[VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 15:46

De poten en vleugels trek ik eraf voor knabbelwerk of om mee te vliegen.
Dan doe ik mn vingers onder het borstbeen en trek het er zo uit. Klaar is kees :j

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:21

Tessa_93 schreef:
De poten en vleugels trek ik eraf voor knabbelwerk of om mee te vliegen.
Dan doe ik mn vingers onder het borstbeen en trek het er zo uit. Klaar is kees :j

Probeer ik dat bij mn volgende duif :Y) Thnx voor de tip :))

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 17:38

Stille meelezer meldt zoch.. Heb alles meegelezen, maar tot nu toe niks te melden.. (afgezien van het feit dat je prachtige vogels hebt, maar dat wist je vast al.. :D )

Maar pakt een vogel niet gewoon een prooi die hij aankan? Chihuahua/konijn what's the diffrence? (voor een roofvogel dan he.)

Toen ik nog jong waa hadden wij thuis namelijk een kat.. Wij woonden toen aan de rand van het bos, prachtig voor zo'n dier..

Kat kwam op een dag thuis met allemaal wondjes op zijn rug.. Wij zijn daar toen mee naar de dierenarts gegaan, in de volle overtuiging dat hij ruzie had gehad met een andere kat.. DA had alles rond de wondjes geschoren en zegt: hij heeft geen ruzie gehad, hij is gegrepen door een buizerd of iets dergelijks.. En je zag aan de wondjes duidelijke "afdrukken" van de klauwen waar hij gegrepen was..

Dus vandaar mijn vraag.. :D

Maanlicht

Re: [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 18:53

Dit is echt mijn favoriete topic! Heel informatief! :)
Ik heb van de zomer in Zuid-Afrika ook een heel klein uiltje gezien, ik zal even kijken of ik een foto kan vinden.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 20:44

Hier nog een gefascineerde stille mee lezer :D

nine misschien kwam de kat te dicht bij een nest in de buurt? Ik heb zwaluwen bij ons op stal ook katten aan zien vallen voor die reden. Natuurlijk een ander soort vogel en misschien zeg ik er wel wat geks mee Haha maar moest daar meteen aan denken toen ik dat las.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 21:37

Roofdier smaakt lang niet zo lekker, als er keuze is, zal een roofvogel dus niet je hond/kat pakken. Echter bij honger of bedreiging (nest idd) is het een ander verhaal.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 21:44

Interessant om te lezen! Ik blijf wel gewoon goed opletten met haar! Woonde ooit in een boerderij, liepen er ineens 5 vossen in de tuin... heb der ook niet meer losgelaten daar...

Dat uiltje is ook <3

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 21:49

Ik heb zo'n roofvogel workshop gedaan. Die hadden ook een Amerikaanse adelaar erbij zitten. Die schijnt ooit een dikke straatkat gepakt te hebben en die had ook eens een zwaan te pakken gehad. Maar dat was nog een naar gevecht. Die zwanen zijn echt niet voor de poes :o

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:15

Sanet schreef:
Ik heb zo'n roofvogel workshop gedaan. Die hadden ook een Amerikaanse adelaar erbij zitten. Die schijnt ooit een dikke straatkat gepakt te hebben en die had ook eens een zwaan te pakken gehad. Maar dat was nog een naar gevecht. Die zwanen zijn echt niet voor de poes :o

Waarschijnlijk een imprint ?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:19

Tessa_93 schreef:
Wat eten we vandaag? :')

(van de duif krijgt de oehoe enkel het borstvlees (kipfilet gedeelte) ivm eventuele ziektes, parasieten en medicijngebruik)
De pootjes en vleugels kunnen de harrissen mooi afknabbelen [ [url=m/qtCJwd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben wel heel benieuwd, geen idee of t al gevraagd was dat ik er over heen heb gelezen, maar ik vroeg me af waar haal je de prooidieren, bestel je dat? Of krijg je soms ook van particulieren prooidieren aangeboden van bv fokkers?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:22

Galathil schreef:
Sanet schreef:

Waarschijnlijk een imprint ?

Oei, dat weet ik niet (meer).

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:59

Dat denk ik ook ja, imprint

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 10:51

Een verkeerd imgeprinte roofvogel weet Idd niet wat ie wel en niet kan doen. Vaak gaan die de fout in met grootheidswaanzin, of als ze honger hebben gaan ze zelf wat vangen wat ze denken aan te kunnen.
Gelukkig word het imprinten steeds minder.
Zo is een kennis van mij een roofvogel verloren een aantal jaren terug. Die had een zwerfkat gepakt, de kat beet in de krop met alle gevolgen vandien. 3 dagen later lag ie dood ondanks de antibiotica.

