Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wizewo

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:25

Hihu die zijn echt nog een stukje kleiner. We hebben echt een pinky en the brain als je die show ooit gezien hebt.

als de een wegrent met het koord, trek je aan de staart of de achterpoot of pak je een shortcut over de zetel.

maar een week geleden reageeerden ze niet op naam, beetje zindelijk, kende geen leiband en konden ze nog niet zitten og komen. Daar kunnen we al heel wat nu wel bijzetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:00

Ze zijn ontiegelijk slim.

[***] heeft de commando zit afgekeken van de labrador. Niet eens mee geoefend :') Viel mij zo opeens op dat ze ging zitten als ik het tegen de lab zei. Dus nu word ze wel goed beloont als ze het doet.

Ze heeft afgelopen zaterdag ook haar eerste spoortje gelopen. En staartje ging mooi heen en weer. Hopelijk word ze net zo'n goede en rustige speurder als haar grote broer Djang.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:02

leuk lw!
ik ben een beetje jaloers op je... ik wil ook een pupje! ik wil ook extra trainen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:22

EmptyWords schreef:
leuk lw!
ik ben een beetje jaloers op je... ik wil ook een pupje! ik wil ook extra trainen

Je mag haar af en toe wel een dag hebben :D Heb ik eens een dagje rust :')

Ik ben altijd gewend dat je pups gewoon los mee kunt nemen. Want ze achtervolgen je wel. Nou daar doet madam niet aan. Het rent er gewoon vandoor. Of vliegt andere mensen en dieren achterna.
Dus ze loopt altijd aan een riempje vast.

Als haar iets niet aanstaat, dan snauwt ze van zich af. Gigantisch jaloers als ik andere honden aandacht geef.

Als ze wakker is, heeft ze de racestand aan. Het rent alleen maar. En alles is veel leuker dan haar eigen speeltjes.

Maar daarentegen ze is nergens bang voor. Zolang ze aan de riem zit buiten is ze enorm baasgericht. Zit lekker veel pit in. En kan ze heerlijk knuffelen en kroelen. En gelukkig slaapt ze nog veel :')

Maar heb er wel echt werk mee. [***] was veel rustiger en makkelijker als pup.

Maar die hangt nu echt de draak uit op het veld. Die krijgt steeds meer ballen en zet zichzelf steeds hoger en hoger in de drift.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:30

Zondag wezen fietsen met Djang. Maar aangezien Djang bij mams woont. Fiets in rechterhand en Cyr in linkerhand.
Afbeelding

Djang in een klein wereldje. Ik kan zo genieten van zijn pretbek <3

Afbeelding

Afbeelding

En toen ik bij mams op de bank ging liggen. Had ik het heerlijk warm :+:

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:09

ahw!

zo'n pup wil ik niet.
ik wil ook niet jouw u :') ik wil gewoon de mogelijkheid hebben om een pup te kunnen nemen. ik ben eveel weg en ik heb het geld niet... dus ook geen pup, simpel zat. maar toch...... ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
met chels in de ardennen hardgelopen/gewandeld. beest was helemaal dol

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:12

Wat gaan jullie pappies hard! Jeetje zeg!

Ik vind djang trouwens ook een zeer mooie hond.
Hier weinig tijd gehad, en is te merken aan de hond... Zit in een verhuizing en verbouwing, dus geen tijd gehad om halve middagen te wandelen. Morgen maar weer eens lekker laten zwemmen, vind ze zo fijn.

Afbeelding
Pups hier gaan ook hard, groeien als kool die dingen. Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:31

Ja puppy's groeien altijd snel :D

Net met de bende van ellende naar de dierenarts geweest. Zijn allemaal door de keuring heen gekomen en hun prikjes gehad.

Djang weegt 34.5, Mick weegt 11.6 en [***] 7.4 kilo

Mick is echt groot vergeleken met Cyr :')
Afbeelding

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:36

love_western schreef:
Ja puppy's groeien altijd snel :D

Net met de bende van ellende naar de dierenarts geweest. Zijn allemaal door de keuring heen gekomen en hun prikjes gehad.

