kimmie261 schreef:pearlx...echt serieus...wil je echt met droge ogen beweren dat dolfijnen in het wild met zo'n grote groep als dat ze in dolfinarium op elkaar gepropt leven,ook op zo'n kleine oppervlakte op een open zee zouden verblijven,24 uur per dag??
geloof er niets van,het is schandalig hoe ze deze ( hoog intelligente )dieren houden voor maar 1 ding,de lol van de mens...
bah...![]()
Ja dat wil ik beweren, dat heb ik namelijk gezien. Ik heb het zelf bij Tenerife gezien, maar ook in Croatie en bij Mississippi komt het voor bijvoorbeeld. Dolfijnen verblijven juist vaak op vaste plekken als daar genoeg voedsel is. Vooral bij baaien. Denk jij nou echt dat dolfijnen voor hun lolletje de halve oceaan over zwemmen? Dat doen ze opzoek naar voedsel. Het wild is echt geen paradijsje met bahama blauwe wateren waar ze lekker de hele dag rond dartelen. Het wild is overleven. Energie wordt niet verspild, tenzij er genoeg is voor iedereen. Het kan zelfs nog extremer; Ga maar eens zoeken op google naar bijvoorbeeld de Monkey Mia dolfijnen. Die verblijven in een klein gebied en komen zelfs vrijwillig op het strand liggen om vis aan te nemen van toeristen. Of naar de samenwerking tussen vissers en dolfijnen in Zuid-Amerika.