Nóg een reden waarom je een roofvogel gewoon roofvogel moet laten en door de ouders moet groot laten brengen. Het is natuurlijk lief leuk en schattig om het zelf groot te brengen en het kost veeeeel minder tijd om m los te laten vliegen maar het is gewoon doodzonde van zo'n vogel. Als je iets wilt imprinten neem dan gewoon een uil.

Volgend jaar als ik mijn akte heb begin ik aan een havik en ga dan eerst "in de leer" om m op de juiste manier groot te brengen. Het is namelijk heel anders dan normaal imprinten zoals bij een uil. De vogel moet je niet als "ouderdier" gaan zien om gedragsproblemen etc te voorkomen. De haviken Van mijn mentor zijn allen imprint en ze gedragen zich gewoon als roofvogels maar zijn een stuk relaxte dan haviken die door de ouders zijn grootgebracht.

Over de voeding: duiven krijg ik van een melker en de rest bestel ik bij Kiezebrink. Soms bellen kwekers wel eens op of ze hun dieren bij mij kwijt kunnen inderdaad :j

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:27

Ts, je geeft aan dat je geen roofvogels moet imprinten. Als ik je goed begrijp zijn uilen van een andere slag dus daar kan het wel.

Waarom dan wel een havik imprinten? Dat Is dan toch ook gewoon een roofvogel die door zijn ouders grootgebracht moet worden?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 16:46

Uilen en roofvogels zijn inderdaad heel anders van elkaar. Een beetje te vergelijken met paarden en koeien. Hebben beide 4 benen en eten gras :D
Haviken zijn hele neurotische vogels. Kan je geen demo of display mee doen. Zijn echt jachtvogels en heel gevoelig in gewicht en naar mensen toe. Het zijn hele moeilijke vogels. Ze worden veel social imprint gemaakt om er net iets makkelijker mee te werken. Maar wel imprint op een heel andere manier dan bij uilen. De vogel moet je niet als soortgenoot en voedselbron gezien. Ze worden ook bijna altijd op de loer terug geroepen ipv op de hand.
Bij andere roofvogels is het gewoon niet nodig, zou geen enkele goede reden weten waarom je een ander soort zou imprinten.
Met vogels die door de ouders zijn grootgebracht kan je ook perfect demo doen.
Het probleem is ook dat iedereen die het leuk en schattig vind om een roofvogel te imprinten het fout gaat en na 1 tot 3 jaar de verkoop in gaat "goed voor de kweek". Ofwel je kan er niks mee de vogel is verpest.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 22:00

Helaas geen kuiken dit jaar.
Had vorig jaar een jong besteld van de Braziliaanse dwerguil. Er waren enkele bevrucht maar zat geen rode tarsel tussen voor mij. Was een slechte kweek dit jaar. Heb netjes mn reserveringsbedrag terug gestort gekregen.
Wilt iemand evengoed beschuit met muisjes?
Spoiler:
Afbeelding

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:06

Dat is wel heel letterlijk haha. :')
Wel balen dat er niets in het nestje zat voor jou. :(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 05:04

_O-

Nee, die mag je houden. :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:36

Zijn je vogels met dit weer ook minder actief? Merk je dat in het werk? Maken de seizoenen verschil?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 06:36

Ja ze zijn veeeel minder actief en eten weinig. De seizoenen maken ook echt verschil. In de winter hebben ze veel meer eten nodig en vliegen ze ook echt hoger in gewicht. Moet ook wel omdat ze zich goed warm moeten houden natuurlijk :j
Het is ook de kunst om ze zo hoog mogelijk in gewicht te vliegen. 1 vogel heeft het "wintergewicht" aangehouden voor ze zomer. Erg blij mee.
Toen ik m kreeg vloog ie op 950, die man heeft m niet hoger dan 980 gevlogen omdat ie toen een weekend weg was geweest.
Hier vliegt ie nu tussen de 1150 en 1180 *\o/*

Ik hou er sowieso niet van om ze laag in gewicht te vliegen.
Sommige mensen vliegen ze echt nog op honger :n is niet meer van deze tijd..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:33

Super tof en interessant wtopic

Hoe ziet jou 75 uur werkweek uit dan? Wat is je dagindeling?? En als dit je colle werk is, hoe verdien je dan geld??

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 10:24

Ik doe dit niet vrijwillig. Hier verdien ik mn geld mee := (ben zzper)

Om 4u gaat momenteel mn wekker en ben rond 19u thuis, op zondag van 11 tot 17.30 :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:46

Ik denk dat de vraag is wat je dan precies doet.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 13:10

Staat al vermeld in het topic. Overlastbestrijding doordeweeks en in het weekend educatie. Soms op zaterdag een demo of andere aanvraag, ik doe absoluut geen markten/braderiën oid.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:40

Tessa_93 schreef:
Nee het is mn witgezichtuiltje :D

[ [url=m/oYKds0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gizzmoooo! <3 <3

Ik kom hem ooit nog ophalen, Tess!
Of ik moet er een keertje voor uit trekken richting jouw. :')