Djang weegt 34.5, Mick weegt 11.6 en Cyra 7.4 kilo

Mick is echt groot vergeleken met Cyr :')
[ [url=m/Yd4Ta2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een verschil! Maar ze waren toch even oud zo beetje?

Afbeelding
Hier nog 6 kleine terroristen, ben blij als ze mogen verhuizen. Best grappig want je ziet echt duidelijk verschil van karakter. 1 slaapt hele dagen, klimt op de bank en ploft neer. Terwijl een teefje echt honds brutaal is en de hele dag met mijn Mechelaar rent/speelt en gromt! Haha

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:13

Zit hooguit paar uur verschil tussen :') Zijn volle broer en zus.

En leuk he die verschillende karaktertjes. Tussen Cyr en Mick zit ook een wereld van verschil. Maar beide zijn schatjes.

Wanneer mogen de pups weg?

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:58

Hoe gaat het met de puppy's hier? Wij hebben momenteel een herplaatser waar we een heel goed tehuis voor zoeken. Het is een 3 jarige teef die heel sociaal is, ze kan helaas niet in een kennel geplaatst worden. Buiten los is geen enkel probleem. Mocht iemand interesse hebben mag je mij een PB sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:59

Foto van de herplaatser?

Met de pups gaat het uitstekend. Heerlijke beestjes. Mick is echt een kroelkont. Vind alles prima. Echt een sulletje.

Tot ie het goed zat is. Djang is al meerdere keren op de loop voor hem gegaan. Want Mick bijt hem dan letterlijk in zijn ballen _O-

Met Cyr ga ik echt werk krijgen. Die beet mij vanochtend zelfs in mijn kont _O-

Beide speuren ze als een tierelier. Trainer is super te spreken over ze.

Mick gaat dus ook de ipo in ipv detectie werk.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:11

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:48

Ik heb geen foto bij momenteel, het is een zwarte teef. Gaat ook alleen weg naar een zeer goed tehuis, het liefste op een boerderij waar ze lekker de ruimte heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:08

Mooie teef xXLiekeXx. Ziet er idd erg sociaal uit.

[***] is helaas niet zo sociaal. En kan binnen 1 seconde in zijn drive schieten. Dus die blijft vaak mooi aan de lijn. Maar druk bezig met trainen dat hij ook onder appèl moet staan in de hoge drive.

Dus dat komt wel. Zijn vader (tevens ook van de pups) heeft de eerste 3 jaar ook aan de lijn gezeten.

En [***] heeft idd een eigen sterke wil. Mick kun je prima los meenemen. [***] niet, die gaat haar eigen gang. Wil overaan achter aan vliegen.

Maar zaterdag in de puppyren domineerde ze de rest ook. Ze hebben haar 2 x van een andere pup moeten afhalen :\

Maar [***] was net zo als pup. En doet het nu ook heerlijk in de sport. En word ook steeds socialer.

Vrijdag gaat ze mee naar weekendje Zeeland. Ruim 3 uur rijden. Benieuwd hoe ze dat vind.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 00:37

Ik kom ook weer even binnen vallen! Had me hier al eerder gemeld.

Mijn opa had een onwijs leuke teef. Zo lief! Onwijs goed in speurwerk. Een week of 4 geleden officieel haar P1 ( ? ) diploma gehaald. Blijkbaar is ze al eerder opgevallen bij een aantal mensen en meteen nadat ze haar certificaat behaald had is mijn opa benaderd dat ze de hond graag wilden hebben.
2 weken later was onze Hannah onderweg naar Amerika om daar aan de slag te gaan.

Maaaaar, mijn opa zonder mechelaar is niet mijn opa. Dus; eergisteren hebben mijn opa en mijn oom samen mijn opa zn nieuwe aanwinst opgehaald. Dex, een reutje van 6 weken. We vinden het zelf allemaal vrij jong, had nog minstens een week bij mams moeten blijven maar hij is er nu eenmaal.

