gesproken toen ze woest aan mijn deur kwam omdat haar kat onder het bloed zat en zeiknat was. Tjah, dat hij bij mij binnen kwam, mijn egel probeerde te vermoorden (vandaar het bloed, stekels gaan nogal diep je huid in) en vervolgens over de schutting werd gegooid en het net niet redde tot de overkant van de sloot... Dat was belachelijk, maar dat haar dier mijn huis in kwam was maar normaal :roll:
Net als dat jij het schijnbaar heel normaal vind dat een kat door mijn tuin heen loopt...
Het is niet normaal. Ik wil ze niet in mijn tuin. Mijn tuin, niet die van de kat of die van de buurvrouw. Want als ze door mijn tuin heen lopen scheiten ze er ook, net als dat ze er pissen en dat wil ik niet. Het is mijn tuin en ik wil daar buiten kunnen zitten zonder de gore lucht net als dat ik mijn huisdieren in mijn huis los wil kunnen laten.

Maar dat is iets wat katteneigenaren maar moeilijk kunnen begrijpen.

Overigens wacht ik nog steeds op jou gratis oplossing voor het kat vrij houden van mijn tuin. Want volgens mij heb je maar gewoon iets geroepen om een punt te scoren, want ik geloof dat dit helemaal niet kan :+

Mijn oplossing is dat ik de eerst volgende kat die ik op mijn terrein aantref vang en laat ophalen door de dierenbescherming :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:09

Jis_ schreef:
Azmay schreef:

Nee hoor, gewoon katten van de straat halen, eigenaren kunnen dan tegen betaling hun kat weer uit het kattendepot halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:10

HorseTopShop schreef:
Gast3289: Vuilstrooiers en wildplassers horen legitimatie bij zich te hebben. Dat is natuurlijk geen vergelijking met katten.

Ik vind het wel een goeie. Wij hebben hier in de buurt heel erg last van de katten. Er lopen er zeker wel 50 rond als het er niet meer zijn.
Buiten het feit om dat ik stik-allegisch ben, slopen ze ook mijn hele tuin. En ja, ik heb een hele dure en bijzondere tuin.
Ze maken krassen op de motorkap. Ze veroorzaken gewoon echt overlast.

Het gaat mij ook om de hoogte van de boete. Door rood rijden of je ID niet bij je hebben is goedkoper.

Maar ik begrijp dat jij m'n kat z'n chip betaalt en dat jij z'n kalmeringsmiddelen betaalt? Ík ga dat niet betalen voor m'n kat die een ander niet tot last is. En heb jij een schep en zak mee voor je paard als ie buiten mest?

Edit; ik snap de overlast maar ik snap niet dat ook degenen daarvoor op moeten draaien die hun kat wél netjes binnen houden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-08-17 09:12, in het totaal 2 keer bewerkt

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:11

Laura82 schreef:
yvje86 schreef:
Ik vind het een geweldig idee.

En dat de kat er ongelukkig van zou worden vind ik dan jammer.
Dán moet je niet aan een kat beginnen als je niet de ruimte voor het beest hebt.
Of je moet er mee aan een riempje gaan wandelen.

Het is toch van de zotte dat ik mijn tuin katproof moet maken door een kat van de buren?
Als ik mijn hond uit ga laten laat ik 'm toch ook niet eerst door de tuin van de buren lopen.

Dat sommige katten vrijheid nodig hebben dat snap ik.
Maar als je in de stad wil wonen kun je dus op zoek moeten gaan naar een kat die binnen kan.

Hetzelfde als ik op een flat ga wonen ik niet alle soorten honden kan houden.

Dit gebeurt bij ons dus dagelijks...

Als ze zo gaan handhaven als bij honden, hoe je iig niet bang te zijn voor een boete :+

Nou idd. Mijn kat schijt in de tuin van de buurman omdat zijn hond tegen mijn schutting aan pist. Dus als ze dat hier willen gaan invoeren dan stuur ik de rekening door naar de buurman. Pas als hij zijn hond ergens anders laat pissen laat ik mijn kat de vrije loop. Eigen schuld. }>

En dan komt erbij, ik heb 1 supersnelle kat die zich niet door vreemden laat benaderen en de andere tja allemansvriend, maar die poept liever op de bak als in de tuinen O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:12

verootjoo schreef:
Jis_ schreef:

Nee hoor, gewoon katten van de straat halen, eigenaren kunnen dan tegen betaling hun kat weer uit het kattendepot halen.

En de azielen zitten al zo vol... :=

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:12

Jis_ schreef:
Azmay schreef:

Change3x schreef:

_O-

[ Afbeelding ]

Gaaf!

Onze fluff op vakantie

Afbeelding

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:13

Resistance schreef:
Jis_ schreef:

Zie hem kijken, dan. "I'll murder you in your sleep, hooman"

Doet ze niet, liefste kat ooit. :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:15

Dus omdat katten overal los lopen en dat normaal is, moeten de mensen die daar last van hebben gaan klagen bij mensen die zoals jij vinden dat hun engel geen kwaad doet, want het is een roofdier en hij hoort los te kunnen lopen..

Nou, ik zie me al in hoe dat gaat.. Bij ons in de buurt dus niet...
Ik wil kunnen genieten van mijn dure vissen, zonder een kat die een gratis maaltje denkt te halen. Stress bij de vissen en bij mijn honden die niets anders doen dan de tuin systematisch afgraven naar een kattendrol... Want 1 keer succes, is schijnbaar vaker succes..

En katten die niet buiten de tuin komen, of binnen zitten.. Waarom zouden die niet ook gechipt kunnen worden. Want ze gaan heus wel eens naar de DA toe. Dan gelijk een chip erin. Of gewoon in het nest al, net als bij honden.
Het hoeft allemaal echt niet zo moeilijk te zijn. Maar het wordt vooral moeilijk gemaakt door de mensen zelf..

En waarom op bokt ipv de buren. Nou de buren hebben me ook al aan de deur gehad. En bokt is een openbaar forum, waardoor er hopelijk meer mensen in de discussie gaan en er eindelijk eens iets gaat gebeuren..
(Let wel, 400 euro vind ik dan ook weer overdreven veel, maar iets, is zeker wel reeel gezien je zelf voor een dier kiest....)