Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mala26

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 00:25

Leuke foto! Hoe gaat het nu met hem?

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 00:48

mala26 schreef:

Hij rust overdag nog wel wat, maar lang niet zoveel als in het begin. Hij is extreem helder en vind het wandelen weer helemaal super. Ook zijn ontlasting ziet er weer goed uit zoals het hoort. Hij is heel aanhalig en wil veel bij je zijn en bij je liggen. Maar het gaat echt weer een stuk beter met hem gelukkig :D

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:34

Wat fijn zeg!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:11

Mowgli4 schreef:
mala26 schreef:

Hij rust overdag nog wel wat, maar lang niet zoveel als in het begin. Hij is extreem helder en vind het wandelen weer helemaal super. Ook zijn ontlasting ziet er weer goed uit zoals het hoort. Hij is heel aanhalig en wil veel bij je zijn en bij je liggen. Maar het gaat echt weer een stuk beter met hem gelukkig :D

Wat fijn dat hij zo is opgeknapt. +:)+

Met Renzo gaat het ook heel goed. Zaterdag gaan de hechtingen van zijn laatste operatie eruiten dan komen we hopelijk voorlopig niet in de buurt van de dierenarts.
Gisteren zijn we teruggekomen van een weekendje weg naar Limburg en Renzo mocht ook lekker mee. Hij heeft heerlijk genoten en heeft zich prima vermaakt op de kerstshow in Venlo. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo van de voorkant valt het trouwens nauwelijks nog op dat de rechterkant van zijn gezicht is geschoren. Er zitten nu weer zwarte haren en omdat een deel van zijn kuif eroverheen hangt zie je het niet meer zo. Op de 3e foto valt het wat meer op als je erop let.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:43

Die laatste foto vind ik wel echt briljant net of hij ook in de winkel hoort :D

Timo vindt zulke plekken niks aan, gaat altijd heel hard trekken aan de riem dan. Van de zomer moest hij mee naar Obelink (grote kampeerwinkel) toen hebben we hem gewoon in het karretje getild. Heb ik helaas geen foto van.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:49

SusanH schreef:
Die laatste foto vind ik wel echt briljant net of hij ook in de winkel hoort :D

Timo vindt zulke plekken niks aan, gaat altijd heel hard trekken aan de riem dan. Van de zomer moest hij mee naar Obelink (grote kampeerwinkel) toen hebben we hem gewoon in het karretje getild. Heb ik helaas geen foto van.

Dat had ik wel willen zien. :')

Renzo geniet echt van dit soort uitjes en het is dan ook een echte charmeur: hoe meer aandacht, des te beter en zijn staart blijft maar rondjes draaien. Als hij in de gaten heeft dat mensen in zijn richting lopen dan gaat hij al klaarstaan om aangehaald te worden waarbij de kwispel bij voorbaat al een tandje harder gaat. Kinderen is hij ontzettend lief mee, we krijgen dan ook regelmatig te horen: "Hij/zij is eigenlijk bang voor honden maar deze durft hij/zij wel te aaien". En maar kusjes uitdelen aan iedereen, waarop wij ons dan maar voor hem verontschuldigen omdat het uiteraard niet door iedereen op prijs wordt gesteld, zo'n enthousiaste slobber. :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:56

ik ben gisteren weer met mijn hondje en die plek op haar zijde naar de DA geweest. Ze vond dat het toch wat gegroeid was en verkleurd. Grote kans dus op huiskanker. Wij moeten nu de beslissing maken (met verhoogd risico doordat ze overgewicht heeft en hartpatiënt is) of het zo laten, met het isico dat er niets meer aan te doen is dan.
Ondrzoeken kost 100-150 euro, als ze het kunnen wegnemen en ze dit ook doen komt hier 150-200 euro bij.

Ik vind het zo'n moeilijke beslissing. Wat nu als blijkt dat het toch niets ernstigs was en ze word niet meer wakker? of net wel iets ernstig en ik laat het niet onderzoeken....

