Een hond adopteren. Wie nog?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:16

Wat een schattige foto!

Mijn hond gelukkig gezond respect voor paarden en blijft er uit de buurt, heeft in het verleden klap tegen d'r koppie gehad van een paard van iemand anders op stal. (gelukkig was hond niet meteen naar de hondenhemel geslagen, al had ze wel schade).

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:49

Lieeeeef!

Mijn hond blijft ook op een gepaste afstand, al zijn de paarden erg lief, gezond respect is toch erg fijn. Natuurlijk vindt dan net mijn eigen pony het nodig op honden te jagen. Dappere poown! :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:39

inderdaad, te schattig!

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 01:54

Die van mij vind paarden dan weer net iets te leuk.. in het begin bleef ze nog mooi uit de buurt maar nu gaat ze toch graag wat te dichtbij..

Een geluk dat de 2 paarden waar ze veel bij komt heel braaf zijn en bijvoorbeeld stoppen als ze voor hun voeten loopt, maar ze zijn niet allemaal zo braaf.

Hoe hebben jullie dat aangeleerd?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 06:13

Bij ons op stal liepen alle honden los. Ze leren van elkaar waar ze met een grote boog omheen moeten en waar met een kleine. Een kleine aanvaring is daarbij onvermijdelijk maar wel leerzaam.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 08:29

Bij de grote paarden blijft ie heel wijs uit de buurt hoor, dat durft ie niet. Maar de shetties zijn bijna even groot als hem Haha

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 08:42

Aankomst tijd van onze honden is nu 15:00 , gelukkig ! We gaan ze dus vanmiddag ophalen !

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 11:57

Tja ik ben ergens van mening dat ze het wel zal leren als ze ooit eens eronder ligt ofzo. Maaaar ze is maar een kleintje en ik wil natuurlijk niet dat er iets met haar gebeurd..

Grote paarden loopt ze gewoon onderdoor :+ ze denkt echt dat het grote honden zijn om mee te spelen haha.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:27

Die van mij leer ik het aan door een zweep. Mijn honden kennen veel commando's rondom de zweep en weten dus ook dat als ik ergens iets aantik dat ze daar moeten blijven. Leg ik de zweep op hun schouder dan moeten ze afstand nemen etc.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:11

Letsdunit schreef:
Aankomst tijd van onze honden is nu 15:00 , gelukkig ! We gaan ze dus vanmiddag ophalen !

spanneeeend! foto's!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:19

Gaia is geweldig, zo lief en blij. Gaat ook gewoon bij je zitten en wil graag liefde, heel veel liefde :)
Naomi haar pup is vreselijk bang, zo sneu. Daar gaat nog veel tijd in zitten. Heeft ook een flinke achterstand helaas.

Afbeelding
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:30

Ze zijn prachtig!! Maar als moeders jullie al vertrouwd kan Naomi mooi afkijken dat het goed is!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:04

Inderdaad! Leuke foto's :) jammer dat Naomi zo bang is, maar alles is ook nieuw nog. Over een paar dagen is het misschien alweer anders

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:02

Vandaag al een heel ander beeld, twee blij honden lekker aan het rennen en genieten. Pup naomi is om, helemaal blij.
Afbeelding
Afbeelding

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:12

Ze kunnen al los of?

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:24

Wat een leuk topic! Ik word echt blij van al die gelukkige hondjes op de foto's! <3

Zelf heb ik mijn hondje van straat gehaald in Sint Maarten toen ze ongeveer een half jaar was. We hebben daar nog 10 maanden gewoond, maar sinds vorige week is ze mee verhuisd naar Nederland. Ze is echt een super sociaal lief hondje en ze vind het helemaal leuk alle boswandelingen enzo!

Fotospam
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Die bruine pup heb ik een maand voordat ik vertrok nog in huis gehaald en zij woont nu bij mijn zus hier in Nederland. Ook echt een schatje trouwens!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:29

Oh, blije hondebeesten, betere fotospam bestaat er niet.
Wat leuk dat er ook 1 voor je zus mee kwam.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:51

leuke foto's allemaal, heerlijk om te zien
Letsdunit: gelukkig is ze zo snel al om!

Vandaag voor het eerst met zijn vieren op de bank gelegen (hond, katten en ik) dus de katten beginnen te wennen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:42

Omdat jullie inmiddels de 15 pagina's hebben bereikt, verplaats ik het topic van BB naar BB-HK.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:51

zo jongens, we hebben wat bereikt :D

Lia heeft vandaag een nieuwe vriend gemaakt, onze 38 jarige Nero vindt haar réuze interessant. Met zijn drietjes in de bak spelen was lol voor iedereen :D

Toen Lia lag, en Nero (aka Sexy) gezellig een knuffel kwam halen en kwam snuffelen aan haar, vond ze het wel wat eng, Nero is dan toch wel heel groot :+ (is ook een paard, dus is ook groot)

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:40

Jij hebt een paard van 38 jaar al? En ik al fier op mijn merrie van 29 :-)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:31

Onze Darshan uit India is nu 4 jaar bij ons. We hebben nog contact met de (nederlandse) vrouw die daar een opvang runt en we vroegen haar of ze nog foto's had van Darshan toen ze hem net hadden. Die hadden we eerst ook nog maar waren we kwijt geraakt, toen stuurde ze een foto die we nog niet eerder hadden gezien en die verloren blik... oh ik krijg er gewoon buikpijn van.
Darshan was eerst in een regulier asiel terecht gekomen, of eigenlijk meer een dodingsstation. Maar een werknemer daar kon het niet over zijn hart verkrijgen en heeft Darshan toen naar de opvang gebracht van die vrouw. Die heeft een hele grote roedel inmiddels en herplaatst hier af en toe honden van, ze post ook regelmatig verhalen en ervaringen en het is echt afschuwelijk wat voor leven die honden leiden in India. Meest van de tijd komen de honden aan met fikse open (rottende) wonden.
Maar goed, ik wou dit even posten als ervaring omdat het mij en hopelijk anderen doet inzien hoe dankbaar werk het is om een hond te adopteren! Dus hier een foto van toen en nu. :)

Afbeelding

Zijn favoriete bezigheid, wachten tot er een boot langs komt en dan de golfjes pakken!
Afbeelding

En rollen in het zand, al lijkt hij net een kat qua vachtverzorging, likt alles heel zorgvuldig schoon.
Kan ik me wel voorstellen als je halfkaal was en dan nu zo'n dikke prachtige vacht hebt. :D
Afbeelding

Afbeelding

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:48

Wat een prachtige hond en wat een verschil!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:03

Wauw zeg, die is mooi opgeknapt!

Hoe oud is Darshan?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:40

Hij is net 7 geworden! Althans, dat denken we. De dierenarts schatte hem 2 of 3 jaar toen we hem net hadden.
De dierenarts is ook nog altijd heel erg verbaasd hoe een vacht hij gekregen heeft, hij heeft bijna een poolvacht. :')