[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita_K

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 13:15

Dank jullie wel!!
Hihi ja klopt heerlijk al die pups!

Ik wil sowieso verder met gehoorzaamheid dat heb ik altijd erg leuk gevonden, en ik wil speuren met de hond. Ook wil ik gaan hardlopen met de hond. Heb eventjes aan IPO gedacht maar zie het pakwerk niet zo zitten.

Cani cross heb ik niet echt over nagedacht maar dat lijkt me eigenlijk wel super!! Ik loop zelf ook graag hard dus das een mooie combinatie. Ben er niet zo bekend mee eigenlijk.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 13:17

Jaa ik had er ook nog nooit van gehoord tot ik hier een topic over canicros tegen kwam.

Ik loop zelf ook graag hard en ik denk dat honden dit echt heel erg leuk vinden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 13:29

Nooit van gehoord, moet toch eens opzoeken wat dat is.
Hier geen concrete plannen, eerst maar eens slagen voor de puppycursus. :))

Kiko is zojuist mee geweest op stal en is superbraaf geweest. Moest 3 pony's wassen, dus hij moest wel wat geduld hebben. Maar hij heeft keurig op een deken gelegen. Zo dadelijk moet hij weer mee, moet nog koper poetsen van het tuig. Ben hem nu af aan het matten, zodat ie dan lekker ligt te slapen. Alleen lijken er vandaag duracell batterijen in te zitten in plaats van goedkope. :))
Morgen ook een spannende dag, mag ie mee op wedstrijd. Manlief moet werken, en de hele dag thuis laten is geen optie. Zulleb morgenavond wel geen kind aan hem hebben. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 14:20

Ik had nog nooit gehoord van Canicrossen, maar ziet er leuk uit!

Ik wil als de pup uitgegroeid is beginnen met Agility. Dat lijkt me zo gaaf.

Hier een beetje een tegenvaller.. we staan op een wachtlijst van een BC met stamboom en getest op erfelijke afwijkingen en zijn er zeker van dat wij een pup mogen komen halen, maar mijn vriend vind het te duur (ivm dat we volgend jaar ook gaan trouwen) :( die wil liever een pup zonder stamboom en die niet is getest op afwijkingen voor minder geld...

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 14:35

Ik wil ook agility met dr gaan doen als ze daar beetje aanleg voor heeft

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 14:53

Ashleydk schreef:
Ik had nog nooit gehoord van Canicrossen, maar ziet er leuk uit!

Ik wil als de pup uitgegroeid is beginnen met Agility. Dat lijkt me zo gaaf.

Hier een beetje een tegenvaller.. we staan op een wachtlijst van een BC met stamboom en getest op erfelijke afwijkingen en zijn er zeker van dat wij een pup mogen komen halen, maar mijn vriend vind het te duur (ivm dat we volgend jaar ook gaan trouwen) :( die wil liever een pup zonder stamboom en die niet is getest op afwijkingen voor minder geld...

Poeh ash dan zou ik toch wachten.

Onze golden is ook met stamboom en getest en die kost ook heel veel..maar ik wilde geen markplaats hond omdat ik vindt dat mensen veel beter na moeten denken voordat ze klakkeloos fokken omdat een nestje wel leuk is.

Uiteraard is het iedereens eigen keuze maar zo denk ik er over.

Zeker als je actief met je hond wilt zijn, is geteste ouders wel fijn.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 15:24

Ik vind dat het niet perse geteste ouders moeten zijn hoor. Onze bordercollie komt van de boerderij. Super gezond (zo ver nu uiteraard), alle examens super goed doorlopen en doe ik nu behendigheid mee.
Al onze honden hebben overigens geen stamboom/getest.
Uiteraard fijn om te weten maar actief bezig zijn met je hond / getest vind ik niet heeeeel erg belangrijk dat dat bij elkaar moet horen. Maar dat is uiteraard mijn mening ;)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 15:44

Hier sowieso zwemmen, en rustig aan kijken in wat voor sport mijn hond lol zal beleven.
Er zijn een aantal sporten die mij gaaf lijken om te doen, maar het is afwachten wat mijn hond voor plannen heeft in waar hij plezier in heeft :D Het zwemmen is voor mij een must, gezien zijn lange rug wil ik dat hij goede spieren heeft :j

En qua pup bij fokker of mp...ik ben persoonlijk geen groot fan van ongeteste ouders. Daardoor heb ik ook besloten om bij een (erkende) fokker ingeschreven te staan. Ik wil graag weten wat er in de ouderlijnen voorkomt. Het geeft geen garanties, maar ik weet in ieder geval wel dat ik er alles aan doe om mijn hond de beste start te geven die ik kan (een gevoelsdingetje :')) , bij een fokker die heeft gefokt om het ras te verbeteren :)
Dit is mijn keuze geweest, omdat ik bij de corgi vrij voorzichtig ben met onder andere de rug en poten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 17:17

