Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:50

...en weer moeten samenleven met een onbekende kat.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:53

Misschien dat ik erg zwart-wit reageer. Maar ik zou de kat niet meer terug geven.

Inmiddels leven ze al 2 jaar zonder de kat. Blijkbaar weten ze zich prima staande te houden zonder het dier. Ze zouden blij moeten zijn dat de kat een prettig nieuw huisje heeft kunnen vinden. Het is niet alsof ze er alles aan gedaan hebben.. Als ze zo vreselijk aan hem gehecht waren hadden ze hem moeten laten chippen..

Vind ook eerlijk gezegd dat ze niet erg prettig op je reageren ts. Zij willen blijkbaar heel duidelijk bepalen wat er met de kat gaat gebeuren. Weet je zeker dat je ze thuis wil laten komen kijken?

Persoonlijk zou ik, als ik die mensen was,'mijn kat het leven bij de ts gunnen.
Laatst bijgewerkt door miisshOrse op 05-09-16 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:55

miisshOrse schreef:
Misschien dat ik erg zwart-wit reageer. Maar ik zou de kat niet meer terug geven.

Inmiddels leven ze al 2 jaar zonder de kat. Blijkbaar weten ze zich prima staande te houden zonder de kat Dan nemen ze toch weer een kitten als ze er zo graag 1 bij willen.

Vind ook eerlijk gezegd dat ze niet erg prettig op je reageren ts. Zij willen blijkbaar heel duidelijk bepalen wat er met de kat gaat gebeuren. Weet je zeker dat je ze thuis wil laten komen kijken?

Persoonlijk zou ik, als ik die mensen was,'mijn kat het leven bij de ts gunnen.

sorry hoor maar ik vind dat MisshOrse gelijk heeft lees al een behoorlijke tijd mee en ik zou die kat niet terug geven want tja hun kunnen al 2 jaar zonder dan ook de rest van poes' leven

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:57

Heb je al war gehoord?
In het belang van de kat zou ik het beestje ook laten waar het is, zij hebben al een nieuwe kat en nu de kat helemaal niet met kinderen is opgegroeid, geeft dat alleen maar heel heel veel stress. Hopelijk zien zij dat ook in, maar k weet niet hoe erg zij "kattenmensen" zijn of mensen die een kat nemen, omdat het zo leuk is voor de kinderen

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:04

In belang van de kat zou ik deze houden, hoe het er nu naar uitziet willen ze toch de kat terug meenemen als ze komen 'kijken'. Je hebt er inmiddels al heel wat kosten aan gehad, oa. chippen terwijl deze eigenlijk al lang gechipt had moeten zijn door hun. Mochten ze de kat effectief terug willen dan zou ik de hemaakte kosten terugvragen want tja jij hebt ondertussen eigenlijk betaald voor een kat die niet van jou is..zullen ze snel genoeg afhaken. Ze houden enorm veel van de kat, daar twijfel ik niet aan, maar als ze de kat gewoon laten chippen hadden, dan hadden ze hun kat al lang terug gehad bij hun..ze moeten maar leven met de gevolgen van hun verantwoordelijk niet genomen te hebben..hoe cru het ook is.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:08

Vanuit de kat gezien zou ik het heel sneu vinden als die moet verhuizen terwijl die heel happy is in zijnhuidige situatie.
Maar wat een nare situatie zeg, succes met knopen doorhakken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:20

Helaas weet ik ook uit eigen ervaring dat amivedi, da, asiel etc helemaal niet zo goed hun best doen om de eigenaar terug te vinden.

* Kat (van vrienden) stond als vermist bij bovengenoemde. Degene ging toch op advies van andere in het asiel kijken. Kat was daar gewoon, chip niet uitgelezen.

*Kat vermist (eigen) stond vermist bij boven genoemde. Hoorde via via dat ze een kat langs de weg hadden zien liggen die voldeed aan de beschrijving. Eenmaal terplekken, geen kat.
Vier weken later een bericht van Amivedi, er was 4 weken geleden een dode kat aangemeld die voldeed aan de beschrijving.
Dier was achteraf ipv afgegeven bij Amivedi ter plekken in de berm begraven door de gemeente (horen gevonden dieren te laten controleren op een chip).

Kat vermist en opgegeven bij eerder genoemde.
Asiel, niets bekend. Da niets bekend. Amivedi had een gewonde kat binnen gehad, chip niet uitgelezen.
Is daar overleden, en naar eerder genoemde da gebracht. Op het moment van bellen was die daar al. Assistente snapte weinig van kleuren bij katten en had foutief antwoord gegeven.

