[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:10

Ik vind het net een varkentje zo met die zwarte neusstippen :+
:P

Alleen de vrouwtjes willen niet,die zitten steeds achter in de bak.
Blijven die ook bij hun jongen in de buurt eigenlijk?

Denk dat met een eerste nestje er maar een paar zijn later misschien wel meer.
Zo heeft mijn vriend heel veel platys in zijn bak,die blijven ook maar door fokken :D

Casarell

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:20

Ik snap wat je ziet.. _O-
Misschien zien die vrouwtjes dat ook wel.. en willen ze daarom niet.. :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:21

Whahaha....stomme meiden ook.
:P

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:35

Zoekplaatje

Afbeelding

*\o/*

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:46

Aah een baby! Super leuk!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:53

Jaaa, mijn allereerste baby vis ever!

:D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:09

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:10

Helaas kan ik em niet zien Mioux..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:10

Nee, kan het niet bekijken!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:11

ik heb hem nu openbaar gezet, lukt het nu wel ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:20

Ja!
Mooi, mooie vissen :D
Zo een filmpje is dan wel gaaf hoor :j

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:24

Ja.. nu wel.. :j
Vindt zo'n grote bak toch echt wel wat hebben hoor.. ben benieuwd hoe het er straks uit ziet op je nieuwe kast.

Was alleen wel ff in shock.. hoor ineens een kind op de achtergrond.. die had ik ff niet verwacht.. :')
Kan je nagaan hoe je een beeld van iemand kan vormen.. :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:26

En dat terwijl haar zoontje vermeld staat in haar onderschrift en ik dacht ook in haar profiel. :')
Moet je filmpje nog ff kijken hoor Mioux. :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:38

hahah dat is mijn zoontje casaren :) kleine spook van bijna 4 alweer nog 2 weken !

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:39

kan zelf overigens ook niet wachten tot de kast er is ! duurde langer als afgesproken en verwacht maar is t waard zeggen we maar !

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:42

Oja.. ik zie het in je onderschrift staan.. :o

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:45

haha goedenavond :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:48

Leuk filmpje Mioux. :)
Die appelslak met minislakjes op de schelp. <3
Zijn dat baby-appeltjes of plaagslakjes trouwens?

Enne, ik zie dat je maanvissen en discusvissen samen hebt, maar heb wel eens gehoord dat die niet samen kunnen/mogen?
Iets met maanvissen jagers/discusvissen hogere temperaturen oid...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:53

nee dat zijn mini appeltje, zitten wel ook poel slakjes bij maar die plet ik als voer af en toe :P Dus echt plaag is het gelukkig niet zit alleen in de kleine bak.

De temperatuur zit geen verschil in :) zijn officiele en gezonde stendker, en stendker zelf heb mij advies gegeven en kunnen op 26 graden de discussen. De maanvissen kunnen ook op die temperatuur, zo ook de andere visjes :)

tony tan en sommige houden ze op hogere,vooral tijdens ziekte, maar ik heb ze altijd in alle jaren op 26 gehad in combinatie met maanvissen. Ze komen overigens beide uit de amazone gebieden in geval van wildvang en natuur. Dit zijn natuurlijk net als menig vis leidingwater visjes, niet uit de natuur ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:55

Ah, op die fiets. :)
Bedankt voor je uitleg. :j
In principe kan het dus prima mits ze de ruimte hebben. :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:59

ja hoor, als ze ruimte hebben, gewend zijn samen vanaf jong, en beide gewend op 26 temperatuur kan het prima :)

Ze krijgen ook beide het zelfde voer, en komen oorspronkelijk uit het zelfde gebied. Al zijn dit geen wildvang visjes en gewoon gekweekt op leidingwater :)

Voor wildvang raad ik zeker wel hogere temperaturen aan en niet gezamenlijk of je bak moet groot genoeg zijn...

Heb destijds ook toen ik hiervoor ooit begon met discussen direct advies ingeslagen omdat ik gemixte verhalen hoorde over parasieten en temperaturen. Dit schijnt met name bij wildvang en tony tan discussen te zijn.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:04

Tony Tan is een kweker ofzo?

Lijkt me zowiezo dat dergelijke vissen ruimte moeten hebben, alleen al om lekker te kunnen zwemmen en groeien. ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:12

ja , stendker is (vind ik al algemeen ook) beter. Betere kwaliteit vissen, op goed leidingwater gekweekt en vaak ook puur, dus geen rare mixjes etc.

