Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
miisshOrse schreef:Misschien dat ik erg zwart-wit reageer. Maar ik zou de kat niet meer terug geven.
Inmiddels leven ze al 2 jaar zonder de kat. Blijkbaar weten ze zich prima staande te houden zonder de kat Dan nemen ze toch weer een kitten als ze er zo graag 1 bij willen.
Vind ook eerlijk gezegd dat ze niet erg prettig op je reageren ts. Zij willen blijkbaar heel duidelijk bepalen wat er met de kat gaat gebeuren. Weet je zeker dat je ze thuis wil laten komen kijken?
Persoonlijk zou ik, als ik die mensen was,'mijn kat het leven bij de ts gunnen.
rocymax schreef:Misschien ben ik wel de enige die zo denkt, maar ik zou die mensen niet naar mijn huis laten komen. Straks willen ze de kat terug, zijn ze niet leuk, en wil jij de kat niet geven en komen ze je aldoor lastig vallen. Kat is bij jou gewend, woont heerlijk . Als ze hem echt terug wilden, waarom dan nieet gelijk bij je op de stoep gestaan? Zoals ze je aan het lijntje houden is niet leuk en ook niet echt eerlijk.
Maar.... dat is mijn mening....
kiki1976 schreef:Helaas weet ik ook uit eigen ervaring dat amivedi, da, asiel etc helemaal niet zo goed hun best doen om de eigenaar terug te vinden.
* Kat (van vrienden) stond als vermist bij bovengenoemde. Degene ging toch op advies van andere in het asiel kijken. Kat was daar gewoon, chip niet uitgelezen.
*Kat vermist (eigen) stond vermist bij boven genoemde. Hoorde via via dat ze een kat langs de weg hadden zien liggen die voldeed aan de beschrijving. Eenmaal terplekken, geen kat.
Vier weken later een bericht van Amivedi, er was 4 weken geleden een dode kat aangemeld die voldeed aan de beschrijving.
Dier was achteraf ipv afgegeven bij Amivedi ter plekken in de berm begraven door de gemeente (horen gevonden dieren te laten controleren op een chip).
Kat vermist en opgegeven bij eerder genoemde.
Asiel, niets bekend. Da niets bekend. Amivedi had een gewonde kat binnen gehad, chip niet uitgelezen.
Is daar overleden, en naar eerder genoemde da gebracht. Op het moment van bellen was die daar al. Assistente snapte weinig van kleuren bij katten en had foutief antwoord gegeven.
In alle 3 de gevallen de chip niet uitgelezen.
Ik weet niet wat ik zelf zou doen als ik al 2 jaar een vondeling in huis heb. Waarbij ik naar eer en geweten er alles aan gedaan had om de rechtmatige eigenaar te vinden.
Je hecht je aan een dier.
Maar aan de andere kant, ik zou ook blij wezen om hem/haar weer terug te hebben/zien.
Siesjuh schreef:Het klinkt mij alsof ze je (onbewust) aan het lijntje houden...eerst zeggen dat ze t niet weten, dan dagen niks laten horen, vervolgens weer willen komen om daarna pas te beslissen of ze haar terug willen...Verder vind ik het ook raar dat ze zo besluiteloos zijn. Je zou toch denken dat als ze de kat zo gemist hebben, ze ofwel gelijk langs waren gekomen of direct het besluit hadden genomen haar terug te willen.
Ten eerste denk ik dat er gedacht moet worden vanuit het belang van de kat. Neem hiervoor ook contact op met een dierenarts en laat ze die eventueel ook bellen, zodat je bewijs hebt van wat het beste is voor de kat.
Ten tweede zou ik even het juridisch loket aanschrijven met de vraag hoe het juridisch zit.
Ten derde: Als je ze langs laat komen, zorg dat je niet alleen bent. Als ze dan vervelend gaan doen, sta je er niet alleen voor.
Ten vierde: Mochten ze compleet in hun recht staan en de kat uiteindelijk willen meenemen, zou ik een vergoeding voor de onkosten vragen. Niet om ze een hak te zetten, maar je hebt wél 2 jaar liefdevol voor hun dier gezorgd met alles wat erbij hoorde. Het is dan ook niet meer dan normaal dat jij hiervoor een vergoeding krijgt, net als dat je een vergoeding moet betalen aan de dierenambulance of het asiel als je je dier komt ophalen.
Tot slot denk ik dat je het even naast je neer moet leggen en moet genieten van je vakantie, hoe moeilijk dat ook is. Je kunt nu toch even niks doen.
Ik wens je dan ook nog een fijne vakantie!
paardjes123 schreef:Pff wat lastig, ik heb ook een kat die als kitten is komen aanlopen en nooit meer is weggegaan. Persoonlijk zou ik die mensen een vergoeding geven zodat ze een nieuwe kat kunnen halen in het asiel. Kat is bij jou gewend en heeft het zo te horen naar zijn zin, tevens zou ik die mensen niet de keuze laten of ze de kat terug willen maar de regie bij jezelf houden.