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:23

Hou oud is je hond?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:30

bijna 12

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:07

Mijn 14+ hond heeft teeltbal kanker en mijn wijze en wat oudere DA zei dat opereren in zijn ogen geen optie is en dat hij echt niet gaat overlijden aan de kanker.
Bij oudere honden net als bij oudere mensen groeit de kanker veel langzamer.
En dat mijn hond geen 15 gaat worden is eigelijk al wel duidelijk.
Daarom er voor gekozen niet te opereren en rustig genieten van de weken/ maanden die hij nog bij ons is.

Weet niet of je hond voor de rest nog levendig en gezond is.
Daar zou ik de keuze vanaf laten hangen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:42

ze is nogwel 'levendig' (altijd al een rustig hondje geweest dat veel slaapt en dat is niet veranderd), maar door de plek (net achter haar pootje) kan ze er volgens de DA wel last van krijgen als het nog gaat groeien. En hoe vroeger we erbij zouden zijn hoe groter kan dat ze het volledig weg kunnen nemen. Vandaar mijn twijfel

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:16

Zoë is het zo iets.
Maar hij hebt geen last. Hij is 13+
Afbeelding
Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:19

nee, ik kan door haar vacht geen foto maken. aar ze is een wit hondje met een roze huid en daar kreeg ze eerst een zwart plekje, nu is het blauw geworden van kleur (in een maand tijd) en voel je echt ene bolletje zitten onder de huid

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:49

Mijne heeft nu ook weer melkkliertumoren sinds 2-3 jaar. Wordt dadelijk in februari 16. We laten er ook niets meer aan doen. Ze krijgt nu overigens overal kleine knobbeltjes. Hoort ook wel bij de leeftijd denk ik dan...

Hou ook heel veel van der, zou er echt voor geen goud kunnen missen. Maar soms moet je ook wel een grens trekken. Ze is al 3 keer geopereerd en 2 keer zijn er tanden gereinigd. Twee jaar geleden heeft ze ook nog een heel licht roesje gehad voor hechtingen, omdat ze aangevallen was door een andere hond en haar poot open lag. Dat lichte roesje was toen al een risico. Maar ja.. dat moest gebeuren. Maar de tumoren,... dierenarts zei ook dat we aan zo'n oud hondje niet meer moeten gaan snijden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:54

Zoe dat is een moeilijke beslissing.
Jij kent je hond het beste.
Twijfel je aan het onder narcose gaan? Dan gewoon de dierenarts de hemd van het lijf vragen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:57

ik twijfel idd door de narcose. Ik zou alles doen om haar langer bij me te hebben, ze is echt mijn maatje. Ik heb haar van mijn opa gekregen 2 weken voordat hij stierf toen ik 6 was. k herrinner me dan ook niet meer vee van opa, maar zij is zo een klein stukje opa bij me, en als ze er an niet meer is is dat ook weg.

De DA heeft duidelijk lles over narcose uitgelegd. Het is een risico, maar ze zei ook: gezonde honden zijn ook al niet meer wakker geworden en honden met hartproblemen en overgewicht zijn al door operaties gekomen.Er zijn dus geen zekerheden

Al moet ik zeggen dat ik meer naar het opereren nijg op het moment

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:50

Mijn hond heeft ook overal vetbulten maar die kunnen geen kwaad volgens de DA dus die blijven gewoon zitten.