Tony tan kweekt op zover ik weet op warmere temperaturen en niet puur, dus mixjes allerlei dingen kwaliteit ook minder en vorm minder van de discussen. Schijnt ook dat tony tan bepaalde parasieten gevoelig zijn.

Je ziet bij stendker puur ook weinig tot geen pigment, en bij tony tan vaak wel.

Voorbeeld stendker:
http://i.ytimg.com/vi/zeqcORs5dAM/maxresdefault.jpg

mooie ronde vorm, heldere ogen,heldere kleur, goede kieuwen die sluiten en geen pigment

tony tan:
http://i764.photobucket.com/albums/xx28 ... jpg7-1.jpg

heldere kleur (even goede opgezocht) heldere ogen maar klein, minder goede ronde vorm

ik zeg niet dat tony/jeffrey tan slecht is hoor, maar mijn voorkeur gaat uit naar stendker,je ziet bij tony tan ook vaak andere soorten en kleuren, maar vaak meer pigment en minder rond en minder kwaliteit. Dit is overigens beeldig fototje al kom je vaak bij tony tan discussen meer pigment tegen :) dus vlekken en niet kloppende kleur erop en wazig etc

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 00:08

LOLLYYwood schreef:
Casarell: hopelijk werkt dat! Daarnet een emmer uit gehaald en weer gevuld met vers water. Ik zie nog niet meteen een verschil, hopelijk tegen eind de week wel!

LoveUggs: Heb je dan enig idee welke sterk genoeg zijn zodat ze overleven van mijn plantdodende Pleco en Anci's? := Die 1 die er in staat houdt nog redelijk, maar die houdt het ook geen maand meer uit vrees ik. :=
Er komt wel "lucht" in mijn aqua via een slangetje op de filter en ik kan de hoeveelheid ook aanpassen via een draairing. Of is dat niet voldoende?

ellepel: Precies ja, daar lijkt ie op :j Is het dan toch beter dat ik morgen filterwatten haal en die er ergens bij prop in de filter? :=

Filters etc kan ik je niet verder mee helpen :+ heb het filter erin dat al in mijn bak zat, en als ik hier zo mee lees is dat een prima filter, alleen dus heel veel dode vissen door te weinig zuurstof. Ik heb er toen als de wiedeweerga waterpest en van dat 'gras' ingezet.

Via oa bokt kwam ik te weten dat deze twee erg zuurstof rijk zijn, en een mooi voordeel; het groeit als kool! Heb er toen van beiden 2 of 3 gekocht en t staat nu zo erg door heel mn bak heen dat ik regelmatig het een en ander moet snoeien, afknippen en verplaatsen.

Ik heb een behoorlijk actieve algen eter, 2 drukke Black molly's en 2 actieve dwerg gourami's. (Ze zijn trouwens marmer van kleur <3)
Ze scheuren behoorlijk wat af in mn bak, maar de plantjes doen het er niet minder op. Erg sierlijk is het niet, maar wel echt heel makkelijk om te houden vind ik. Vooral dat 'gras' vind ik heerlijk spul. Alleen wel optijd snoeien want anders gaat het een beetje rotten zegmaar.

Trouwens, iemand die mij kan vertellen waar ik mannetjes en vrouwtjes dwerg gourami's aan herken? En iemand enig idee waarom een van de 2 zich al zeker 3 uur schuil houd in mijn schattige 'vaasje'? Niks nieuws in de bak trouwens. Vaasje staat er ook al een eeuwigheid in. Ken het gedrag nog niet goed van alle vissen zegmaar.

Ik ben overigens nog een behoorlijke leek wat betreft aquariums! Heb in korte tijd een hoop geleerd, maar weet ook heel heel heel veel nog niet. Ik ga morgen mn bak weer verversen, dan kijk ik gelijk of ik nog wat plaatjes kan schieten ervan!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 00:10

Kozbi schreef:
Als je de uitleg hierboven hebt gelezen;

Ik raad mensen altijd de basic set van colombo aan, niet omdat ie goedkoop is of makkelijk maar hier komt er pure co2 aan het water en niet IN het water zo kunnen planten zoveel co2 pakken als ze nodig hebben maar vergas jij je vissen niet. Veel handigder.

De grote co2 buizen etc zou ik niet aan beginnen, grote zooi, veel werk, veel geld..

Dus ik begrijp dat co2 niet hoeft, maar zeker wel is aan te raden voor je planten. Ik ga op zoek Thanks.

Wat een gaaf filmpje. Leuk die slakken en groot zeg! Kan niet wachten tot mijn slakkies binnen zijn. *\o/*