Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:01

ik duim hard voor je! hoop dat ayla er boven komt het is gewoon zo rot om te zien terwijl je machteloos bent

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:03

dank je wel voor het meeleven kirri! doet ons goed!

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:04

Wat heftig zeg, heel veel sterkte!

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:33

Zo, dat is schrikken! Hopelijk gaat het goed nu ze de medicatie krijgt :(:)

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:32

afgelopen vrijdag heeft ze haar 2e aanval gehad. dus binnen 2 dagen.

Sinds vrijdag avond staat ze voor vast op medicatie. het is nu hopen dat het beter gaat

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:44

aw gos :( arm ding, ik hoop dat de medicatie aanslaat!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:26

ik ook! nu 3 dagen aanvals vrij iig! dat is al langer dan vorige week

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:28

dat is erg fijn! hopelijk houdt het aan

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:18

He verdorie! toch te vroeg gejuicht ! Vanmorgen om 6:30 uur dat Ayla weer een aanval :(

het duurt een week voordat de medicatie goed in het bloedspiegel zit.

aankomende vrijdag zijn we een week bezig dus ik hoop echt dat er snel verbetering in zit.

Vanmorgen had ze niet alleen haar urine laten lopen maar ook haar ontlasting. Echt zo ontzettend zielig want ze lag er helemaal in.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:09

ahh nee dat is gewoon poedersuiker zeg :( jeetjemina geef haar maar een dikke knuffel van karma en mij en wij duimen verder!

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:36

Oh wat naar :(

Heel veel beterschap, ik duim voor jullie.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:57

Zal ik doen kirri!

En bedankt allemaal!!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 18:05

Oh Marcelle wat een ellendig nieuws...
Hopelijk krijgen de medicijnen haar weer op de rit -O-

Tiffany, mooie foto! En wat een lange reis :wow: geloof dat mexx heel de auto af had gebroken..

Kirri, wat groeit ze hard!

Was een tijdje afwezig geweest dus had een aantal pagina's bij te lezen...

Ik heb dit weekend twee fotografe over de vloer gehad en al heel blij met de voorproefjes !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:48

wouw! pracht foto's! hij ziet er weer prachtig uit!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 20:37

Hij zit ook heerlijk in zijn vachtje/ velletje!

Afgelopen weken hebben ik wat moeite met hem, hij is echt grenzen aan het ontdekken.
Hij gaat van heel vrolijk spelen met andere honden ineens over tot het in de houtgreep nemen van de andere hond. Neemt de hond dan tussen zijn voorpoten. Verder doet hij niets maar is toch echt iets wat ik niet van hem wil zien en ok echt beangstigend is voor de mensen met van de andere hond(en) -O-

Zit al de halve avond te google welk signaal ik dan mis en hoe ik dit het beste kan voorkomen maar het echte antwoord hierop krijg ik niet gevonden. Puberaal geval |o

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:49

Voor mij is dit wel herkenbaar met Jada.

Op een gegeven moment leer je de signalen van je eigen hond kennen.

Als ik merk dat jada over prikkelt raakt loop ik door en roep ik haar om mee te lopen.

Qua vachtje zitten die van mij ook super! Ayla heeft sowieso langere haren en jada wat korter maar beide helemaal lekker zacht

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:41

Oh bah Marcella. Ik duim dat het nu de laatste keer was. Lijkt me vreselijk je hond zo te moeten zien :(

Anouk, prachtige foto's!
Wil hij gaan rijden op de andere hond of is het alleen vast pakken? En hoe reageert de andere hond?
Manu deed het als puber ook, Husky's spelen sowieso veel met hun poten.
Hij heeft eens op zijn kop gehad van de andere hond en stopte ermee. Hij doet het nu alleen nog bij zijn beste vriend, ook een Husky, en die doet het ook terug.
Misschien een poolhonddingetje.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:49

Karma deed het ook tot een lieve rottie haar daarop aansprak :D nu doet ze het alleen bij de rottie als ze aan de lijn zit, dan durft ze ineens :')

Edit: Het is besloten volgend jaar komt er nog een husky. Nu ben ik erg aan het twijfelen haal ik er een uit het asiel in NL of gaan we weer voor een pup. Twijfel twijfel haha

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 21:25

Nee rijden is iets wat hij een keer heeft geprobeerd en toen flink op zijn donder heeft gehad van ons en wat dus nooit meer gebeurd, gelukkig..