In alle 3 de gevallen de chip niet uitgelezen.

Ik weet niet wat ik zelf zou doen als ik al 2 jaar een vondeling in huis heb. Waarbij ik naar eer en geweten er alles aan gedaan had om de rechtmatige eigenaar te vinden.
Je hecht je aan een dier.
Maar aan de andere kant, ik zou ook blij wezen om hem/haar weer terug te hebben/zien.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:23

Ik lees nu allemaal dingen als dat de termijn om aanspraak te maken op een dier een jaar of een maand is, kortom, dan zou jij nu gewoon eigenaar moeten zijn :+

T's ik zou de kat niet meer terug geven en zou daar ook duidelijk in zijn . Ik zou ze echter wel de mogelijkheid geven om goed afscheid van de kat te nemen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:23

Ik zou dat doen wat in het belang is van het dier. Die heeft het goed en zit vast niet te wachten op een opeens vreemd huis, familie enz. Tuurlijk kan hij wennen maar moet dat... ik denk dat de eigenaren heel dankbaar mogen zijn dat hij goed is terecht gekomen en dat ze het weten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:27

Ik vind het echt niet fair dat ze je zo in limbo laten, ongeacht wat ik allemaal heb geschreven in dit topic.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:28

Het klinkt mij alsof ze je (onbewust) aan het lijntje houden...eerst zeggen dat ze t niet weten, dan dagen niks laten horen, vervolgens weer willen komen om daarna pas te beslissen of ze haar terug willen...Verder vind ik het ook raar dat ze zo besluiteloos zijn. Je zou toch denken dat als ze de kat zo gemist hebben, ze ofwel gelijk langs waren gekomen of direct het besluit hadden genomen haar terug te willen.

Ten eerste denk ik dat er gedacht moet worden vanuit het belang van de kat. Neem hiervoor ook contact op met een dierenarts en laat ze die eventueel ook bellen, zodat je bewijs hebt van wat het beste is voor de kat.

Ten tweede zou ik even het juridisch loket aanschrijven met de vraag hoe het juridisch zit.

Ten derde: Als je ze langs laat komen, zorg dat je niet alleen bent. Als ze dan vervelend gaan doen, sta je er niet alleen voor.

Ten vierde: Mochten ze compleet in hun recht staan en de kat uiteindelijk willen meenemen, zou ik een vergoeding voor de onkosten vragen. Niet om ze een hak te zetten, maar je hebt wél 2 jaar liefdevol voor hun dier gezorgd met alles wat erbij hoorde. Het is dan ook niet meer dan normaal dat jij hiervoor een vergoeding krijgt, net als dat je een vergoeding moet betalen aan de dierenambulance of het asiel als je je dier komt ophalen.

Tot slot denk ik dat je het even naast je neer moet leggen en moet genieten van je vakantie, hoe moeilijk dat ook is. Je kunt nu toch even niks doen.
Ik wens je dan ook nog een fijne vakantie! :)

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:37

Genoeg adviezen zou ik zeggen.
ok ik sluit me aan bij het feit dat het voor de kat veel beter is om hem in zijn vertrouwde omgeving te laten.

Bezoeken oke maar meenemen zeker niet!

Veel succes en hopelijk geniet je toch een beetje van je vakantie.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:38

Drie jaar geleden zijn wij ook een kat kwijt geraakt, weg gelopen. Ondertussen hebben wij twee andere katten. Als ik onze oude kat terug zou vinden dan zou ik haar laten waar ze was als ze het daar prima heeft. Ik heb sowieso geen plek voor een derde kat en als ik weet dat ze niet dood is dan zou ik daar alleen maar blij om zijn.

Ik zou hem sowieso niet meteen mee geven. De kat kan nu toch niet bij ze in huis dus kan lekker bij jou blijven voor nu.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:39

Duidelijk tegen die mensen zeggen dat ze gerust mogen komen kijken,naar dat het niet de bedoeling is dat hij weer naar hun teruggaat

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:52

Misschien ben ik wel de enige die zo denkt, maar ik zou die mensen niet naar mijn huis laten komen. Straks willen ze de kat terug, zijn ze niet leuk, en wil jij de kat niet geven en komen ze je aldoor lastig vallen. Kat is bij jou gewend, woont heerlijk . Als ze hem echt terug wilden, waarom dan nieet gelijk bij je op de stoep gestaan? Zoals ze je aan het lijntje houden is niet leuk en ook niet echt eerlijk.
Maar.... dat is mijn mening....