Ik ben zelf bijna 21, en in die 21 jaar heb ik zoveel pups zien komen en gaan, maar nog nooit een als deze. Onwijs veel pit met zijn 6 weken. Loopt als een malle achter je aan als je hem even een plasje laat doen, valt de blaadjes aan, hangt in je voeten, mouwen, broek, handen.. En hij blaft naar elk geluidje dat hij hoort. Echt niet normaal zoveel karakter als dat er nu al in zit.

Maar ik hoop dat ik weer een beetje mee kan praten! Hoop zo nu en dan wat foto's van hem ook te kunnen plaatsen. Ik gok dat, zodra hij alle entingen gehad heeft, hij al vrij snel mee gaat naar de club. Al is het maar om te wennen etc.

Mijn vriend met Dex.
Afbeelding

En ik mag natuurlijk ook niet ontbreken!
Afbeelding

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:23

Leuke pup!! Waarschijnlijk heeft je opa het certificaat PH1 gehaald, als dit gehaald is met goede punten worden de honden inderdaad vaak meteen verkocht aan de politie of naar het buitenland.
Hopelijk heeft hij hier net zo'n fijne pup aan als zijn vorige teef. Het komt overigens vrij vaak voor dat de mechelaar pups met 6 weken het nest verlaten.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:49

Zal ik jullie dan ook even verliefd laten worden? Heb even haast dus even snel reageer straks even bij. :) Afbeelding

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:54

amies100 schreef:
Leuke pup!! Waarschijnlijk heeft je opa het certificaat PH1 gehaald, als dit gehaald is met goede punten worden de honden inderdaad vaak meteen verkocht aan de politie of naar het buitenland.
Hopelijk heeft hij hier net zo'n fijne pup aan als zijn vorige teef. Het komt overigens vrij vaak voor dat de mechelaar pups met 6 weken het nest verlaten.

Ja klopt! Zat ik er toch in de buurt met mn P1!
Hondje werd al tijden in de gaten gehouden en was vrijwel direct verkocht.

En dat kan best hoor, laatste keer dat we een pup hadden was toch wel weer 2/3 jaar geleden. Bij ons bleven ze toch altijd netjes +-8 weken bij de moeder. Toch verbaasd het me hoeveel pit hierin zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:41

Djang, mick en cyr zijn opgehaald toen ze net 7 weken waren.

Keken weinig meer om naar de moeder. En raakte steeds vaker in conflict met elkaar. En om ongelukken te voorkomen, mochten ze dus weg.

Terwijl als ze eenmaal uit het nest zijn, best sociaal kunnen zijn naar andere honden.

Mickey vind alle honden leuk. Cyr ook wel, maar accepteert geen vervelend gedrag. Een echte teef dus :')

Voor [***] heb ik ook meerdere geïnteresseerde gehad. Op papier nog nooit gepresteerd. Maar heb al leuke bedragen gehoord. Maar die gaat nooit meer weg.

En wat een scheetje <3 Kletskousz

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:54

Stomme vraag misschien hier aan de mensen met een Mechelaar.
Kunnen die van jullie samen met katten?

Ik snap dat als ze het niet geleerd hebben dat dat moeilijker word, maar als ze het van pup af aan meemaken?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:09

ja hoor, kunnen ze prima.
ie van mij jaagt graag op katten, maar bij de buren blijft ze binnen gewoon van de katten af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:29

Eigen katten blijven ze allemaal braaf van af.

Maar vreemde katten :n Die moeten het niet proberen om in de achtertuin te komen. Want dan is het einde kat.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:33

Hier hoeven ook geen andere katten in de tuin, onze kat kan wel een beschermer gebruiken ;)
Heb met opzet al een luikje die alleen op chip reageert.

By the way, al die leuke foto's hier van jullie, ik word spontaan verliefd :)

Wij hebben min of meer besloten om een hond te kopen, en we zijn uitgekomen op de mechelaar.
Ik ben vroeger opgegroeid met herderachtigen, zeer lieve honden.

Wel wachten we nog een half jaar voordat we aan het avontuur beginnen.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:08

Hier gaat het prima. Als ze te lomp wordt of poeslief heeft geen zin meer geeft die wel een mep weg met der nagels