We stonden op de reserve lijst voor een BC kruising Aussie en ik krijg net een berichtje dat er mensen hebben afgezegd dus dat wij mogen komen kijken bij de pups! Geen stamboom en niet getest, maar we gaan toch even kijken. :)

Ik twijfel echt of die stamboom etc nodig is. Aan de ene kant denk ik echt van wel, maar aan de andere kant heb ik nog nooit een geteste hond gehad, maar altijd van 'marktplaats' enzo.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 17:21

Ik vind een stamboom niet persen nodig hoor, maar dan wil ik wel zeker weten dat de mensen betrouwbaar zijn, en dat is vaal weer lastiger..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 17:54

Daar heb ik alle vertrouwen in bij deze mensen. Ze zijn zo ontzettend aardig, wonen vrij dichtbij en ik word overladen met foto's van ze, iedere dag. :D

Als ik ze niet vertrouw, doe ik het ook niet. Ik ben al eerder in gesprek geweest met mensen over pups en die waren niet te vertrouwen.
Ik kreeg geen voornaam van die mensen, waren pas net lid van marktplaats, niets op internet van hen te vinden, ontweken mijn vragen, hadden eerst nog maar een paar pups over, daarna ineens allemaal, geen foto's van de ouders..

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:16

Wij gaan onze puppy morgen ochtend ophalen!!
Zo spannend :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:33

Wat leuk! Veel plezier :D

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 20:27

Wat een leuke pups hebben jullie allemaal! Wij zijn vanmiddag bij een nest wezen kijken en verliefd geworden op een reutje. Op 13 augustus gaan we hem ophalen *\o/*

Maak kennis met Boris <3

Afbeelding

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:57

Ashleydk schreef:
Daar heb ik alle vertrouwen in bij deze mensen. Ze zijn zo ontzettend aardig, wonen vrij dichtbij en ik word overladen met foto's van ze, iedere dag. :D

Als ik ze niet vertrouw, doe ik het ook niet. Ik ben al eerder in gesprek geweest met mensen over pups en die waren niet te vertrouwen.
Ik kreeg geen voornaam van die mensen, waren pas net lid van marktplaats, niets op internet van hen te vinden, ontweken mijn vragen, hadden eerst nog maar een paar pups over, daarna ineens allemaal, geen foto's van de ouders..

Als t goed voelt, zou ik niet moeilijk doem over geen papier als je verder geen gekke eisen heb ofzo :)

Wij zijn bijv juist voor een papier hond gegaan omdat ik zeker wilde weten dat het goed zijn met kinderen erin zat gefokt. (En ja ik weet dat je dan op moet blijven letten enz )

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:58

Veel plezier sanniej!

Oh wat een ukje hierboven <3 wat is t voor ras?

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:30

__PSM__ schreef:
Veel plezier sanniej!

Oh wat een ukje hierboven <3 wat is t voor ras?

Boris zijn moeder is een zwarte Mechelse herder en zijn vader is een stabij.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:18

Onze kleine Charlie is thuis.
Eerst vanochtend nog lekker met ze broertjes en zusjes laten spelen en toen hij moe leek te worden lekker mee naar huis genomen.
Voorspoedige autorit gehad en direct bij aankomst in het gras al keurig geplast!

Hij vind ons huis helemaal geweldig en zeker de tuin echt zo leuk.
Hij ligt er nu zo bij:
Afbeelding
Helemaal afgepeigerd arme kerel komt zoveel op hem af.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:25

Ogossie <3
Dan wordt het wachten bij mij steeds moeilijker _O- Nog bijna 4 weekjes geduld. Langzaam maar zeker komt het wel :D Hier inmiddels al wel voorbereidingen aan het treffen. Een bench hebben we al, en uiteindelijk zal ik op zoek gaan naar een mooie mand voor hem <3 Alleen het voorbereiden al is leuk! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:07

Ach wat lief! Hij ligt er prinsheerlijk bij. :)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:39

Och wat ligt hij lekker te slapen! Wat een schatje! :)

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:40

Boris is een dotje! Leuke kruising ook, is het hele nest overwegend zwart?

En wat ligt Charlie zoet te slapen zeg <3

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:50

Och... Wat een prachtig bulletje <3
We hebben er ook eentje gehad maar ik had gewoon medelijden met het beestje soms. Konden niet wandelen als het ook maar een beetje warm was want dan werd ie benauwd, hij snurkte enorm in zijn slaap, had echt last van zijn korte snuit.
Prachtig kleurtje ook trouwens, beetje blauwig lijkt het wel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:43

Je moet Charlie zoeken tussen zijn knuffelvriendjes. <3

Hier een uitgebluste Kiko. Hele dag mee op wedstrijd. We zijn nu op de terugweg en hij ligt te ronken in zijn bench

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:46

Ag wat een schatje is dat zeg!

Dimphyl schreef:
Boris is een dotje! Leuke kruising ook, is het hele nest overwegend zwart?

En wat ligt Charlie zoet te slapen zeg <3

Het hele nest is inderdaad overwegend zwart. Boris is 1 van de weinigen met iets meer wit en een klein wit staartpuntje.