Als je het weg wilt laten halen kun je ook kiezen voor een roesje. Heeft mijn hond paar maanden terug ook gehad met blaasoperatie. Narcose vonden ze teveel risico ivm lichte hartruis.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:22

Blijft last hoor, wat je ook beslist.
Niet of wel.
Beide kan goed uitpakken maar ook slecht.
Sterkte met kiezen.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:49

Lastig. Shetan heeft Mastcelkanker en wij laten er niets aan doen, mits hij er geen last van heeft. Helaas heeft hij het op twee vervelende plekken al gehad en daar moest hij wel aan geopereerd worden. (tumor op zijn piemel en een op zijn extra teentje, die is geamputeerd daardoor)
Omdat hij al 14 is gaf de dierenarts hem dan ook geen zware narcose en wel extra zuurstof.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:44

hier alvast fijne kerstdagen gewenst namens mij en rikkie!!
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:52

Onze hond heeft ook heel veel bulten waarvan er een paar ook heel snel veel groter worden. Wij kiezen voor niet opereren. Hij heeft er nu geen pijn aan en het hindert hem niet zover wij kunnen zien. Mocht hij wel pijn krijgen, of moeite met lopen dan gaan we weer overleggen met de DA.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 15:01

Hallo dames. Ik lees ook nog altijd mee.
fijn dat alle oudjes weer safe door de operaties zijn heengekomen.

Mijn clyde loopt ook steeds strammer. Hij krijgt geen pijnstillers hiervoor. Wel arnicadruppels extra erbij wat je toch verschil mee merkt. Naast zijn gelatinaat.

Ik zit ook vaak mee wanneer is het klaar. Maar gelukkig denk ik dat het besluit er nog niet is.
ja hij loopt stram. Maar wil het liefste de hele dag spelen met mijn jonge hond. Gaat gewoon mee uit etc. Alleen de auto kan hij niet meer zelf inkomen althans mag hij niet.

Hier een fot van gisteren terwijl hij geniet van de pluksessie van mijn jongste
Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:30

Knappe kersthond.
Kale geplukte hond :9 .

Zoe narcose is een lastig iets.
Enige is dat je hond er niks van merkt.
Als jij denkt dat de gezondheid van je hond baat heeft bij een operatie, doen.

Vanmiddag liet ik mijn honden uit.
Mijn ouwe vent begon ineens te kreupelen met zijn voorpoten.
Gestopt, pootjes gecontroleerd. Kon niks vinden, hij bleef slecht lopen.
Slechte dagen komen steeds sneller.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:16

Zoe_97 schreef:
ik ben gisteren weer met mijn hondje en die plek op haar zijde naar de DA geweest. Ze vond dat het toch wat gegroeid was en verkleurd. Grote kans dus op huiskanker. Wij moeten nu de beslissing maken (met verhoogd risico doordat ze overgewicht heeft en hartpatiënt is) of het zo laten, met het isico dat er niets meer aan te doen is dan.
Ondrzoeken kost 100-150 euro, als ze het kunnen wegnemen en ze dit ook doen komt hier 150-200 euro bij.

Ik vind het zo'n moeilijke beslissing. Wat nu als blijkt dat het toch niets ernstigs was en ze word niet meer wakker? of net wel iets ernstig en ik laat het niet onderzoeken....

Ik zou eerst laten onderzoeken door DNAB's te laten nemen. Hoeft dan niet onder narcose, maar wordt met een naaldje in het bultje geprikt om vervolgens de celletjes op een glaasje uit te strijken. Dit wordt ingestuurd naar een laboratorium, en een patholoog daar zal het beoordelen.

Niet belastend voor je hond, en je weet daarna wel of het goed of kwaadaardig is. Als het dan kwaadaardig is, kan je er alsnog voor kiezen het te laten verwijderen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:45

MalaQ schreef:
Zoe_97 schreef:

Ik zou eerst laten onderzoeken door DNAB's te laten nemen. Hoeft dan niet onder narcose, maar wordt met een naaldje in het bultje geprikt om vervolgens de celletjes op een glaasje uit te strijken. Dit wordt ingestuurd naar een laboratorium, en een patholoog daar zal het beoordelen.

Niet belastend voor je hond, en je weet daarna wel of het goed of kwaadaardig is. Als het dan kwaadaardig is, kan je er alsnog voor kiezen het te laten verwijderen.

Dat durven ze niet doen. Als het kanker is kunnen ze door te prikken uitzaaiingen veroorzaken hiermee.