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 00:00

rocymax schreef:
Misschien ben ik wel de enige die zo denkt, maar ik zou die mensen niet naar mijn huis laten komen. Straks willen ze de kat terug, zijn ze niet leuk, en wil jij de kat niet geven en komen ze je aldoor lastig vallen. Kat is bij jou gewend, woont heerlijk . Als ze hem echt terug wilden, waarom dan nieet gelijk bij je op de stoep gestaan? Zoals ze je aan het lijntje houden is niet leuk en ook niet echt eerlijk.
Maar.... dat is mijn mening....

Precies dit.

Of neemt ze een grote sterke kerel mee als ze komt kijken, zeg jij dan nog dat ze 'm niet mee mogen nemen?

Gewoon antwoorden dat je het hebt nagezocht en juridisch gezien de kat nu van jou is. Dat jij in het belang van de kat kiest omdat een verhuizing stress geeft én zij niet van kinderen houdt, en dat je af en toe wel een foto wil sturen maar dat dat het is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 00:02

kiki1976 schreef:
Helaas weet ik ook uit eigen ervaring dat amivedi, da, asiel etc helemaal niet zo goed hun best doen om de eigenaar terug te vinden.

* Kat (van vrienden) stond als vermist bij bovengenoemde. Degene ging toch op advies van andere in het asiel kijken. Kat was daar gewoon, chip niet uitgelezen.

*Kat vermist (eigen) stond vermist bij boven genoemde. Hoorde via via dat ze een kat langs de weg hadden zien liggen die voldeed aan de beschrijving. Eenmaal terplekken, geen kat.
Vier weken later een bericht van Amivedi, er was 4 weken geleden een dode kat aangemeld die voldeed aan de beschrijving.
Dier was achteraf ipv afgegeven bij Amivedi ter plekken in de berm begraven door de gemeente (horen gevonden dieren te laten controleren op een chip).

Kat vermist en opgegeven bij eerder genoemde.

Asiel, niets bekend. Da niets bekend. Amivedi had een gewonde kat binnen gehad, chip niet uitgelezen.
Is daar overleden, en naar eerder genoemde da gebracht. Op het moment van bellen was die daar al. Assistente snapte weinig van kleuren bij katten en had foutief antwoord gegeven.

In alle 3 de gevallen de chip niet uitgelezen.

Ik weet niet wat ik zelf zou doen als ik al 2 jaar een vondeling in huis heb. Waarbij ik naar eer en geweten er alles aan gedaan had om de rechtmatige eigenaar te vinden.
Je hecht je aan een dier.
Maar aan de andere kant, ik zou ook blij wezen om hem/haar weer terug te hebben/zien.

Er zijn inderdaad asiels die er een potje van maken, wat chip uitlezen betreft... toen iemand zo'n asiel wees op het slechte uitleesbeleid, hadden ze het smoesje al klaar: er zouden zóveel eigenaren beweren dat de kat niet van hen meer was, maar verkocht, dat ze er geen tijd meer aan wilden besteden. Lekker makkelijk dus... want de goedwillende eigenaren die dolgraag hun kat terugwillen maken zo geen enkele kans op een telefoontje van het asiel als hun kat gevonden is. :n

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 00:08

Siesjuh schreef:
Het klinkt mij alsof ze je (onbewust) aan het lijntje houden...eerst zeggen dat ze t niet weten, dan dagen niks laten horen, vervolgens weer willen komen om daarna pas te beslissen of ze haar terug willen...Verder vind ik het ook raar dat ze zo besluiteloos zijn. Je zou toch denken dat als ze de kat zo gemist hebben, ze ofwel gelijk langs waren gekomen of direct het besluit hadden genomen haar terug te willen.

Ten eerste denk ik dat er gedacht moet worden vanuit het belang van de kat. Neem hiervoor ook contact op met een dierenarts en laat ze die eventueel ook bellen, zodat je bewijs hebt van wat het beste is voor de kat.

Ten tweede zou ik even het juridisch loket aanschrijven met de vraag hoe het juridisch zit.

Ten derde: Als je ze langs laat komen, zorg dat je niet alleen bent. Als ze dan vervelend gaan doen, sta je er niet alleen voor.

Ten vierde: Mochten ze compleet in hun recht staan en de kat uiteindelijk willen meenemen, zou ik een vergoeding voor de onkosten vragen. Niet om ze een hak te zetten, maar je hebt wél 2 jaar liefdevol voor hun dier gezorgd met alles wat erbij hoorde. Het is dan ook niet meer dan normaal dat jij hiervoor een vergoeding krijgt, net als dat je een vergoeding moet betalen aan de dierenambulance of het asiel als je je dier komt ophalen.