Het is echt het vast klauwen, het en vast pakken maar niet door bijten. Beetje dominantie en de andere hond de baas willen zijn.
Van de week gebeurde het bij een een klein boomertje op stal, eerst 5 minuten gewoon normaal contact met elkaar ( ik heb tenminste geen verontrustende signalen gezien) en in twee tellen sloeg het om en sloeg hij zijn poten om het hondje en pakte in dit geval de borst van het hondje. Althans de borst was nat. Maar hij bijt dus niet door.

Ik probeer omdat hij dus niet los kan te laten snuffelen met een ontspannen lijn, dat is tenminste hetgeen ze je bij de hondencursus op het hart drukken. Bij 50% gaat het goed, teefjes geen probleem maar het zijn veeal de ruenen waar er problemen mee komen.

Hij rent er ook nog steeds helemaal enthousiast op af. Gedrag wat ik nog steeds negeer en probeer zoveel mogelijk af te blokken. Maar andere mensen vinden hem zooooo lief en leuk en benaderen hem juist en als ie dan lomp wordt krijgt de hond weer de schuld :Y)

Vind het maar moeilijk onze oude husky kruising was lang niet zo moeilijk O:)

Binnenkort maar eens een half weekje vakantie plannen zodat zijn ballen eraf kunnen misschien dimt hij dan wat in }:)

Hij heeft overigens een husky vriendinnetje en daar compleet geen problemen mee. Vaak zijn eht wel de kleinere rassen waar hij dominanter is.
Leuk kirri !! Ik wil nu mex meer alleen zit ook graag een tweede kleinere hond erbij maar mijn man is het er niet mee eens,

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:07

haha mijn man was het er eerst ook niet mee eens, maar na wat research en discussie willen wij het wel. Ook omdat karma steeds meer aan mij gaat plakken, ik hoop dat het dan ook makkelijker word, onze eerdere husky had er helemaal geen last van. Ik kan wel weg maar dat is echt max 22 min op het moment :j dus wij zijn hard aan het trainen om dat uit te breiden

haha vaak als de ballen eraf gaan wordt het rustiger, iig uit persoonlijke ervaring dimt dat redelijk vaak in.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:26

Hoe oud is Mexx nu? Vrij jong toch?
Ik denk dat je toch wat signalen mist. Hij wordt aangezien als volwassen hond en nog reu ook, volwassen reuen willen dat gedrag indimmen. Waarschijnlijk doet hij het alleen bij kleine honden omdat hij weet dat hij die fysiek de baas kan. Ik zou hem aan de lijn geen contact meer laten maken. Alleen nog maar los, desnoods op een omheind veld. Dan is hij al niet gesterkt door jou.
Mijn reu is heel geduldig en verdraagzaam maar aan de riem verandert dat hoor, dan laat ik hem ook geen contact maken.
En anders alleen kennis maken als hij kalm is. Als een jonge reu zo op mijn hond af komt met het erop af rennen en dan (jonge reu eigen hoor!) poten op hek legt wordt hij ook woest. Hij wil dat corrigeren. Terwijl er los maar een blik op afstand nodig is om een jonge hond te vertellen afstand te houden.

Leuk hoor, nog een Husky! Mijn ervaring is wel dat het niets helpt bij verlatingsangst dus ga daar niet vanuit. Goed dat je een jaar wacht, lijkt me echt een heel karwei, 2 jonge Husky's :') Mijn hond is echt nu pas volwassen aan het worden en sinds een half jaar fijn mee om te gaan. Toen was hij 2.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:26

Hoe gaat het met Ayla nu, Marcella?

Pfff, ik ben zenuwachtig.
Waarschijnlijk hebben we vanaf vanmiddag een opvang Husky via Husky Rescue Nederland. Ze moesten binnen 48 uur ander onderdak voor haar hebben anders moest ze naar het asiel.
Ze zijn nu aan het kijken of ze met katten kan. Kan dat niet, komt ze hier naar toe. Ik hoor over een half uur ongeveer of ze nou komt. Een teefje van 10 maanden en al gecastreerd....

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:19

oww wat spannend! Ik ben altijd bang dat ik geen afscheid kan nemen van opvang honden haha

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:21

kirri schreef:
oww wat spannend! Ik ben altijd bang dat ik geen afscheid kan nemen van opvang honden haha

Ik heb hiervoor ook opgevangen en toen moest ik wel een traantje laten hoor :=

Maar "helaas", ze kan met de kat overweg. Dus ze heeft een baasje gevonden en dat binnen 48 uur *\o/*

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:22

awww aan de ene kant jammer voor jou maar mooi voor de hond :j