Tot slot denk ik dat je het even naast je neer moet leggen en moet genieten van je vakantie, hoe moeilijk dat ook is. Je kunt nu toch even niks doen.
Ik wens je dan ook nog een fijne vakantie! :)

Ik denk dat het voor die mensen ook best lastig is: zij hebben vermoedelijk al bedacht, dat zij inmiddels een andere kat in huis hebben, waarbij het de vraag is of de katten elkaar accepteren, mochten ze hun oude kat weer terugnemen.
En het feit dat de kat bij TS veel rustiger is geworden, zien ze misschien ook als aanwijzing dat hij bij TS beter af is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 00:09

Maar in bovenstaande gevallen hadden de katten ook een chip. De kat van TS had dat niet. En 3 jaar geleden was het toch echt niet onbekend dat het verstandig is om je kat te laten chippen..

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 00:58

Ik kwam net toevallig deze tegen en moest aan dit topic denken. Ik hoop voor je dat je haar mag houden! Zou toch het aller mooiste zijn. :)

Afbeelding

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 01:55

Pff wat lastig, ik heb ook een kat die als kitten is komen aanlopen en nooit meer is weggegaan. Persoonlijk zou ik die mensen een vergoeding geven zodat ze een nieuwe kat kunnen halen in het asiel. Kat is bij jou gewend en heeft het zo te horen naar zijn zin, tevens zou ik die mensen niet de keuze laten of ze de kat terug willen maar de regie bij jezelf houden.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 02:09

paardjes123 schreef:
Pff wat lastig, ik heb ook een kat die als kitten is komen aanlopen en nooit meer is weggegaan. Persoonlijk zou ik die mensen een vergoeding geven zodat ze een nieuwe kat kunnen halen in het asiel. Kat is bij jou gewend en heeft het zo te horen naar zijn zin, tevens zou ik die mensen niet de keuze laten of ze de kat terug willen maar de regie bij jezelf houden.

Ben het helemaal met je eens maar een vergoeding? Waarom? Deze situatie is absoluut niet de verantwoordelijkheid van ts. ;)

Ts pak alsjeblieft wat regie terug :). Je bent erg afwachtend en het klinkt bijna ofdat je de keuze van het al wel niet terugnemen volledig bij hun legt en zelfs al is dat niet zo. Ik zou er niet raar van opkijken als je bij hun die indruk hebt gewekt.. Net zoals reacties voor mij zou ik niet eens overwegen de kat terug te geven. Hij is van jou en aan jou gewend. Die mensen herinneren zich de kat maar de kat hun niet. Het zou verre van diervriendelijk zijn om de kat te herplaatsen bij hun als deze situatie gewoon top is.

Dus wees duidelijk, met alle respect en vriendelijkheid jouw kat blijft bij jou. Als je geen problemen voorziet dan pas zou ik ze de mogelijkheid geven om langs te komen.

Wees zo duidelijk mogelijk om misverstanden te voorkomen!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 04:33

Lisem94 ooit hebben hun de kat aangeschaft dus kosten gemaakt. Vandaar ik het wel zo netjes vind om hun een x bedrag te geven voor een nieuwe kat

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 04:50

Misschien hebben ze de kat wel gratis opgehaald als kitten.

Dus een vergoeding?
Als zij een 2e kat wilde hebben hadden zij dit toch al gehad?
Zij willen misschien hun oude kat terug geen hele nieuwe kat....

Voor de kat zou het inderdaad beter zijn, zeker omdat die mensen ergens tijdelijk wonen dat de kat bij de ts blijft.
Let ook op als ze langskomen dat ze niet zeggen mag de kat anders blijven totdat we een vast woonadres hebben?
Dat jij een soort van pension adres bent tot die tijd.
Hoor aan waarom zij de kat terug willen als zij dit besluiten.
En vraag goed door hoe ze dit willen aanpakken met hun verhuizingen en de andere kat en de kids enz.
En inderdaad vraag alles goed na wat jou rechten zijn en zeker niet alleen zijn op die dag.

Probeer nog te genieten van je vakantie.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:04

Maar als deze bewuste kat, in een asiel terecht was gekomen. Dan had ze voor adoptie gegaan.
Dan had jij der gekocht en hadden die mensen ook geen recht van spreken meer...
Hoe sneu ook. Maar laat je dier dan gewoon chippen...